search
menu
وان چای keyboard_arrow_down close

وان چای

درباره وان چای

وان چای یکی از مناطق و شهرهای هنگ کنگ است که در بخش شمالی جزیره هنگ کنگ قرار گرفته است. این منطقه یکی از پنج منطقه پرجمعیت شهری در هنگ کنگ است که مراکز تجاری، اداری و بازرگانی زیادی را در خود جای داده است.
تجاری بودن این منطقه موجب شده است شمار زیادی از شرکت‌های بازرگانی و همچنین یک نمایشگاه بزرگ بین المللی در این شهر پایه‌گذاری شود. وان چای یکی از اولین مناطق هنگ کنگ است که رشد پرشتاب شهری را تجربه کرد و به همین دلیل تبدیل به یکی از متراکم‌ترین مناطق شهری هنگ کنگ شده است.
از مهمترین مناطق وان چای می‌توان به مرکز نمایشگاهی هنگ کنگ (HKCEC)، برج سنترال پلازا و مرکز هاپول اشاره کرد. برج مرکز هاپول، مرتفع‌ترین برج استوانه‌ای هنگ کنگ است.
وان چای
چای وان به معنای خلیج کوچک است و این به سبب شکل خلیج این منطقه در جزیره هنگ کنگ است. اما خود مردم محلی به آن ها وان به معنای حلقه پایینی می‌گویند. زیرا در هنگ کنگ ۴ منطقه شهری را به عنوان ۴ حلقه می‌شناسند و چای وان یکی از آنهاست.
چای وان در ابتدا محل زندگی روستاییان و ماهیگیران چینی بوده است که در پیرامون معبد هونگ شینگ که برای خدای دریاها است، کار می‌کردند. این روستاییان به تدریج در این منطقه ساکن می‌شوند و آن را توسعه می‌دهند. با حضور انگلیس در این منطقه، کارگران مهاجر در این وان چای ساکن می‌شوند.
پس از جنگ جهانی دوم این منطقه به تدریج رشد کرد و با پیشرفت اقتصادی هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷، مناطق جدیدی در خلیج این منطقه ساخته شد تا مساحت بیشتری برای توسعه پیدا کند.
در شهر وان چای انواع ادیان و معابد آنها وجود دارد. از بودایی و تائوسیسم تا مذاهب مسیحیت و اسلام همه در این شهر دارای مکان‌های عبادی هستند.
شهر وان چای دارای دو مرکز نمایشگاهی به نام China Resources Building و Hong Kong Convention and Exhibition Centre است.

علاوه بر این می‌توانید برای هر نوع خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور داخلی و خارجی به سفرمارکت مراجعه کنید.