search
menu

آبشار سنگ درکا

[ پنهان کردن ]
درباره آبشار سنگ درکا آمل
چرا بازدید از آبشار سنگ درکا آمل را پیشنهاد می‌کنیم
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به آبشار سنگ درکا آمل برویم
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار سنگ درکا آمل
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار سنگ درکا آمل

درباره آبشار سنگ درکا آمل


آبشار سنگ درکا آمل همانند رشته‌ای سیمین از بالای کوه از یک صخره بسیار بزرگ که در قسمتی از کوه واقع شده به پایین می‌خزد. این صخره‌های عظیم است که آبشار را حدود ۷ تا ۱۲ متر به پایین پرتاب می‌کند و همین عامل سبب ایجاد جلوه‌های بسیار زیبا و بی‌نظیری شده است. گردشگران همیشه به دنبال جاهایی هستند که بتوانند انرژی دوباره از طبیعت بگیرند. مناظر طبیعی در همه دوران زندگی برای انسان جذاب بوده است و این بار هم آبشار به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کمیاب، شما را به مهمانی خود دعوت می‌کند تا با دیدن آبشار زیبای آمل حال و هوای دیگری به خود بگیرید. آبشار که از بلندی پرتاب می‌شود، قطره‌هایی از آن در محیط اطراف پراکنده می‌شوند و همین عامل سبب می‌شود تا محیط اطراف آبشار همیشه حس خنکی و طراوت داشته باشد. شما می‌توانید در یک تعطیلات یک یا دو روزه بلیط هواپیما بگیرید و خود را به آمل و سپس آبشار برسانید.
علاوه بر این آبشار بلند سنگ درکا در جنگل‌های بزرگ آمل قرار گرفته است و هوایی سراسر اکسیژن را به شما هدیه می‌دهد. به گونه‌ای که به راحتی نتوانید این حس و حال خود را در هر جایی پیدا کنید. آمل از شهرستان‌های استان مازندران است و در بخش جلگه‌ای و ساحلی دریای خزر واقع شده است. تابستان این منطقه گرم و مرطوب و زمستان آن هم آب و هوای ملایم دارد.
آبشار سنگ درکا
آبشار سنگ درکا در روستای سنگ درکا از توابع آمل گرفته شده است. چشم‌اندازهای بسیار زیبا از کوه و جنگل در اطرافتان خودنمایی می‌کند. به همین علت، نه تنها می‌توانید زیبایی آبشار را ببینید، بلکه دیدن مناظر بی‌نظیر اطرافتان هم شما را به وجد می‌آورد. می‌توانید در کنار این آبشار زیبا عکس‌های بی‌نظیر را ثبت کنید تا خاطرات گردش کنار آبشار برایتان همیشگی شود.
این آبشار در زمستان جلوه دیگری به خود می‌گیرد، هوای سرد منطقه، باعث می‌شود تا آبشار یخ بزند و خود را برای کسانی که عاشق یخ‌نوردی هستند آماده کند. نباید فراموش کنید که اصولی یخ‌نوردی را حتماً در نظر داشته باشید. پس می‌بینید که آبشار سنگ درکا آمل در هر فصلی پذیرای گردشگران زیادی است. برای اینکه بیشتر با آبشار و زیبایی‌های آن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

چرا بازدید از آبشار سنگ درکا آمل را پیشنهاد می‌کنیم


آبشار سنگ درکا آمل از آبشارهای خاصی است که گردشگران نه تنها از ایران بلکه از سایر کشورها از آن دیدن می‌کنند. ممکن است از خودتان بپرسید دلیل اینکه این آبشار بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد چیست و چرا دیدن آن را به شما توصیه می‌کنیم؟
• آبشار با ارتفاع بالا
• زیبایی بی‌نظیر طبیعت اطراف آبشار
• امکان یخ‌نوردی در آبشار در فصل زمستان
• تماشای آبشار یخ‌زده و منحصر به فرد
• صخره‌های عظیم کوه که بر زیبایی آبشار افزوده‌اند
• گردشگری در جنگل و تماشای زیبایی‌های اطراف آبشار
• امکان رودخانه نوردی در ادامه آبشار

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


آب بر سر مسیر خود هر چیزی را می‌تواند به زیبای در هم بنوردد. حتی صخره‌های بزرگ نیز نتوانستند از حرکت آب جلوگیری کنند. آب از بالای یک صخره بلند سرازیر شده و از این پرت می‌شود که آبشار زیبایی را رقم می‌زند. هرچه صخره‌ها بزرگ‌تر باشند، آبشار نیز ابهت بیشتری دارد.
آبشار سنگ درکا آمل با ارتفاع بلندی که دارد، در کنار جنگل‌های سرسبز و انبوه این ناحیه، چشمانتان را خیره می‌کند. آب و هوای مرطوب و تنفس درختان در اطراف آبشار باعث شده تا هوایی دل‌انگیز را در تابستانی گرم در این منطقه احساس کنید. با توجه با توجه به اینکه در این منطقه اختلاف رطوبت و دما در فواصل زمانی کوتاه ممکن است به‌شدت زیاد شود، مناطق طبیعی متنوعی را می‌توانید در اطراف به آبشار ببینید و از دیدن آنها لذت ببرید. پس آنچه که چشمانتان را نوازش می‌کند فقط زیبایی آبشار نیست.
اگر فرصت دیدن آبشار در فصول گرم را از دست داده‌اید، اصلاً نگران نباشید. این آبشار برای هر فصلی زیبایی خاصی در آستین دارد. در اوج یخ‌بندان زمستان می‌توانید از دیدن آبشار و ورزش مفرح یخ‌نوردی هم بهره ببرید. این آبشار در دامنه کوه وردوی واقع شده است و سرچشمه آن نیز در بالای همین کوه بزرگ است.
البته کوه وردوی عظیم، سرچشمه رودهای بزرگ مانند انگتارود، گزناسرا و آلش رود است که از بالای کوه به دشت سرازیر می‌شوند. سرچشمه این رودخانه‌ها از بارش‌های زمستانه است که در دل کوه انباشته شدند.
آبشار سنگ درکا

چگونه به آبشار سنگ درکا آمل برویم


شما هم می‌توانید بلیط هواپیما ارزان بگیرید و خود را به در هر قسمت از ایران که هستید به تهران یا شهرهای شمالی برسانید. سپس یک روز صبح زود را برای رسیدن به این آبشار و دیدن زیبایی‌های آن برنامه‌ریزی کنید.
می‌توانید برای دیدن آبشار سنگ درکا در آمل اقامت کنید و صبح زود عازم این آبشار زیبا و بی‌نظیر شوید. آبشار در ۲۵ کیلومتری جنوب غرب آمل واقع شده است. از این مسیر به سمت روستای سنگ درکا حرکت می‌کنید و پس از که در مسیر آمل به سمت چمستان از جاده امامزاده عبدالله عبور کردید می‌توانید به سمت این منطقه حرکت کنید. سپس باید ماشین خود را در کنار جاده نگه دارد و حدود ۱ یا ۲ کیلومتر پیاده روی و رودخانه نوردی دارید تا به سمت بالای آبشار برسید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار سنگ درکا آمل


البته فقط دیدن آبشار نیست که شما را مهمان این منطقه می‌کند، بلکه در اطراف آن نیز مناطق گردشگری بی‌نظیری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها هم بهره ببرید. بعد از دیدن آبشار می‌توانید در جنگل بکر و سر به فلک کشیده اطراف آن قدم بزنید و همچنین بر سر راهتان از امامزاده عبدالله هم زیارتی داشته باشید.
در آمل جاذبه‌های زیادی برای گردشگری و بازدید وجود دارد. می‌توانید از دشت لار دیدن کنید، آتشکده آمل را ببینید و همین‌طور رودخانه نوردی را در ادامه آبشار در برنامه خود بگنجانید. بدین صورت نه تنها از آبشار زیبا و جذاب سنگ درکا دیدن می‌کنید بلکه می‌توانید جاذبه‌های متنوعی را هم در این منطقه ببینید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار سنگ درکا آمل


حال که گردشگری خود را به پایان برده‌اید، نوبت رفع خستگی و اقامت در نزدیکی آبشار فرامی‌رسد. هرچند برخی افراد عاشق کمپ زدن در جنگل و جاهای سرسبز هستند؛ اما این نکته را از یاد نبرید که جنگل همان‌طور که برای شما جذاب است، ممکن است برای جانوران و حیوانات وحشی هم جذاب باشد! پس در این مورد باید کمی جوانب احتیاط را هم به کار بگیرید و سعی کنید از مناطق امن برای اقامت خود بهره ببرید.
برای اقامت می‌توانید از هتل‌های آمل بهره ببرید یا از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنید. اگر اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی را دوست دارید موارد متعددی هستند که در این مناطق می‌توانید نهایت استفاده را از آنها ببرید.
فاصله تا هتل المپیک شمال آمل ۲۰ کیلومتر
فاصله از هتل شهر آمل حدود ۳۰ کیلومتر
فاصله از اقامتگاه بوم‌گردی عاروس ویشه آمل حدود ۲۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است