search
menu
فومن keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های فومن ۵

درباره فومن

فومن یکی از شهرهای گیلان و همسایه شهرستان ماسوله است. فومن به واسطه کلوچه فومن در بین ایرانیان شهرت دارد و شهری زیبا با مجسمه‌های شهری متنوع، درختان، باغ‌ها و شالیزارهای مسحورکننده است. مردم فومن بیشتر گیلک هستند و به زبان گیلکی سخن می‌گویند.
فومن

تاریخچه فومن


فومن و استان گیلان به سبب ویژگی های جغرافیایی و محصور شدن در میان کوهستان های البرز، از نقاط بکر ایران از دید تاریخی است. فومن و غرب گیلان از جمله مناطقی است که نخستین نشانه های تمدن به دوران کاسی ها و اقوام نخستین آریایی بازمی‌گردد. پس از اسلام این مناطق تا چند سده در مقابل یورش اعراب مقاومت کردند و فرمانروایی های محلی خود را داشتند.

زمان مناسب برای سفر به فومن


فومن و استان گیلان از مناطق شمالی ایران هستند که دارای رطوبت بالایی در تابستان و زمستان‌های نسبتا سرد در زمستان هستند. به همین دلیل بهار و پاییز فصل های معتدل و خوبی برای سفر به شهر زیبای فومن هستند.

جاهای دیدنی فومن


فومن در شمال ایران دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوعی است. قلعه رودخان مشهورترین جاذبه گردشگری فومن است و هر ساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند تا از این قلعه تاریخی که هیچگاه تصرف نشده است بازدید کنند. روستای فوشه که در نزدیکی قلعه رودخان قرار دارد و به سبب ارتفاعی که دارد منظره های شگفت انگیزی را به نمایش می‌گذارد. چند کیلومتر دورتر از روستای فوشه، به غار خون فوشه می‌رسید که یکی از اقامتگاه های باستانی منطقه است. ماسوله روستای پلکانی شمال ایران هم در ۳۵ کیلومتری فومن قرار دارد.
فومن

خوردنی های فومن


از مشهورترین سوغاتی ها و خوردنی های فومن که در دیگر شهرهای ایران نیز تولید آنها آغاز شده شیرینی فومن و رشته خوشکار است. محصولات کشاورزی مانند زیتون و روغن زیتون از دیگر خوردنی های شهر زیبای فومن است.

چگونه به فومن برویم؟


برای سفر به فومن می‌توانید به شهر رشت بروید و پس از حدود ۳۵ کیلومتر می‌توانید به فومن برسید. همچنین جاده سراوان-فومن جایی است که از اتوبان رشت می‌توانید به سوی فومن حرکت کنید.

دیدنی های فومن