search
menu

بهترین سواحل دنیا

[ پنهان کردن ]
بهترین سواحل دنیا کجاست؟
ساحل وایت هِوِن (Whitehaven Beach)
سواحل سانتا ماریا (Santa Maria Beach)
سواحل بایا دو سانچو (Baia do Sancho)
ساحل گریس بی (Grace Bay Beach)
ساحل سنت پت (Saint Pete Beach)
ساحل تورکواز بی (Turquoise Bay)
ساحل عقاب (Eagle Beach)
ساحل اسپیاگا دی کانیگلی (Spiaggia dei Conigli)
ساحل کاناپالی (Ka’anapali Beach)
ساحل بایا دوس گولفینهوس (Baia dos Golfinhos)
ساحل پلایا دو کافت (Playa de Cofete)
ساحل ورادرو (Varadero Beach)
ساحل پرایا دو فالسیا (Praia da Falesia)
ساحل ماهو بی (Maho Bay Beach)
ساحل هفت مایل (Seven Mile Beach)
ساحل لا کونچا (La Concha Beach)
ساحل باوارو (Bavaro Beach)
ساحل بالوس لاگون (Balos Lagoon)
ساحل نانگوی (Nungwi Beach)
پلاژ دو سانتا گیلیا (Plage de Santa Giulia)
پلایا مانوئل آنتونیو (Playa Manuel Antonio)
ساحل الافونیسی (Elafonissi Beach)
دیگر سواحل زیبای دنیا

بهترین سواحل دنیا کجاست؟


همه ما کنجکاویم تا درباره ترین‌های دنیا بدانیم! خارق‌العاده‌ترین‌ها! بهترین‌ها! زیباترین‌ها و غیره. ولی شناخت بهترین سواحل دنیا چیز دیگری است. در گوشه و کنار این دنیای وسیع سواحل فراوانی وجود دارد که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. اما آیا می‌دانید که زیباترین سواحل جهان کدامند؟ در این مقاله از سفرمارکت می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم. فراموش نکنید که اگر قصد سفر دارید، می‌توانید رزرو بلیط هواپیما ارزان خود را نیز از ما بخواهید.

ساحل وایت هِوِن (Whitehaven Beach)


ساحل وایت هِوِن واقع در خط ساحلی زیبای وایت ساندی استرالیا یکی از بهترین سواحل شنی دنیا و از دیدنی ترین جاهای تفریحی در کل کره زمین است. ماسه سفید و نرم آن تا کیلومترها شده و در مقابل دریای فیروزه‌ای رنگ شفاف به زیبایی جلوه می کند. بازدید از این ساحل هر گردشگری را جادو می‌کند. چرا که دریای مواج، آسمان پاک، درختان انبوه و پلاژهای گوناگون آن حسابی فضا را برای تفریح مهیج کرده است. سواحل وایت هِوِن در محدوده جزایر ویتسوندای قرار گرفته است و با هواپیما و کشتی می‌توان خود را به آنجا رساند. همچنین به دلیل داشتن مراکز تفریحی و اقامتی مجهز همواره مورد توجه توریست‌های خارجی زیادی قرار می‌گیرد.
بهترین سواحل دنیا

سواحل سانتا ماریا (Santa Maria Beach)


سانتا ماریا یکی از بهترین سواحل کوبا شناخته می‌شود که با منظره‌های دلنشینش حسابی گردشگران را به وجد می‌آورد. تقریبا هیچ توریستی از بودن در آنجا خسته نمی‌شود! شن و ماسه‌های آنجا مانند آرد نرم است و دریای آرام و آبی آن جان می‌دهد برای شنا و کسب آرامش. مسافران خوش شانسی که به سانتا ماریا سفر می‌کنند، می‌توانند در کنار ماهی‌های کوچک شنا کرده و حتی ماهیگیری کنند. وجود دلفین‌ها در این منطقه آنجا را جادویی‌تر کرده است! به هر طرف که نگاه این موجودات مهربان را می‌بینید که در حال بازی‌اند و از آب بیرون می‌پرند. آفتاب نه چندان داغ، نسیم خنک و آلاچیق‌های چوبی سانتا ماریا را به بهشتی دوست‌داشتنی در قلب کوبا تبدیل کرده و نمی‌توان از آن گذشت. این سواحل هتل‌های زیادی در خود جای داده‌اند، به همین دلیل برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و یا سپری کردن روزهای گرم تابستانی انتخابی عالی است.

سواحل بایا دو سانچو (Baia do Sancho)


اگر می‌خواهید با ساحلی خلوت و دنج آشنا شوید، ما به شما بایا دو سانچو در برزیل را پیشنهاد می‌کنیم. بایا دو سانچو یکی از بهترین سواحل دنیا برای مسافرت است که هر ساله مسافران زیادی از سراسر دنیا راهی آن می‌شوند. ساحلی امن و کم جمعیت که در کنارصخره‌هایی وسیع گسترده شده و جایی عالی برای فرار از هیاهوی شهری است. در بین صخره‌های این ساحل پلکانی چوبی ساخته شده که حس ناب قدم زدن در میان نسیم صبحگاهی را تداعی می‌کند. در آنجا می‌توان تا چشم کار می‌کند به تماشای دریا نشست و از غروب آفتاب لذت برد. وقتی هم که به بالای صخره‌ها برسید، چشم‌انداز خارق‌العاده آنجا حسابی هوش از سرتان می‌برند. سفربه بایا دو سانچو برزیل قطعا ارزشش را دارد و به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین سفرهای ماجراجویان تبدیل می‌شود.

ساحل گریس بی (Grace Bay Beach)


این ساحل بکر در کارائیب آمریکای مرکزی جزئی از جزایر تورکس و کایکوس محسوب می‌شود. اصلی‌ترین ویژگی آن ماسه سفید و نرم است و آب شفاف آن حسابی گردشگران را به هیجان می‌اندازد. در آنجا یک صخره شبیه به سدی بزرگ وجود دارد که در فاصله کمی از ساحل واقع شده است. همچنین آب آرام و مناسب ساحل گریس بی برای غواصی مناسب است و ماجراجویان زیادی را جذب خود می‌کند.

ساحل سنت پت (Saint Pete Beach)


یکی دیگر از بهترین سواحل زیبای دنیا ساحل سنت پت نام دارد. این ساحل یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود که دلیل آن مراکز تفریحی، کافه‌ها و بارهای فراوان است. همچنین وجود ماسه‌های سفید شفاف، آب‌های کریستالی آبی و شهری بزرگ با رستوران‌ها، مغازه‌ها و مکان‌های لوکس سنت پت را به یکی از توریستی‌ترین دیدنی های آمریکا تبدیل کرده است. در آنجا می‌توانید ناهار را در ساحل نوش جان کرده و بعد از یک روز استراحت جانانه خود را به یک نوشیدنی خنک مهمان کنید. بودن در ساحل سنت پت حسابی می‌تواند خستگی سفر را از تن آدمی به در کند.
بهترین سواحل دنیا

ساحل تورکواز بی (Turquoise Bay)


خلیج فیروزه‌ای و سواحل خیره کننده‌ تورکواز که در امتداد خط ساحلی ناهموار غرب استرالیا قرار گرفته است یکی دیگر از بهترین سواحل دنیا برای موج سواری است. تورکواز که به معنای فیروزه است نامی کاملا برازنده برای این منطقه است که چندان هم بی‌ربط به آب‌های فیروزه‌ای خلیج نیست. اگر هم عاشق غواصی هستید، ساحل تورکواز بی یکی از توصیه‌های ما برای تجربه یک ماجراجویی نفس‌گیر است. در آنجا افراد حرفه‌ای و حتی مبتدی این شانس را دارند تا شنا و غواصی را در کنار یکدیگر تمرین کنند و حمام آفتاب بگیرند.

ساحل عقاب (Eagle Beach)


یکی دیگر ازبهترین سواحل دنیا برای ماجراجویی ساحل عقاب در کشور آروبا واقع در دریای کاراییب است. سفر به آروبا یک رویای عجیب و غریب به نظر می‌رسد و هیچ سفری بدون توقف در ساحل عقاب کامل نخواهد بود. اینجا وسیع ترین ساحل در آروبا است، بنابراین فضای زیادی برای خوشگذرانی وجود دارد. شن و ماسه سفید و آب فیروزه‌ای در آنجا محیطی را برای شما ایجاد می کند که می‌توانید در کنار دوستان یا خانواده خود استراحت کرده و بر روی ماسه‌ها لم دهید.

ساحل اسپیاگا دی کانیگلی (Spiaggia dei Conigli)


این ساحل حیرت‌انگیز منطقه‌ای خودمختار در جزایر سیسیل است که به عنوان یکی از توریستی‌ترین نواحی ایتالیا شناخته می‌شود. ساحل اسپیاگا دی کانیگلی برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی حرف ندارد، اما ساحل خیره کننده‌ای که در آنجا می‌بینید بسیار تماشایی و ارزشمند است. چشم انداز آنجا گویی که غیر زمینی است و ممکن است آن را با مریخ اشتباه بگیرید! ترکیبی از صخره‌های سنگ قرمز و سایه‌های آبی در آب چیزی است که در ساحل اسپیاگا هوش از سر هر بازدیدکننده‌ای می‌برد.

ساحل کاناپالی (Ka’anapali Beach)


یکی دیگر از بهترین سواحل شنی دنیا کاناپالی در هائیتی است. وقتی از این ساحل دیدن می‌کنید گویی که در بهشت قدم می‌زنید؛ بس که زیباست و خوش آب و هوا. در این ساحل فعالیت‌های زیادی از جمله پیاده‌روی، کوهنوردی و البته شنا انجام می‌شود. همچنین در بیشتر ایام سال گردشگرانی را می‌بینید که به قایق‌سواری و حمام آفتاب می‌پردازند. در حوالی ساحل کاناپالی پارکینگ و دیگر امکانات ضروری هم فراهم شده است و آنجا را به مکانی بسیار دوست داشتنی برای مسافران تبدیل کرد است. چه برای تفریح به آنجا سفر کنید، چه برای ریلکس کردن ساحل کاناپای همچون بهشتی رویایی آرامش را به روح و جانتان هدیه می‌دهد.
بهترین سواحل دنیا

ساحل بایا دوس گولفینهوس (Baia dos Golfinhos)


شاید اسم ساحل بایا دوس گولفیانهوس برزیل برایتان سخت باشد، ولی بد نیست بدانید که این منطقه یکی از بهترین سواحل شنی دنیا است. به راحتی نمی‌توان از این ساحل دل کند و دلیل آن هم روشن است! شن‌های داغ و آب زلال آن مانند یک موهبت الهی است که افسونتان می‌کند. اگر هم عاشق تماشای رقص دلفین‌ها هستید، ساحل بایا دوس گولفینهوس بهترین مکان برای غافلگیر شدن است. این منطقه با سایه کوه‌های سنگی جلوه خاصی دارد و همچون جواهری در برزیل می‌درخشد.

ساحل پلایا دو کافت (Playa de Cofete)


ساحل پلایا دو کافت منظره‌ای بکر و دست نخورده است که هوش از سر هر مسافری می‌برد. این ساحل یکی از بهترین سواحل اسپانیا است که توسط کوه‌هایی وسیع احاطه شده است و از میان آن‌ها می‌توان خود را به دریای زیبا رساند. ساحل پلایا دو کافت دارای امواج بزرگ و سهمگینی است که صحنه‌ای باشکوه ایجاد می‌کند؛ منظره‌ای که شاید در هیچ جای دیگر ندیده باشید. مسافرانی که شیفته عکاسی کردن هستند، معمولا در سفر به اسپانیا از این ساحل هم دیدن می‌کنند. به همین دلیل همه ساله شاهد ورود گردشگرانی هستیم که با تهیه بلیط هواپیما به اسپانیا سفر کرده و از دیدن سواحل آن می‌روند.

ساحل ورادرو (Varadero Beach)


برگردیم به کوبا و یکی از بهترین سواحل زیبای دنیا که در این کشور قرار دارد. خیلی از توریست‌های آمریکایی برای گذراندن یک تعیلات ناب کوبا را انتخاب می‌کنند. ورادرو یکی از بهترین سواحل آمریکای جنوبی است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت و دلیل آن زیبایی تمام عیارش است. ساحل ورادرو شبیه یک کارت پستال است که با شن و ماسه سفید و آب‌های آبی روشن تزئین شده است. همچنین هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی در اطراف آن وجود دارد که با بهترین خدمات به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند.

ساحل پرایا دو فالسیا (Praia da Falesia)


مگر می‌شود درباره بهترین سواحل دنیا حرف زد و نامی از ساحل پرایا دو فالسیا پرتغال به میان نباشد؟ این ساحل در لیست محبوب‌ترین دیدنی های پرتغال قرار دارد و حسابی پرطرفدار است. ساحل پرایا دو فالسیا توسط صخره‌های شگفت انگیز قرمز و چشم‌اندازهای سرسبز احاطه شده است. همچنین شن و ماسه‌های آنجا همچون فرشی از طلا گسترده شده است. اسکی روی آب، شنا، غواصی، قایق‌سواری و حمام آفتاب از جمله اصلی‌ترین تفریحاتی است که در ساحل پرایا دو فالسیا انجام می‌شود.
بهترین سواحل دنیا

ساحل ماهو بی (Maho Bay Beach)


یکی دیگر از بهترین سواحل دنیا ماهو بی نام دارد که در ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. جایی که همچون بهشت می‌ماند و قدم زدن بر روی شن‌های آن خستگی راه را از پای مسافران می‌گیرد. توصیه ما به گردشگران این است که حتما سری هم به ساحل سنت جان بزنند و در کنار لاک پشت‌های دریایی عکس یادگاری بگیرند. همچنین این امکان وجود دارد تا پس از یک گشت و گذار جانانه به رستوران محلی رفت و یک وعده غذای دریایی لذیذ نوش جان کرد.

ساحل هفت مایل (Seven Mile Beach)


ساحل هفت مایل از دیگر بهترین سواحل شنی دنیاست که در جامائیکا قرار گرفته است. ماسه‌های داغ این ناحیه، آب فیروزه‌ای شفاف و دمای مناسب آب آنجا را به یکی از توریستی‌ترین مناطق جهان تبدیل کرده است. درختان نخل با سایه‌های خنک در حاشیه ساحل جایی عالی برای استراحت و ریلکس کردن است. همچنین فضای آرامش‌بخش آنجا روح گردشگران را تازه می‌کند و انرژی لازم برای ادامه سفر را تقدیمشان می‎‌کند.

ساحل لا کونچا (La Concha Beach)


ساحل لاکونچا یکی از مقاصد گردشگری محبوب در شهر شلوغ سن سباستین اسپانیا است. جایی پر جنب و جوش و جذاب که همگان را سر ذوق می‌آورد. با مراکز تفریحی و کلاب‌هایی که در حوالی ساحل و اطراف آن وجود دارد، به راحتی می توان روزهایی بدون دغدغه را سپری کرد. ماسه‌های طلایی، آب‌های شفاف و رشته کوه‌های بلند در آنجا چشم‌اندازی باشکوه خلق کرده‌اند و از تماشایش سیر نمی‌شوید.

ساحل باوارو (Bavaro Beach)


یکی دیگر از زیباترین سواحل دنیا در دومینیکن قرار گرفته است. درختان نخل فراوان، ساحل ماسه‌ای سفید و اقیانوسی که با گرمای لذت‌بخشش خستگی را از تن به در می‌برد چیزی است که مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد. ساحل باوارو ترکیبی از شکوه و طبیعت در بهترین حالت است که همچون یک سرزمین افسانه‌ای بازدیدکنندگانش را جادو می‌کند. شما در آنجا می‌توانید پیاده‌روی بر روی ماسه را تجربه کرده و یا با استراحت بر روی یکی از صندلی های راحتی ساحل از هوای تازه لذت ببرید.

ساحل بالوس لاگون (Balos Lagoon)


یکی دیگر از بهترین سواحل شنی دنیا در یونان قرار گرفته است. بهتر است بگوییم که بدون سواحل یونان هیچ لیستی از بهترین سواحل جهان کامل نمی شود. خلیج بالوس که ترکیبی عجیب اما کامل از ساحل، ماسه و خلیج است، شکل زیبایی از آب و صخره را نمایش می‌دهد و به شما این احساس را هدیه می‌کند که کاملاً در سیاره دیگری هستید. با هر سلیقه‌ای که باشید در آنجا می‌توانید تفریح کنید؛ صخره‌نوردی، شنا، غواصی، ماهیگیری و هرچیز دیگر که دلتان بخواهد!
بهترین سواحل دنیا

ساحل نانگوی (Nungwi Beach)


برای کسانی که دوست دارند آب‌های آفریقا را تجربه کنند، تانزانیا مجموعه‌ای از سواحل خیره‌کننده دارد. امواج آنجا بسیار آرام است و شنا در دریا را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در ساحل نانگوی شن و ماسه‌ای روان و مخملی و آب سبز زمردی درخشان وجود دارد که مانند یک تابلو نقاشی زیبا و با طراوت به نظر می‌رسد. به همین دلیل افرادی که به یوگا در کنار دریا علاقه دارند، ساحل نانگوی را برای تازه کردن روح و روانشان انتخاب می‌کنند.

پلاژ دو سانتا گیلیا (Plage de Santa Giulia)


فرانسه هم از آن دسته کشورهایی است که بهترین سواحل دنیا را در خود جای داده است. این منطقه جایی عالی برای شنا در اقیانوس، ماهیگیری و گردش در طبیعت سرسبز است. همچنین در آنجا یک اسکله بزرگ وجود دارد که تا ساحل امتداد دارد و می توان در آنجا ماهیگیری کرده و لذت ببرد. چشم‌انداز زیبایی که در پشت ساحل دو سانتا گیلیا قرار دارد هم محیطی زیبا برای ساختن یک روز دلفریب است.

پلایا مانوئل آنتونیو (Playa Manuel Antonio)


سواحل زیبای پلایا مانوئل آنتونیو یکی از زیباترین سواحل جهان است که در کاستاریکا آمریکای مرکزی واقع شده است. این منطقه با امواج نه چندان بزرگ خود جایی عالی برای شنا کردن محسوب می‌شود. همچنین همواره گردشگران زیادی را در آنجا می‌بینیم که بر روی ماسه‌های داغ لم داده و نوشیدنی میل می‌کنند. سواحل پلایا مانوئل آنتونیو به دلیل وسیع زیاد و امکانات رفاهی مطلوب مکانی دنج برای استراحت کردن است که محبوب آمریکایی‌های زیادی شناخته می‌شود.

ساحل الافونیسی (Elafonissi Beach)


یکی دیگر از سواحل خیره‌کننده یونان الافونیسی است. نکته جالب در مورد این ساحل ماسه‌ای مرجان‌های صورتی رنگ و آب‌های شفاف و بسیار گرم است. به همین دلیل جایی معرکه برای غواصی و عکاسی کردن در زیر آب است. در اعماق آب‌های کم عمل الافونیسی انواع مرجان‌ها و ماهی‌های ریز و رنگارنگ را می‌توان دید که ما را به یاد کارتون‌های کودکی می‌اندازد. البته این تمام زیبایی‌های این ساحل نیست؛ بلکه چشم‌انداز آنجا هم همچون بهشت است. در الافونیسی می‌توانید حمام آفتاب بگیرید، اسکی‌سواری کرده و یا ماهی‌گیری کنید. این ساحل برای همه گردشگران با هر سلیقه‌ای مکانی قابل قبول و تکرار نشدنی محسوب می‌شود.
بهترین سواحل دنیا

دیگر سواحل زیبای دنیا


بهترین سواحل دنیا فقط به موارد گفته شده ختم نمی‌شود. در زیر بعضی دیگر از مشهورترین سواحل جهان را نام می‌بریم:
- ساحل فولهادو در مالدیو
- ساحل اِلِفِنت در هند
- ساحل خرگوش در ایتالیا
- ساحل کشتی شکسته یونان
- ساحل هاناما هاوایی
- ساحل والویس نامیبیا
- ساحل ناگاپالی میانمار
- ساحل بیکر سان فرانسیسکو
- سواحل ده بتس در بریتانیا
- ساحل راسیل در انگلیس
- ساحل تانگیل در سریلانکا
- ساحل اورا در اندونزی
- ساحل مایا در خلیج مایا (تایلند)
- سواحل تولوم در مکزیک
- سواحل سیستا کی در فلوریدا
کلام آخر
بهترین سواحل دنیا تعدادشان کم نیست و هرکدام با جذابیت‌ها و خدمات خاص خود تجربه‌ای تکرار نشدنی برای مسافران رقم می‌زنند. بعضی از آن‌ها طبیعت بکرتر و بعضی دیگر آب‌های خروشان‌تری برای ماجراجویی دارند. وجود تنوع در ویژگی‌های سواحل باعث شده تا گردشگران بسته به سلیقه‌شان حق انتخاب بیشتری داشته باشند. شما کدام سواحل را برای تفریح بیشتر می‌پسندید؟ دوست دارید تا کدام یک از سواحل تاپ دنیا را ببینید؟ به خاطر بسپارید که اگر قصد سفر دارید می‌توانید بلیط هواپیمای خود را از سفرمارکت تهیه کرده و بدون دغدغه راهی سفر شوید. همچنین تورهای ما با بهترین امکانات خاطره‌انگیزترین لحظات را برایتان رقم می‌زنند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است