search
menu

آبگرم رینه لاریجان پلور

[ پنهان کردن ]
آبگرم رینه لاریجان پلور در کجا قرار دارد؟
خواص درمانی چشمه‌های آبگرم چیست؟
جاذبه‌های گردشگری رینه
بهترین زمان سفر به آبگرم رینه لاریجان پلور چه زمانی است؟
چگونه خودمان را به چشمه آبگرم رینه لاریجان پلور برسانیم؟
همه ما درباره آب درمانی و تاثیر آن بر سلامتی مطالبی را خوانده یا شنیده‌ایم. اگر یک گردشگر خارجی از ما بپرسد، چشمه‌های آبگرم کشورتان در کجا واقع شده است، قطعا اولین جایی که به ذهنمان می‌رسد، سرعین اردبیل است، اما خوب است بدانید که چشمه‌های آبگرم زیادی مانند چشمه آبگرم سرعین در کشور وجود دارند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها آبگرم رینه لاریجان پلور است.
مازندران، آنقدر غرق در زیبایی است که عبور از جاده‌های سرسبز آن که از یک‌سو با جنگل همسایه‌اند و از سوی دیگر با دریا، از روبرو به کوه می‌رسند و از پشت سر به دشت‌های فراخ، گاهی فرصت گشت و گذار در شهرها و روستاهای آن را از مسافران می‌گیرد.
اما پیشنهاد می‌کنیم مازندران را در دریا و جاده چالوس خلاصه نکنید و حتما یک تفریح درمانی در امواج جوشان آبگرم رینه لاریجان پلور را تجربه کنید.
آبگرم رینه لاریجان پلور

آبگرم رینه لاریجان پلور در کجا قرار دارد؟


رینه، شهری در مازندران است که درست در دامنه جنوبی دماوند واقع شده است و نزدیک‌ترین شهر به این دیو سپید پای در بند تهرانی، محسوب می‌شود.
بنابراین رینه، شهری کوهستانی است که البته چون هم‌چنان آداب و سنن سنتی خود را حفظ کرده است، بیشتر اهالی مازندران آن را با عنوان روستای رینه می‌شناسند.
فاصله رینه تا آمل ۹۰ کیلومتر است و اگر همین الان نقشه گوشی‌های هوشمندتان را نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این شهر در کنار لاریجان واقع شده است و به همین دلیل در میان عموم مصطلح است که به آن رینه لاریجان بگویند؛ گفتنی است لاریجان به داشتن چشمه‌های آبگرم و حمام‌های سنتی معروف است.
آبگرم رینه لاریجان پلور در این منطقه بسیار مشهور است، اما جالب است که بدانید حتی بسیاری از مردم مازندران هم از وجود این جاذبه گردشگری سلامت در استان خود بی‌خبرند.
نکته دیگری که باید درباره شهر رینه گفته شود، این است که با ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا، بعد از فریدون شهر و سمیرم اصفهان، سومین شهر مرتفع ایران به‌شمار می‌رود.

خواص درمانی چشمه‌های آبگرم چیست؟


پیش از آنکه مشخصا به چشمه آبگرم رینه لاریجان پلور بپردازیم، برای آن دسته از مخاطبینی که با خواص درمانی چشمه‌های آبگرم آشنا نیستند، توضیحی مختصر ارایه می‌کنیم.
چشمه‌های آبگرم، حاوی مقادیری گوگرد هستند که برای پاکسازی پوست و ضدعفونی کردن زخم، مفیدند.
اگر با مشکلات پوستی مواجه شده باشید، حتما یکی از تجهیزات پزشک برای شما، صابون گوگرد خواهد بود.
با حضور در استخرهای آبگرم معدنی، شما آب محتوی گوگرد را به تمام بدن می‌رسانید و از خاصیت درمانی آن بهره‌مند خواهید شد.
آب‌های چشمه‌های معدنی از جمله آبگرم رینه لاریجان پلور، برای بیماران مبتلا به عوارض ماهیچه‌ای و استخوانی و درمان زخم‌ها بسیار مفید است.

جاذبه‌های گردشگری رینه


چشمه آبگرم رینه را باید مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر دانست. آبی که از دل کوه دماوند سرچشمه می‌گیرد، ۶۰ درجه سانتی‌گراد حرارت دارد و هرگز به کمتر از این درجه نمی‌رسد.
همین که وارد رینه یا لاریجان شوید، بوی گوگرد این چشمه‌های معدنی به مشامتان خواهد رسید و تمام فوایدی که در قسمت پیشین برای چشمه‌های آبگرم بر شمردیم، از خواص درمانی آبگرم رینه لاریجان پلور نیز محسوب می‌شود.
اگر ساکن پایتخت هستید و دلتان می‌خواهد آخر هفته را به بازیابی توان از دست رفته بپردازید، یا با گرفتگی عضلات مواجهید و دکتر برایتان آب‌درمانی تجویز کرده است، خوب است بدانید که نزدیک‌ترین آبگرم معدنی به شما، چشمه آبگرم رینه لاریجان پلور است.
خب! از تهران تا آمل که راهی نیست. به قول جوان‌ترها، ماشین را آتش کنید و راه بیفتید. اگر هم حوصله رانندگی ندارید یا در سایر استان‌های کشور پهناورمان سکونت دارید، خرید آنلاین بلیط هواپیما یک راه‌حل سریع و منطقی، برای شماست.
اگر فرصت بیشتری برای تفریح دارید، حتما به صعود به قله دماوند، بازدید از حمام تاریخی شاه عباسی در رینه، تماشای دخمه سنگی کافر کلی در مسیر آمل و زیارت امامزاده هاشم در جاده هراز هم در برنامه بگنجانید.
آبگرم رینه لاریجان پلور

بهترین زمان سفر به آبگرم رینه لاریجان پلور چه زمانی است؟


تصور کنید در خنکای پاییز یا سرمای زمستان، وارد استخری با آب ۶۰ درجه سانتی‌گراد شوید که نه تنها لذت‌بخش است ، بلکه خواص دارویی و درمانی فراوانی هم دارد.
بنابراین لطف استفاده از آب‌های معدنی چشمه آبگرم رینه لاریجان پلور در فصل سرما چند برابر است، اما شما در هر فصلی از سال که مایل باشید، می‌توانید از خواص این چشمه بهره‌مند شوید.
سوییت‌ها و اقامتگاه‌های رینه مجهز به استخر و حمام‌ هستند و آب‌های معدنی چشمه آبگرم رینه لاریجان پلور از طریق لوله‌کشی به این اقامتگاه‌ها می‌رسد.
شما با اجاره این مکان‌ها می‌توانید تنی به آب بزنید و استراحت کنید. اگر به دنبال استخر و حمام عمومی هستید، حمام شاه عباسی متعلق به دوران قاجار، انتخاب مناسبی برای شماست.
ناگفته نماند، طبیعت آمل، مسیر رسیدن به رینه و شهر رینه در ۶ ماهه اول سال به قدری زیباست که بسیاری از گردشگران بدون اطلاع از وجود آب‌های معدنی، برای گردش و عکاسی به این شهر می‌آیند.

چگونه خودمان را به چشمه آبگرم رینه لاریجان پلور برسانیم؟


اگر پایتخت‌نشین هستید، آخر هفته زمان مناسبی برای استراحت در چشمه آبگرم رینه لاریجان پلور است. شما ۱۱۰ کیلومتر با رینه فاصله دارید و ۲ ساعته از طریق جاده هراز به مقصد خواهید رسید.
البته شما در مسیر باید از پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی بگذرید، امام‌زاده هاشم را زیارت کنید؛ به روستاهای پلور و آب اسک برسید تا تابلوی شهر رینه را مشاهده کنید.
اگر فاصله‌تان با مازندران و شهر آمل زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم خستگی مفرطی را به خود تحمیل نکنید. با خرید آنلاین بلیط هواپیما خود را به مازندران و سپس به آمل برسانید.
برای خرید بلیط هواپیما ارزان می‌توانید از سفر مارکت، کمک بگیرید. از آمل تا رینه حدود ۲ ساعت راه است. شما می‌توانید صبح‌دم به سمت رینه حرکت کنید، حدود یک ساعت در آبگرم رینه لاریجان پلور بمانید و سپس به سایر نقاط گردشگری بروید و یا بازگردید.
اگر در استان‌هایی زندگی می‌کنید که فاصله بسیار زیادی با شمال کشور دارند و حتی برای خرید آنلاین بلیط هواپیما هم دچار محدودیت هستید، می‌توانید ابتدا طی سفری هوایی به تهران و سپس با ماشین به رینه سفر کنید.
همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد، رینه نزدیک‌ترین شهر به تهران است که دارای آب‌های معدنی در چشمه آبگرم رینه لاریجان پلور است.
از سکوت، آرامش، آب و هوای ییلاقی، طبیعت زیبا و گرمای دلچسب چشمه رینه، نهایت حظ و بهره را ببرید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است