search
menu

راهنمای سفر به کشور ازبکستان | صفر تا صد سفر ازبکستان

[ پنهان کردن ]
معرفی کشور ازبکستان
دانستنی‌های کاربردی
شماره تلفن‌های ضروری
عبارت‌های ضروری
شهرهای مهم و گردشگری کشور ازبکستان
آب و هوای کشور ازبکستان
شرایط دریافت ویزای کشور ازبکستان
حمل و نقل عمومی در کشور ازبکستان
سیمکارت‌های کشور ازبکستان
غذاهای معروف کشور ازبکستان
جشنواره‌ها و تعطیلات رسمی کشور ازبکستان
امنیت در کشور ازبکستان
سفر همواره برای خیلی‌ها هیجان‌انگیز است، مخصوصاً سفر به مناطق خاصی که تا به حال نرفته باشند؛ ازبکستان یکی از همین کشورهاست، کشوری که در زمان‌های گذشته بخشی از مسیر تجاری راه ابریشم از آسیا به اروپا بوده و همواره شاهد تاجران و گردشگران زیادی بوده است و کماکان نیز زیبایی خود را حفظ کرده است، اما بااین‌حال گردشگران و توریست‌های کمتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی به اینجا سفر می‌کنند. در میان عموم گردشگران چنین به نظر می‌رسد که کشورهای آسیای میانه برای گردشگران همچنان ناشناخته مانده‌اند؛ اما جالب اینجاست که بدانید در این‌گونه کشورها جاذبه‌های خیره‌کننده معماری را می‌توانید تماشا کنید که نظیرشان را در هیچ جایی از جهان نخواهید دید، این سبک ساختمان‌ها همواره برای توریست‌ها دوست‌داشتنی است. علاوه بر این‌ها می‌توان گفت کشور ازبکستان یکی از محبوب‌ترین کشورها در این منطقه است، زیرا جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بی‌شماری دارد که هنوز هم از دست توریست‌ها در امان مانده است و بهترین زمان برای کشف و ماجراجویی تا زمانی است که توریست‌های زیادی وارد منطقه نشده باشند.
راهنمای سفر به کشور ازبکستان | صفر تا صد سفر ازبکستان

معرفی کشور ازبکستان


ازبکستان یکی از کشورهای قاره آسیاست که هنوز هم برای خیلی از گردشگران و خریداران بلیط هواپیما خارجی ناشناخته باقی مانده است. در هر گوشه از این کشور بناهای خیره‌کننده و زیبایی را خواهید دید که قدمت تاریخی این منطقه را نشان می‌دهند. کشور ازبکستان با ۲۸ میلیون جمعیت ازبکی دارای ۱۲ استان است. از شهرهای مهم و تماشایی این کشور می‌توان به سمرقند و بخارا و تاشکند اشاره کرد. ازبکستان با تاریخ و فرهنگ غنی خود فرمانروایان مشهوری مانند تیمور لنگ را داشته است که در سطح جهان شهرت دارد. ازبکستان با کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان و ترکمنستان همسایه است. شهر تاشکند به عنوان پایتخت این کشور، جزو قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود. از لحاظ تاریخی نیز می‌توان گفت در سده دهم میلادی کشور ازبکستان جزو قلمرو سامانیان به شمار می‌رفته که بعدها تحت تسلط حکومت‌های غزنوی و سلجوقی درآمد و در نهایت در قرن ۱۹ که امپراتوری روسیه سعی در گسترش کشور خود و تصرف آسیای میانه پرداخت، ازبکستان را بخشی از شوروی کرد، شما نیز با مشاهده سبک‌های معماری در Uzbekistan و پیوند جغرافیای این کشور با معماری و تاریخ آن جذب خواهید شد. تزئین مساجد با کاشی‌کاری‌ها و ترکیبی از طرح‌های هندسی و خوشنویسی، گل‌های ظریف و موزاییک‌هایی به رنگ‌های آبی، سفید، سبز و فیروزه‌ای بسیار دلربا هستند و باعث جذابیت هرچه بیشتر بناها شده است. از هنرهای کاشی‌کاری خاص در ازبکستان می‌توان به ترسیم حیوانات و پرندگان اشاره کرد که در میان سایر کشورها متمایز است. با همه موارد ذکر شده باز هم کشور ازبکستان جزو گروهی از کشورهاست که کمتر مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد، زیرا برای جذب توریست هیچ اقدامی انجام نمی‌گیرد، با اینکه این کشور سرشار از آثار هنری زیباست و هر گردشگری را متحیر و شگفت‌زده می‌کند اما تبلیغات کافی در جذب توریست انجام نمی‌دهند.

دانستنی‌های کاربردی


• ویزا: دارد
• واحد پول: سوم
• زمان محلی: یک ساعت و نیم جلوتر از تهران
• زبان رسمی: ازبکی
• دین اکثریت مردم: مسلمان سنی
• بهترین زمان سفر: بهار و پاییز
• سبک تفریحات: بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، خرید سوغاتی‌های اصیل، تفریحات هیجان‌انگیز شبانه، تفریحات زمستانی.
• نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز
• سوغاتی‌ها: لباس سنتی، سرامیک‌های تزئینی، چوب و فلز حکاکی شده، پارچه و فرش، ساز موسیقی، کاغذ سمرقند.

شماره تلفن‌های ضروری


کد تلفن کشور: ۹۹۸+
پلیس: ۱۰۲
آتش نشانی: ۱۰۱
آمبولانس: ۱۰۳

عبارت‌های ضروری


راهنمای سفر به کشور ازبکستان | صفر تا صد سفر ازبکستان

شهرهای مهم و گردشگری کشور ازبکستان


در این بخش با چند مورد از برترین شهرهای گردشگرپذیر ازبکستان آشنا خواهید شد و اطلاعات سودمندی را درباره جاذبه‌های گردشگری ازبکستان کسب خواهید کرد.

تاشکند: قدمت شهر تاشکند به بیش از دو هزار سال پیش برمی‌گردد. این مقصد دیدنی با خیابان‌هایی زیبا، مجسمه‌هایی بزرگ، پارک‌هایی سرسبز، مراکز خریدی مدرن، موزه‌ها و بناهایی با معماری خیره‌کننده حس خوشایندی به گردشگران انتقال می‌دهند. تاشکند به عنوان پایتخت کشور ازبکستان برای هر گردشگری جذابیت دارد، همچنین شهر تاشکند یکی از مراکز مهم تجاری در آسیای میانه محسوب می‌شود که علاوه بر معماری بی‌نظیر جاذبه‌های بی‌شمارش، از مردمی تشکیل شده است که در مهمان‌نوازی معروف هستند. همچنین این شهر از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جاده قدیمی ابریشم واقع شده است و در میان دو رودخانه سیردریا و ایگران قرار دارد. در زمان‌های گذشته نام این شهر زیبا چاچ بوده است که با توسعه صنعت هواپیمایی، ریسندگی و بافندگی به یک شهر توسعه یافته در سطح بین‌المللی تبدیل شد. این شهر زیبا دارای چندین جاذبه گردشگری مهم است، مانند موزه امیر تیمور به عنوان موزه‌ای دولتی با گنبد بزرگ آبی‌رنگ جزو افتخارات مهم محسوب می‌شود. کاخ شاهزاده رومانف با اینکه دارای ساختمان مدرنی است اما محل سکونت شاهزاده بوده است و امروزه محل بازدید گردشگران و خریداران بلیط هواپیما چارتر به مقصد ازبکستان گردیده است. بازار چورسو بازاری قدیمی به معنای چهارراه است که در این بازار می‌توانید انواع سوغاتی‌ها را تهیه کنید، گویی در تاریخ قدم گذاشته‌اید و مشغول گشت و گذار در بازار قدیمی هستید. این بازار دارای حجره‌های زیادی است و گنبد بزرگی در وسط بازار دیده می‌شود. بازدید از این جاذبه‌ها به همه گردشگران ازبکستان توصیه می‌شود. برای دسترسی به شهر تاشکند به راحتی می‌توانید بلیط هواپیما تهیه کنید و در فرودگاه این شهر پیاده شوید.

خیوه خوارزم: یکی دیگر از شهرهای مهم کشور ازبکستان خوارزم نام دارد که در کنار رود آموی و دریاچه خوارزم قرار دارد. خیوه نیز شهری در خوارزم است که با معماری اسلامی خود دارای آثار تاریخی زیبایی است و بدین جهت یکی از شهرهای مهم کشور ازبکستان شناخته می‌شود. در شهر خیوه می‌توانید ۵۰ اثر تاریخی و ۲۵۰ خانه قدیمی را از نزدیک تماشا کنید که هر کدام از این خانه‌ها با چهره‌ای سنتی و جذاب به شهرت رسیده‌اند. از آثار شهر خوارزم می‌توان به قلعه ایچان اشاره کرد که با دیوارهای عظیم خود دارای ارتفاع ۱۰ متری است. ارگ کنیا با نام قلعه‌ی قلعه شناخته می‌شود و دروازه غربی قلعه ایچان قرار گرفته است. شما با بالا رفتن از این قلعه می‌توانید دید کاملی نسبت به شهر و جاذبه‌های دیدنی آن داشته باشید. مناره کالتا نماد شهر خیوه است و با ۲۹ متر ارتفاع هنوز هم تکمیل نشده و نیمه رها شده است. مسجد جمعه در شهر خیوه با قدمتی حدوداً نزدیک به قرن ۱۸ ام شامل یک سالن همراه با ۲۱۳ ستون چوبی با حکاکی‌های تزئین شده است. همچنین یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های این شهر مقبره پوریای ولی پهلوان نامدار ایرانی است که علاقه‌مندان را به رزرو تور مسافرتی و بازدید از این مکان سوق می‌دهد. برای دسترسی به شهر خیوه از شهر تاشکند می‌توانید از اتوبوس یا قطار استفاده نمایید که حدوداً ۱۴ الی ۱۵ ساعت طول می‌کشد.
راهنمای سفر به کشور ازبکستان | صفر تا صد سفر ازبکستان

بخارا: یکی دیگر از شهرهای مهم کشور ازبکستان بخارا نام دارد که اهالی این شهر به زبان فارسی صحبت می‌کنند. شما با جاذبه‌های گردشگری زیاد در این شهر یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرها را تجربه خواهید کرد، جاذبه‌های این شهر عبارت‌اند از مناره کالیان با ارتفاعی حدوداً ۴۶ متر که یکی از بلندترین ساختمان‌های این شهر به شمار می‌رود و قدمتی حدوداً به قرن ۱۱ دارد. مقبره سامانی در قرن نهم از جنس آجر ساخته شده و یکی از جاذبه‌های اصلی به شمار رفته و سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند، زیرا آرامگاه اسماعیل سامانی جدیداً کشف شده و دارای سبکی مانند آتشکده‌های دوره ساسانی دارد که نوه اسماعیل سامانی نیز در این مقبره دفن شده است. ارگ بخارا مرکزی دولتی در شهر بخارا است که شامل زندان، مدرسه و قصر حکومتی بوده است، با اینکه در جنگ جهانی دوم دچار آسیب شده اما هنوز هم در جذب توریست نقش بسزایی دارد، مدرسه چهار منار در قرن ۱۷ ام ساخته شده و در طول تاریخ دچار تغییراتی گردیده است، مدرسه دیوان بیگی، حوض لیابی شامل سه ساختمان است که عبارت‌اند از مدرسه کوکلداش، مدرسه خاناکا و مدره دیوان بیگی. از بهترین و راحت‌ترین روش‌های دسترسی به شهر بخارا از تاشکند می‌توان به قطار اشاره کرد که در عرض ۴ ساعت دسترسی خواهید داشت.

سمرقند: از شهرهای مهم دیگر در کشور ازبکستان می‌توان به شهر سمرقند اشاره کرد که آثار این شهر در یونسکو از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. همچنین سمرقند با قرارگیری در مرکز جاده ابریشم دارای اهمیت تجاری ویژه‌ای نیز است. جاذبه‌های توریستی بسیار زیبایی در این شهر وجود دارند که چند مورد از این جاذبه‌ها عبارت‌اند از: میدان ریگستان که در مرکز شهر واقع شده و شامل سه مدرسه الغ بیگ، شیردار و طلاکاری است، مسجد بی بی خانم در میان مساجد اسلامی از لحاظ معماری اسلامی بسیار زیباست و این مسجد با گنبد آبی‌رنگ در میان سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ میلادی ساخته شده است. امکان ندارد به شهر سمرقند سفر کنید اما از رصدخانه الغ بیگ بازدید نکرده باشید، بنایی با آجرهای دل‌فریب دارای نقش‌های هندسی و لعاب و معرق‌هایی که بسیار زیبا تزئین شده‌اند. موزه افراسیاب یکی از موزه‌های این شهر برای نشان دادن تاریخ کشور ازبکستان است و نقاشی بسیار باارزشی از قرن هفتم در این موزه نگهداری می‌شود که بسیار شهرت داشته و در سراسر کشور از آن یاد می‌شود، این نقاشی مربوط به ورخومن است که در حال گرفتن هدایا مانند پارچه‌های ابریشم، فیل، شتر و اسب است. بازار سمرقند نیز جزو جاذبه‌های دیدنی شهر به شمار می‌رود و محلی است برای خرید سوغاتی مانند انواع خشکبار، میوه و نان، ادویه، نقل و نبات و چندین مدل خوراکی دیگر که در نزدیکی مسجد بی بی خانوم قرار دارد. برای رفتن به شهر سمرقند از تاشکند می‌توانید از قطار استفاده کنید و این قطار روزانه ۵ بار حرکت می‌کند و مسیر طی شده حدوداً ۲ ساعت است.

آب و هوای کشور ازبکستان


آب و هوای ازبکستان قاره‌ای است و بارندگی در این کشور خیلی کم دیده می‌شود. می‌توان گفت کشور ازبکستان با تابستان‌های گرم و طولانی و زمستان‌های ملایم دارای آب و هوای منطقه‌ای است. پس قبل از بستن بار و بندیل سفر و خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان حتماً از آب و هوای این کشور مطلع شوید و سپس عازم این مقصد پرهیجان شوید.
راهنمای سفر به کشور ازبکستان | صفر تا صد سفر ازبکستان

برای گردشگرانی که ازبکستان را به عنوان مقصد خودشان انتخاب می‌کنند، توصیه ما این است تا فصل‌های بهار و پاییز را برای سفر انتخاب کنند، زیرا به دلیل تنوع آب و هوایی بالا دارای شرایط مطلوبی برای گشت و گذار است. شرایط سفر به این منطقه در فصل تابستان چندان جالب نیست، البته شرایط آب و هوایی در کشور ازبکستان بر اساس شهرهای آن نیز بررسی می‌شود. به عنوان مثال، شهر تاشکند یکی از شهرهایی است که تابستان‌های غیرقابل‌تحملی دارد و دمای هوا به قدری زیاد می‌شود که برای خیلی‌ها طاقت‌فرسا است، اما شهرهای مانند سمرقند تابستان‌های بهتری دارد. آب و هوا در بخش‌های شمالی کشور ازبکستان بسیار معتدل است ولی در حالت کلی می‌توان چنین نتیجه گرفت که وضعیت گردشگری در فصل بهار برای سفرهای خانوادگی بسیار ایده آل است.

شرایط دریافت ویزای کشور ازبکستان


برای اخذ ویزای توریستی در هنگام سفر به کشور ازبکستان در صورت عادی ۱۵ روز کاری و برای اخذ ویزای فوری به ۱ هفته کاری نیاز دارید. لازم به ذکر است که ویزای توریستی کشور ازبکستان دارای ۳ ماه اعتبار بوده و برای دریافت ویزای توریستی این کشور به ارائه مدارکی مانند اصل و کپی گذرنامه با اعتبار بیش از ۶ ماه و عکس ۴*۶ با زمینه سفید و رنگی نیاز نیازمند هستید. با گرفتن ویزای توریستی کشور ازبکستان که ویزای ارزشمندی به شمار می‌رود به راحتی می‌توانید به گشت و گذار در سطح کشور بپردازید.

حمل و نقل عمومی در کشور ازبکستان


گزینه‌های حمل و نقل در این کشور چندان گسترده نیست و برای دسترسی به نقاط مختلف می‌توانید از تاکسی‌های شهری یا اتوبوس استفاده کنید؛ تاکسی به عنوان راحت‌ترین و سریع‌ترین گزینه حمل و نقل به شمار می‌رود. نکته جالب توجه درباره کرایه تاکسی در ازبکستان این است که زیاد گران نمی‌شود و بدین جهت اکثر توریست‌ها استفاده از تاکسی را ترجیح می‌دهند. توصیه ما در این مورد استفاده از تاکسی‌های رسمی این است که در سطح شهر با رنگ‌های مشخص در حال گردش هستند. برای استفاده از تاکسی‌های فرودگاه نیز بهتر است به ایستگاه تاکسی مراجعه کنید و به دلیل نداشتن تاکسی متر در این کشور بهتر است قبل از سوار شدن با راننده به توافق برسید. همچنین توجه داشته باشید که در شهر تاشکند سیستم حمل و نقل عمومی گسترده است و می‌توانید از وسایل نقلیه مانند اتوبوس، مترو، تراموا و اتوبوس برقی و تاکسی بهره‌مند شوید. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، یکی دیگر از گزینه‌های رفت و آمد در این کشور اتوبوس است. ایستگاه‌های مربوط به اتوبوس‌ها دقیقاً کنار جاده اصلی قرار دارد و از ساعت ۶ صبح تا نیمه شب به جابجایی مسافران مشغول هستند. قبل از انتخاب اتوبوس باید مسیرتان را مشخص کنید تا بتوانید سوار اتوبوس‌ها شده و به مقصد برسید.
راهنمای سفر به کشور ازبکستان | صفر تا صد سفر ازبکستان

سیمکارت‌های کشور ازبکستان


سیمکارت کشور ازبکستان یکی از راحت‌ترین و اقتصادی‌ترین راه حل برای مدیریت هزینه‌ی تماس‌هایتان در هنگام سفر در این کشور است. شما همچنین می‌توانید به شبکه محلی متصل شوید و با دوستان و خانواده‌تان در ایران در ارتباط باشید. این سیمکارت‌ها به صورت پیش پرداخت تهیه می‌شوند که به راحتی می‌توانید از دفتر اصلی‌شان در شهر تاشکند در خیابان شهری سبز خریداری کنید یا اینکه این سیمکارت‌ها را از فروشنده‌های مختلف در خیابان خرید کنید.

غذاهای معروف کشور ازبکستان


اگر سری به کشور ازبکستان زدید، حتماً غذاهای محلی و معروف این کشور را امتحان کنید، یکی از توصیه‌های این سفر نیز همین است که از غذاهای اصیل آسیایی در کشور ازبکستان نوش جان کنید.

سوپ لاجمان (Lagman Soup): غذایی خوشمزه و مقوی که جزو غذاهای اصیل آسیای مرکزی به شمار می‌رود و در میان گردشگران کشور ازبکستان از محبوبیت خاصی برخوردار است. سوپ لاجمان از گوشت گوسفند، رشته فرنگی و انواع سبزیجات تهیه می‌شود. برای طرفداران غذاهای آبکی به شدت توصیه می‌شود.

سالاد بادمجان: یکی از رسومات جالب ازبکستانی‌ها سرو سالاد قبل از غذا است و یکی از مشهورترین سالادها در این کشور سالاد بادمجان است که تقریباً می‌توان گفت تبدیل به سنت دیرینه در این کشور شده است. در سالاد بادمجان نیم پز، تربچه، فلفل و سبزیجات تازه مانند جعفری و گشنیز استفاده می‌شود، همچنین این سالاد خوشمزه براساس رسوم غذایی ازبکی‌ها در ظرف بزرگ و مشترک برای همه افراد سرو می‌شود و انفرادی نیست.

سوپ چوچوارا (Chuchvara Soup): از سوپ‌های اصیل ازبکستانی همین چوچوارا است که از شکم پرهایی کوچک در آب نمک جوشانده شده تهیه می‌شود و با نوعی شیر ترش پخته می‌شود. همچنین در این سوپ از فلفل، پیاز، رب گوجه فرنگی و خامه استفاده می‌شود.

پلوی عروسی: از اسم این غذا نیز پیداست که یکی از بی‌نظیرترین غذاهای ازبکستان به شمار می‌رود و در مجالس مهمی مانند عروسی نیز سرو می‌شود. در این غذا ترکیبی عالی از برنج، گوشت، هویج رنده شده، پیاز و کشمش استفاده می‌شود. مطمئن باشید این غذا به قدری خوشمزه است که از خوردنش سیر نخواهید شد.
راهنمای سفر به کشور ازبکستان | صفر تا صد سفر ازبکستان

مانتی: یکی از غذاهای وسوسه کننده در کشور ازبکستان مانتی است که با بخار خامه ترش شده پخته می‌شود. طعم این غذا براساس مواد داخلی آن متفاوت است و براساس ذائقه غذایی‌تان می‌توانید ترکیب گوشت یا سبزیجات را انتخاب کنید.

نارین (Naryn): یکی از غذاهای سنتی در میان ازبکستانی‌ها نارین نام دارد که در میان مردم این کشور بسیار محبوب است. مواد تشکیل دهنده این غذا نیز مقدار زیاد رشته فرنگی همراه با گوشت چرخ کرده، پیاز و فلفل خرد شده است. روش پخت سنتی این غذا استفاده از گوشت اسب است.

جشنواره‌ها و تعطیلات رسمی کشور ازبکستان


کشور ازبکستان نیز همانند سایر کشورها هر ساله میزبان جشنواره‌های متفاوتی است که یکی از مشهورترین جشنواره‌ها مربوط به جشنواره بین‌المللی موسیقی است، در این جشنواره بیش از ۲۵۰ هنرمند از ۷۳ کشور متفاوت حضور دارند که به طور کامل معرفی می‌شوند و آنها نیز با نشان دادن استعداد خود همراه با پذیرایی بسیار گسترده از میهمانان استقبال می‌کند. این جشنواره یکی از جشنواره‌های مشهوری است که ایرانیان نیز حضور دارند. برای شرکت در این جشنواره باید در تاریخ‌های مشخص ۲۶ تا ۳۰ آگوست بلیط هواپیما تهیه کنید و از تور موسیقی کشور ازبکستان استفاده نمایید. داوری این جشنواره نیز به صورت بین‌المللی است و قوانین به صورت کامل رعایت می‌شوند. یکی دیگر از جشنواره‌های این کشور در منطقه تاریخی بخارا برگزار می‌شود و مربوط به ادویه‌جات مختلف و پارچه ابریشم تولید شده است که همگی به نمایش گذاشته می‌شوند. این جشنواره در ۲۸ ماه مه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های مختلفی مانند مسابقه آشپزان پلوی ازبک، گالری لباس‌های سنتی ازبک، نمایشگاه نمونه‌های هنرهای دستی و نمایشگاه‌های محلی مختلف است که در نهایت با کنسرت هنرمندان معروف ازبکستان به پایان می‌رسد.
همچنین در این کشور چندین تعطیل رسمی وجود دارد که در ادامه به معرفی چند مورد از تعطیلات ملی و مشهور می‌پردازیم: ۱۴ ژانویه روز ملی شدن کشور ازبکستان است که از سال ۱۹۹۲ تحت عنوان جمهوری ازبکستان درآمده‌اند. روز ۸ مارس نیز برابر با سایر کشورها روز جهانی زن است و در این کشور با روز مادر نیز شناخته می‌شود. روز ۲۱ مارس نیز نوروز است که به عنوان تعطیل ملی قدیمی شناخته می‌شود، نوروز همان‌طور که می‌دانید به معنای روز جدید است و نوعی آغاز سال جدید نیز یاد می‌شود. در این روز خیلی از ازبکی‌ها غذاهای مخصوص می‌پزند. بعد از مستقل شدن این کشور، نوروز به عنوان تعطیل رسمی شناخته شده است. روز ۹ مه نیز به عنوان روز یادبود و غرور است که در سال ۱۹۹۹ در شهر تاشکند میدانی با این نام ساخته شد و هرساله همان روز را جشن می‌گیرند و از حافظان آزادی و استقلال کشور ازبکستان تجلیل می‌کنند. روزی نیز تحت عنوان بویسون باهوری که در نقاط مختلفی از کشور ازبکستان برگزار می‌شود و می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین و فرهنگی‌ترین اتفاق در این کشور به شمار می‌رود. این مراسم در کوه‌های بویسون در استان سرخان دریا برگزار می‌شود و قدمت این جشنواره به زمان ماقبل اسلام برمی‌گردد که شامل پوشیدن لباس‌های خاص، آوازخوانی و رقص و داستان‌سرایی و چندین اتفاقات قدیمی محلی است.
راهنمای سفر به کشور ازبکستان | صفر تا صد سفر ازبکستان

جشنواره شارک تارونالاری یکی دیگر از جشنواره‌های بین‌المللی در زمینه موسیقی است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ در سمرقند برگزار گردید و شامل چندین اجراکننده از سراسر دنیا بوده است و از همان سال هرساله در تابستان برگزار می‌شود. خوانندگان از قاره‌های اروپا و آسیا در این جشنواره شرکت می‌کنند و موسیقی‌های محلی را اجرا می‌کنند. روز ۱ سپتامبر نیز به عنوان روز استقلال در این کشور به رسمیت شناخته شده است و هرساله به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تعطیل ملی در سراسر کشور جشن گرفته و در همه شهرهای بزرگ و کوچک برگزار می‌شود. روز ۱ اکتبر روز معلم در کشور ازبکستان است، در این کشور احترام زیادی برای معلم‌ها قائل هستند و دانش آموزان با بردن گل و هدیه از معلم‌هایشان تشکر می‌کنند. روز ۸ دسامبر نیز به عنوان روز قانون اساسی از سال ۱۹۹۲ در ازبکستان شناخته می‌شود. قانون اساسی این کشور شامل ۶ بخش، ۲۶ فصل و ۱۲۸ ماده است، این روز نیز در سراسر کشور تعطیل بوده و جشن گرفته می‌شود. سال نو نیز همانند سایر کشورها در ازبکستان نیز برگزار می‌شود. جشن سال نو با نام ییلار در ازبکستان شناخته می‌شود.در زمان کریسمس درختان زیادی در خیابان تزئین می‌شوند و مردم به یکدیگر هدیه می‌دهند و در خیابان شادی می‌کنند.

امنیت در کشور ازبکستان


ازبکستان در درجه واقعی به عنوان کشوری کاملاً امن به شمار می‌رود و با خیال راحت می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری از این کشور زیبا بازدید کنید. علاوه بر شهر تاشکند، بقیه شهرهای کوچک و بزرگ نیز جو آرامی دارند. حتی این کشور برای تنهایی سفر کردن نیز امنیت دارد. تاشکند به عنوان شهری بسیار امن برای گردشگران معروف است و این شهر بسیار مدرن برای مسافران خود که از ملیت‌های مختلفی هستند یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها را به ارمغان می‌آورند. در این شهر با مردمانی از سراسر جهان روبرو خواهید شد و تا به امروز جرم و جنایت خشونت‌آمیز در علیه کودکان و زنان در کشور ازبکستان شنیده نشده است، پس با خیال راحت به گشت و گذار در این کشور بپردازید و لحظات به‌یادماندنی برای خود و اعضای خانواده‌تان رقم بزنید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است