search
menu
مونیخ keyboard_arrow_down close

مونیخ

درباره مونیخ

مونیخ (munich) مرکز استان باواریا آلمان و سومین شهر پرجمعیت آلمان پس از برلین و هامبورگ است. مونیخ که برای فوتبال دوستان با تیم بایرمونیخ شناخته می‌شود، در کناره رود ایزار از شاخه‌های دانوب و در شمال کوه‌های آلپ قرار گرفته است.
مونیخ اکنون یکی از قطب‌های هنر، علم، اقتصاد، ورزش، نوآوری و صنعت کشور آلمان به شمار می‌رود و یکی از بهترین شهرهای جهان از دید کیفیت زندگی است. مونیخ به عنوان شهری صنعتی، یکی از مراکز بین المللی صنعت و فناوری است و دو موزه مشهور «آلمان» و BMW را میزبانی می‌کند. همچنان شرکت‌های چند ملیتی متعددی در این شهر حضور دارند.
مونیخ

تاریخچه آلمان


نام شهر مونیخ در زبان آلمانی به معنای ساخته شده به دست راهبان است و اشاره دارد به سازه‌های مذهبی که راهبان مذهب بندیکتی در بخش قدیمی شهر مونیخ ساخته‌اند و هنوز آن آثار پابرجاست. مونیخ یکی از شهرهای کلیدی آلمان در دوران اصلاحات مذهبی و ظهور پروتستانیسم است. مونیخ شهری است که آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی، جنبش سیاسی خود را از آن را آغاز کرد و در زمان جنگ جهانی دوم، این شهر به شدت بمباران و ویران شد. پس از جنگ و در زمان اشغال این شهر توسط آمریکا این شهر رشد خود را آغاز کرد و معجزه اقتصاد آلمانی را به نمایش گذاشت.

جاهای دیدنی مونیخ


مونیخ شهری تاریخی با جاذبه‌های تاریخی و شهری متنوع و گوناگون است. با وجودی که آثار تاریخی مونیخ در زمان جهانی دوم آسیب فراوان دیدند، اما پس از جنگ به سرعت بازسازی شدند و اکنون این شهر یکی از قطب‌های گردشگری آلمان است. میدان مارین پلاتز، تئاتر ملی مونیخ، باغ انگلیسی، کاخ نیمفنبرگ و موزه مونیخ از جمله مشهورترین جاذبه های گردشگری مونیخ آلمان هستند.
مونیخ

جشنواره ها و فستیوال های مونیخ


مونیخ به عنوان مرکز باواریا آلمان دارای جشنواره های متنوع فرهنگی و هنری است. جشنواره آبجو مونیخ، جشنواره بهاری یا خواهر کوچک اکتبر، جشنواره خرید Auer Dult که به سده چهاردهم میلادی برمی‌گردد و چندین جشنواره دیگر در این شهر برگزار می‌شوند.