search
menu
ماله keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های ماله ۲۱

درباره ماله

درباره شهر ماله


شهر ماله، پایتخت و پر جمعیت ترین شهر کشور مالدیو است. این شهر دارای رتبه اول در میان جزیره های جهان دارد. خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر مالی بسیار مقرون به صرفه است و میتوانید با هزینه کمتری به این جزیره جذاب سفر کنید. صنعت گردشگری از مهم ترین منابع درآمد در این شهر به حساب می آید. مردم این شهر نیز دارای نژادهای سینهالی، دراویدی، آفریقایی و عرب هستند. فرهنگ زندگی در این شهر نیز تحت تاثیر فرهنگ کشورهای همسایه سریلانکا و هند جنوبی است.

تاریخچه شهر ماله


شهر ماله در کنار آبسنگ ماله شمالی واقع شده است که جزئی از آبسنگ کافو محسوب می شود. دریانوردان قدیمی که ایرانی و عرب بودند، این منطقه را دیباجات و دیبجات می نامیدند و به همین حالت در نقشه ها نیز ضبط شده است. برای چندین سال پیاپی بازرگانان عرب در شرق بنادر مالدیو پهلو می‌ گرفتند که به سده دو میلادی بر می گردد دلیل اسلام گرویدن اهالی این شهر نیز به فردی به نام یوسف تبریزی ربط داده می شود که در سفرنامه ابن بطوطه نیز به آن اشاره شده است.

موقعیت جغرافیایی ماله


شهر ماله از نظر موقعیت جغرافیایی در لبه جنوبی جزیره واقع شده و شامل یک جزیره مرکزی، فرودگاه و دو جزیره دیگر همراه با تفریحات جذاب است. شهر ماله دیدنی با کشور سریلانکا دارای مرز مشترک آبی است و به عنوان بزرگ ترین مرکز تجاری کشور مالدیو به شمار می رود.
ماله

فرودگاه شهر ماله


فرودگاه شهر ماله فرودگاهی مجهز و مدرن است و هر ساله پروازهای خارجی متعددی از سراسر دنیا انجام می گیرد. فرودگاه بین المللی ماله در شمال شرقی ماله و در جزیره کوچکی به نام هول‌ هوله قرار دارد و به عنوان فرودگاهی مجهز دارای رستوران‌، کافه، سرویس بهداشتی و محلی برای دوش گرفتن است.

دلیل نامگذاری شهر ماله


ماله از کلمه ماهالای از زبان سانسکریت گرفته شده و به معنای خانه بزرگ یا قصر پادشاهی است. شهر ماله به عنوان مرکز فعالیت‌ های تجاری دارای چهار بخش مختلف به نام های ماچانگولی، مافانو، هنویرو و گالولهو است. در هنگام سفرتان به این شهر می توانید تمام مسیرها را پیاده بروید، زیرا به قدری کوچک است که نیازی به ماشین ندارید؛ بلکه با پیاده روی می توانید از مناظر شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.
شهر ماله دارای مساحتی نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر مربع است و به دلیل پرطرفدار بودن مهاجران و گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند و بر همین اساس رستوران‌ هایی با ملیت‌ های مختلف برای هر گردشگر با هر سلیقه ای غذا دارد.
ماله

آب و هوای ماله


شهر ماله دارای دو نوع آب و هوای گرم خشک و یا گرم مرطوب است. بنابراین بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی و آغاز سفرتان با آب و هوای این شهر آگاه شوید. شرایط آب و هوایی در شهر ماله بدین صورت است که به طور متوسط ۳۰ درجه سانتی گراد است، به طوری کلی این شهر در هیچ زمانی از سال سرد نیست، حتی در پایین ترین درجه در زمستان به پانزده درجه سانتی گراد می رسد، پس با خیالی آسوده آماده سفر به این شهر رویایی شوید و سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنید. آب و هوای این منطقه موسمی گرمسیری و ترکیبی از دو فصل مرطوب و خشک است. فصل مرطوب از ماه مه تا دسامبر و در سایر ماه ها نیز دارای آب و هوای خشک است.

جاذبه های گردشگری شهر ماله


جاذبه های گردشگری شهر ماله بسیار جذاب هستند و به همین دلیل توریست های زیادی برای سفر به این جزیره علاقه دارند. شهر ماله دارای هتل ها و مکان های اقامتی جذاب، جزایر زیبا، سواحل بی نظیر و طبیعت چشم نوازی است که می توانید در سفرتان به این جزیره تجربه کنید و لذت ببرید. جاذبه های دیدنی Male عبارتند از مسجد جامع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد قدیمی و بازار ماهی است. در ادامه با چندین جاذبه تفریحی ساحلی شهر ماله آشنا خواهید شد:
غواصی: یکی از تفریحات بسیار جذاب در شهر ماله غواصی است که در این تفریح جذاب و هیجان انگیز گردشگران می توانند به تماشای دنیای زیر آب بروند، جالب اینجاست که این تفریح رده سنی خاصی ندارد و کودکان، جوانان و بزرگسالان می توانند از غواصی زیر آب لذت ببرند. تماشای دنیای زیر آب در جزیره مالدیو قابل وصف نیست و یکی از بهترین مکان های این کشور به شمار می رود. برای غواصی در این جزیره می توانید از طریق تورهای گردشگری زیر آب به صورت گروهی بروید و این تورهای گردشگری به زبان‌ های انگلیسی، عربی، آلمانی و ژاپنی تسلط دارند و مدت زمان غواصی با قایق در زیر آب نیز حدود چهار ساعت طول می کشد.
پیاده روی: یکی دیگراز تفریحات شهر ماله، گردش و تفریح در میان محله های این شهر است. با جذابیت خاصی می توانید در جای جای این شهر بگردید و لذت ببرید و به دلیل اینکه مردم این شهر به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانید به راحتی با این اهالی ارتباط برقرار کنید.
قایق سواری: از جذاب ترین تفریحات آبی در شهر ماله سوار شدن به قایق های بادبانی است تا بر روی امواج حرکت کنید و آب های اقیانوس هند و جزیره های اطراف مالدیو را تماشا کنید. فقط توجه داشته باشید که بهتر است در محدوده های مشخص شده و در بازه زمانی ماه مه تا اکتبر قایق سواری کنید. این قایق های گردشگری دارای ظرفیت محدود هستند و به صورت ۲ یا ۵ نفره هستند.
کایاک سواری: تفریحی هیجان انگیز و جذاب در شهر ماله، کایاک سواری است، کایاک ها همان قایق های دوکی شکل هستند که یک نفر در وسط آن قرار می گیرد و با پارو زدن بر روی آب حرکت می کنند. حتی کایاک سواری علاوه بر گردش بر روی آب ‌های شفاف اقیانوس هند به عنوان ورزش آبی نیز شناخته شده است. بهترین زمان برای کایاک سواری نیز در میان ماه های آوریل تا اکتبر است.
قایق شیشه ای: قایق شیشه ای در شهر ماله شهرت دارد و به عنوان یکی از بی نظیر ترین تفریحات این شهر به شمار می رود. قایق شیشه ای یعنی قایق هایی که کف آن با پنل های شیشه ای ساخته شده اند تا گردشگران در اطراف قایق بنشینند و کف اقیانوس، گیاهان و حیوانات اقیانوسی را از داخل شیشه تماشا کنند. بهترین زمان برای سوار شدن بر قایق شیشه‌ای نیز در بین ماه ها آوریل تا اکتبر است.
سواحل مصنوعی ماله : در شهر ماله دو ساحل مصنوعی وجود دارد که در این سواحل انواع موج شکن ها قرار داده شده اند تا در امنیت کامل شنا کنید. همچنین در اطراف این سواحل می توانید به انواع کافه ها و رستوران های متعددی دسترسی داشته باشید. بازدید از این سواحل مصنوعی به همه گردشگران شهر ماله پیشنهاد می شود.
ماله

جاذبه های دیدنی و تاریخی شهر ماله


موزه ملی ماله: یکی از جاذبه های شهر ماله مانند سایر شهرهای جهان موزه ملی است که در نزدیکی گالری هنر ملی قرار دارد و این موزه توسط اولین رئیس جمهور افتتاح شده است. در سال ۲۰۱۰ این موزه با سبکی مدرن تر بازگشایی شده است و در این موزه می توانید آثار متنوعی از تاریخ و فرهنگ مالدیو را تماشا کنید.
گالری هنری: این گالری زیبا نیز در پارک قرار گرفته است و در سال ۲۰۰۵ به عنوان محلی برای نمایش هنر و فرهنگ مالدیو ساخته شده است و ۲۹ اثر برتر به نمایش درآمده است.
مسجد جامع ماله: این مسجد با نام مسجد بزرگ جمعه نیز شناخته می شود و در مرکز اسلامی ماله واقع شده است. این مسجد بزرگ دارای ظرفیتی ۵ هزار نفری است و در عین ساده بودن بسیار مدرن است. این مسجد زیبا در میدان جمهوری شهر واقع شده و با منازه زیبا و گنبد بی نظیر خود گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.
بازار ماهی ماله: یکی از بزرگ ترین بازارهای ماهی در دنیا در شهر ماله مالدیو واقع شده است و در این بازار زیبا می توانید انواع ماهی های تازه و صید روز را تهیه کنید، حتی ماهی های عجیب و غریب نیز در این بازار به فروش می رسند که ممکن است در طول عمرتان ندیده اید.
ماله

دیدنی های ماله