search
menu
بندر انزلی keyboard_arrow_down close

بندر انزلی

hotel
هتل های بندر انزلی ۱۱

درباره بندر انزلی

بندر انزلی از شهرهای ساحلی، زیبا و پرطرفدار شمال ایران است که در استان گیلان و در کنار دریای مازندران یا خزر قرار گرفته است. بندر انزلی دومین شهر بزرگ استان گیلان پس از رشت است. بندر انزلی که مهمترین بندر ایران در کنار دریای مازندران به شمار می‌رود، هم به سبب جایگاه بازرگانی و هم از نظر گردشگری اهمیت زیادی دارد. بندر انزلی به سبب قرار گرفتن در کنار دریای مازندران و داشتن نزدیک به ۴۰ کیلومتر خط ساحلی، یکی از پربارش‌ترین و مرطوب‌ترین شهرهای ایران است. تالاب انزلی به عنوان یک منبع غنی زیست‌محیطی با شهرت جهانی در این شهر جای گرفته است.
بندر انزلی
معنای نام انزلی، لنگرگاه می‌شود و این نشان از پیشینه کهن بندر انزلی به عنوان یک بندرگاه مهم در کناردریای خزر بوده است. بیشتر مردم بندر انزلی گیلک هستند و به گویش گیلکی سخن می‌گویند.
ماهیگیری، کشاورزی و صنایع دستی بومی از جمله مشاغل بندر انزلی است که سوغات این شهر را هم تشکیل می‌دهد. بازار سنتی بندر انزلی از جمله بازارهای سنتی باریکه شمالی کشور هستند. در این بازار می‌توانید ماهی، خوراکی‌های محلی و صنایع دستی چوبی این شهر را تهیه کنید.

جاهای دیدنی بندر انزلی


بندر انزلی به سبب جایگاه مهم و راهبردی‌‌اش از دیرباز مورد توجه فرمانروایان داخلی و خارجی بوده و محل عبور بسیاری از گردشگران خارجی، تجار و مقام‌های سیاسی بوده است. همین موجب شده تا ساختمان‌های تاریخی و مهمی در بندر انزلی وجود داشته باشد. از سوی دیگر، طبیعت ویژه این شهر ساحلی به علاوه تالاب شگفت انگیز انزلی، به جاذبه های این شهر شمال ایران افزوده است.
پل قدیم غازیان، گورستان سربازان لهستانی، حافظیه انزلی، بلوار انزلی، مناره انزلی و ساحل دریا به همراه برخی مجتمع‌های تفریحی ساحلی از جمله جاهای دیدنی جذاب شهر بندر انزلی هستند.
بندر انزلی

زمان مناسب سفر به بندر انزلی


استان گیلان دارای تابستان‌های گرم و شرجی است و زمستان‌هایش هم به سبب هم‌نشینی با کوهستان، سرد است. به همین سبب فصل بهار و اوایل پاییز، زمان مناسبی برای سفر به گیلان و بندر انزلی است.


دیدنی های بندر انزلی