search
menu
نوشهر keyboard_arrow_down close

نوشهر

hotel
هتل های نوشهر ۱۰

درباره نوشهر

معرفی شهر نوشهر


یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان مازندارن نوشهر نام دارد که مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است. این شهر آرام و دلفریب در غرب استان قرار گرفته است و با داشتن چشم‌اندازهای معرکه جان می‌دهد برای طبیعت‌گردی، عکاسی و ریلکس کردن. اگر کنجکاوید که در این باره بیشتر بدانید و آگاهانه به نوشهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مقاله همراه ما باشید و اطلاعات مفیدی دریافت کنید.

نوشهر

تاریخچه نوشهر


نوشهر در گذشته‌های دور جزء ایالتی به اسم رویان بود که توسط سلسله پادوسبانیان مدیریت می‌شد و حدود ۱۰۰۰ سال در این منطقه حکومت کردند. پس از گذشت سال‌های متمادی نام این شهر در دوره قاجار به سنگ تجن تغییر یافت و در نهایت در دوره پهلوی اول این منطقه از حالت روستایی خارج شده و به نوشهر تغییر نام پیدا کرد. وجود رودخانه‌های متعدد، نزدیکی به دریا و کوه و همچین موقعیت خوب ساحلی و بندری باعث شد تا این منطقه مورد توجه حاکمان زمان‌های مختلف قرار گیرد و همچنان پرطرفدار است.

نوشهر کجاست؟


نوشهر در استان مازندران با بخش بلده، شهرستان نور، چالوس و دریای خزر همسایه است و دسترسی خوبی به کوه‌های البرز دارد. همچنین وجود دهستان‌های گوناگون در آن حوالی باعث شده است تا همچنان فرهنگ مردم بومی خود را حفظ کرده و زندگی روستایی در آنجا رونق داشته باشد. نوشهر که حدود ۲ متر از سطح دریا پایین‌تر است، آب و هوایی مرطوب دارد؛ به نحوی که تابستان‌ها شرجی و زمستان‌ها سرد است.

بهترین فصل سفر به نوشهر


نوشهر به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای کوهستانی جلگه‌ای آب و هوایی دلپذیر دارد. این شهر در زمستان‌ها پر بارش و درتابستان‌ها شرجی است و به همین دلیل همواره به گردشگران توصیه می‌کنیم که فصل پاییز را برای سفر به آن انتخاب کنند. البته در فصل بهار نیز شاهد طبیعت بکر و دلفریب در حوالی نوشهر هستیم که آنجا را به بهشت برین تبدیل کرده است.

دیدنی های نوشهر


نوشهر جاذبه های دیدنی بسیاری دارد، که از عمده‌ترین آن‌ها می‌توان به تالاب ارواح اشاره کرد. این تالاب که در ۵ کیلومتری روستا چلندر قرار گرفته است، در دل جنگل واقع شده و برای رسیدن به آن باید مسافتی را بپیمایید. تالاب ارواح نوشهر درختان خشک‌شده‌ای را در خود جای داده که منظره دلهره‌آور و جالبی را پدید آورده است و از تماشا آن سیر نمی‌شوید. چشم‌اندازی همچون فیلم‌های تخیلی که هیجان را به شما هدیه می‌دهد! پارک جنگلی سی سنگان از دیگر دیدنی ها و جاذبه های نوشهر شمرده می‌شود که تنوع گیاهی متنوع و رنگارنگی را در خود جای داده است. این پارک حدود ۶۰۲ هکتار مساحت دارد و انواع گونه‌های درختی و درختچه را می‌توانید در آنجا ببینید که در نوع خود جذابند. دیو چشمه، دریاچه خضرنبی و روستای انگاس از دیگر دیدنی های نوشهر محسوب می‌شوند که بازدید از آن‌ها به هر گردشگر ماجراجویی توصیه می‌شوند.

نوشهر

دیگر جاذبه‌های طبیعی نوشهر


• روستا کوشک سرا
• دریاچه ممرز
• روستا کندلوس
• تنگ دار نوشهر

سوغات نوشهر چیست ؟


اگر روزی به نوشهر سفر کردید، خرید سوغات خاص این دیار را فراموش نکنید. آغوزنان یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های نوشهر است که در مهمانی‌های آنجا سرو می‌شود. این شیرینی که از کنجد و گردو درست شده، طعم خوبی دارد و می‌توانید آن را به عنوان سوغات به عزیزانتان هدیه بدهید. برنجک و پشت زیک نیز از دیگر سوغاتی های نوشهر شناخته می‌شوند که طرفداران زیادی دارند. اگر هم به خرید صنایع دستی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که خرید انواع حصیر، جاجیم و ظروف سفالی را در برنامه خود قرار دهید و با دستانی پر به منزل برگردید و عزیزانتان را خوشحال کنید.

غذاهای محلی نوشهر را بشناسیم


یکی ازغذاهای محلی شهرستان نوشهر کدو پلو است که در گویش محلی به کئی پلو مشهور است. این غذای لذیذ با برنج، کدو، پیاز، زیره، گوشه چرخ کرده، کره محلی و زردچوبه درست می‌شود و طعم خوبی دارد. همچنین خورشت آلو نوشهر نیز مشهور است که در آن از زعفران، آب نارنج، آلو، مغزگردو، مرغ و انار ملس استفاده می‌شود. لذا توصیه می‌کنیم که اگر روزی به این شهر سفر کردید، حتما طعم آن را بچشید. بیج بیج (مخلوطی از گوشت، گوجه، سیب زمینی، پیاز و ادویه)، آغوزمسما (شامل گوشت، رب انار، شکر، پیاز، دانه انار و ادویه) و آش کدو از دیگر غذاهای سنتی نوشهر شناخته می‌شوند که طعم لذیذی دارند.

نوشهر

بهترین مراکز اقامتی نوشهر کدامند؟


اگر بلیط هواپیما خود را به مقصد نوشهر رزرو کرده‌اید و یا با ماشین شخصیتان قصد عزیمت به این دیار را دارید، بد نیست تا با هتل های نوشهر نیز آشنا شوید. هتل آپادانا نوشهر یکی از مراکز اقامتی این شهر است که در خیابان بهار آزادی قرار گرفته و امکانات خوبی مانند رستوران، خدمات خانه‌داری، اینترنت پرسرعت و غیره دارد. این هتل ۳ ستاره دسترسی خوبی به دیدنی های نوشهر دارد و می‌توانید به آسانی خود را به مراکز خرید برسانید. هتل پرشیا ۳، هتل شالیزار، هتل صدف، هتل عرش و هتل آپارتمان پرشیا از دیگر هتل های نوشهر شمرده می‌شوند که میزبان خوبی برای مسافرانشان به شمار می‌آیند.

چند نکته کاربردی در مورد نوشهر که بد نیست بدانید!


• نوشهر تا تهران ۲۰۶ کیلومتر فاصله دارد.
• مرکز تجاری تفریحی الماس یکی از پرطرفدارترین مجتمع‌های تجاری نوشهر است.
• نوشهر یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌ها را در خود جای داده، لذا با رزرو بلیط هواپیما چارتر نیز می‌توانید خود را به آنجا برسانید.
• بندر این شهر نیز به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی ایران زبانزد عام و خاص است.
• سد آویدر یکی از اصلی‌ترین منابع تامین آب شرب نوشهر شناخته می‌شود.
• غارهای چلک نوشهر نیز بسیار معروف‌اند و توصیه می‌کنیم که در سفر به این شهر حتما از آن‌ها نیز بازدید کنید.

کلام آخر


آب و هوای نوشهر بسیار دلپذیر است و می‌توانید به عنوان یک مقصد عالی برای تعطیلات بر روی این شهر حساب کنید. به خاطر بسپارید که نوشهر روستاها و مناطق بکر زیادی دارد و آرامش را به شما هدیه می‌دهد و همواره مقصدی عالی برای ماجراجویان شناخته می‌شود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، حتما مجهز به دوربین عکاسی باشید تا رنگارنگ‌ترین عکس‌ها را در گنجینه خاطرات خود به ثبت برسانید.

دیدنی های نوشهر