search
menu
کازرون keyboard_arrow_down close

کازرون

hotel
هتل های کازرون ۱

درباره کازرون

تاریخچه کازرون


شهر کازرون که در کیلومتری شیراز قرار گرفته است. در حال حاظر این شهر با جمعیت ۳۳۰.۰۰۰ نفر دومین شهر بزرگ استان فارس است. شهر کازرون به دلیل قدمت تاریخی اش دارای آثار باستانی متعددی است. از آنجایی این شهر در زمان حکومت شاپور اول پایتخت ایران بوده است بنابراین شهر کازرون را می‌توان گنجینه ای از تاریخ و زندگی حکومت ساسانیان به حساب آورد. این شهر در زمان اوج اسلام یکی از مکان‌های دانشمند و شاعر پرور بوده است. از این رو کازرون به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین مراکز و شهرهای تمدن و فرهنگ اسلامی یاد می‌شود. بزرگترین دریاه آب شیرین نیز در این شهر وجود دارد. کازرون در گذشته دارای نام‌های متعددی چون گازگاه، گازران و نورد بوده است.این شهر در زمان‌های بسیار دور بر اثر زلزله به طور کامل تخریب شده است و دوباره از نو ساخته شده است.

 کازرون

زبان و دین


زبان مردم کازرون فارسی با لهجه کازرونی است. همچنین دین مردم کازرون در زمان‌های قدیم زدتشتی بوده است اما پس از حمله شیخ ابواسحاق کازرونی، مردم این منطقه را وادار به مسلمان شدن کرد.
صنایع دستی
مردم شهر کازرون علاوه بر کشاورزی به قالی بافی، نمد مالی، گیوه دوزی، ساخت وسایل چوبی و سنگی مشغول هستند.

جاهای دیدنی کازرون


از آنجایی که شهر کازرون در زمان ساسانیان پایتخت مهمی بوده است دارای آثار تاریخی و باستانی بسیاری مانند: ویرانه‌های مجموعه باستانی بیشاپور، نقش برجسته بهرام اول، معبد آناهیتا، باغ نظر، روستای دوان، دریاچه پریشان وغیره است.

پوشش گیاهی


در شهر کازرون می‌توانید شاهد درختچه زار و بوته‌زارهایی به صورت پراکنده است. در اطراف این شهر زمین‌های کشاورزی و جمنزارهای بسیار دیده می‌شود. یکیاز ویژگی‌های پوشش گیاهی این منطقه جنگل‌های انبوه بلوط است. همچنین دشت‌هایی مملو از گل‌های نرگس هر ببیننده‌ای را جذب خود می‌کند.