search
menu

جاهای دیدنی لنکاوی

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای دیدنی لنکاوی
پل هوایی لنکاوی (Sky Bridge)
آبشار تمورون (Temurun waterfall)
تله کابین لنکاوی (Langkawi Sky Cab)
داتاران لانگ (Dataran Lang)
گونونگ رایا (Gunung Raya Mountain)
دنیای زیر آب (Underwater World)
پارک لاجندا (Lagenda Park Langkawi)
پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لنکاوی (Langkawi Wildlife Park & Bird Paradise)
پارک دریایی پولائو پایار (Pulau Payar Marine Park Langkawi)
موزه سه بعدی هنر در بهشت لنکاوی (3D Art in Paradise Langkawi)
آبشارهای تلاگا توجو (Telaga Tujuh Waterfalls)
جزیره میمون ها (Monkey Island)
سواحل زیبای لنکاوی

درباره جاهای دیدنی لنکاوی


شهر لنکاوی در کشور مالزی قرار دارد و این شهر بی‌نظیر از صد جزیره تشکیل شده و به صورت مجمع الجزایر شناخته می‌شود، همچنین به عنوان محبوب‌ترین مقصد در چندین سال اخیر در میان گردشگران معروف گشته است. این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و پارک‌های دیدنی با شرایطی بسیار ایده آل از لحاظ قیمت و امکانات است که همین موارد مورد توجه بسیاری از توریست‌ها واقع شده است. جزیره لنکاوی در ۳۰ کیلومتری سواحل شمال غربی مالزی در دریای آندامان قرار دارد و مکانی سرشار از هیجان در میان مردم شناخته شده است. معمولا در این شهر در همه فصل‌ها میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی هستند که با خرید بلیط هواپیما به این خطه سفر می‌کنند.
جاهای دیدنی لنکاوی
لنکاوی به سبب حضور آب‌های آزاد و اقیانوس زیبای هند و نزدیکی‌اش به خط استوا، دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است که موجب شده بارش زیاد و جنگل‌های سرسبز فراوان داشته باشد. همچنین سواحل متعدد با چشم‌اندازهای گوناگون، آفتاب زیبا و ماسه‌های نرم و از سوی دیگر، غنای حیات وحش این منطقه، از دیگر جاذبه‌های لنکاوی است. حال ما در این مقاله می‌خواهیم برای گردشگران شهر لنکاوی جاذبه‌هایی را معرفی کنیم تا با تماشایشان غرق در لذت شوند. در همین ابتدا با یکی از مشهورترین جاذبه‌های این شهر آغاز می‌کنیم؛

پل هوایی لنکاوی (Sky Bridge)


پلی عابر پیاده دارای طولی ۱۲۵ متری است که چشم‌انداز بی‌نظیری رو به آبشارهای گونونگ، مات سینکانگ و توجو دارد. برای دسترسی به این پل هوایی باید از طریق تله کابین لنکاوی اقدام کنید که خود تله کابین نیز در این شهر جزو جاذبه‌های دیدنی به شمار می‌رود. وقتی سوار تله کابین شوید با عبور از مسیر پر پیچ و خم این پل باشکوه را خواهید دید که در میان دو قله واقع شده است، البته ممکن است کمی به خاطر ارتفاع ۷۰۰ متری این پل ترس به سراغتان بیاید اما همین که پا روی پل بگذارید همه این‌ها را فراموش خواهید کرد و از طبیعت بی‌نظیر و خنکی هوا مدهوش خواهید شد. به دلیل اینکه این پل معلق بوده و قسمتی از کف پل نیز به صورت شیشه‌ای است، برایتان تجربه ای خاص به ارمغان خواهد آورد و از روی پل می‌توانید بیشتر Langkawi Attractions را از ارتفاع زیاد تماشا کنید.

آبشار تمورون (Temurun waterfall)


آبشار تمورون در نزدیکی خلیج دانایی قرار گرفته است. آبشار تمورون آبشاری سه ردیفه است که ۲۰۰ متر ارتفاع دارد و طولانی‌ترین آبشار لنکاوی است. در فاصله ۵ دقیقه‌ای از این آبشار یک پارکینگ در نظر گرفته شده است. آبشار تمورون توسط جنگل انبوه و زیبای کوه مت کیکانگ احاطه شده است.

تله کابین لنکاوی (Langkawi Sky Cab)


همان‌طور که پیش تر نیز اشاره شد برای دسترسی به پل هوایی شهر لنکاوی باید از تله کابین لنکاوی استفاده کنید، به وسیله تله کابین می‌توانید در عرض ۱۵ دقیقه به بالای کوه مات سینکانگ برسید و در طول مسیر صحنه‌های بی نظیر و رویایی را تماشا کنید، مانند جنگل‌ها، جزایر کوچک و آبشار‌های لنکاوی. ورودی تله کابین از روستایی در دامنه کوه مات سین کانگ آغاز می‌شود و هر دقیقه کابین ها حرکت می‌کنند؛ از میان مسیر پوشش گیاهی کوه‌ها و جنگل‌ها عبور کرده و به ایستگاه وسط می‌رسند که در این جا دو گزینه پیش رو دارید، بدین صورت که می‌توانید در این قسمت پیاده شوید یا به مسیرتان ادامه دهید. توجه داشته باشید که هرچه بالاتر بروید هوا خنک‌تر خواهد شد، بنابراین بهتر است لباس مناسبی همراه خود داشته باشید و در قله ۷۰۰ متری بی نظیرترین آب و هوای دنیا مدهوش شوید. در ایستگاه بالایی نیز یک کافه کوچک وجود دارد که انواع خوراکی‌ها در این مکان به فروش می‌رسد. در بین راه چندین سکو تعبیه شده تا در فروشگاه‌ها خرید کنید یا اینکه در رستوران‌ها غذایی نوش جان کرده و به بقیه مسیر را ادامه دهید. در واقع، کل مسیر طی شده توسط تله کابین ۲ کیلومتر است اما این مسافت سرشار از لذت و هیجان برایتان خواهد بود، همچنین عکاسی در این ارتفاع را فراموش نکنید. بعد از پیاده شدن از تله کابین نیز می‌توانید در قله مسیر ۲ ساعته را به گشت و گذار بپردازید و به آبشار زیبایی برسید. در پایین تله کابین نیز پارکی وجود دارد که در این پارک تفریحاتی مانند تیوپ سواری بی‌نظیر انجام می‌گیرد.

داتاران لانگ (Dataran Lang)


داتاران لانگ (میدان عقاب) در واقع مجسمه‌ای ۱۲ متری از یک عقاب آماده پرواز است که بر روی سکویی قرار داده شده و به عنوان نمادی از شهر لنکاوی با ابهت خاص خود پر از آب نماهای کوچک، مسیرهای پیاده‌روی و پل‌هایی است که بسیار تماشایی هستند. بازدید از این میدان به همه گردشگران توصیه می‌شود، تا حدی که می‌توان گفت امکان ندارد به لنکاوی سفر کنید اما در کنار این عقاب عکس نداشته باشید و مورد جالب توجه دیگر در این میدان نزدیکی آن به جاذبه‌های لنکاوی است که جزو برترین جاذبه‌های گردشگری شهر به شمار می‌رود.
جاهای دیدنی لنکاوی

گونونگ رایا (Gunung Raya Mountain)


بلندترین قله لنکاوی گونونگ رایا است که دارای ارتفاع ۸۸۱ متری است. بر روی این کوه، جنگل‌های انبوهی وجود دارند که این جنگل‌ها محل زندگی حیوانات مختلفی مانند میمون درختی، روباه پرنده، میمون‌های ماکائو، سنجاب، قوش و… هستند. برای علاقه‌مندان به کوهنوردی حتما بازدید از این کوه پیشنهاد می‌شود و با بالا رفتن از آن چشم‌اندازی خیره کننده از جزیره را تماشا خواهید کرد. در واقع می‌توانید در یک نگاه بهترین جاذبه‌های لنکاوی را از چند صد متر بالاتر تماشا کنید. برای بالا رفتن از این قله از میان جنگل‌های بارانی عبور خواهید کرد که در این جنگل نیز حیواناتی مثل میمون‌ها، روباه پرنده، عقاب شکم سفید و و پرندگان زندگی می‌کنند، مطمئنا از تماشایشان سیر نخواهید شد. از بالای قله نیز می‌توانید طبیعت بی‌نظیر شهر لنکاوی را تماشا کرده و لذت ببرید.

دنیای زیر آب (Underwater World)


در شهر لنکاوی این مکان از شهرت بالایی برخوردار است، تا این قسمت از مقاله در مورد جاذبه‌های موجود در ارتفاعات زیاد را برایتان معرفی کرده‌ایم، اما اکنون می‌خواهیم برعکس ارتفاع به زیر خاک و آب این منطقه سر بزنیم؛ در واقع این مکان به عنوان محل زندگی ۵۰۰ گونه جانوران دریایی مانند فوک، پنگوئن، اسب دریایی، فلامینگو و اردک ماندارین است. ساختار این مکان بدین گونه است که در داخل تونل ۱۵ متری در زیر آب پیاده‌روی کنید و از نزدیک و فاصله بسیار اندک جانوران را تماشا کنید. حیوانات آبزی در ۱۰۰ مخزن شیشه‌ای قرار دارند که دارای حجم‌های متفاوتی هستند و بزرگ‌ترین این مخزن‌ها به شکل آکواریوم است و آبزیان درشت مانند کوسه، مارماهی و لاک پشت در آن قرار دارند. همچنین حیواناتی مانند پنگوئن‌ها و خوک‌های آبی نمایش‌هایی هیجان‌انگیز اجرا می‌کنند که بسیار تماشایی هستند و به این حیوانات روزی دو بار غذا داده می‌شود که از تماشای این صحنه‌ها بسیار لذت خواهید برد. در نزدیکی این جاذبه دیدنی چندین مرکز خرید قرار دارند که می‌توانید خرید انجام دهید. پس دنیای زیر آب لنکاوی را می‌توان یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار عالی در لنکاوی شمرد که همه روزه میزبان تعداد زیادی توریست از جای جای دنیاست.

پارک لاجندا (Lagenda Park Langkawi)


در شهر لنکاوی پارکی به نام لاجندا یا دالام تامان قرار دارد که در سال ۱۹۹۶ افتتاح شده است و این پارک زیبا و سرسبز چشم اندازی رو به میدان عقاب و جاذبه‌های طبیعی دیگر دارد. همچنین ۱۷ عدد مجسمه در این پارک قرار داده شده که هرکدام از این مجسمه‌ها افسانه‌ای همراه خود دارند، مانند افسانه غول‌های قهرمان، پرندگان افسانه‌ای، شاهزاده خانم و چندین مورد دیگر که جلوه‌های بی‌نظیری به این محل بخشیده اند. در پارک لاجندا چهار دریاچه نیز به چشم می‌خورند که مصنوعی بوده و دست ساز انسان هستند و همراه با مسیرهای پیاده‌روی بهترین مکان برای تفریح به شمار می‌روند. از دیگر جاذبه‌های تماشایی این پارک می‌توان به گل‌های رنگارنگ، گیاهان سرسبز و درختان میوه اشاره کرد که بسیار دیدنی هستند، همچنین در این مسیر چندین مغازه سوغاتی فروشی دایر است و با خیال راحت می‌توانید خرید انجام دهید، در حال کلی باید چنین گفت که پارک لاجندا مکانی ایده آل برای گشت و گذار خانوادگی به شمار می‌رود.
جاهای دیدنی لنکاوی

پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لنکاوی (Langkawi Wildlife Park & Bird Paradise)


اگر به دنبال مکانی مناسب برای همه رده‌های سنی هستید، یا اینکه می‌خواهید برای سرگرمی جایی را در این شهر بشناسید، پیشنهاد ما بازدید از پارک حیات وحش و بهشت پرندگان در شهر لنکاوی است که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده و در اوایل محل نگهداری بیش از ۲۵۰۰ پرنده از ۱۵۰ گونه مختلف مانند قناری، اردک، طوطی، جغد و… بوده است، اما از سال ۲۰۰۶ حیوانات دیگری مانند تمساح، مار، گوزن، میمون به این پارک آورده شده‌اند. همچنین در این پارک می‌توانید آبشار مصنوعی را ببینید که با ارتفاع ۱۵ متری خودنمایی می‌کند و به عنوان محلی برای زندگی راکون‌ها، کروکودیل‌ها، پلیکان‌ها شناخته شده است که می‌توانید از فاصله نزدیک به این حیوانات غذا بدهید و همین کار جزو هیجان‌انگیزترین بخش گشت و گذار برایتان خواهد بود. تماشای حرکات این حیوانات، مخصوصا پرندگان بسیار جالب است و در میان گردشگران به عنوان یکی از مهم‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری لنکاوی به شمار می‌رود و بسیاری از گردشگران از سراسر جهان با خرید بلیط هواپیما خارجی به لنکاوی سفر و از این جاذبه دیدن می‌کنند. این پارک با نام‌‌های دیگری مانند تامان بروننگ یا پارک حیات وحش لنکاوی شناخته می‌‌شود. همچنین این پارک به‌ عنوان اولین پارک حیات وحش سرپوشیده در سراسر قاره آسیا است.

پارک دریایی پولائو پایار (Pulau Payar Marine Park Langkawi)


این پارک دریایی نیز در ۳۰ کیلومتری جزیره لنکاوی واقع شده و بهترین مکان برای غواصی است. همچنین یکی از جاذبه‌های بسیار خاص این پارک وجود باغ مرجان‌ها است که تعداد زیادی مرجان رنگی به چشم می خورند و صحنه ای زیبا و دوست داشتنی خلق کرده اند. به یاد داشته باشید که ماهی گیری در این پارک ممنوع بوده و فقط برای تماشا و انجام غواصی باید به این جا سفر کنید. همچنین تفریحات دیگر در این پارک می‌توان به غذا دادن به کوسه‌ها اشاره کرد.

موزه سه بعدی هنر در بهشت لنکاوی (3D Art in Paradise Langkawi)


بزرگ‌ترین موزه هنر سه بعدی در مالزی و همچنین دومین موزه بزرگ جهان در لنکاوی قرار دارد. در این موزه می‌توانید بیش از ۲۰۰ اثر هنری را تماشا کنید. ساختمان این موزه سه طبقه بوده و طراحی بسیار شیک و جالبی دارد. این موزه به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری لنکاوی محسوب می‌شود و می‌توانید چندین مکان مثل خطای دید، آبی، سافاری، فانتزی، کلاسیک، قلعه و مناظر طبیعی از مناطقی مانند سرزمین مصر و مالزی نقاشی شده را تماشا کنید. آثار این موزه به قدری زنده و طبیعی به نظر می‌رسند که بازدید از آن به همه گردشگران توصیه می‌گردد. همچنین لازم به ذکر است که این موزه در کنار تله کابین قرار دارد.

آبشارهای تلاگا توجو (Telaga Tujuh Waterfalls)


یکی از جاذبه‌های طبیعی لنکاوی مربوط به آبشارهای تلاگا توجو یا همان (Seven Wells Waterfall) است که افسانه‌ها حاکی از آن است اینجا محلی برای جن و پری بوده است. دلیل نام‌گذاری این آبشار نیز به خاطر وجود هفت چاه است و ۷ آبگیر طبیعی که متصل به همدیگر هستند و هرکدامشان از ۷ آبشار جدا سرچشمه می‌گیرند. در میان آب‌های این آبشار می‌توانید شنا کنید یا اینکه پیاده‌روی و کوه‌نوردی را تجربه کنید. این آبشار چشم‌‌اندازی بی‌نظیر و فوق‌‌العاده دارد و همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. برای بالا رفتن به ۷ استخر باید از ۳۰۰ پله بالا بروید، اما دقت داشته باشید که این پله‌ها لغزنده هستند و با احتیاط کامل گام بردارید و این مسافت تقریبا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد که در طول مسیر می‌توانید پرندگان، سنجاب‌ها و میمون‌ها را تماشا کنید. همچنین بعضی از افراد عقیده دارند که این چشمه‌ها خاصیت درمانی دارند و برای سلامتی مفید هستند. تله کابین لنکاوی در این قسمت نیز به دردتان خواهد خورد و می‌توانید به وسیله آن به آبشار برسید.
جاهای دیدنی لنکاوی

جزیره میمون ها (Monkey Island)


اگر به دنبال جاذبه گردشگری جذابی هستید، پیشنهاد ما بازدید از جزیره میمون‌هاست. در واقع، قسمتی از ساحل به میمون‌ها تعلق دارد، تعداد زیادی میمون که بازیگوشی می‌کنند و تماشای آن‌ها برایتان لذت‌بخش خواهد بود و قسمت بامزه سفرتان در شهر لنکاوی بازدید از همین جزیره خواهد بود، همچنین می‌توانید به میمون ها غذا بدهید که اکثرا به بادام زمینی علاقه دارند و این کار خاص وهیجان‌انگیز مطمئنا برایتان بسیار جالب خواهد بود، مخصوصا وقتی که خودشان به سمت شما بیایند و خوراکی‌ها را از دستتان بگیرند.

سواحل زیبای لنکاوی


در آخر باید ذکر کنیم که علاوه بر جاذبه‌های دیدنی در شهر لنکاوی می‌توانید به ساحل‌های زیبای این منطقه نیز سر بزنید که آب‌های درخشان و طبیعت جذاب این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری تبدیل کرده است؛ چندین ساحل معروف این خطه عبارتند از:
داتای به عنوان ساحل اختصاصی ساکت و خلوت است که اطراف این ساحل نیز پوشیده از جنگل‌های بی نظیری است. ساحل دیگر در لنکاوی به نام تانجونگ رو (Tanjung Rhu Beach) است که از ساحل‌های بکر و زیبای لنکاوی است که با آبی زیبای دریا و فضای آرامش‌بخش، مکان مناسبی برای استراحت در تعطیلات است و در شمال شرقی جزیره لنکاوی جای گرفته است. این ساحل بیشتر مخصوص زوج‌های جوانی بوده تا زیباترین غروب‌ها را در این ساحل تماشا کنند. ساحل دیگر مناسب خانواده بوده و به نام پانتای کوک است که به صورت ساحلی عمومی در دسترس همگان است و دارای امکانات رفاهی عالی است که همراه با خانواده می‌توانید به این ساحل رفته و خودتان را به نوشیدنی‌های خوشمزه مهمان کنید. ساحل پانتای سنانگ (Pantai Cenang Beach) از ساحل‌های بکر و زیبای لنکاوی است که با آبی زیبای دریا و فضای آرامش‌بخش مکان مناسبی برای استراحت در تعطیلات است و در شمال شرقی جزیره لنکاوی جای گرفته است. این ساحل یکی از شلوغ‌ترین سواحل لنکاوی به شمار می‌رود و شامل چندین کافه و رستوران است. این ساحل به خاطر ماسه‌های سفید و آب‌های زلال مشهور بوده و در سطح جهان شهرت دارد، علاوه بر همه این ها تفریحات شبانه نیز در این ساحل زیاد است. حال به ساحل پانتای تنگاه می رسیم که در ادامه خط ساحلی پانتای ینانگ واقع شده و یکی از طولانی‌ترین ساحل‌های شهر لنکاوی محسوب می‌شود. همچنین در این ساحل می‌توانید به چندین استراحتگاه و آلاچیق دسترسی داشته باشید و در کنار دریا استراحت کرده و با تفریحات شبانه و تفریحات آبی لحظات بی‌نظیری را تجربه کنید. ساحل دیگر که به لاکچری‌ترین ساحل شهر لنکاوی مشهور است، ریباک نام دارد و این ساحل اختصاصی فوق‌العاده زیبا بوده و فاصله اندکی با شهر داشته و دارای امکاناتی مانند قایق سواری است.





فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است