search
menu

تفریحگاه و ساحل کرنیش ابوظبی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از ساحل کرنیش بازدید کنیم؟
تاریخچه ساخت ساحل کرنیش
ویژگی های ساحل کرنیش
امکانات و تفریحات ساحل کرنیش
نحوه دسترسی به ساحل کرنیش
ساعت و هزینه بازدید از ساحل کرنیش
جاذبه های دیدنی نزدیک به ساحل کرنیش
رستوران های نزدیک به ساحل کرنیش
هتل های نزدیک به ساحل کرنیش

چرا باید از ساحل کرنیش بازدید کنیم؟


ساحل کرنیش در ابوظبی امارات قرار گرفته است و مکانی عالی برای تفریح و گذران وقت چند ساعته به همراه خانواده یا دوستان به شمار می رود. ساحل کرنیش یکی از زیبا ترین و محبوب ترین مکان های تفریحی دبی شناخته شده است و به دلیل نزدیکی این منطقه به کشور ما رفت و آمد برای گردشگران آسان بوده و به راحتی می توانند با خرید بلیط هواپیما از این ساحل زیبا لذت ببرند. ساحل کرنیش دارای طول هشت کیلومتری است و دارای تفریحات و سرگرمی های زیادی است که بی شک در این ساحل متوجه گذر زمان نخواهید شد، تا حدی که برای همه سلیقه ها تفریحات وجود دارد، مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا و آفتاب گرفتن جزو مشهورترین تفریحات این ساحل محسوب می شوند. علاوه بر موارد گفته شده برای کودکان نیز محوطه بازی در نظر گرفته شده است و چند رستوران و کافه روباز نیز در این ساحل قرار دارند که می توانید نوشیدنی های معروف این منطقه را متناسب با فصل ها سفارش دهید و از طعمشان لذت ببرید.
تفریحگاه و ساحل کرنیش ابوظبی

تاریخچه ساخت ساحل کرنیش


کرنیش در واقع یک تفرجگاه ساحلی در شهر دبی محسوب می شود که به دلیلی قرارگیری در شمال شرقی شهر دیره بعضی اوقات کرنیش دیره یا کرنیش دبی نیز نامیده می شود. برای ساخت کرنیش دبی در سال ۱۹۷۵ توسط حاکم فعلی دبی، حمدان بن راشد آل قراردادی تنظیم شد که در این قرارداد به انواع مغازه های قدیمی و فروشگاه های جدید و مناطق پذیرایی اشاره گردید. سپس بعد از سال ها در سال ۲۰۰۴ پروژه ای برای بازسازی منطقه بین غرب خور در دیره و بندر الحمریه کلید خورد که شامل ساخت مناطق مسکونی، هتل ها و ساخت جزیره نخلی دیره به حساب می آید.
در آینده نزدیک نیز تفرجگاهی مشابه این بخش در بر دبی خور ساخته خواهد شد. Corniche Beach از سواحل دیدنی و جاذبه های توریستی دبی شناخته شده است که این ساحل را در روز و شب به طور کاملا متفاوت خواهید دید. همچنین در سفرتان به این ساحل از منطقه تجاری بزرگ دیره، بازار ماهی و سبزیجات دبی و بازار طلا و ادویه جات بازدید خواهید کرد پس همین حالا به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید و سفر رویایی تان را آغاز کنید، زیرا در حالت کلی منطقه امیر نشین امارات محل جالبی برای گذراندن اوقات فراغت تان است و یکی از جذاب ترین جاذبه ها نیز همین ساحل کورنیش است که ساحلی آرام همراه با امکانات بسیار بالاست و سالانه میزبان توریست ها و گردشگران زیادی از سرتاسر دنیاست.
تفریحگاه و ساحل کرنیش ابوظبی

ویژگی های ساحل کرنیش


موقعیت جغرافیایی امارات که محلی گرم و خشک است، با این ساحل متناسب نیست، زیرا در محوطه ای بسیار زیبا و سر سبز قرار دارد و مطمئنا از تماشای این مناظر لذت خواهید برد. اگر به همراه کودکان به این منطقه سفر می کنید، اصلا نباید نگران تفریحات آن ها باشید، زیرا زمین هایی مخصوص کودکان ساخته شده اند تا به راحتی کودکانتان را به این محیط بازی امن بسپارید و با خیال راحت خودتان به تفریح بپردازید. تعدادی آب نما نیز در این ساحل تعبیه شده اند که بسیار زیبا و جذاب هستند و چندین مجسمه زیبا و شگفت انگیز نیز برای اولین بار در این ساحل خواهید دید.

امکانات و تفریحات ساحل کرنیش


در این منطقه می توانید از ساحل زیبا و دریا و همچنین از محوطه سر سبز درختان و چمن ها بهره مند شوید. همچنین اگر به دوچرخه سواری علاقه مند باشید، می توانید در ساحل دوچرخه سواری کنید. در هنگام عصر و غروب ساحل بسیار تماشایی است و نور کافه ها منظره ای فوق العاده ایجاد کرده اند، چندین آب نماها و مجسمه در این محل گذاشته شده اند که شب ساحل را زیباتر و رویایی تر می کنند. در محوطه ساحل کورنیش هم به دریایی زیبا دسترسی دارید و هم به محوطه های سبز و خرمی که به عنوان سایه بان در مقابل آفتاب عمل می کنند.
تفریحگاه و ساحل کرنیش ابوظبی

نحوه دسترسی به ساحل کرنیش


برای دسترسی به این ساحل زیبا می توانید از اتوبوسهای 05، 06، 07، 08، 09، 11، 32، 34 استفاده کنید، سپس از مقابل مرکز خرید ال مارینا با یک اتوبوس رایگان دسترسی خواهید داشت و بقیه راه را باید با پیاده روی بروید.

ساعت و هزینه بازدید از ساحل کرنیش


برای استفاده از این ساحل نیازی به ساعت خاصی ندارید، حتی توصیه می کنیم شب هنگام نیز به این ساحل سر بزنید و از زیبایی های نورپردازی ها لذت ببرید. همچنین برای ورودی نیز نیازی به پرداخت هزینه ندارید و این ساحل بکر و زیبا به صورت رایگان در اختیار شماست.

جاذبه های دیدنی نزدیک به ساحل کرنیش


کاخ الحصن: ۱.۸ کیلومتر
برج های اتحاد: ۲.۷ کیلومتر
قصر امارات: ۳.۵ کیلومتر
روستای گردشگری هریتیج: ۴ کیلومتر
موزه لوور ابوظبی: ۱۰.۳ کیلومتر
مسجد الشیخ الزاید: ۱۸.۸ کیلومتر
پارک تفریحی برادران وارنر: ۳۲ کیلومتر
پارک آبی یاس: ۳۲ کیلومتر

رستوران های نزدیک به ساحل کرنیش


رستوران آسیایی کوکو: ۹۰۰ متر
رستوران عربی الحرا: ۱ کیلومتر
رستوران ترکی پاشا: ۲.۲ کیلومتر
رستوران میدان بیسترو:۲.۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به ساحل کرنیش


هتل جمیره: ۲.۸ کیلومتر
هتل قصر امارات: ۲.۸ کیلومتر
هتل گرند حیات: ۲.۸ کیلومتر
هتل ابوظبی: ۲.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است