search
menu

سواحل بیروت

[ پنهان کردن ]
ساحل پیر اند فرندز
ساحل تایر
ساحل بنی
ساحل وایت
ساحل پنچو
تفرجگاه ساحلی اسپورتینگ کلاب
تفرجگاه ساحلی لانگ
تفرجگاه ساحلی ای یو بی
تفرجگاه پول دتات
تفرجگاه ساحلی ریوریا
تفرجگاه ساحلی مادام بلو
تفرجگاه ساحلی کورال
تفرجگاه ساحلی کمپینسکی سامرلند
تفرجگاه ساحلی سینت جونز
تفرجگاه ساحلی بین میلیتر
بیروت بزرگ ترین شهر و پایتخت کشور لبنان است. بیروت در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است و چندین ساحل مختلف دارد. اگر دوست دارید بلیط هوپیما بخرید و به کشور لبنان سفر کنید و سواحل زیبا و جذاب آن را از نزدیک ببینید حتما به شهر بیروت بروید برای لذت بردن از سواحل شهر بیروت دو انتخاب دارد. می توانید به سواحل ماسه ای بروید و بر روی ماسه های گرم آن راه بروید و در دریا شنا کنید یا به تفرجگاه‌های ساحلی جذاب با امکانات تفریحی سرگرم کننده که لذت بودن در ساحل را چندین برابر می کنند بروید.
دیدن سواحل شهر بیروت تنها چند ساعت از شما زمان می برد اما لذت این بازدید سفر شما را جذاب تر خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم سواحل و تفرجگاه های ساحلی شهر بیروت را به شما معرفی کنیم.
در بخش اول مقاله سواحل شهر بیروت را به شما معرفی می کنیم و در بخش بعدی تفرجگاه های ساحلی این شهر را با هم مرور می کنیم.

ساحل پیر اند فرندز


ساحل پیر اند فرندز (Pierre and Friends)در شمال شهر بیروت قرار گرفته است. این ساحل یکی از سواحل خصوصی شهر بیروت است که ورود به آن برای عموم مردم امکان پذیر نیست. در این ساحل زیبا چند عدد از بهترین بارهای لبنان را مشاهده خواهید کرد که می توانید با خرید نوشیدنی های خوشمزه لذت سفر کردن را بیشتر کنید. می توانید در این ساحل بهترین غذاها و نوشیدنی های لبنان را امتحان کنید و به همراه دوستان خود جشن و پایکوبی داشته باشید. در این ساحل موسیقی زنده و پر هیجان توسط دی جی نواخته و پخش می شود و فضای آن سراسر شور و نشاط است.
سواحل بیروت

ساحل تایر


یکی از زیباترین ساحل های شهر بیروت ساحل تایر(Tyre Beach) است. ورود عموم به این ساحل آزاد است. برای ورود به این ساحل نیاز به پرداخت هزینه خاصی ندارید و یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که می خواهند با پرداخت کمترین هزینه از سواحل شهر بیروت دیدن کنند. ساحل تایر در جنوب شهر بیروت قرار گرفته است.
با صرف زمان اندکی از مرکز شهر می توانید به این ساحل زیبا و دیدنی برسید و در آن قدم بزنید، ریلکس کنید، آفتاب بگیرید و اگر هم دلتان خواست تن به آب بزنید و در دریای مدیترانه شنا کنید. اگر هم گرسنه شدید می توانید با صرف مقداری کمی وقت به یکی از رستوران های نزدیک ساحل بروید و طعم خوشمزه غذای لبنانی را بچشید.

ساحل بنی


یکی از ساحل های زیبای شهر بیروت که در بخش شمالی شهر قرار گرفته است ساحل بنی (Benny Beach) است. ساحل بنی در مقایسه با سواحل دیگر شهر بیروت کمتر شناخته شده است و می توان آن را گنج پنهان سواحل بیروت دانست. ساحل بنی یکی از ساحل های ماسه ای شهر بیروت است که می توانید به همراه دوستان یا خانواده تان به آن سر بزنید.

ساحل وایت


ساحل وایت (White Beach) یکی از خاص ترین ساحل های شهر بیروت است. همان‌طور که از نام این ساحل مشخص است سراسر این ساحل با شن های سفید رنگ پوشیده شده است. برای ورود به این ساحل زیبا باید هزینه ورودیه آن را که مقدار زیادی هم نیست بپردازید. اگر به دنبال ساحلی ارزان قیمت می گردید که با تعداد زیاد آدم روبه رو نشوید و از فضای آن لذت ببرید،‌ حتما به ساحل وایت بروید. به راحتی می توانید با ماشین از هتل خود به ساحل سفید بروید و عکس های جذابی با شن های سفید رنگ این ساحل بندازید.
سواحل بیروت

ساحل پنچو


یکی از معروف ترین سواحل شمالی شهر بیروت ساحل پنچو( Puncho Beach) است. این ساحل ماسه ای است و می توانید با دوستان و خانواده خود به آنجا بروید و برای مدتی از محیط آرام آن لذت ببرید.

در ادامه مقاله قصد داریم تفرجگاه های ساحلی را به شما معرفی کنیم که امکانات تفریحی نظیر استخر،‌جکوزی، کافه و رستوران را در دل خود جای داده اند.

تفرجگاه ساحلی اسپورتینگ کلاب


یکی از تفرجگاه های ساحلی قدیمی شهر بیروت تفرجگاه ساحلی اسپورتینگ کلاب (sporting club) است. این تفرجگاه ساحلی از سال ۱۹۵۳ ایجاد شده است. جذاب بودن این تفرجگاه ساحلی کاملا به سلیقه و نگاه شما بستگی دارد. ممکن است با دیدن آن عاشقش شوید و شاید هم برایتان نفرت انگیز و زشت باشد. با وجود بازسازی های که بر روی این تفرجگاه ساحلی انجام شده است هنوز هم حال و هوای بیروت قدیم را می توانید در آن احساس کنید.
از امکانات جالبی که در تفرجگاه ساحلی اسپورتنیگ بیروت قرار گرفته دو استخر شنای بزرگ است. یکی از این استخرها در نزدیکی زمین بسکتبال قرار دارد و آب سردتری دارد. استخر دیگر در نزدیکی دریا واقع شده است و آب گرم تری دارد و بخشی از آب آن از دریا می آید. در این تفرجگاه ساحلی یک استخر کوچک برای کودکان تعبیه شده است و می توانید همراه فرزندتان به این تفرجگاه ساحلی بروید و مطمئن باشید که به او نیز خوش می گذرد.
اگر گرسنه شدید می توانید غذاهای خوشمزه تفرجگاه ساحلی اسپورتینگ را امتحان کنید. یکی از خوشمزه ترین غذاهای آن هات داگ با لیموناد است. در این تفرجگاه ساحلی رویدادهای مختلفی مثل یوگا گروهی برگزار می شود. اگر به یوگا علاقه دارید و دوست دارید در ساحل دریا این کار را انجام دهید حتما در این رویداد شرکت کنید؛ البته اگر زمان برگزاری آن در مدت زمان سفر شما است.
اگر دوست دارید به یکی از سواحل قدیمی شهر بیروت بروید و مدت های زیادی در آنجا بشینید و پیک نیک کنید و از زیبایی های دریای مدیترانه لذت ببرید حتما تفرجگاه ساحلی اسپورتینگ کلاب را انتخاب کنید.
تفرجگاه ساحلی اسپورتینگ هر روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر باز است. هزینه بلیط استخر آن در وسط هفته ۲۰ دلار و در آخر هفته (شنبه و یکشنبه)۳۰ دلار است.
سواحل بیروت

تفرجگاه ساحلی لانگ


اگر دوست دارید در یکی از قدیمی ترین بخش های شهر بیروت شنا کنید به تفرجگاه ساحلی لانگ (LONG) بروید. در این تفرجگاه ساحلی زیبا خبری از امکانات تفریحی مهیج و مدرن نیست اما حداقل امکانات برای بازدید کننده ها فراهم شده است؛ ‌از استخر گرفته تا تخت ها و سایه بان هایی برای استراحت. تقریبا تمام امکانات موجود در این تفرجگاه ساحلی قدیمی است. از بخش پذیرش گرفته تا تجهیزات ورزشی و سرسره های آبی آن خیلی وقت است که تغییر نکرده است.
شاید تفرجگاه ساحلی لانگ جذاب ترین و بهترین تفرجگاه ساحلی شهر بیروت برای بازدید کردن نباشد اما دیدن آن،‌ حتی برای یک بار هم که شده لذتبخش و جذاب خواهد بود. اگر دوست داشتید می توانید با افراد مسنی که در این تفرجگاه ساحلی کار می کنند هم کلام شوید تا از زبان آن ها داستان های جذابی درباره شهر بیروت در قدیم و دوران اوج تفرجگاه ساحلی لانگ بشنوید.
تفرجگاه ساحلی لانگ هر روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر باز است. بلیط استخر این تفرجگاه ساحلی برای بزرگسالان ۳۵۰۰۰ لیر لبنان و برای کودکان ۱۰ دلار است.


تفرجگاه ساحلی ای یو بی


یکی از دنج ترین سواحل شهر بیروت برای دانشگاه آمریکایی بیروت (American University of Beirut) است که با اختصار به آن «ای یو بی» یا " AUB" می گویند. تفرجگاه ساحلی ای یو بی خیلی بزرگ و مجلل نیست اما دیدن آن سفر شما را جذاب تر خواهد کرد. در این تفرجگاه ساحلی استخر جذابی رو به دریا و زمین بازی ای برای دوستداران والیبال ساحلی وجود دارد.
اگرچه که ورود به این تفرجگاه ساحلی برای عموم آزاد است اما اگر در این دانشگاه درس می خوانید یا دوستان و آشنایانی دارید که در این دانشگاه درس می خوانند یا کار می کنند، می توانید با همراهی آن ها هزینه کمتری را برای استفاده از استخرهای این مجموعه بپردازید.
تفرجگاه ساحلی ای یو بی هر روز هفته از ۱۰ صبح تا ۷ عصر باز است. هزینه استفاده از استخر آن نیز به شرح زیر است:
• برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه آمریکایی بیروت: ۸ دلار
• برای همراهان دانشجویان و کارکنان دانشگاه بیروت:۱۳ دلار
• برای عموم مردم:۲۰ دلار
سواحل بیروت

در بخش بعدی تفرجگاه جذابی را به شما معرفی می کنیم که در مرکز شهر بیروت واقع شده است. اگر از دیدن سواحل شهر بیروت خسته شده اید و دوست دارید در فضایی مدرن و جذاب به استخر بروید و نوشیدنی میل کنید حتما از این تفرجگاه دیدن کنید.

تفرجگاه پول دتات


یکی از تفرجگاه های لذتبخش شهر بیروت که می توانید از شنا کردن در آن لذت ببرید تفرجگاه پول دتات (POOL D'ETAT)است. این تفرجگاه یکی از جذاب ترین و مدرن ترین مکان هایی است که می توانید در آن شنا کنید و از خوردن نوشیدنی های گوارای آن لذت ببرید. این مجموعه در هتلی به نام Hamra Urban Garden قرار گرفته است. اگرچه که این تفرجگاه در مرکز شهر بیروت واقع شده است و در نزدیکی ساحل نیست اما بازدید از آن می تواند لذتبخش و جذاب باشد.
درختان بسیار زیادی در این مجموعه قرار دارد. اگر علاقه دارید با کودک خود به این مجموعه بروید حتما در طول روز این کار را انجام دهید. در این مجموعه یک استخر مخصوص کودکان وجود دارد. شب هنگام فضای پول دتات تغییر می کند و حال و هوای آن شبیه به کلاب های شهر بیروت می شود.
اگر فرصت رفتن به سواحل بیروت را پیدا نکردید و محل اقامت تان در مرکز شهر است حتما به تفرجگاه پول دتات سر بزنید و از فضای آن لذت ببرید.
این مجموعه از یک شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ نیمه شب فعال است. در روزهای جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا ۲ بعد از نیمه شب باز است. اگر در این هتل اتاق رزرو کنید استفاده از استخر آن رایگان است. اگر هم مهمان هتل نیستید برای استفاده از خدمات این تفرجگاه باید پول پرداخت کنید. هزینه استفاده از آن در اواسط هفته ۱۰٬۰۰۰ لیر لبنان و در آخر هفته ۲۰٬۰۰۰ لیر لبنان است.

تفرجگاه ساحلی ریوریا


یکی از تفرجگاه های ساحلی جذاب بیروت ساحل ریوریا (Riviera) است. اگر دوست دارید به تفرجگاه ساحلیی بروید که در آن بتوانید لحظات شاد و مفرحی را تجربه کنید این تفرجگاه ساحلی مناسب شما است. ریوریا نام هتلی است که این تفرجگاه ساحلی در آن قرار گرفته است.
در تفرجگاه ساحلی ریوریا دی جی را می بینید که مشغول پخش آهنگ های ریتمیک و جذاب است. می توانید از مغازه های آن نوشیدنی مورد علاقه تان را خریداری کنید. شاید این تفرجگاه ساحلی بیشتر شبیه به لاس وگاس باشد تا شهر بیروت. اگر به دنبال تفرجگاه ساحلی هستید که در آن استراحت کنید و فقط صدای امواج دریا و نور خورشید را احساس کنید، ریوریا مناسب شما نیست.
در این تفرجگاه خدمات VIP نیز وجود دارد. این خدمات شامل استفاده از جکوزی اختصاصی و ارائه سرویس های دیگر است. در تفرجگاه ساحلی ریوریا یک استخر وجود دارد که بیشتر مردم برای رقصیدن به داخل آن می روند. اگر هم از رقصیدن و شنا کردن خسته شدید می توانید بر روی نیمکت های آن دراز بکشید و دریای مدیترانه را تماشا کنید. در این تفرجگاه ساحلی بخش دیگری مخصوص خانواده ها وجود دارد که می توانید به همراه کودکتان به آنجا بروید. در این بخش استخری مخصوص کودکان تعبیه شده است.
برای استفاده از خدمات تفرجگاه ساحلی ریوریا هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر می توانید به آدرس آن مراجعه کنید.
در صورتی که قصد استفاده از استخر این تفرجگاه را دارید، در روزهای معمولی به ازای هر نفر بزرگسال باید ۲۴ دلار و هر کودک ۱۷ دلار بپردازید. در صورتی که آخر هفته به این تفرجگاه مراجعه کنید باید به ازای هر بزرگسال ۳۲ دلار و هر کودک ۲۰ دلار بپردازید. هزینه استفاده از استخر برای مهمانان هتل رایگان است.

تفرجگاه ساحلی مادام بلو


یکی از تفرجگاه های ساحلی باکلاس شهر بیروت مادام بلو (MADAME BLEU) است. محل قرارگیری این مجموعه تفریحی بسیار زیبا است و فضای دلنشینی دارد و کارکنان آن رفتار و برخورد محترمانه و حرفه ای دارند. اگر بلیط هواپیما به مقصد بیروت را تهیه کرده اید و دوست دارید در ساحل این شهر غذاهای دریای خوشمزه ای را امتحان کنید حتما باید به تفرجگاه ساحلی مادام بلو بروید.
این تفرجگاه نه آنقدر آرام است که با هدف ریلکس کردن یا مطالعه کتاب در ساحل به آنجا بروید و نه آنقدر شلوغ و پر سرو صدا است که بخواهید تمام مدت در حال رقص و شادی باشید. فضای این مجموعه مابین خلوتی و شلوغی است. مادام بلو یکی از بهترین سواحل بیروت به حساب می آید که می توانید لحظات خوشی را در آن سپری کنید. این تفرجگاه هر روز هفته از ساعت ۹صبح تا ۷ عصر باز است و هزینه استفاده از استخر آن در اواسط هفته ۲۵ دلار و در آخر هفته ۳۵ دلار است.
سواحل بیروت

تفرجگاه ساحلی کورال


یکی از بهترین تفرجگاه های ساحلی شهر بیروت برای ریلکس کردن تفرجگاه ساحلی کورال (coral) است. این تفرجگاه در هتل ۵ ستاره ای به همین نام قرار گرفته است. تخت های زیادی در این مجموعه وجود دارد که می توانید در آن دراز بکشید و کتابی بخوانید یا آفتاب بگیرید. در تفرجگاه ساحلی کورال دستتان برای انتخاب استخر باز است. چندین استخر در این مجموعه وجود دارد و می توانید هر کدام را که خواستید انتخاب کنید.
از دیگر امکانات این تفرجگاه می توان به ساحل شنی آن اشاره کرد. اگر دوست دارید در سفر خود به شهر بیروت چند ساعتی را کنار دریا ریلکس کنید و از فضای آرام ساحل و منظره زیبای دریای مدیترانه لذت ببرید حتما به تفرجگاه ساحلی کورال بروید.
این تفرجگاه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر باز است. مهمانان هتل به طور رایگان می توانند از استخرهای تفرجگاه ساحلی کورال استفاده کنند؛ اما افراد دیگر باید بهای آن را بپردازند. هزینه استفاده از استخر این مجموعه در روزهای عادی، برای بزرگسالان ۱۹ دلار و برای کودکان ۱۰ دلار است. در روزهای تعطیل(آخر هفته) به ازای هر بزرگسال ۲۳ دلار و به ازای هر کودک ۱۴ دلار باید بپردازید.

تفرجگاه ساحلی کمپینسکی سامرلند


یکی از لوکس ترین تفرجگاه های ساحلی شهر بیروت تفرجگاه ساحلی کمپینسکی سامرلند( Kempinski Summerland) است. این تفرجگاه در داخل هتل کمپینسکی قرار گرفته است. اگر با کودکتان به شهر بیروت سفر کرده اید می توانید در این هتل اتاق بگیرید چرا که تفرجگاه ساحلی داخل آن امکانات تفریحی جالبی را برای کودکان ایجاد کرده است. زیبایی های دریای مدیرترانه را به راحتی می توانید در این تفرجگاه مشاهده کنید.
این تفرجگاه به قدری زیبا ساخته شده است که هر کمال طلب ترین افراد نیز جذب آن می شوند. معماری آن به گونه ای است که افراد لوکس پسند از بودن در آن احساس رضایت می کنند. می توانید در این استخر این مجموعه شنا کنید و هر زمان خسته شدید در تخت های اطراف استخر استراحت کنید یا بروید برای خودتان غذا و نوشیدنی تهیه کنید.
این تفرجگاه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر باز است. هزینه استفاده از استخر این مجموعه به صورت زیر است:
• روزهای عادی
در روزهای عادی (اواسط هفته) برای تهیه بلیط استخر این تفرجگاه باید ۵۰ دلار بپردازید. با خرید این بلیط علاوه بر استفاده از استخر می توانید تا مبلغ ۲۵٬۰۰۰ لیر لبنان غذا و نوشیدنی تهیه کنید.
• آخر هفته
در آخر هفته ها، برای تهیه بلیط استخر تفرجگاه ساحلی کمپینسکی باید ۱۰۰٬۰۰۰ لیر لبنان پرداخت کنید. با تهیه این بلیط علاوه بر استخر مجموعه می توانید تا سقف ۲۵٬۰۰۰ لیر لبنان غذا و نوشیدنی برای خودتان تهیه کنید.

تفرجگاه ساحلی سینت جونز


یکی از تفرجگاه های جذاب ساحلی شهر بیروت تفرجگاه ساحلی سینت جونز(ST. GEORGE) است. این تفرجگاه در داخل هتلی به همین نام قرار گرفته است. ساختمان های شیشه ای اطراف این مجموعه باعث شده تا فضای آن خاص و جذاب شود. در این تفرجگاه سه استخر برای بزرگسالان و یک استخر مخصوص کودکان وجود دارد.
تفرجگاه ساحلی سینت جونز همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است. برای تهیه بلیط استخر این مجموعه در روزهای عادی به ازای هر بزرگسال ۲۳ دلار و به ازای هر کودک ۲۰ دلار باید پول پرداخت کنید. در روزهای تعطیل و آخر هفته ها این رقم برای بزرگسالان به ۲۷ دلار و برای کودکان به ۲۳ دلار می رسد.
سواحل بیروت

تفرجگاه ساحلی بین میلیتر


تفرجگاه ساحلی بین میلیتر(BAIN MILITAIRE) توسط نیروی ارتش فرانسه ساخته شده است که بعدها در اختیار دولت لبنان قرار گرفت. نام دیگر این تفرجگاه به زبان عربی "الحمام العسگری" است. این تفرجگاه برای اعضای ارتش لبنان و اعضای خانواده شان رایگان است. افراد عادی نیز می توانند به این تفرجگاه بروند.
تفرجگاه ساحلی بین میلیتر بزرگترین مجموعه ساحلی در بیروت است. این تفرجگاه تعداد زیادی استخر روباز و سربسته وجود دارد و بخش های مختلفی از آن به دریا می رسد. در این تفرجگاه چندین کلبه چوبی وجود دارد که می توانید ان ها را اجاره کنید. اگر از شنا کردن و افتاب گرفتن و به دریا خیره شدن خسته شدید و هوس غذای لبنانی کردید می توانید به رستوران های این مجموعه مراجعه کنید. یک زمین بسکتبال نیز در این تفرجگاه قرار دارد.
اگر دوست داشتید می توانید در دریای مدیترانه شنا کنید اما این توصیه را به شما نمی کنیم چرا که آب دریای ساحل بیروت کمی آلوده و کثیف است و بهتر است در استخرهای تفرجگاه های ساحلی آن تن به آب بزنید.
تفرجگاه ساحلی بین میلیتر هر روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب باز است. هزینه استفاده از خدمات آن از ۱۰ دلار به بالا است. اگر دوست و آشنایی دارید که در ارتش لبنان خدمت می کند یا جز اعضای خانواده این افراد است، می توانید با او به این مجموعه بروید تا بلیط شما ارزان تر دربیاید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است