search
menu
سرعین keyboard_arrow_down close

سرعین

hotel
هتل های سرعین ۱۹

درباره سرعین

سرعین در ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته و به آب‌های گرم و طبیعت چشم‌نوازش شهرت دارد. سرعین، شهر چشمه‌های همیشه جوشان، یکی از شهرهای زیبای استان اردبیل است که به دلیل وجود آثار باستانی، جاذبه‌های خیره‌کننده‌ی طبیعی سبلان و چشمه‌های آب گرم در بین گردشگران از شهرت و محبوبیت فراوانی برخوردار است.
عسل، خیلی‌ها را به یاد سرعین می‌اندازد، شهری که وقتی هوا رو به گرمی رود، فصل سفر به آن هم از راه می‌رسد.سرعین، شهر کوچکی‌ است و هر چند حدود ۲۵۰ هتل، مسافرخانه و اقامتگاه در آن هست، اما جمعیتش به ۵۵۰۰ نفر هم نمی‌رسد. اگر در این شهر قصد خرید دارید کار خیلی سختی نیست. مغازه‌های عسل، کره و سرشیر‌فروشی در خیابان اصلی شهر یعنی خیابان ولیعصر و دور میدان ولیعصر قرار دارند.
سرعین
در فرهنگ لغات فارسی واژه‌ی «سرعین» به معنای «سرچشمه» است و شاید حضور چشمه‌های متعدد آب گرم در این منطقه باعث شده است که این شهر زیبا و دوست‌داشتنی به این نام شهرت یابد. البته در گذشته و دوران‌های مختلف به نام‌های دیگری همچون «سرای قیه»، «سارقین»، «سرائین» و «سرقین» نیز شناخته می‌شد.

مردم سرعین خالق یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های ادبیات شفاهی ملل خاورمیانه و ایران اند. جهانگردان شیفتهٔ فولکور آنها شده‌اند. ادبیات شفاهی سرعین از سابقه‌ای کهن برخورداراست. شالوده ادبیات آذربایجان بر فولکور بنا نهاده شده‌است و فولکور خود به معنای حکمت خلق یا آفرینش خلق می‌باشد.
سرعین
چشمه‌‌های آبگرم زیادی در گوشه‌وکنار ایران وجود دارد؛ اما اسم آبگرم که می‌آید بیشترمان یاد سرعین می‌افتیم. تعداد آبگرم های سرعین به بیش از ۲۰ چشمه می‌رسد و هرساله خیلی‌ها به امید درمان دردهای مختلف راهی آنها می‌شوند.