search
menu

آبشار آب مراد لاسم

[ پنهان کردن ]
آبشار آب مراد لاسم
چرا بازدید از آبشار آب مراد لاسم را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار آب مراد لاسم
چگونه به آبشار آب مراد لاسم برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار آب مراد لاسم
هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های نزدیک به آبشار آب مراد لاسم

آبشار آب مراد لاسم


آبشار آب مراد لاسم یکی از آن جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان مازندران و شهر آمل است که اگرچه ساخته دست طبیعت محسوب می‌شود، اما برای کسانی که علاقمند به تماشای آثار باستانی هستند نیز سنگ نبشته‌های تاریخی را در خود جای داده است.
حس و حال خوبی است که اگر ساکن پایتخت هستید، یک آخر هفته دنج را جایی بگذرانید که تفرجگاه شاهان قاجار بوده است و اگر در دیگر شهرهای ایران پهناور زندگی می‌کنید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما خود را به مازندران یا تهران برسانید، البته دسترسی به این جاذبه گردشگری از سمت تهران و جاده فیروزکوه، راحت‌تر است.
اگر در بهار و تابستان قصد کردید که به تماشای آبشار آب مراد لاسم به عنوان قطعه‌ای از بهشت در دل رشته‌کوه‌های البرز بروید، این مژده را به شما می‌دهیم که پس از طی کردن یک مسیر تقریبا راحت، اما گرم به خنکای دلچسب آبی گوارا خواهید رسید که روح و جسمتان را تازه می‌کند.
آبشار آب مراد لاسم
برای طبیعت‌گردان و کسانی که به هنر عکاسی و سوژه‌های طبیعی علاقمندند، دشت لار و چشم‌انداز دماوند، یک گزینه عالی برای گردش و تصویربرداری است. ضمنا این آبشار از دل صخره‌هایی سخت و صیقل داده شده فرو می‌ریزد که اگر تجهیزات مناسب صخره‌نوردی به همراه داشته باشید، می‌توانید از شیب زیاد و اوج و فرودهای آن لذت ببرید.
هم‌چنین برای دوستداران برف و یخ نوردی هم محدوده برفی بالا دست، یک تفریحگاه بکر و جذاب تلقی می‌شود. جایی که آب آبشار آب مراد لاسم از همان برف‌ها تامین می‌شود.
اگر به دنبال علت نامگذاری این آبشار زیبا به نام آب مراد هستید، خوب است بدانید که بومیان منطقه اعتقاد داشتند اگر کسی برای برآوردن حاجاتش نیت کند و به زیر آب این آبشار برود، آرزویش برآورده خواهد شد.
همین روایت که سینه به سینه گشته است، سبب شده تا این جاذبه طبیعی آمل، آبشار آب مراد لاسم نام بگیرد.

چرا بازدید از آبشار آب مراد لاسم را پیشنهاد می‌کنیم؟


• وجود آبشارهای کوچک و متفاوت در مسیر رسیدن با آبشار آب مراد
• پوشش گیاهی زیبا
• تماشای چشم‌انداز بی‌نظیری از قله دماوند
• وجود یک غار تاریخی با سردری که روی آن ابیات و تصاویر شکار و شکارچی حکاکی شده است
• مجاورت با باغ‌هایی از محصولات کشاورزی متعدد
• آب و هوای مطبوع
• سرد بودن آب آبشار حتی در فصول گرم سال
• منظره برفی و یخی محدوده بالا دست آبشار

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار آب مراد لاسم


آبشار آب مراد لاسم، ارتفاع آن‌چنانی ندارد، اما به سبب قرار گرفتن در تنگه، چشم‌اندازی بی‌نظیر را خلق کرده است. در واقع با مجموعه آبشارهایی مواجه هستیم که در دامنه کوه دو برار قرار گرفته‌اند که تعداد آن‌ها به سیزده عدد می‌رسد، اما آب مراد بلندترین آن‌هاست که در پایین‌ترین نقطه و در شکاف بین دو صخره قرار گرفته است.
این محدوده دنج و دیدنی، شکارگاه و تفریحگاه شاهان قاجار بوده است، تاجایی‌که ناصرالدین شاه در وصف این آبشار چنین سروده است که در جوار آن کباب و چای و حضور یار می‌چسبد و گوارایی آبشار آب مراد لاسم را به چشمه زمزم شبیه دانسته است.
دستان آبشار، سنگ‌ها و صخره‌های مسیر را صیقلی ساخته است و چهره‌ای بی‌نظیر از آن را به‌وجود آورده است. آب این آبشار به قدری سرد و زلال است که موقع نوشیدن حتی در فصل گرم، باید مراقب دندان‌هایتان باشید و سنگ‌های کف مسیر رودخانه را نیز از پسِ زلالی و تمیزی آب، می‌توانید ببینید.
برای تهرانی‌ها، طبیعت لاسم با آن پوشش گیاهی متنوع، آب و هوای خنک، رودخانه‌های زلال و آبشارهای دیدنی، یک مکان عالی برای تمدد اعصاب و فرار از گرما، ترافیک، آلودگی و ازدحام پایتخت است.
به‌طوری که می‌توانند پنجشنبه صبح عازم آمل برای تماشای آبشار آب مراد لاسم شوند و شب را در طبیعت بکر خطه مازندران همراه با صدای دل‌انگیز پای آب، سر کنند یا به یکی از خانه‌های روستایی اطراف که جز طرح‌های بوم‌گردی هستند، مراجعه و روحی تازه کنند.
حتی روستای لاسم، انتخابی مناسب برای تفریح یک روزه است، صبح جمعه عازم شمال کشور شوید و عصر به منزل بازگردید. اما اگر قصد دارید بیشتر در آمل بمانید، حتما از پارک جنگلی میرزا کوچک جنگلی، دشت لار، آب گرم رینه، دریاچه ساهون و منطقه جنگلی واز هم دیدن کنید.
البته این موارد تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری آمل است و وجب به وجب استان مازندران پر از نقاط بکر و دیدنی برای تفریح و گشت و گذار است.
آبشار آب مراد لاسم

چگونه به آبشار آب مراد لاسم برویم؟


اگر ساکن تهران هستید، از سمت جاده هراز مسیر آمل را در پیش بگیرید. در این مسیر پس از پلور در کنار جاده، تابلوی روستای لاسم را خواهید دید. شما از پایتخت اگر گرفتار ترافیک سرسام آور نشوید، دو تا دو و نیم ساعت بعد در کنار آبشار آب مراد لاسم خواهید یدد.
اگر در سایر نقاط کشورمان زندگی می‌کنید، با خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت، خود را به تهران یا مازندران برسانید. مسیر دسترسی به روستای لاسم از تهران سریع‌تر و راحت‌تر است. برای خرید بلیط هواپیما چارتر می‌توانید از سفر مارکت استفاده کنید.
مسیر دسترسی از روستای لاسم به سمت آبشار، راحت است و حتی عده‌ای از گردشگران با دوچرخه این راه را طی می‌کنند. چنانچه در هوای بارانی یا فصول سرد این مسیر را طی می‌کنید، تجهیزات کافی و مناسب به همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار آب مراد لاسم


اگر برای تماشای آبشار آب مراد لاسم وارد این منطقه شدید، بد نیست که از تفریح‌گاه‌های لوبون، نیورد و انگمار هم دیدن کنید که شاهان قاجار، بخش قابل توجهی از تفریحات خود را در آن‌ها می‌گذراندند.
از رودخانه لاسم و مزارع کشاورزی با محصولات رنگارنگشان که بگذریم، چشمه‌سارهای معروفی مانند ول دره، کیان دره و چهل چشمه از جاذبه‌های طبیعی این روستا هستند.

هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های نزدیک به آبشار آب مراد لاسم


امکان برپایی کمپ برای شما و دوستانتان در روستای ییلاقی لاسم فراهم است، اما اگر اهل در چادر خوابیدن نیستید و ترجیح می‌دهید بعد از بازدید از آبشار آب مراد لاسم در هتل یا خانه‌های سنتی مازندران، یک شب را به صبح برسانید می‌توانید در مکان‌های زیر اقامت کنید:
• اقامتگاه روستایی سی سن آمل
• هتل آپارتمان لوتوس لاریجان
• هتل المپیک شمال آمل
• اقامتگاه بوم گردی ماتینا لاریجان

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است