search
menu
کربلا keyboard_arrow_down close

کربلا

hotel
هتل های کربلا ۳۳

درباره کربلا

کربلا شهری مذهبی و زیارتی در مرکز عراق است و در جنوب غربی بغداد پایتخت این کشور قرار دارد. کربلا برای شیعیان جهان به واسطه واقعه عاشورا و همچنین قرار گرفتن حرم امام حسین (ع) امام سوم شیعیان مهم و محترم است.
شهر کربلا که کمتر از ۱ میلیون نفر جمعیت دارد، در زمان برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی و سپس در مراسم اربعین حسینی، ده‌ها میلون نفر از شیعیان را از کشورهای مسلمان منطقه مانند ایران، افغانستان و پاکستان میزبانی می‌کند.
شهر کربلا در گذشته با نام نینوا شناخته می‌شده است. جالب است بدانید این حکومت آل بویه از حکومت‌های ایرانی بود که مرقد و بارگاه شهدای کربلا را برای نخستین بار ساخت.
کربلا
کربلا به واسطه همین جایگاه مذهبی، دارای شهرت جهانی در میان مسلمانان شیعه مذهب است. مدارس دینی و مساجد متعدد و پرشماری در این شهر قرار گرفته و بخش بزرگی از درآمد این شهر، از محل توریسم مذهبی به دست می‌آید. در طول سالیان برخی از بزرگان سیاسی کشورهای مختلف از جمله برخی از شاهان و وزیران دوران قاجار، وصیت می‌کردند تا در شهرهای نجف و کربلا و دیگر شهرهای مذهبی شیعیان در عراق دفن شوند.
کربلا آب و هوایی نیمه خشک دارد که موجب می‌شود تابستان‌هایی بسیار گرم و خشک و زمستان‌هایی سرد را تجربه کند.
کربلا اکنون دارای یک فرودگاه داخلی است ولی یک فرودگاه بزرگ در حال ساخت در این شهر است که احتمالا تا سال ۲۰۲۰ افتتاح می‌شود.
در شهر کربلا برخی از غذاها و شیرینی‌های بومی هستند که نظر مسافران عراق را به خود جلب می‌کند. خوراکی‌هایی مانند حلوای عراقی، دهینه، قیمه نجفی، بامیه، البریانی و کباب عراقی اشاره کرد.

مکان‌های زیارتی کربلا

مکان‌های زیارتی کربلا شامل مجموعه گسترده‌ای از مقابر و زیارتگاه‌های مختلف هستند. مکان‌هایی مانند حرم امام حسین (ع)، حرم حضرت عباس (ع)، مزار حربن یزید ریاحی، مزار طفلان مسلم، مقام زین العابدین، مقام حضرت مهدی (عج) و علی ابن حمزه است.