search
menu

تنگه دار نوشهر

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از تنگه دار نوشهر را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به تنگه دار نوشهر برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به تنگه دار نوشهر
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به تنگه دار نوشهر
تنگه دار نوشهر از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری استان مازندران است که در نزدیکی نوشهر واقع شده است. کوهستان، در کنار جنگل‌های سر به فلک کشیده و رودخانه‌ی خروشان کرکرود، جاذبه‌های دیدنی رقم زده است. تنگه دار یا دره کرکرود که در روستای کشکسرا واقع شده است، یکی از مکان‌های زیبایی است که احساس می‌کنید بارها و بارها می‌توانید به آن جا سفر کنید اما از دیدن آن خسته نشوید. این منطقه برای کسانی که صخره‌نوردی، دره نوردی و ورزش‌های هیجان‌انگیز را دوست دارند، بهشتی بی‌نظیر است. از این رو جوانان پرشور و نشاط بارها از شهرهای مختلف قصد عزیمت به این دره‌ی زیبا را می‌کنند و در این تنگه روزی را پر از خاطره برای خود رقم می‌زنند.
در تنگه، رودخانه‌ای پر آب جریان دارد که عمق آن در قسمت‌های مختلف متفاوت است. جوش و خروش رودخانه در اطراف در این دره و توپوگرافی منطقه باعث شده است تا صخره‌های پر ابهت و با اشکال عجیب و غریب در آن خودنمایی کرده و گردشگران را مجذوب عظمت و زیبایی خود کنند. رودخانه کرکرود از ارتفاعات همین منطقه سرچشمه می‌گیرد و مسیر خود را به سمت دریای خزر پیش می‌گیرد.
تنگه دار نوشهر در ۸ کیلومتری جنوب این شهر واقع شده و برای رسیدن به آن باید مقداری از مسیر را پیاده‌روی کنید؛ اما خستگی راه تنگه به دیدن جاذبه‌های آن و رسیدن به تنگه می‌ارزد. بهترین زمانی که می‌توانید به تنگه دار در نوشهر سفر کنید، اواخر بهار و تابستان است که هوا تقریباً گرم می‌شود؛ زیرا در این منطقه گاهی اوقات آن‌قدر هوا سرد می‌شود که لرزه بر اندامتان می‌افتد. پس از گردش در این دره زیبا و بی‌نظیر می‌توانید جنگل نوردی کنید و یا پارک جنگلی نزدیک روستای کوشکسرا را برای گردش و کمپ زدن خانوادگی انتخاب کنید. درنهایت نیز پس از یک ورزش مفرح و دلنواز انرژی مضاعف از طبیعت بگیرید و به سمت محل زندگی خود عازم شوید. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با تنگه دار نوشهر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
تنگه دار نوشهر

چرا بازدید از تنگه دار نوشهر را پیشنهاد می‌کنیم؟


هرچند نوشهر از شهرهای زیبای شمالی است که مناطق گردشگری متعددی در آن واقع شده‌اند؛ اما برخی از جاذبه‌های گردشگری دارای ویژگی‌هایی هستند که نمی‌توان نسبت به آنها بی توجه بود. از این رو به شما توصیه می‌کنیم که از دیدن این تنگه دلنواز لذت ببرید. ویژگی‌های خاص تنگه دار در نوشهر شامل موارد زیر است:
• طبیعت بکر و سرسبز
• فاصله کم نسبت به تهران و شهرهای نوشهر و چالوس
• رودخانه نوردی و آب‌تنی در رودخانه پر از آب کرکرود
• آب و هوای خنک و دلنواز برای فصل تابستان
• جاذبه‌های گردشگری متنوع در نزدیکی تنگه دار نوشهر

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


سفر به تنگه دار از پرطرف‌دارترین سفرهایی است که جوانان و ورزش دوستان می‌پسندند. این تنگه پر از زیبایی و شگفتی است. به گونه‌ای که احساس می‌کنید در یک مکان افسانه‌ای قرار گرفته‌اید. دیواره‌های بلند و صخره‌های با اشکال عجیب و غریب شما را مشغول تماشای خود می‌کند. در این بین درختان سر به فلک کشیده اطراف تنگه نیز بر زیبایی و طراوت هوای آن افزوده است.
این تنگه در هر قسمتی از خود امکانات تفریحی زیادی را برایتان فراهم می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید در حوضچه‌های عمیق آن شیرجه بزنید و یک شنای مفرح را تجربه کنید. همچنین صخره‌نوردی در دیواره‌های قدرتمند این تنگه‌ی جذاب برای افراد صخره‌نورد بسیار پرهیجان است. اگر که خیلی حرفه‌ای هستید می‌توانید در طول این دره با گروه دوستان خود هم دره نوردی کنید و از جای‌جای آن لذت ببرید. پوشش گیاهی انبوه خزه و سرخس‌های دیواره‌های صخره‌ای همگی به زیبایی نقاشی شده‌اند تا چشم هر بیننده‌ای را خیره کنند.

چگونه به تنگه دار نوشهر برویم؟


پس از یک دره نوردی بی‌نظیر، حال نوبت استراحت می‌رسد تا دوباره خود را در این تنگه و جنگل شگفت‌انگیز سرگرم کنید. پس خود را با کمپ زدن، به استراحتی کوتاه و تماشای زیبایی‌های این طبیعت دعوت کنید. اگر اولین‌بار است که می‌خواهید به تنگه دار نوشهر بروید، بهتر است این را بدانید که هیچ این تنگه برای دیدن این مکان بهتر است به صورت گروهی سفر کنید.
برای رسیدن به تنگه دار این امکان برایتان فراهم شده است تا به‌راحتی در هر شهری که باشید با خرید بلیط هواپیما ارزان خود را به تهران برسانید و با چند ساعت رانندگی در نزدیکی این دره ماشین خود را پارک کنید. اگر از جاده چالوس به سمت تنگه دار می‌روید، باید به سمت نوشهر حرکت کنید و جاده کشکسرا را پیش بگیرید. بعد از کشکسرا، یک جاده خاکی است که تا پل رودخانه کرکرود ادامه دارد؛ اما از این به بعد دیگر خودتان باید مسیر را به صورت پیاده طی کنید. برای این که از زیبایی‌های بی‌نظیر این تنگه لذت ببرید، باید در دل جنگل‌های خانیکان نوشهر و مسیر رودخانه کرکرود، ادامه مسیر دهید. حدود ۱۵۰۰ متر رودخانه نوردی دارید تا از دیدن جاذبه‌های بی‌نظیر تنگه دار بی‌نصیب نمانید.
تنگه دار نوشهر

جاهای دیدنی نزدیک به تنگه دار نوشهر


اگر تعطیلات چند روزه‌ای دارید و می‌خواهید به‌خوبی از طبیعت نوشهر بهره ببرید، بهتر است یک روز کامل را برای دیدن تنگه دار نوشهر و محیط اطراف آن برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید بلیط هواپیما چارتر بگیرید و خود را به شهرهای نزدیکی منطقه مانند تهران، مازندران و ... برسانید. بقیه مسیر را باید با ماشین طی کنید تا به نزدیکی تنگه دار نوشهر برسید. حال ممکن است چند ساعتی بیشتر وقت خود را در این تنگنا نگذرانید و دوست داشته باشید از مناطق دیدنی دیگر هم بهره ببرید.
پس از اینکه خستگی در کردید، می‌توانید از امامزاده‌های حمزه رضا و خاتون رضا نیز در کشکسرا دیدن کنید و حال معنوی خود را هم بهبود ببخشید. همچنین موزه مردم‌شناسی کشکسرا هم جای جالبی برای گذراندن اوقات فراغتتان است. ناگفته نماند که در خانیکان نیز جنگل‌های پر از درخت و صدای پرندگان جنگلی شما را به وجد می‌آورد.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به تنگه دار نوشهر


اگر قصد دارید بیش از یک روز را در کشکسرا و یا نزدیکی تنگه دار بگذرانید، چندین روش برای اقامت دارید. اگر به اقامتگاه‌های بوم‌گردی علاقه دارید روستای کشکسرا با اهالی مهمان‌نواز خود می‌تواند میزبان شما باشد. برخی از این افراد قسمت‌هایی از خانه‌های خود را برای گردشگران تدارک دیده‌اند تا بتوانند اقامت راحتی را در نزدیکی تنگه دار نوشهر داشته باشند. از طرفی تا نوشهر فاصله زیادی ندارید و می‌توانید از هتل‌های مختلف آن بهره ببرید.
• فاصله تا هتل پرشیا نوشهر حدود ۱۰ کیلومتر
• فاصله تا مهمان‌سرای جهانگردی چلندر حدود ۱۳ کیلومتر


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است