search
menu

اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه سبزوار

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه سبزوار
موقعیت اقامتگاه
امکانات اتاق های اقامتگاه
امکانات و خدمات اقامتگاه
دلایل انتخاب اقامتگاه
اماکن نزدیک اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه سبزوار

اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه سبزوار


اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه از جمله خانه های قدیمی روستای زعفرانیه در شهرستان سبزوار است که با مرمت و نوسازی و البته تغییر کاربری به عنوان یکی از گزینه های اقامتی در این روستا فعالیت دارد. قدمت این اقامتگاه سنتی به دوره پهلوی می رسد و مهمانان هنوز هم می‌ توانند آثار سبک معماری پهلوی را در جای جای این خانه سنتی ببینند. شاید برایتان جالب باشد بدانید بیشتر گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما مشهد به استان خراسان رضوی سفر می کنند قطعاً سری هم به سبزوار و به ویژه روستای زعفرانیه خواهند زد چون زعفرانیه روستایی تاریخی است و بناهای تاریخی فراوانی دارد که دیدنشان خالی از لطف نخواهد بود.

موقعیت اقامتگاه


همانطور که گفته شد اقامتگاه زعفرانیه در روستایی تاریخی در سبزوار واقع شده است و اطراف آن را بناهای تاریخی گرفته اند. از طرف دیگر این اقامتگاه به بسیاری از جاهای دیدنی سبزوار دسترسی راحتی دارد تا حدی که تنها با صرف نیم ساعت رانندگی به جاذبه های تاریخی مانند تپه باستانی دامغانی ها برسید. فاصله از اقامتگاه تا شهر مشهد نیز حدود ۲۰۰ کیلومتر است. بد نیست بدانید که قدمت روستای زعفرانیه به پنج قرن مبل و بیشتر می رسد. داخل خود روستا بناهای تاریخی مانند کاروانسرا ها، آب انبارها و یخچال ها قرار دارند که همگی اصالت و قدمت روستا را به نمایش گذاشته اند. در کل جاذبه های تاریخی روستای زعفرانیه عبارتند از کاروانسرای زعفرانیه، یخچال کلانتر، ارگ آق قلعه، قلعه کهنه، چاپارخانه و قبرستان قدیمی روستا که همگی قدمتشان به دوره قاجار می رسد. در مورد آب و هوای روستا باید گفت تابستان های زعفرانیه نسبتا گرم و زمستان های آن سرد و خشک است. اما اگر تاب و توان تحمل گرما را ندارید پس بهتر است سفر خود را به ایامی غیر از ایام تابستان موکول کنید.

امکانات اتاق های اقامتگاه


زعفرانیه خانه‌ ای قدیمی است و تنها چهار واحد اقامتی برای پذیرش مهمانان تا سقف ۲۵ نفر را دارد. امکانات اتاق ها چندان زیاد نیست و در حد رفع نیاز های اولیه اقامتی است. در اتاق ها خبری از تخت خواب نیست و تمامی سرویس ها به صورت کف خواب هستند. شاید به نظر عجیب بیاید ولی همین سرویس های کم خواب باعث می شود تا تجربه زندگی ساده و بی آلایش روستایی و قدیمی را داشته باشید. البته نگران آنتن دهی تلفن همراه و دسترسی به اینترنت نباشید، موقعیت اقامتگاه به گونه ای است که تلفن همراهتان آنتن دهی کامل خواهد داشت.

امکانات و خدمات اقامتگاه


زعفرانیه تنها یک اقامتگاه بوم گردی ساده است و نباید انتظار خدمات و امکانات فراوانی از آن داشت با این حال بسیاری از امکانات اولیه مورد نیاز برای اقامت در آن ایجاد شده است. سرویس های بهداشتی مشترک، حمام مشترک، پارکینگ روباز، اقامت رایگان کودکان زیر ۵ سال و تفریحاتی مانند تورهای سافاری و شتر سواری از جمله خدمات و امکاناتی است که این اقامتگاه به مهمانان خود ارائه می دهد. مهمانان در اقامتگاه می توانند از غذاهای سنتی سبزوار نوش جان کند البته برای این که بتوانید غذاهای سنتی سبزوار را میل کنید باید ابتدا با مسئولان اقامتگاه هماهنگ شوید. صبحانه اقامتگاه رایگان نبوده و به صورت جداگانه سرو می شود.

دلایل انتخاب اقامتگاه


نزدیکی به آثار بناهای تاریخی روستا
دسترسی راحت به سبزوار
اقامت رایگان کودکان زیر ۵ سال
آشنا بودن کارکنان به زبان انگلیسی

اماکن نزدیک اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه سبزوار


فاصله تا مصلی تاریخی سبزوار: ۳۹.۴ کیلومتر
فاصله تا آرامگاه کاشفی: ۳۹.۶ کیلومتر
فاصله تا تپه باستانی دامغانی ها: ۳۷ ‌کیلومتر
فاصله تا کاروانسرای تاریخی فرامرزخان: ۴۰.۴ کیلومتر
فاصله تا خانه باغ اسکویی: ۴۵.۱ کیلومتر
فاصله تا مناره خسروگرد سبزوار: ۴۸.۱ کیلومتر

امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است