search
menu
میبد و اردکان keyboard_arrow_down close

میبد و اردکان

hotel
هتل های میبد و اردکان ۱۱

درباره میبد و اردکان

میبد و اردکان دو شهر همسایه و چسبیده به هم در شمال شرقی شهر یزد و استان یزد هستند. میبد و اردکان که شهرهایی تاریخی و کهن هستند به همراه روستاهای پیرامونشان، از جاذبه های گردشگری بخش گرمسیری و کویری ایران به شمار می‌روند.
میبد دومین شهر پرجمعیت و بزرگ استان یزد به شمار می‌رود. میبد و اردکان همچنین از جمله شهرهایی هستند که صنعت فرش دستباف در آن رواج دارد و سبک قالی‌های مخصوص و منحصر به فردی از نظر بافت و طراحی دارد.
در این نوشته بیشتر با زیبایی‌های دو شهر میبد و اردکان آشنا می‌شویم.

تاریخچه میبد و اردکان


میبد از شهرهای باستانی ایران است و تاریخ طولانی دارد. نارین قلعه که یکی از کهن‌ترین قلعه‌های ایران است به دوران ساسانی بازمی‌گردد. میبد همچنین تجربه بودن پایتخت در دوران فرمانروایی مظفریان را نیز دارد. میبد در دوران صفویه نیز بسیار مورد توجه بوده و صوفویان و شاعران مهمی در آن زندگی می‌کرده است. اردکان نام کهنش ارتگان به معنای مکان منظم یا مقدس بوده است.
میبد و اردکان

جاهای دیدنی میبد و اردکان


میبد و اردکان دارای آثار تاریخی متنوعی هستند که علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود می‌کشاند. نارین قلعه یکی از بزرگترین، قدیمی‌ترین و مهمترین قلعه‌های استان یزد و ایران در این منطقه قرار دارد.
دو شهر میبد و اردکان از شهرهایی است که زرتشتیان از دیرباز در آن زندگی می‌کرده‌اند. روستای شریف آباد در اردکان از روستاهای زرتشتی‌نشین یزد است. همچنین زیارتگاه پیر سبز (چک چک) نیز در دامنه کوه‌های همین شهر قرار دارد.
کویرگردی و گردش در روستاهای کویری و آشنایی با مردم بومی که در این مناطق سخت و طاقت فرسا زندگی می‌کنند هم بخشی دیگر از زیبایی‌های میبد و اردکان است. بازار چارسوق و مسجد جامع اردکان از دیگر جاذبه های این منطقه است.

آب و هوای میبد و اردکان


میبد و اردکان هم از شهرهای کویری ایران و استان یزد است. به همین سبب تابستان‌های این دو شهر گرم و خشک است. برای همین پاییز و زمستان‌های میبد و اردکان مطلوب تر هستند، اما گاهی در زمستان ممکن است با برف و باران پراکنده هم رو به رو شوید.
میبد و اردکان

چگونه به میبد و اردکان برویم


برای رفتن به میبد و اردکان باید روی مسیرهای زمینی حساب کنید. چون این دو شهر فرودگاه ندارند. پس می‌توانید با هواپیما به شهر یزد بروید و از آنجا با اتوبوس یا خودروی شخصی به میبد و سپس اردکان بروید.اما اگر قصد سفر با قطار را دارید، بدانید که هم میبد و هم اردکان، ایستگاه قطار دارد.