search
menu
عراق keyboard_arrow_down close
label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۴۶

درباره عراق

عراق کشوری در همسایگی غربی ایران است. جمهوری عراق کشوری در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه قرار گرفته و دارای منابع عظیم نفت و گاز است. این کشور که سابقه جنگی ۸ ساله با ایران دارد، روابط ویژه و پیچیده‌ای با ایران داشته و دارد. منطقه زمانی عراق UTC+3) AST) است و اختلاف ساعت بغداد با تهران منفی ۳۰ دقیقه است. واحد پول عراق دینار عراقی است.

تاریخ عراق

عراق به عنوان کشوری که در قلب خاورمیانه و در منطقه میان رودان (بین النهرین) قرار گرفته یکی از کهن‌ترین تاریخ‌های جهان را دارد. بسیاری از تمدن‌های باستانی مانند آشور و سومر در این منطقه پدید آمده و رشد کرده‌اند. پیدایش نخستین خط در همین منطقه صورت پذیرفته است. عراق در روزگار هخامنشیان و بعدها ساسانیان، بخشی از سرزمین ایران بود. بغداد که اکنون پایتخت عراق است، زمانی به نام تیسفون، پایتخت فرمانروایی ساسانیان بود. کاخ مدائن از همین دوران به یادگار مانده است. همچنین بخش‌های شمالی عراق که تحت تسلط رومیان بوده است، دارای آثاری از تمدن روم باستان است.
عراق

زیارت در عراق

عراق به عنوان به یک مقصد گردشگری، برای شیعیان ایران به عنوان کشوری که میزبان شمار زیادی از قبور متبرکه و زیارتگاه است شناخته می‌شود. هر ساله شیعیان ایران و دیگر کشورهای جهان با هدف زیارت از مکان‌های مذهبی شهرهایی مانند کربلا و نجف به عراق سفر می‌کنند. مراسم مربوط به عاشورا و تاسوعای حسینی و همچنین اربعین از جمله مهمترین گردهمایی‌های شیعیان جهان است که هر ساله در کشور عراق برگزار می‌شود.
عراق

زمان سفر به عراق

به جز زمان عاشورا و تاسوعا و اربعین، اگر قصد سفر به عراق برای بازدید از مکان‌های مذهبی و یا‌ آثار باستانی این کشور را داشته باشید می‌توانید فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید. البته مسائل امنیتی بی ثبات این کشور را هم باید در نظر بگیرید.

غذاهای عراق

غذاهای عراقی دارای مزه و طعمی ویژه هستند که کمی به غذاهای عربی شباهت دارد و گاهی به غذاهای نیمه غربی ایران. از جمله این غذاها می‌توان به قیمه نجفی، بیریانی عراقی، کباب عراقی، کوزی، خورش بامیه، کوب و تشریب اشاره کرد.

دیدنی های عراق