search
menu

اقامتگاه بوم گردی سی سن آمل

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی سی سن آمل
درباره اقامتگاه بوم گردی سی سن
امکانات اقامتگاه بوم گردی سی سن
اتاق های اقامتگاه بوم گردی سی سن
امکانات اتاق های اقامتگاه بوم گردی سی سن
امکانات غذایی در اقامتگاه بوم گردی سی سن
نحوه رسیدن به اقامتگاه بوم گردی سی سن
جاذبه های دیدنی نزدیک به اقامتگاه بوم گردی سی سن

درباره اقامتگاه بوم گردی سی سن آمل


اقامتگاه بوم گردی سی سن در روستای آب اسک شهرستان آمل در استان مازندران واقع شده است. این اقامتگاه بر روی تپه ای مشرف به دریاچه امامزاده علی قرار گرفته و قدمتی حدودا ۶۰ ساله دارد که پس از مرمت های انجام شده از ۱۳۹۸ آماده پذیرش مهمانان است.

درباره اقامتگاه بوم گردی سی سن


سی سن در گویش مازندرانی به معنی کوهستان است و این اقامتگاه به شکل یک کلبه چوبی است که دور تا دور آن ایوانی رو به طبیعت بکر دارد. در این اقامتگاه ۴ اتاق با سرویس کف خواب وجود دارد و در مجموع ظرفیت ۲۰ گردشگر را دارد. در داخل این اقامتگاه امکان نگهداری حیوانات خانگی را ندارید اما در محوطه می توانید حیوانات را به همراه خود داشته باشید. کشیدن سیگار و قلیان نیز در داخل ساختمان ممنوع است. برای ورود به این اقامتگاه در ابتدا باید از چند پله بالا بروید و وارد ایوان بزرگی شوید، این ایوان به شکل غلام‌ گرد دور تا دور خانه است، این اصطلاح قدیمی در خانه هایی بدین شکل استفاده می شده است. کف ایوان نیز با حصیر پوشانده شده و حس و حال زیبای روستا به شما دست می دهد که با عبور از در ورودی به راهروی اصلی اقامتگاه وارد می‌ شوید و سپس به فضای نشیمن می رسید و قسمت نشیمن به صورت مشترک برای استفاده همه مهمانان همانند لابی در هتل های بزرگ در نظر گرفته شده است. نمای ساختمان از هر چهار طرف چشم انداز بی نظیری به دریاچه و اطراف دارد و همچنین نمای این اقامتگاه گلی بوده و با ابزار و وسایل قدیمی تزیین شده است که شامل نرده های چوبی است و بر روی هر ستون چوبی نیز فانوسی نصب شده تا شب اطراف را روشن کنند.

امکانات اقامتگاه بوم گردی سی سن


اقامتگاه بوم گردی سی سن نیز همانند جاهای دیگر برای رفاه مسافران امکاناتی نظیر راهنمای تورهای گردشگری، پارکینگ غیرمسقف، آشپزخانه و سیستم گرمایشی بخاری هیزمی دارد. این روستا با آب و هوای کوهستانی و خنک و مطبوع در فصل تابستان نیازی به استفاده از سیستم سرمایشی ندارد. همچنین این اقامتگاه دارای یک خزینه قدیمی است که آب از آبشار آب آهنی از دل کوه جاری می شود و خاصیت درمانی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده می توانید در اطراف این اقامتگاه ماهیگیری را تجربه کنید و از این کار لذت ببرید.

اتاق های اقامتگاه بوم گردی سی سن


این اقامتگاه شامل ۴ اتاق است که عبارتند از اتاق دریاچه با ظرفیت ۷ نفر، اتاق کرسی با ظرفیت ۴ نفر، اتاق تیروا با ظرفیت ۵ نفر و اتاق هسل با ظرفیت ۴ نفر است.

امکانات اتاق های اقامتگاه بوم گردی سی سن


همه اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند و باید از سرویس های بهداشتی ( ۴ توالت ایرانی و ۱ توالت فرنگی ) و ۱ حمام به صورت مشترک استفاده کنید. در همه اتاق ها فرش قالی دست باف وجود دارد و پرده ها نیز سوزن دوزی شده به عنوان هنر دست زنان هنرمند مازنی هستند. اتاق های اقامتگاه بوم گردی سی سن هم ‌سطح و در یک طبقه هستند. صبحانه همراه با اقامت در این مکان است و رایگان حساب می شود. همچنین در همه اتاق ها بخاری هیزمی، برقی و نفتی قرار دارد.

امکانات غذایی در اقامتگاه بوم گردی سی سن


در مورد وعده های غذایی هنگام اقامت در این اقامتگاه نگران نباشید، زیرا از قبل می توانید غذاهای محلی مازندرانی سفارش دهید که از مواد تازه تهیه می شوند. غذای پر طرفدار سی سن ماهی قزل ‌آلاست که از دریاچه پایین اقامتگاه صید می شوند و همراه با برنج ایرانی سرو می‌کنند. غذاهای خوشمزه دیگر در اقامتگاه بومگردی سی‌ سن عبارتند از خورش اردک، فسنجان و … هستند که با سفارش قبلی برای شما آماده می‌شوند.

نحوه رسیدن به اقامتگاه بوم گردی سی سن


در مسیر جاده هراز به سمت آمل، روستایی به نام آب اسک وجود دارد که در بالای تپه ‌ای مشرف به دریاچه امام ‌زاده علی خانه ‌ای قدیمی با چشم‌ اندازی بی‌ نظیر رو به کوه و دریاچه قرار گرفته است. وقتی از پل رودخانه عبور کردید، حدودا پنج دقیقه بعد به اقامتگاه بوم گردی زیبای سی سن می‌ رسید. تمام مسیر با چوب‌ هایی مانند پله مشخص شده و همچنین خار و خاشاک موجود در این مسیر را تمیز کرده اند تا مسیری مناسب برای رفت و آمد باشد. توجه داشته باشید برای بالا بردن وسایل خود می توانید از قاطرهای باربری متعلق به اهالی روستا استفاده کنید. زمان مرمت و بازسازی بنا هم تمام مصالح توسط قاطرها به بالا حمل شده است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به اقامتگاه بوم گردی سی سن


غار آب اسک
دریاچه امامزاده علی
آبشار شمس آباد
آبشار برز
آبشار قو
پارک جنگلی هلومسر
پارک میرزا کوچک خان جنگلی
حمام شاه عباسی
امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است