search
menu
ابوظبی keyboard_arrow_down close

ابوظبی

درباره ابوظبی

درباره ابوظبی


ابوظبی پایتخت کشور امارات متحده عربی و دومین شهر بزرگ امارات پس از دبی است. شهر ابوظبی که مرکز امیرنشین ابوظبی است، پایتخت سیاسی و محل قرار گرفتن دولت فدرال و مرکزی کشور امارات متحده عربی است. ابوظبی از نظر جمعیت هم مقام دوم را پس از دبی در اختیار دارد و جمعیتی کمتر از ۲ میلیون نفر را میزبانی می‌کند. ابوظبی هرچند در سایه محبوبیت دبی قرار گرفته است، اما شهری گران قیمت، لوکس و با جاذبه های متنوع برای گردشگران است.
ابوظبی

تاریخچه ابوظبی


نام ابوظبی به آهوهایی که در این منطقه و به سبب آب شیرینی که در آن وجود داشته است زندگی می‌کرده‌اند، بر این منطقه گذاشته شده است. خاندان آل نهیان که پایه‌گذار امیرنشین ابوظبی هستند، در سده هجدهم در این منطقه ساکن شدند و فرمانروایی محلی خود را آغاز کردند. کسب و کار اولیه این جامعه، تجارت مروارید است. اما با پیدایش نفت چهره این منطقه دگرگون شد. انگلیس از نخستین کشورهای خارجی بود که نفوذش را در این مناطق افزایش داد و نقش پررنگی در شکل گیری امارات و دیگر کشورهای خلیج فارس داشت. از سده نونزدهم به این سو، ابوظبی به کمک درآمدهای نفتی و مدیریت بهینه‌ای که داشت، توانست شهری پررونق و پیشرفته را در حاشیه خلیج فارس پدید بیاورد.

جاهای دیدنی ابوظبی


ابوظبی دارای سه جنبه گوناگون از دید جاذبه های گردشگری است. حضور امیرنشینان عرب در این منطقه، موجب پیدایش شماری قلعه سلطنتی شده که آنها اکنون تاریخ معاصر این منطقه از جهان را در چارچوب فرهنگ اعراب نمایش می‌دهند. بخش دیگر جاذبه های ابوظبی به مانند دبی، تفریحات و جاذبه های مدرنی است که با سرمایه گذاری بالایی ساخته شده‌اند. طبیعت بیابانی ابوظبی، بخش دیگر زیبایی این شهر است که آن را برای سافاری مناسب کرده است.

آب و هوای ابوظبی


ابوظبی به مانند دیگر شهرهای امارات متحده عربی، شهری گرمسیری با بارش کم و میانگین دمای بالا است. به همین دلیل، در ماه های گرم سال، تحمل آن برای افراد غیربومی گاه دشوار است. بنابراین پیشنهاد معمول به مسافران و گردشگران، سفر به ابوظبی در نیمه دوم سال است. البته این نکته را هم باید بدانید که در این بازه زمانی، قیمت ها به دلیل حضور بیشتر گردشگران بسیار بالا می‌رود.
ابوظبی

فرودگاه ابوظبی


فرودگاه اصلی شهر ابوظبی، فرودگاه بین المللی ابوظبی نام دارد که در ۳۰ کیلومتری شرق شهر قرار گرفته است. فرودگاه ابوظبی پس از فرودگاه دبی بزرگترین فرودگاه کشور امارات است و سالانه ۲۰ میلیون مسافر از آن جا به جا می‌شوند. پس اگر شما هم بلیط هواپیما ابوظبی را خریداری کنید در یکی از پایانه های چندگانه فرودگاه بین المللی ابوظبی بر زمین خواهید نشست.

دیدنی های ابوظبی