search
menu
بیروت keyboard_arrow_down close

بیروت

hotel
هتل های بیروت ۴

درباره بیروت

درباره شهر بیروت


بیروت، بزرگ ترین شهر و پایتخت کشور لبنان است. شهر بیروت به دلیل جذابیت های زیاد در جهان به عروس خاورمیانه شهرت دارد. با اینکه، این شهر همواره جنگ‌ های مختلفی را تجربه کرده، اما هنوز هم جذابیت های فراوانی برای گردشگران دارد. شهر بیروت سرشار از تاریخ و فرهنگ و جاذبه های دیدنی است، بدین جهت سالانه سیل عظیمی از گردشگران و توریست ها از سراسر جهان این شهر زیبا را برای سفر انتخاب می کنند و با تهیه بلیط هواپیما عازم شهر بیروت می شوند. مورد جالب توجه در رابطه با شهر Beirut اینست که زبان رسمی در شهر بیروت عربی است، اما ساکنین به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند، بنابراین در ایجاد ارتباط نیز مشکلی نخواهید داشت و سفر بی نظیری برایتان خواهد بود.

بیروت

تاریخچه شهر بیروت


بیروت از بندرهای مشهور در شرق دریای مدیترانه است که به عنوان مرکز مهم فرهنگی در جهان عرب شناخته می شود. این شهر کهن و باستانی نامش در لوحه های عمارنه آورده شده که نشان دهنده اهميت اين شهر از گذشته تا به امروز است. همچنین لازم به ذکر است که از سده پنجم پیش از میلاد در این شهر سکونت وجود داشته است. بیروت در دوران باستان، عصر امپراتوری‌ های سلوکیان، رومیان و بیزانس مورد توسعه و گسترش قرار گرفته است. با توجه به این که نام بیروت برای اولین بار در نامه‌ های باستانی مصری مانند تل العمارنا آمده است، می توان فهمید این شهر متعلق به قرن پانزده پیش از میلاد بوده و جزو قدیمی‌ ترین شهرهای خاورمیانه به‌ شمار می رود. در زمان فنیقی‌ ها، بیروت شهر کوچکی بوده که به بیبلوس معروف بوده است. حدودا ۲۰۰ سال پیش از میلاد نیز با پیروزی مسلمانان دوران جدیدی در بیروت آغاز شده است، تا اینکه در سال ۱۱۱۰ میلادی در جنگ‌ های صلیبی شهر بیروت تحت تصرف پادشاه اورشليم قرار گرفته و در اوايل قرن هفدهم ميلادی، بعد از شکست به تصرف امپراطوری عثمانی درآمده است. در زمان حکومت محمد علی پاشا عثمانی مورد بازسازی قرار گرفته و در طی سال های ۱۹۱۸ تا ۱۹۴۴ نیز تحت حکومت فرانسه بوده است. در نهایت، پس از پایان جنگ جهانی دوم و استقلال لبنان آبادانی بیروت آغاز گردید. بنابراین، بیروت جزو شهرهای قدیمی کرانه شرقی مدیترانه است و توسعه این شهر از لحاظ تجاری از استقلال نسبی برخوردار است، تا حدی که در قرن اول میلادی بیروت به مرکز مهم بازرگانی و پایگاه اصلی ناوگان دریایی روم در شرق مدیترانه تبدیل گردیده است. اما در زمان فتح اسلام، به دلیل خالی بودن شهر از سکنه از اهمیت خاصی برخوردار نبوده تا اینکه در برابر تهاجمات رومیان، گروهی از ایرانی تبارها در این منطقه سکونت کردند و شهر بیروت به عنوان بندرگاهی دمشق و پایگاه مرکزی ساحل شام انتخاب گردید. بعد از امویان نیز جایگاه پیشین این شهر حفظ گردید و در سال ۵۰۴ ق به تصرف صلیبیان درآمد و همه مسجدها بجز یک مسجد ویران گردید. باری دیگر، شهر بیروت در سال ۶۹۰ ق به سرزمین‌ اسلامی افزوده شد و اهمیت خود را به دست آورد. تشیع نیز در قرن چهارم به این شهر راه یافته است. پس از جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۲۶ نیز قانون اساسی لبنان تصویب گردید و جمهوری لبنان با پایتخت بیروت تشکیل یافت. لازم به ذکر است که در سال های اخیر، جنگ‌ های داخلی ۱۵ ساله لبنان توسط اسراییل انجام گرفته و شهر زیبای بیروت را غرق در خرابی ها و شکست ها کرده است.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای شهر بیروت


شهر بیروت در شبه جزیره‌ ای به شکل مثلت واقع شده است و از شمال و غرب به دریای مدیترانه می رسد. تقریبا ۹ کیلومتر از شهر نیز به دریا کشیده شده و به دلیل قرارگیری در راه تجاری و ارتباطی آسیا به اروپا و آفریقای شمالی دارای اهمیت زیادی است. قبل از آغاز جنگ‌ های داخلی در کشور، بیروت به عنوان یکی از شهرهای بزرگ و فرهنگی خاورمیانه شناخته می شد که با پایان یافتن جنگ‌ های داخلی همچنان موقعیت خود را در همین راستا حفظ کرده است. شهر بیروت به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان‌ های گرم و مرطوب و زمستان‌ های ملایم است، به طوری که از ماه جولای تا سپتامبر دارای آب و هوا گرم و شرجی است و از همین رو فصل های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر محسوب می‌ شوند، زیرا دمای هوا معتدل بوده و بارش باران نیز به ندرت اتفاق می افتد. اما در فصل زمستان‌ شاهد بارش باران خواهید بود. در حالت کلی، آب و هوای شهر بیروت مطلوب است و با خیال راحت در سردترین روزهای سال نیازی به لباس های خیلی گرم نخواهید داشت.
اگر برای اقامت خود در شهر بیروت نیاز به راهنمایی خواستید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سری به بخش هتل های بیروت در همین سایت بزنید.

بیروت

جاهای دیدنی شهر بیروت


شهر بیروت علاوه بر تاریخ غنی خود دارای جاذبه های دیدنی و تفریحی زیبایی است که به همه توریست ها بازدید از این نقاط پیشنهاد می شود. اين شهر دارای جاهای دیدنی و توريستی زیبایی است که گردشگران زیادی را از سراسر دنيا برای خرید بلیط هواپیما خارجی مشتاق می سازد. تا حدی که در روزنامه نيويورک تايمز در سال ۲۰۰۹ به عنوان ۱۰ شهر برتر توريستی نام برده شده بود. در ادامه به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی این شهر زیبا می پردازیم:

• سواحل بیروت (Beirut’s Beaches)
سواحل بيروت جزو زيباترين ساحل های دريای مديترانه است كه انواع سواحل صخره ای و شنی را در کنار همدیگر دارد. در این شهر چند ساحل وجود دارد که عبارتند از ساحل تایر، ساحل پیر اند فرندز، ساحل سفید، ساحل بنی و ساحل پونچو. همه ساحل های این شهر تمیز و جذاب هستند و تفریح در این سواحل رایگان است که بین توریست ها بسیار محبوب گشته اند. بنابراین گذراندن یک روز ساحلی عالی و خوشگذرانی به همه گردشگران توصیه می شود.

• غاز چعیتا (Jeita Grotto)
یکی از جاذبه های دیدنی اين شهر غار جعیتا است كه هر توریستی بدون استثنا از این غار بازدید می کند. غار جعیتا در ۱۸ كيلومتری شمال شهر بیروت و در ميان كوه های سرسبز با چشم انداز بسیار زيبا قرار دارد. این غار زیبا در سال ۱۹۶۸ كشف شده و حدودا ۱۰ سال بعد برای بازديد افتتاح گردیده است. غار جعيتا دارای دو طبقه به نام های غار عليا و غار سفلی يا غار آبی است. برای دسترسی به غار علیا باید سوار تله کابین شوید و از میان جنگل و رودخانه عبور کنید و چشم انداز دلربایی را تماشا کنید.

• صخره های روشه (Raouche Rocks)
یکی دیگر از جاهای دیدنی در این شهر زیبا صخره های روشه نام دارد که همین صخره ها نماد کشور لبنان به شمار می روند. این صخره ها در موقعیت جغرافیایی خوب و در غرب بیروت قرار دارند، همچنین این صخره ها با نام صخره عشاق خوانده می شوند، زیرا چندین تن از عاشق ها از بالای اين صخره ها خودشان را به آب انداخته اند.

• منطقه گردشگری حریصا (Harrisa)
این منطقه در ارتفاعات کوه و روبروی دریای مدیترانه قرار دارد. سیده لبنان یا همان بانوی مذهبی در این منطقه دفن گردیده و بر روی قبر ایشان برای یادبود از بانوی لبنان مجسمه بلندی قرار داده شده است، به طوری که از کیلومترها قابل رویت است. همچنین در منطقه حریصا چند کلیسا وجود دارد. مسیر دسترسی به این کلیساها نیز بسیار لذتبخش بوده و دریای آرام و آبی رنگ جزو جاهای وصف ناپذیری است که برای رسیدن به این منطقه باید سوار تله کابین شوید و از بالای کوه شهر زیبای بیروت را تماشا کنید .

بیروت

• مسجد حضرت محمد (ص) و مزار نخست وزير لبنان
این مسجد و مزار نخست وزير فقيد لبنان رفيق حريری در منطقه غربی بیروت واقع شده است که توسط رفیق حریری ساخته شده و مزار وی نیز در آن قرار دارد. این مسجد که در نزدیکی میدان ساعت بیروت قرار دارد جزو مكان های ديدنی بيروت به شمار می رود.

• میدان ساعت (Nejme Square)
یکی از اصلی ترین میدان های لبنان میدان ساعت یا میدان نجیمه نام دارد که در شهر بیروت واقع شده است. این میدان در وسط خیابانی شلوغ و پر از کافه و رستوران قرار دارد و این میدان زیبا در میان گردشگران به پاریس کوچک معروف است. این خیابان و میدان همیشه زنده بوده و تا نیمه های شب غذا به همراه موسیقی زنده سرو می کنند و لحظات خوشی در انتظارتان خواهد بود.

فرودگاه بیروت (Beirut-Rafic Hariri International Airport)


فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری بیروت با نام فرودگاه بین المللی بیروت نیز شناخته می شود. این فرودگاه در ۹ کیلومتری جنوب بیروت قرار دارد و دارای سه باند فرود است. این فرودگاه قطب اصلی هواپیمایی خاورمیانه، وینگز آو لبنان، ترنس مدیترنین ایرویز و مد ایرویز است. همان طور که اشاره شد، بندر بیروت همواره مورد توجه بازرگانان و گردشگران قرار گرفته است، بنابراین فرودگاه این شهر دروازه‌ اصلی ورود به کشور لبنان به شمار می رود. در فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری بیروت پروازها به مقاصدی مانند آتن، پاریس، تهران، مشهد، شارجه، بلگراد، لندن، ابوظبی، برلین، استانبول، آمستردام و بارسلونا انجام می گیرند. دسترسی از این فرودگاه به مرکز شهر بیروت نیز از طریق مینی بوس های اختصاصی و تاکسی های فرودگاه انجام می گیرد. همچنین در داخل فرودگاه صرافی دایر گردیده تا در صورت نیاز نسبت به تبدیل ارز اقدام نمایید. در سالن ورودی و خروجی فرودگاه نیز چندین رستوران، کافی شاپ و مغازه وجود دارند که می توانید خوراکی های خوشمزه تهیه کنید.

دیدنی های بیروت