search
menu

آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول

[ پنهان کردن ]
آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول
معرفی سیم کارت همراه اول
رومینگ چیست؟
دلیل فعال کردن رومینگ همراه اول
آموزش فعال‌سازی رومینگ همراه اول
چگونه از رومینگ همراه اول استفاده کنیم؟
آموزش غیر فعال‌سازی رومینگ همراه اول
هزینه فعال کردن رومینگ همراه اول چقدر است؟

آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول


اگر به یک کشور خارجی بروید، یعنی از منطقه آنتن دهی ایران خارج شده‌اید، بنابراین دیگر نمی‌توانید با آشنایان خود تماس بگیرید. در صورت تمایل به برقراری ارتباط با دوستان یا خانواده خود، باید رومینگ تلفن همراه خود را فعال کنید. انجام این کار به این دلیل است که اپراتورها در محدوده‌های خاصی اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. بنابراین اگر با خرید بلیط هواپیما خارجی از مناطق تحت پوشش مشخص شده خارج شدید، باید رومینگ خط همراه خود را روشن کنید. در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم که به شما نحوه فعال‌سازی رومینگ همراه اول در ترکیه و دیگر کشورها را آموزش دهیم.

معرفی سیم کارت همراه اول


یکی از محبوب‌ترین اپراتورهای ایران، اپراتور همراه اول است. تعداد زیادی از ایرانیان از سیم‌‌کارت‌های این اپراتور استفاده می‌کنند. قابلیت فعال کردن رومینگ، علاوه بر این که برای خط‌های دائمی فعال است، برای خطوط اعتباری نیز فراهم است. به این ترتیب شما به آسانی قادر هستید این امکان را فعال‌سازی کنید. در ادامه در مورد نحوه فعال‌سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور خواهیم گفت. اگر سیم کارت شما ایرانسل است، برای فعال سازی خدمات رومینگ خود به صفحه آموزش فعال کردن رومینگ ایرانسل مراجعه کنید.
آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول

رومینگ چیست؟


یکی از روش‌های برقراری ارتباط برای کسانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند با داخل کشور، رومینگ است.
خدمات رومینگ بین‌المللی تضمین می‌کند که دستگاه در خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه خانگی به شبکه متصل می‌ماند. البته این موضوع به کشور مبدأ نیز بستگی دارد.
دستگاه به یک شبکه متصل می‌شود که به مشترک اجازه می‌دهد به طور خودکار تماس‌های صوتی برقرار کند و دریافت کند. همچنین با رومینگ می‌توان پیامک و داده ارسال و دریافت کرد یا به خدمات دیگر در هنگام سفر به خارج دسترسی داشت.
برای اینکه مشترک در خارج از کشور از رومینگ استفاده کند، هم شبکه داخلی و هم شبکه خارجی نیاز به تبادل اطلاعات دارند. برای انجام این کار، چندین اتصال متقابل باید وجود داشته باشد.
• باید یک توافق تجاری بین هر دو شبکه وجود داشته باشد.
• باید بین هر دو شبکه در مقیاس فنی، پیوندهای "همتا" سیگنالینگ وجود داشته باشد.
• برای تبادل داده و هزینه داده باید بین هر دو شبکه پیوندهای داده وجود داشته باشد.
همچنین اطلاعات مفیدی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد:
این تراکنش‌ها Big Data را تولید می‌کنند که می‌تواند نوع دستگاه‌ها و مشترکین را در رومینگ مشخص کند.
این به نوبه خود می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تصمیمات تجاری بهتری بگیرند و خدمات بهتری را به مشترکین خود ارائه دهند.

آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول

دلیل فعال کردن رومینگ همراه اول


برخی اوقات موقعیت‌هایی ایجاد می‌شود که شما به دلایل مختلفی مثل تفریح یا کار، بلیط هواپیما ارزان را برای سفر به مقصدی خارج خریداری کنید. در این حالت، به کارگیری خط همراه اول در محدوده‌های بیرون از کشور یا خارج از محدوده جغرافیای تحت پوشش سیم‌کارت امکان‌پذیر نیست. این مسئله وقتی شما احتیاج دارید از خط همراه اول خود استفاده کنید، بسیار چالش‌برانگیز است. در این شرایط تنها کاری می‌توان انجام داد، فعال کردن امکان رومینگ خط همراه است. با به کارگیری رومینگ، شما قادر هستید به آسانی از خط همراه اول خودتان تماس برقرار کنید. همچنین شما می‌توانید علاوه بر تماس گرفتن و ارسال پیامک، خدمات اینترنتی نیز دریافت کنید.
نکته قابل توجه این است که روند فعال کردن رومینگ همراه اول می‌بایست پیش از خارج شدن از کشور صورت بگیرد. اگر داخل کشور چنین کاری صورت نگیرد، قابلیت فعال کردن رومینگ با کد ussd امکان‌پذیر نیست.

آموزش فعال‌سازی رومینگ همراه اول


روند کار رومینگ بستگی به اپراتور خط موبایلتان دارد و می‌تواند متفاوت باشد. چگونگی فعال کردن رومینگ همراه اول وقتی ضرورت دارد که به سفری کاری یا تفریحی بروید و بخواهید با دیگران تماس بگیرید. با ما همراه باشید تا در مورد نحوه فعال‌سازی رومینگ همراه اول در عراق و سایر کشورها بیشتر توضیح بدهیم.
اول از هر چیز بهتر است بدانید که رومینگ همراه اول، کد ویژه‌ای دارد. کدی که به منظور فعال کردن رومینگ استفاده می‌شود، برای هر دو خطوط دائمی و اعتباری قابل استفاده است. به همین منظور برای فعال کردن یا غیر فعال‌سازی رومینگ، شما قادر هستید از کدهای مختلفی استفاده کنید. این روش‌ها شامل موارد زیر است:
۱. گرفتن شماره کد *۱۰*۲۹#
۲. گرفتن شماره کد *۱*۶#
پس از گرفتن شماره هر کدام از کدهایی که گفته شد، یک منو به شکل پاپ آپ بر روی صفحه نمایش گوشی شما ظاهر می‌شود. با شماره‌‌گیری عدد کنار گزینه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید رومینگ را به آسانی فعال یا غیر فعال نمایید. علاوه بر این با شماره‌گیری کد ۹، شما قادر هستید برای راهنمای فعال‌سازی رومینگ را از طریق پیامک مشاهده کنید.
قابلیت فعال کردن رومینگ خطوط همراه اول توسط اپلیکیشن همراه من و فهرست خدمات سیم کارت انجام می‌شود.
آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول

چگونه از رومینگ همراه اول استفاده کنیم؟


پس از فعال‌سازی رومینگ توسط كد فعال‌سازی رومينگ همراه اول، شما به آسانی می‌توانید تمامی خدمات تماس را دریافت کنید. این خدمات گوناگون شامل تماس گرفتن، پیامک فرستادن، استفاده از اینترنت و دیگر موارد برقراری ارتباط است. حتماً توجه داشته باشید که نحوه به کارگیری رومینگ همراه اول برای تماس، فرستادن پیامک و اینترنت تفاوت دارد. هر یک از این راه‌ها را در ادامه توضیح خواهیم داد:

۱. برقراری تماس با رومینگ همراه اول
برای تماس برقرار کردن با رومینگ همراه اول می‌بایست یک موضوع مهم را مورد توجه قرار دهید. این که اگر تصمیم به گرفتن تماس دارید، باید بدانید که با شماره موبایل می‌خواهید تماس بگیرید یا شماره تلفن ثابت. چراکه راه‌های برقراری تماس با رومینگ همراه اول براساس این موضوع تفاوت دارد.
۱- چنانچه تصمیم دارید به شماره موبایل زنگ بزنید، می‌بایست آن شماره را با پیش ‌شماره ۰۰۹۸۹۱ بگیرید.
۲- چنانچه تصمیم دارید به شماره تلفن ثابت زنگ بزنید، می‌بایست آن شماره با پیش ‌شماره ۰۰۹۸ بگیرید.

۲. به کارگیری خدمات اینترنتی از طریق رومینگ همراه اول
درصورتی‌که تصمیم به استفاده از خدمات اینترنت از طریق رومینگ را دارید، باید کار دیگری انجام دهید. در این صورت اول از همه باید به جستجوی شبکه اینترنت رومینگ خود بپردازید. فهرست خدمات درخواستی شما در گوشی متفاوت است. حال می‌خواهیم استفاده از خدمات اینترنت رومینگ و نحوه فعال كردن رومينگ همراه اول در خارج از کشور را در آیفون و اندروید مقایسه کنیم:
فعال‌سازی رومینگ همراه اول در اندروید: برای فعال کردن اینترنت رومینگ همراه اول در اندروید، می‌بایست اول از هر چیز وارد قسمت تنظیمات شوید. سپس می‌بایست در بین فهرست‌های موجود، گزینه اتصالات را کلیک کنید. در منویی که باز می‌شود، گزینه‌ای به نام شبکه‌های تلفن همراه موجود است، وارد این گزینه شوید. بعد از آن از بین موارد مختلف در این فهرست، بر روی اپراتورهای شبکه کلیک کنید. در صفحه‌ای که در گوشی باز می‌شود، به راحتی قادر هستید مشخص کنید شبکه با جستجو خودکار پیدا شود یا انتخاب به صورت دستی باشد.
فعال‌سازی رومینگ همراه اول در آیفون: برای فعال‌سازی رومینگ در آیفون هم می‌بایست از طریق یک راه معین امتحان کنید. در ابتدا باید به قسمت تنظیمات بروید. بعد از آن گزینه Cellular یا Mobile Data را در منو انتخاب کنید. سپس در این منوی جدید گزینه Cellular Data options را انتخاب کنید. در منوی بعدی نیز باید Data Roming را فعال کنید.
آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول

آموزش غیر فعال‌سازی رومینگ همراه اول


اغلب وقتی شما از رومینگ استفاده کنید، هزینه برقراری ارتباط و تماس مثل قبل عادی نیست. تعرفه برقراری تماس از خارج از کشور با محاسبات متفاوتی تخمین زده می‌شود. ممکن است زمانی که قبض تلفن را ببینید تعجب کنید. بنابراین زمانی که از رومینگ دیگر استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را غیرفعال کنید. نحوه غیر فعال‌سازی رومینگ همراه اول از طریق روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

۱- از طریق کد USSD
در این روش برای غیرفعال کردن رومینگ همراه اول می‌توانید از همان کدهایی USSD فعال کردن آن استفاده کنید:
• ستاره ۱۰ ستاره ۲۹ مربع
• ستاره ۱ ستاره ۶ مربع
بعد از شماره‌گیری این کدها می‌بایست منتظر پیامکی باشید که اپراتور برای شما ارسال می‌کند. در این پیامک تقاضای تائید غیرفعال کردن رومینگ برای شما ارسال می‌شود. در نهایت از این روش رومینگ شما قطع می‌شود.

۲- از طریق پیامک
شما می‌توانید علاوه بر كد غير فعال كردن رومينگ همراه اول از طریق پیامک نیز رومینگ را غیر فعال کنید. چنانچه قصد داشته از طریق پیامک این سیستم را غیر فعال کنید، باید شماره ۲۹ را به شماره ۱۰۰ پیامک کنید.

۳- از طریق اپلیکیشن همراه من
در برنامه همراه من که ویژه مشترکین همراه اول است، بسیاری از خدمات سیم کارت را می‌توانید دریافت کنید. برای غیر فعال کردن رومینگ، می‌توانید وارد این برنامه شوید و از منو خدمات آن این گزینه را انتخاب کنید. پس از چند ثانیه پیامک توقف رومینگ برای شما ارسال می‌گردد.

هزینه فعال کردن رومینگ همراه اول چقدر است؟


هزینه رومینگ خطوط همراه اول در کشورهای گوناگون تفاوت دارند. بنابراین نباید یک نرخ ثابت و معین برای همه کشورها تعیین کرد. به همین منظور برای اینکه در مورد هزینه فعال‌سازی رومینگ در کشور مورد نظرتان مطلع شوید، به آدرس www.mci.ir/roaming مراجعه کنید. در این آدرس اینترنتی فهرستی وجود دارد که می‌توانید هزینه رومینگ کشور مورد نظرتان را جستجو کنید.
توجه داشته باشید که قابلیت افزودن اعتبار برای فعال کردن رومینگ همراه اول نیز فراهم است. این موضوع باعث می‌شود که شما به راحتی از خدمات رومینگ استفاده کنید. بنابراین دیگر لازم نیست نگران قطع شدن آن به علت فقدان موجودی باشید.
آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول


کلام آخر
یادگیری نحوه فعال‌سازی رومینگ بین‌الملل همراه اول برای ارتباط گرفتن از خارج از کشور ضروری است. از طریق رومینگ هم می‌توانید از کشورهای دیگر تماس بگیرید و هم از خدمات اینترنت استفاده کنید. در این مقاله از سفرمارکت سعی کردیم نحوه فعال‌سازی رومینگ همراه اول را به شما آموزش دهیم. بنابراین به راحتی می‌توانید از خارج از کشور با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و ارتباط برقرار کنید. چنانچه برای اقامت در کشورهای خارجی در پی مکانی عالی و ارزان می‌گردید، می‌توانید از خدمات رزرو هتل سفرمارکت استفاده کنید و برترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های اقامتی در کشور مدنظر خود را در زمانی کوتاه بیابید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است