search
menu

آبشار دارنو نوشهر

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از آبشار دارنو نوشهر را پیشنهاد می کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار دارنو نوشهر
چگونه به آبشار دارنو نوشهر برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار دارنو نوشهر
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به آبشار دارنو نوشهر
آبشار دارنو نوشهر از بی‌نظیر‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعت ایران است که در دل جنگل‌های شمالی قرار گرفته و زیبائی‌های خود را نثار مسافران می‌کند. آبشار دارنو دومین آبشار از هفت آبشاری است که در نزدیکی هم و در دل جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته‌اند. این آبشار با بلندی ۲۵ متر، بلندترین آبشار از مجموعه آبشارهای هفت‌گانه این منطقه، و آبشار اصلی آن است.
آبشار دارنو در ۲۷ کیلومتری نوشهر، و در مسیر جاده چالوس به نوشهر قرار دارد. زیبایی این منطقه فقط به‌دلیل وجود این آبشار نیست. در گذر از چالوس به سمت نوشهر و رسیدن به آبشار دارنو، زیبایی طبیعت مازندران با درخت‌های سر به آسمان کشیده و پوشش گیاهی بی‌نظیرش را می‌بینید.

چرا بازدید از آبشار دارنو نوشهر را پیشنهاد می کنیم؟


دلایل زیادی برای دیدار از این منطقه جنگلی وجود دارد:
* پیاده‌روی در جنگل سرسبز و مرطوب هیرکانی، از زیباترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در زندگی خود امتحان کنید.
* دیدار از آبشار دارنو شما را میهمان دیدار از هفت آبشار مختلف می‌کند که در نزدیکی هم و در دل جنگل قرار گرفته‌اند.
* اگر در فصل تابستان به این منطقه رفتید، یادتان باشد پایی در آب خنک آنجا بزنید و خنکی آب و سنگ‌های مسیر را با تمام وجود خود لمس کنید.
* دوربین یا گوشی تلفن همراه هم که دنبالتان هست. از دیدنی‌های طبیعت عکس بگیرید و آنها که به این منطقه نرفته‌اند را میهمان تصاویر زیبای طبیعت کنید.
آبشار دارنو نوشهر

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار دارنو نوشهر


آبشار دارنو با درختان بلند و صدای آرامش بخش آب، در هر فصلی از سال زیباترین صحنه‌ها را در دل طبیعت شمال ایران به تصویر می‌کشد. شاید بتوان گفت بهار و تابستان بهترین فصل برای سفر کردن به نوشهر و دیدار از آبشار دارنو است. فصل بهار با تازگیِ برگ‌ها و گیاهان تازه‌روئیده چشم‌اندازی بی‌نظیر برای تماشا تقدیم همه مسافران می‌کند. تابستان این منطقه نیز مانند همه سرزمین‌های شمالی ایران، دیدنی‌ترین صحنه‌ها را دارد. خشکی زمین در این فصل رسیدن به آبشار دارنو را برای گردشگران آسان‌تر می‌کند.
فصل پائیز نیز با بازی رنگ‌ها به دیدار شما می‌آید و زیباترین منظره‌ها را با ترکیبی از رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای‌های رنگین به نمایش درمی‌آورد. سفر در فصل زمستان به آبشار دارنو کمی سخت‌تر است. زمینِ گل‌آلود راه رفتن را سخت می‌کند و بارش باران نیز ممکن است بسیاری را از رفتن به این مکان بازدارد.

چگونه به آبشار دارنو نوشهر برویم؟


اگر در تهران زندگی می‌کنید و دوست دارید زمان بیشتری را در نوشهر بگذرانید و دیدنی‌های اطراف آن را ببینید، سری به سفر مارکت بزنید و با تهیه بلیط تهران نوشهر به این شهر سفر کنید. البته با خرید بلیط چارتر هواپیما می‌توانید سفر ارزان‌تری هم داشته باشید. از نوشهر تا آبشار دارنو را نیز به راحتی با خودروهای کرایه بپیمائید.
اگر هم از هر کجای ایران با خودروی خود به این منطقه سفر می‌کنید، ابتدا خود را به حوالی شهرستان نوشهر برسانید. از جاده چالوس که وارد کمربندی نوشهر شدید، به سمت معدن سنگ نوشهر برانید. پس از گذر از معدن تا دوراهی دریاچه فراخین رانندگی کنید. راهی که به سمت آبشار می‌رود را انتخاب کنید و مسیر را ادامه دهید. به جایی می‌رسید که دیگر ادامه راه با خودرو امکان ندارد و پس از آن باید پیاده به سمت آبشار بروید.
پس از حدود نیم ساعت پیاده‌روی به آبشار کوچکی می‌رسید که نوید رسیدن به آبشار دارنو را به شما می‌‌دهد. اما نیم ساعت دیگر باید پیاده‌روی کنید تا به آبشار اصلی برسید. توجه داشته باشید که وجود یک راهنما یا کسی که مسیر را بداند برای رسیدن به این آبشار ضروری است.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار دارنو نوشهر


دریاچه فراخین که برخی آن را تالاب فراخین می‌نامند، دریاچه کوچکی است که در نزدیکی آبشار دارنو قرار گرفته است. این دریاچه از چشمه‌ای که آن هم فراخین نام دارد آب‌گیری می‌شود. شما در راه رسیدن به آبشار دارنو، یا زمان برگشتن از آن از نزدیکی این دریاچه می‌گذرید. پس بهتر است سری هم به این دریاچه زیبا که در دل درختان پنهان شده بزنید و تالاب جنگلی فراخین را از نزدیک ببینید.
دریاچه فراخین هم مانند آبشار دارنو در دل طبیعت قرار گرفته و دورتادور آن با درختان بلند جنگلی پوشیده شده است. این دریاچه در محلی پائین‌تر از مسیر قرار گرفته و ممکن است از دید شما پنهان بماند. پس در گذر از جاده مراقب باشید دیدن آن را از دست ندهید.
همه مناطق دوروبر آبشار دارنو جنگلی و دست‌نخورده و دیدنی است. اما به‌عنوان نمونه، از دیگر جاذبه‌های طبیعی گردشگری این منطقه می‌توان از پارک جنگلی سی سنگان نام برد که در فاصله ۳۵ کیلومتری آبشار قرار دارد. تنگ دار نوشهر هم فرصت رودخانه‌گردی و پنجه انداختن با رودخانه را در اختیار شما می‌گذارد، و بسیاری مناطق دیگر جنگلی اطراف آبشار دارنو همگان را به طبیعت‌گردی فرامی‌خواند.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به آبشار دارنو نوشهر


اگر دوستدار ماندن در هتل هستید، شهرستان نوشهر در ۲۸ کیلومتری آبشار دارنو هتل‌های مختلفی دارد که می‌توانند برای اقامت شما مناسب باشند. اگر هم ویلا و سوئیت را ترجیح می‌دهید که ویلاهای بسیاری در این منطقه از طرف بومیان محلی به شما اجاره داده می‌شود. البته اگر طرفدار ماندن در اقامتگاه بوم‌گردی هستید، نوشهر اقامتگاه‌هایی هم در شهر و روستاهای اطراف خود دارد که می‌توانند پذیرای شما باشند.
دوستداران کپینگ و ماندن در جنگل نیز می‌توانند با چادر زدن در گوشه‌ای از جنگل، شبی را در دامان طبیعت سپری کنند.
البته هرجا که ماندید، یک نکته را به خاطر داشته باشید که جنگل‌ها و مناطق زیبای شمال در حال نابودی با انبوه زباله‌هایی است که گردشگران رها می‌کنند. پس به طبیعت احترام بگذارید و زباله‌های خود را در آنجا رها نکنید.
آبشار دارنو نوشهر

سخن پایانی
در سفر به آبشار دارنو نوشهر حدود یک ساعت پیاده روی در پیش دارید. توجه داشته باشید که ممکن است هوا بارانی باشد، یا پیش از رفتن شما باران آمده باشد و زمین نم‌دار یا پوشیده از گل باشد. بدین ترتیب نخستین کار برای پیمودن آسان این راه ،به پا داشتن کفش‌های راحت است. کفش‌های کوه‌پیمایی ضدآب بهترین گزینه برای گذر از این راه و رسیدن به آبشار است.
همچنین بهتر است بارانی یا پوشش محافظت‌کننده در برابر باران همراه داشته باشید تا در صورت بارش باران تا رسیدن به آبشار خیس نشوید. اگر هم در فصل تابستان به دیدن آبشار دارنو رفتید، عینک آفتابی و کلاه حصیری صورت و چشم‌های شما را از تابش آفتاب در امان نگه می‌دارد.
همه ما می‌دانیم که طبیعت ایران امانتی در دست ما است که باید آن را برای آیندگان نگه داریم. پس با احترام به طبیعت و پاسداری از آن، از این گنجنه‌های طبیعی محافظت کنیم.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است