search
menu

جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

[ پنهان کردن ]
درباره ریو دو ژانیرو
چرا باید از جاهای دیدنی ریودوژانیرو دیدن کنیم؟
مجسمه مسیح (Christ the Redeemer)
ساحل کوپابانا (Copacabana)
کارناوال (Carnival)
کوه شوگرلوف (Sugarloaf Mountain)
پارک ملی تیجوکا (Tijuca National Park)
باغ گیاه شناسی ریودوژانیرو (Jardim Botânico)
محله سانتا ترازا ریودوژانیرو (Santa Teresa)
ورزشگاه ماراکانا (Maracanã)
صومعه سنت بندیکت (Mosteiro de São Bento)
کلیسای جامع سباستین (Catedral São Sebastião)
جزیره پکته ( Paquetá)

درباره ریو دو ژانیرو


ریو دو ژانیرو مقصد پرطرفدار و شگفت‌انگیزی در جهان است که در برزیل واقع شده است. این منطقه چنان زیباست که یونسکو لقب "شهر مناظر دل‌فریب میان کوه و دریا" را بدان نهاده است. اینکه یونسکو از این منطقه تعریف و تمجید کرده است دلایل متعددی دارد که از جمله می‌توان به چشم‌انداز فرهنگی، معماری شهری و مواهب طبیعی تماشایی آن اشاره کرد که همگی می‌توانند در رشد و محبوبیت آن در بین گردشگران تأثیرگزار باشند. ریو دو ژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل است و از سال ۱۷۶۳ تا ۱۹۶۰، یعنی تا زمانی که برازیلیا ایجاد شود، پایتخت آن بود. این شهر توسط استعمارگران پرتغالی در اواسط دهه ۱۵۰۰ تأسیس شد و به بندری برای حمل و نقل طلا از مناطق معدنی داخلی تبدیل شد. ریو دو ژانیرو در طول تاریخ شاهد معادن و ذخایر طبیعی بسیاری بوده است و کوه‌های سر به فلک کشیده آن منابع عظیمی از ثروت بشمار می‌آمدند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه برای بسیاری از گردشگران جذاب است، به طوری که همه ساله سیل زیادی از جهانگردان برای بازدید از این منطقه رهسپار برزیل می‌شوند. شما نیز می‌توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت به برزیل سفر کنید و از جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو دیدن فرمایید.
 جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

چرا باید از جاهای دیدنی ریودوژانیرو دیدن کنیم؟


• جاهای دیدنی ریودوژانیرو هم شامل جاهای دیدنی طبیعی و هم جاهای دیدنی تاریخی می‌شوند.
• سالانه گردشگران بسیاری به این شهر می‌روند و امکانات رفاهی بسیاری برای مسافران در آن تعبیه شده است.
• برنامه‌ها و کارناوال‌های بسیاری نیز در این شهر انجام می‌گیرد که می‌تواند بسیار قابل توجه باشد.

مجسمه مسیح (Christ the Redeemer)


مجسمه غول‌پیکر مسیح مشرف به شهر است و از قله ۷۰۹ متری کورکووادو تقریباً آنقدر بزرگ و غول‌پیکر دیده می‌شود که می‌توان گفت نماد ریودوژانیرو است. این بنای مشهور جهانی بین سال‌های ۱۹۲۲ و ۱۹۳۱ ساخته شد و تقریباً تماماً از طریق کمک‌های کاتولیک‌های برزیلی تأمین مالی شد. مجسمه توسط مجسمه‌ساز لهستانی-فرانسوی پل لندوفسکی ساخته شد و توسط مهندس برزیلی هیتور داسیلوا کوستا و با همکاری مهندس فرانسوی آلبرت کاکو ساخته شد. این مجسمه که از بتن و سنگ ساخته شده است، ۳۰ متر ارتفاع دارد و بازوهای آن ۲۸ متر است. وزن آن نیز حدود یک تن است. در داخل پایه هشت متری آن یک کلیسای کوچک وجود دارد، جایی که دیدن مراسم عروسی و غسل تعمید در آن برای گردشگران آزاد است. بهترین زمان دیدن آن صبح زود است که یک نور جالب در ابتدای صبح روی آن می‌افتد و آن را جذاب‌تر می‌کند، در ضمن شلوغی در این زمان از روز کم‌تر است. می‌توانید با رزرو تور به برزیل سفر و از تورها درخواست کنید که با تله کابین شما را به بالای کوه ببرند. مجسمه مسیح می‌تواند جذاب‌ترین مورد از جاهای دیدنی ریودوژانیرو باشد.
آدرس مجسمه مسیح: Parque Nacional da Tijuca - Alto da Boa Vista, Rio de Janeiro - RJ, Brazil

ساحل کوپابانا (Copacabana)


کوپاکابانا که به خاطر ساحل هلالی‌ شکلش مشهور است، یکی از سرزنده‌ترین محله‌های ریو است که بخش‌هایی از مردم محلی و بازدیدکنندگان را به برنامه‌های شبانه‌روزی در امتداد شن‌ها و گردشگاه کاشی‌کاری‌شده‌اش می‌کشاند. در میان کوه‌های مشرف به ساحل، هتل آرت دکو کاخ کوپاکابانا و قلعه باشکوه کوپاکابانا و موزه‌ای نظامی قرار دارد. کافه‌های آرام و دنجی را می‌توان در این منطقه پیدا کرد. کاخ کوپاکابانا از جمله شاهکارهای معماری است که در سال ۱۹۲۰ در این منطقه ساخته شده است. فیلم پرستاره و معروف Flying Down to Rio در سال ۱۹۳۳ در این کاخ ساخته شده است. قدم زدن در این کاخ به شما پیشنهاد می‌شود زیرا که از سمتی چشم‌انداز شهر و از سمتی دیگر دریا را در برابر دیدگانتان خواهید داشتید.
آدرس ساحل کوپابانا: Praça Coronel Eugênio Franco, Rio de Janeiro
 جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

کارناوال (Carnival)


یکی از معروف‌ترین جشن‌های جهان است که در ریودوژانیرو برگزار می‌شود. این جشن‌ها اندکی پس از سال نو آغاز می‌شوند و صدها هزار تماشاگر را به رژه‌های خیابانی، مهمانی‌های سامبا و نمایش‌های خود جذب می‌کنند. سایر شهرهای برزیل کارناوال را جشن می‌گیرند که ریو مجلل‌ترین آنها را برگزار می‌کند. دیدنی‌ترین رویدادها رژه مدارس سامبا است که در مکان منحصربه‌فردی که توسط معمار مشهور برزیلی اسکار نیمایر طراحی شده برگزار می‌شود. Sambódromo یک مسیر طولانی رژه است که به سبک استادیوم طراحی شده است تا ۹۰۰۰۰ تماشاگر بتوانند رژه‌های رقصندگان با لباس‌های درخشان را تماشا کنند. مسیر رژه ۷۰۰ متر طول و ۱۳ متر عرض دارد. این مکان برای رژه اولین بار در سال ۱۹۸۴ مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان مکانی برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ نیز مورد استفاده قرار گرفت.
آدرس (Carnival): Rua Marquês de Sapucaí, Rio de Janeiro

کوه شوگرلوف (Sugarloaf Mountain)


همان‌طور که از نام این کوه پیداست، کوه Sugarloaf شبیه یک کله قند است. یکی از شناخته‌شده‌ترین نقطه‌های دیدنی ریودوژانیرو، قله صخره‌ای Sugarloaf است که ۳۹۴ متر بالاتر از بندر قرار دارد. یک مسیر باریک وجود دارد که به شهر می‌رسد و علاوه بر این، این قله فاصله نزدیکی نیز به خلیج گونابارا دارد. از طریق تله کابینی که در این منطقه وجود دارد می‌توانید از قله‌های این منطقه بالا و پایین بروید. در این منطقه علاوه بر دیدن طبیعت زیبا و به‌یادماندنی یک قلعه تاریخی نیز وجود دارد که می‌تواند تصاویر بسیار جذابی را برای شما فراهم آورد. شما با تهیه اینترنتی بلیط هواپیما ارزان به راحتی می‌توانید به این منطقه سفر کنید و از جاهای دیدنی بی‌شمار ریودوژانیرو مانند کوه شوگرلوف دیدن فرمایید.
آدرس کوه شوگرلوف: Rio de Janeiro, Brazil

پارک ملی تیجوکا (Tijuca National Park)


پارک ملی تیجوکا چشم‌انداز بسیار زیبایی از جنگل تیجوکا و شهر دارد و مجسمه بزرگ مسیح در کورکووادو را احاطه کرده است. برای گردش در پارک، می‌توانید قطاری که به سمت Corcovado می‌رود را سوار شده و جاده را به سمت جنگل با پای پیاده ادامه دهید. اولین گام احداث جنگل ۳۳۰۰ هکتاری تیجوکا، یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های جهان در داخل شهر، در اواخر دهه ۱۸۵۰ در زمین‌هایی که توسط مزارع قهوه از بین رفته بود، آغاز شد تا از چشمه‌هایی که آب ریودوژانیرو را تأمین می‌کردند محافظت شود. بیشتر درختان این جنگل گونه‌های بومی هستند و زیستگاه میمون‌ها، شاهین‌ها، پروانه‌های آبی درخشان و بسیاری دیگر از گونه‌های حیات‌وحش را فراهم می‌کنند که می‌توانید هنگام گردش در مسیرها و جاده‌های آن‌ها را ببینید. موزه دو آچود در باغ‌های وسیعی نزدیک پارک، با مجموعه‌ آثار ارزشمند چینی شرکت هند غربی قرار دارد. در این موزه نمایی قدیمی از ریودوژانیرو توسط هنرمندان برزیلی و خارجی و کاشی‌های سنتی پرتغالی از قرن هفدهم تا نوزدهم نیز نمایش داده می‌شود.
آدرس پارک تیجوکا: Estr. da Cascatinha, 850 - Alto da Boa Vista, Rio de Janeiro - RJ, 20531-590, Brazil
 جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

باغ گیاه شناسی ریودوژانیرو (Jardim Botânico)


Jardim Botânico در ریودوژانیرو با مساحت ۳۵۰ هکتار در دامنه‌های کورکووادو واقع شده است که یک منطقه حفاظت شده است و باغ‌های بسیار زیبایی را در معرض نمایش قرار می‌دهد. آزمایشگاه علمی نیز در این باغ گیاه‌شناسی وجود دارد. از سایر موارد برجسته که در این باغ نمایش داده می‌شود می‌توان به گلخانه‌ای آهنی و شیشه‌ای که در دهه ۱۹۳۰ ساخته شده و بیش از ۲۰۰۰ گونه ارکیده در آن وجود دارد و باغ‌های ژاپنی با درختان گیلاس، پل‌های چوبی و درختچه‌های بونسای اشاره کرد. این باغ که ذخیره‌گاه بسیاری از گیاهان و حیوانات نادر است، شامل بیش از ۸۰۰۰ گونه گیاهی و پرندگان و جانورانی است که این باغ را زیستگاه خود کرده‌اند. می‌توانید از میان باغ‌ها، زیر نخل‌های سر به فلک کشیده سلطنتی و درختان بلند راه بروید و یا سوار گاری‌هایی شوید که برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
آدرس باغ گیاه شناسی: R. Jardim Botânico, Rio de Janeiro

محله سانتا ترازا ریودوژانیرو (Santa Teresa)


اینجا را می‌توان منطقه‌ای با خیابان‌های شیب دار، آرام و خانه‌های صد ساله معرفی کرد و در واقع سانتا ترزا نوستالژیک‌ترین محله ریو است. کافه‌ها و رستوران‌های آن مورد علاقه هنرمندان و روشنفکران هستند. اگرچه بزرگ‌ترین جذابیت‌های آن فقط در خیابان‌هایش که اغلب به مناظر زیبا باز می‌شوند، پیدا می‌شود، اما کار و تفریحات زیادی برای انجام دادن وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازدید از کلیسا و صومعه سانتا ترزا که قدمت آن به سال ۱۷۲۰ می‌رسد اشاره کرد. موزه چاکارا دو سیو موجود در این محله دارای مجموعه‌ای از آثار عمدتاً مدرن، از جمله آثار پیکاسو، میرو، و ماتیس و همچنین مجسمه‌های چینی از قرن هفدهم تا نوزدهم است. این محله که در مرکز شهر واقع شده است و دارای پله‌های رنگارنگ است و این تزیینات بر جذابیت و زیبایی‌های آن افزوده است. این محله از محلاتی است که زمانی ثروتمندان اروپایی در آن اقامت داشتند و هنوز هم نشانه‌هایی از آن خانه‌های گران‌قیمت در این محله وجود دارد. این منطقه از مناطق گردشگرپذیر است و برای عکاسی یکی از بهترین لوکیشن‌ها در ریودوژانیرو است. رستوران‌های بی‌نظیر با تنوع غذایی بسیار زیاد نیز در محله سانتا ترازا ریودوژانیرو وجود دارد و به همین دلیل می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای بازدید گردشگران باشد.
آدرس محله سانتا ترازا ریودوژانیرو: R. Manuel Carneiro - Santa Teresa, Rio de Janeiro - RJ, 20241-120, Brazil
 جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

ورزشگاه ماراکانا (Maracanã)


این مکان بزرگ‌ترین استادیوم برزیل است و طرفداران فوتبال می‌توانند در مواقعی مثلاً در زمان برنامه‌ریزی برای یک رویداد مهم و میزبانی بازی‌های مهم به آنجا بروند. این استادیوم میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ بود و برای جام جهانی ۲۰۱۴ به طور کامل بازسازی شد و بیش از ۷۸۰۰۰ طرفدار دارد. تاریخ ساخت این ورزشگاه به سال ۱۹۵۰ برمی‌گردد. این استادیوم برای مسابقات بین باشگاه‌های فوتبال بزرگ و همچنین برای کنسرت‌ها استفاده می‌شود. این ورزشگاه با مناطق ساحلی کوپاکابانا حدود ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. مترو و قطار دو وسیله‌ای هستند که توسط آن‌ها به راحتی می‌توانید از این ورزشگاه بزرگ و غول‌پیکر که یکی از شاخص‌ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو است دیدن فرمایید. قیمت بلیط هر صندلی در این ورزشگاه حدود ۱۰۰ دلار است.
آدرس ورزشگاه ماراکانا: Av. Pres. Castelo Branco, Rio de Janeiro

صومعه سنت بندیکت (Mosteiro de São Bento)


بر روی تپه درست بالای بندر، کلیسا و صومعه سنت بندیکت، یکی از بهترین مجتمع‌های برزیل قرار دارد. کلیسای اصلی که در سال ۱۶۱۷ ساخت آن آغاز شد بدون راهرو بود تا اینکه در نیمه دوم قرن هفدهم با افزودن هشت بخش جانبی بزرگ شد. بهترین هنرمندان در تزئین فضای داخلی آن نقش داشتند. این کلیسا نمونه‌ای از معماری براساس معماری استعماری است. صومعه دارای یک کالج است که امروزه نیز به کار خود ادامه می‌دهد. در مدرسه موجود در کلیسا دروسی مانند الهیات و فلسفه نیز تدریس می‌شود. نمای داخلی صومعه همان‌طور که گفته شد دارای تزئینات بسیار قابل‌توجهی است و این تزئینات با طلا پوشش داده شده‌اند. ارکسترهای معروف بسیاری در این مکان برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند و ساعات اولیه روز بهترین زمانی است که می‌توانید آن را بازدید کنید. این صومعه برای کسانیکه بازدید از جاهای تاریخی برایشان جالب توجه است می‌تواند گزینه خوبی در بین جاهای دیدنی ریودوژانیرو باشد.
آدرس سنت بندیکت: R. Dom Gerardo, 68 - Centro, Rio de Janeiro - RJ, 20090-030, Brazil

کلیسای جامع سباستین (Catedral São Sebastião)


نام کلیسای جامع سباستین از نام قدیس معروف ریودوژانیرو گرفته شده است. شاید بتوان گفت این کلیسا نیز به دلیل وجود معماری منحصربه‌فردش در دنیا معروف و مشهور است. نمای آن از بیرون بصورت مخروطی بسیار بزرگ است و از داخل نیز شیشه‌های بسیار آن ظرافت و زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. این کلیسا دارای موزه نیز هست و گردشگران می‌توانند آثار و مجسمه‌های قدیمی را در آن ببینند. شما با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می‌توانید به راحتی و با نرخی منصفانه به این کشور سفر کنید.
آدرس کلیسای جامع سباستین: Av. Chile, 245 - Centro, Rio de Janeiro - RJ, 20031-170, Brazil
 جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

جزیره پکته ( Paquetá)


جزیره Paquetá، با مساحت کمی بیش از یک کیلومتر مربع، در خلیج Guanabara، یک ساعت با قایق از Praça 15 de Novembro فاصله دارد. در اوایل دهه ۱۸۰۰، زمانی که امپراتور پرتغال تابستان‌های خود را در اینجا سپری می‌کرد به یک استراحتگاه شیک تبدیل شد. کاخی که او اغلب در آن اقامت داشته است، از جمله ساختمان‌های قدیمی جالب است که شامل کلیسای کوچکی است. همچنین خانه خوزه بونیفاسیو د آندرادا و سیلوا، پدر استقلال برزیل نیز در این جزیره است. می‌توانید با پای پیاده، با دوچرخه کرایه‌ای یا در کالسکه به گشت و گذار در این منطقه بپردازید. نخل‌ها در کنار سواحل جزیره قرار گرفته‌اند، جایی که غرفه‌های غذای محلی در حال کباب کردن ماهی تازه هستند و همگی در کنار هم گردش در جزیره پکته را رؤیایی و خاطره‌انگیز می‌کنند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است