search
menu

هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین‌ها

[ پنهان کردن ]
هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی
میزان بار در ایرلاین‌های خارجی
نرخ اضافه بار پروازهای خارجی
میزان بار دستی در ایرلاین‌های ایرانی و خارجی
هزینه اضافه بار چقدر است؟
نکته مهم قبل از سفر
اطلاعات بیشتر و کامل درباره اضافه بار هر ایرلاین
هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین‌ها در زمانی که بلیط هواپیما را خریداری می کنید در قسمت “baggage weight” توضیح داده شده است.
اگر در بلیط هواپیما اطلاعات مربوط هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز را مشاهده نکردید میتوانید با آژانس مسافرتی‌تان تماس بگیرید و هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز را چک نمایید.

در این مقاله مختصری درباره هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین‌ها توضیح داده شده است:

هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی


در سفرهای هوایی داخلی، شما می‌توانید حداکثر ۲۵ کیلوگرک بار در کلاس اکونومی به همراه داشته باشید. البته این میزان بار در کلاس‌های بالاتر هواپیمایی‌های ایران‌ایر و ماهان به ۴۰ و ۵۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی پرواز های اکونومی ۳۰ کیلوگرم می باشد.
میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی پرواز های اکونومی برای بار دستی داخل کابین ۵ کیلوگرم می باشد.
میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی پرواز های بیزینس کلاس یا پرواز تجاری ۴۰ کیلوگرم می باشد.
میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی پرواز های بیزینس کلاس یا پرواز تجاری بار دستی داخل کابین ۷ کیلوگرم می باشد.


میزان بار در ایرلاین‌های خارجی


میزان بار مجاز ایرلاین‌های خارجی تا ۳۰ کیلوگرم بار مجاز هستید. بعضی از ایرلاین‌ها میزان بار مجاز را به ۴۰ کیلوگرم افزایش داده‌اند. اما یادتان باشد که اگر می‌توانید ۴۰ کیلو بار داشته باشید حتما باید آن را در دو چمدان تقسیم کنید.

بیشتر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، عربی و ترکی میزان بار مجاز را ۳۰ کیلو اعلام کرده‌اند، اما بار مجاز در برخی ایرلاین‌های اروپایی کمتر از این میزان است. روی بلیط‌های کلاس اکونومی در این پروازها بار مجاز ۲۳ کیلوگرم درج شده است. اگر باری بیشتر از این میزان همراه داشته باشید ناچار می‌شوید به ازای هر کیلوگرم آن هزینه اضافه بار پرداخت کنید.
هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین‌ها

نرخ اضافه بار پروازهای خارجی


برخی از شرکت‌های هواپیمایی به ویژه در اروپا، و بعضی پروازهای داخلی مالزی و تایلند هزینه بار را از هزینه بلیط جدا می‌کنند. ‌یعنی شما با بلیطی که خریده‌اید می‌توانید میزان مشخصی از بار را همراه خود به کابین ببرید. این بلیط‌ها برای سفرهای اقتصادی پیش بینی شده و اگر لازم باشد بار بیشتری در پرواز همراه داشته باشید، می‌توانید با پرداخت هزینه تا حداکثر حد مجاز بار همراه ببرید.

میزان بار دستی در ایرلاین‌های ایرانی و خارجی


در حالی که ایرلاین‌هایی مثل ماهان و ایران‌ایر حداکثر بار را برای کلاس اکونومی ۳۰ کیلوگرم به همراه ۵ کیلوگرم بار دستی داخل کابین و برای بیزنس کلاس ۴۰ کیلوگرم بار و ۷ کیلو داخل کابین در نظر گرفته‌اند، ایرلاین اروپایی KLM وزن مجاز را برای کلاس اکونومی یک چمدان ۲۳ کیلویی و دو چمدان ۲۳ کیلویی برای بیزنس اعلام کرده است.

لوفت‌هانزا نیز به مسافران کلاس اکونومی اجازه حمل یک چمدان ۲۳ کیلویی، برای کلاس پرمیوم اکونومی ۲ چمدان ۲۳ کیلویی، برای کلاس بیزنس ۲ چمدان ۳۲ کیلویی و در فرست‌کلاس ۳ چمدان ۳۲کیلویی را می‌دهد.

مسافران قطر‌ایرویز و امارات در کلاس اکونومی مجاز به داشتن بار حداکثر ۳۰ کیلویی و کیف دستی ۷ کیلویی، در بیزنس‌کلاس ۴۰ کیلو بار و باردستی ۱۵ کیلویی و در فرست‌کلاس ۵۰ کیلو بار و باردستی معادل دو کیف دستی ۱۵ کیلویی هستند.

میزان بار مجاز هواپیمایی ترکیش در قسمت اکونومی یا کامفورت‌کلاس، ۲۰ کیلو بار و برای مسافران بیزنس ۳۰ کیلوگرم است. در همه کلاس‌های پروازی این ایرلاین مسافران می‌توانند ۸ کیلو بار به داخل کابین ببرند.

هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین‌ها

هزینه اضافه بار چقدر است؟


در خطوط هوایی ایران مثل سایر خطوط هوایی عمدتا مقصد، وزن و تعداد بسته‌های باری در تعیین میزان بار مجاز تاثیر می‌گذارد. گاهی اوقات شکل بسته‌بندی بسته و ابعاد آن ممکن است شما را مشمول هزینه اضافه بار کند.

بخاطر داشته باشید حداکثر وزن مجاز هر بسته نباید بیشتر از ۳۲ کیلوگرم و حداکثر جمع ابعاد آن ۱۵۸ سانتی متر باشد. به طور میانگین نرخ اضافه بار برای هر کیلوگرم برابر با یک درصد قیمت بلیط در همان مسیر است و مبلغ دقیق آن بر حسب قیمت بلیط،‌ طول پرواز و کلاس پرواز شما محاسبه می‌شود.در صورتی که می‌دانید بار شما بیشتر از وزن مجاز است حتما نیم ساعت زودتر به فرودگاه بروید تا تشریفات مربوط به پرداخت هزینه‌ها باعث از دست دادن یا دیر رسیدن به پرواز نشود.

نکته مهم قبل از سفر


اضافه بار و مواردی از این دست، از مسائل ریز سفر هستند، که شاید خیلی‌ها اصلا به آن توجه نکنند، اما ممکن است همین نکته ریز شما را به دردسر بیاندازد و قبل از پرواز برایتان استرس و اعصاب‌خوردی بیجا ایجاد کنید. حتما حتما به این موارد توجه داشته باشید و بلیط پرواز خود را حتما کامل بررسی کنید.

اطلاعات بیشتر و کامل درباره اضافه بار هر ایرلاین


هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی ماهان
هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی وارش ایر
هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی قشم ایر
هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر
هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاین
هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی سپهران ایر
هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی فلای پرشیا ایر
هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است