search
menu
لبنان keyboard_arrow_down close

لبنان

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۶

درباره لبنان

درباره کشور لبنان


لبنان، کشوری کوچک و زیبا در نزدیکی دریای مدیترانه است که با آب و هوای عالی و فضای شگفت‌انگیز خود در میان جهانیان شهرت دارد. این کشور دارای طبیعت، سواحل و جاذبه‌های دیدنی بی‌نظیری است و چندین قبیله از گذشته تاکنون در این کشور زندگی می‌کنند. همچنین این کشور از لحاظ اقتصادی نیز مشهور بوده و دارای کارخانه‌های صنعتی کوچک و بزرگی است. واژه لبنان از واژه سامی لبن گرفته شده است که به قله‌های سفید کوهستان‌های لبنان اشاره دارد. این کشور زیبا با کشور ما نیز دارای روابط تجاری و سیاسی است و برای سرمایه‌گذاران خارجی جزو کشورهای محبوب به شمار می‌رود. پرچم کشور لبنان دارای رنگ سبز به همراه دو خط قرمز در بالا و پایین است که در طی سال‌ها دچار تغییرات زیادی شده است. لبنان دارای جنگل‌های وسیع با درختان سدر است که درخت سدر به عنوان نماد ملی لبنان شناخته می‌شود. کشور لبنان بازار آزاد داشته و در زمینه صنایع مد و پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی صادر کننده به شمار می‌رود. کشور Lebanon از لحاظ انتقال کالا و بانکداری نیز دارای وضعیت خوبی است، بدین جهت سالانه میزبان گردشگرانی از سراسر دنیاست که با خرید بلیط هواپیما خارجی سفر خاطره انگیزی را تجربه می‌کنند.

لبنان

تاریخچه کشور لبنان


اولین تمدن ثبت شده در این کشور به ۷ هزار سال قبل بر می‌گردد. در واقع، از سال ۱۵۵۰ تا ۵۳۹ قبل از میلاد خاستگاه فینیقی‌ها و پادشاهی آن‌ها بوده است. فنیقی‌ها قوم دریانورد و بازرگان بودند و به عنوان مهاجر در کرانه‌های مدیترانه زندگی می‌کردند. در سال ۶۴ قبل از میلاد نیز لبنان زیر سلطه امپراتوری روم درآمد و سپس به یکی از مراکز مسیحیت تبدیل گشت. این کشور در دوران اسلامی نیز توسط اعراب مسلمان فتح گردید و پایه‌گذاری مذهب دروزی در سراسر کشور انجامید. امپراتوری عثمانی نیز حدودا چهار قرن در این منطقه حاکم بود که تا سال ۱۹۱۸ بر این منطقه حکومت می‌کردند. بعد از جنگ جهانی اول، فرانسه این منطقه را به ۵ بخش کوچک‌تر تقسیم کرد که لبنان یکی از این قسمت‌ها بود. در نهایت، در سال ۱۹۴۳ استقلال لبنان اعلام شد و تا قبل از جنگ داخلی یعنی تا سال ۱۹۷۵ کشوری بسیار آرام و مرفه شناخته می‌شد، تا حدی که پایتخت این کشور (بیروت) به عروس خاورمیانه شهرت داشت. در طی این سال‌ها، اقتصاد، کشاورزی، تجارت، خدمات مالی و بانکداری نیز دارای قوت بود. لبنان جزو کشورهایی است که در طول سال پذیرای تعداد زیادی توریست است.

جمعیت و جغرافیای کشور لبنان


کشور لبنان در غرب آسیا و خاورمیانه و در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور از شمال و شرق با کشور سوریه و از سمت جنوب با کشور فلسطین و از غرب نیز با دریای مدیترانه مرز مشترک داشته و همسایه است. جزیره قبرس نیز در نزدیکی این کشور قرار دارد. در بخش داخلی دارای ۴ بخش دشت‌های ساحلی، رشته کوه‌های لبنان و دره‌های بقاع و محدوده ضد لبنان است. کشور لبنان در منطقه کوهستانی قرار دارد و می‌توان گفت این کشور روی ارتفاع بیش از ۹۰۰ متر ساخته شده است. قله‌های این کشور همواره پوشیده از برف بوده و بخش کشاورزی در این کشور نقش زیادی در اقتصاد دارد. لبنان دارای خط ساحلی زیبا و طویلی است که رودهای مهمی از این کشور جاری می‌شوند. لبنان یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان بوده و در رده ۱۶۲ کشورهای جهان قرار گرفته است.

لبنان

آب و هوای کشور لبنان


همان‌طور که اشاره شد، کشور لبنان در منطقه کوهستانی واقع شده و آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد، یعنی زمستان‌های سرد و بارانی و تابستان‌های گرم و شرجی در این کشور حاکم است. در بیشتر مناطق سالانه بارش‌های زیادی اتفاق می‌افتد.

زبان رسمی کشور لبنان


زبان رسمی در کشور لبنان عربی است، اما زبان فرانسوی نیز جزو زبان‌های رایج در این کشور به شمار می‌رود. لهجه لبنانی جزو شاخه‌های عربی شامی است که با زبان عربی تفاوت دارد، به طوری که در این عربی حروف ج و ژ خوانده می‌شود و به جای ق نیز از حرف ئ و به جای ث نیز ت تلفظ می‌کنند.

دین رسمی و پول رایج کشور لبنان


اکثریت مردم لبنان مسلمان هستند که نیمی از آنها اهل سنت و نیمی دیگر شیعه هستند. بعد از اسلام نیز مسیحیت، ارتودکس یونانی و کاتولیک یونانی جزو دین‌های اقلیت هستند. واحد پول رایج در کشور لبنان پوند لبنان است.

لبنان

شهرهای مهم کشور لبنان



•بیروت (Beirut)


بیروت به عنوان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور لبنان است. این شهر در شبه جزیره ساحل مدیترانه‌ای واقع شده و اصلی‌ترین بندر لبنان به شمار می‌رود. به طور کلی، شهر بیروت یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیاست که قدمت آن به ۵۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد. ساکنین بیروت با مد روز پیش می‌روند و به عنوان شهری آرام برای زندگی گزینه خوبی است. در این شهر زیبا چندین جاذبه دیدنی وجود دارد که از تماشای آن‌ها سیر نخواهید شد. اگر علاقه‌مندید که درباره جاذبه های این شهر بیشتر بدانید حتما مطلب جاهای دیدنی بیروت در همین بلاگ را مطالعه کنید.


•طرابلس (Tripoli)


طرابلس در ۸۵ کیلومتری شهر بیروت قرار دارد و به عنوان دومین شهر بزرگ در لبنان به شمار می‌رود. اقتصاد در این شهر بسیار عالی است و زندگی در این شهر نیز بسیار آرام است. شهر زیبای طرابلس معماری مدرنیته و قرون وسطی با هم درآمیخته شده‌اند و فضای دلپذیری ایجاد کرده‌اند. حمام‌های رومی در این شهر نیز طرفداران زیادی دارد و سالانه مسافران زیادی برای بازدید از این جاذبه دیدنی با خرید بلیت هواپیما عازم این منطقه می‌شوند.


•دیر‌القمر (Deir al-Qamar)


دیر‌القمر یکی از شهرهای سنتی لبنان است که با خیابان های زیبا و باریک حس و حال خاصی دارد. این شهر زیبا در میان جنگل‌های سبز و ارتفاعات کوهستانی قرار گرفته است. شهر دیرالقمر در زمان‌های قدیم محل اقامت حاکمان لبنان بوده است، بدین جهت چندین محل تاریخی و فرهنگی مانند مسجد فخرالدین، قصر فخرالدین و بازار کفش قدیمی وجود دارند که در طی سال‌ها بازسازی شده‌اند.

لبنان

•بابلوس (Byblos)


بیبلوس و یا همان شهر جبیل جزو قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی در لبنان است که در زمان یونانی‌ها با طراحی خاصی ساخته شده است. ساختمان‌های شهر بابلوس بسیار باشکوه بوده و مهم‌ترین بخش باستان‌شناسی به شمار می‌رود. این شهر زیبا در ۳۷ کیلومتری بیروت قرار دارد و با ساختمان‌های شیشه‌ای و شلوغ جزو بقایای اعراب قرون وسطی و جنگ‌های صلیبی هستند.


•صیدون (Sidon)


شهر صیدون و یا همان صیدا در ۴۸ کیلومتری بیروت واقع شده است و جزو مشهورترین نام ها در تاریخ باستانی این کشور به شمار می‌رود. حتی می‌توان گفت این شهر در میان تمامی شهرها شگفت انگیز بوده و شامل آثار باستان شناسی و دیدنی است. همچنین به عنوان بزرگترین شهر در جنوب لبنان است که با درختان سرو و موز احاطه شده است.


•صور (Tyre)


شهر داستانی صور دارای سواحل دیدنی است و رنگ ارغوانی این شهر در تاریخ لبنان و در تمام دنیا شهرت دارد. یکی از شهرهای دیدنی در کشور لبنان است که برای گذران تعطیلات مناسب بوده و گزینه‌های دیدنی و تفریحی زیادی در این شهر وجود دارند. ساحل این شهر به قدری تمیز است که همراه با لاک پشت‌ها می‌توانید شنا کنید.

لبنان

جشنواره های کشور لبنان


از جمله آداب مذهبی در کشور لبنان می‌توان به اعیاد مذهبی اشاره کرد. زیرا اکثریت جمعیت این کشور مسلمان هستند و به ایرانیان شباهت دارند. در ماه رمضان مراسمات خاصی در مساجد برگزار می‌شوند. در هنگام سحر و افطار غذاهای خوشمزه لبنانی ارائه می‌شوند. اعیاد مذهبی در این کشور پرشور و گسترده برگزار می‌شوند که یکی از اعیاد مهم عید فطر است که در مساجد برگزار می‌شوند و خوراک نذری پخش می‌کنند.
کریسمس نیز جزو تعطیلات رسمی این کشور است و خانواده‌های مسیحی و غیر مسیحی دور هم جمع شده و با تعطیلی چند روزه به شادی و گشت و گذار می‌پردازند.

•فستیوال بعلبک
معبد زیبای ژوپیتر جزو مقاصد گردشگری محبوب در کشور لبنان تداعی کننده تخت جمشید است. این جشنواره از سال ۱۹۵۵ همه ساله در تابستان‌ها یعنی از ماه جولای تا ماه آگوست برگزار می‌شود. در این جشنواره فرصتی برای هنر، موسیقی و نمایش شگفت انگیز فراهم گردیده است.

•فستیوال بیت الدین
یکی از جشنواره‌های مهم خاورمیانه بیت الدین نام دارد که از سال ۱۹۸۵در کشور لبنان در از ماه جولای تا ماه آگوست برگزار می‌شود و شامل اجراهای گوناگون مانند نمایش، آثار نقاشی، موسیقی و گروه‌های رقص هستند.

•جشنواره بین المللی جونیه
این جشنواره سرشار از هیجان و جنب و جوش است که در منطقه ساحلی لبنان برگزار می‌شود. اجرای کنسرت‌های خوانندگان مطرح عربی همراه با بهترین هنرمندان بسیار جذاب هستند. این جشنواره نیز در تاریخ ۱ تا ۱۸ جولای برگزار می‌شود.

لبنان

•فستیوال بهاره بیروت
این جشنواره نیز از سال ۲۰۰۹ آغاز به فعالیت کرده است و شامل رشته‌های گوناگونی مانند تئاتر، موسیقی و رقص است که به مدت یک هفته در سراسر بیروت برگزار می‌شود.

•جشنواره آشپزی بیروت
این جشنواره نیز به مدت ۳ روز برگزار می‌شود و فرصت خوبی برای کسب و کارهای مربوط به غذاست. در این جشنواره بیش از ۱۰۰ غرفه شرکت می‌کنند و در برابر ۱۰ هزار بازدیدکننده شاهد پخت و پزهای متنوع در سبک‌های گوناگون و جذاب خواهید شد.

دیدنی های لبنان