search
menu

آموزش فعال سازی رومینگ ایرانسل

[ پنهان کردن ]
آموزش فعال کردن رومینگ ایرانسل
سرویس رومینگ چیست؟
هزینه سرویس رومینگ ایرانسل
نحوه فعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل
آموزش فعال‌سازی رومینگ ایرانسل بر روی تلفن همراه
نحوه فعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
نحوه فعال‌سازی بسته رومینگ ایرانسل
تماس های تلفنی در سرویس رومینگ بین‌المللی ایرانسل
نحوه غیر فعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل

آموزش فعال کردن رومینگ ایرانسل


سالانه بسیاری از ایرانیان با اهداف مختلف از جمله تفریح، معالجه، کار، تجارت و یا تحصیل با خرید بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت به کشورهای خارجی سفر می‌کنند. در بسیاری از موارد این دسته از مسافران قصد اقامت همیشگی در آن کشور را ندارند، اما دست‌کم از چند روز تا چند هفته متوالی در کشور مقصد اقامت می‌کنند. مسلم است که یکی از دغدغه‌های اصلی برای این دسته از مسافران برقراری ارتباط با اعضای خانواده یا دوستان و آشنایان خود در طول سفر به مقصدی خارج از کشور است. دلیل آن هم این است که به محض آنکه افراد از کشور خود خارج می‌شوند سیم کارت تلفن همراه آنان که وسیله ارتباطی اصلی با دیگران محسوب می‌شود دیگر خارج از محدوده سرویس‌دهی است. بنابراین فرد مسافر دیگر قادر نیست با سیم کارت قبلی خود با آشنایانش تماس بگیرد و یا برای آن‌ها پیامک ارسال کند.
هرچند خرید یک سیم کارت جدید در کشور مقصد می‌تواند اصلی‌ترین راهکاری باشد که در چنین شرایطی به ذهن خطور می‌کند، اما راه‌حل ساده‌تری هم برای این مسئله وجود دارد که مسافران را قادر می‌کند تا بدون نیاز به تغییر شماره تلفن و خرید سیم کارت خارجی همچنان از سیم‌کارت قبلی خود استفاده کنند. این راهکار طلایی همان استفاده از سرویس رومینگ است. برای استفاده از این سرویس لازم است تا این خدمات برای سیم‌کارت مسافر فعال‌سازی شود. ازآنجاکه ایرانسل جزو دو اپراتور اصلی تلفن همراه در کشور ایران بشمار می‌رود، در نظر داریم تا در این مقاله نحوه فعال کردن رومینگ ایرانسل در سفرهای خارجی را بطور مفصل توضیح دهیم. بنابراین اگر شما هم به دنبال راهی برای فعال‌سازی این سرویس مفید در اپراتور محبوب ایرانسل هستید با ما همراه شوید.
آموزش فعال سازی رومینگ ایرانسل

سرویس رومینگ چیست؟


قبل از آنکه به آموزش فعال‌سازی رومینگ ایرانسل بپردازیم بهتر است ابتدا یک تعریف کوتاه و کاربردی از این خدمات ارائه دهیم تا بدانید دقیقاً منظورمان از سرویس رومینگ چیست. منظور از سرویس رومینگ ارائه تمامی خدمات اپراتور تلفن همراه نظیر برقراری تماس صوتی، ارسال پیامک متنی و یا اتصال به اینترنت همراه از طریق سیم کارت در یک کشور خارجی است. در حقیقت همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، اپراتورهای تلفن همراه از جمله ایرانسل محدوده خاصی را برای ارائه خدمات به مشتریان خود در اختیار دارند و زمانی که مشترک تلفن همراه از آن محدوده خاص جغرافیایی خارج می‌شود، دیگر مشمول دریافت خدمات نمی‌شود. بنابراین مشترکین ایرانسل به محض خروج از مرزهای کشور دیگر نمی‌توانند از خدمات سیم کارت ایرانسل مانند گذشته استفاده کنند. اینجا است که سرویس رومینگ به کمک این مشترکین می‌آید. در واقع مسئولان اپراتور تلفن همراه با انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی از آن‌ها می‌خواهند تا خدمات رایج تلفن همراه را از طریق همان سیم کارت قبلی به مشترکان در کشور مقصد ارائه کنند. اپراتور ایرانسل نیز در حال حاضر توانسته است سرویس رومینگ بین‌المللی را در بیش از ۱۵۸ کشور مختلف فعال‌سازی کند. از این طریق اگر سیم کارت شما هم از نوع سیم کارت ایرانسل باشد به راحتی می‌توانید در سفرهای خارجی خود با فعال‌سازی این سرویس همچنان از خدمات رایج تلفن همراه خود بهره‌مند شوید.

آموزش فعال سازی رومینگ ایرانسل

هزینه سرویس رومینگ ایرانسل


مسلماً سرویس رومینگ ایرانسل برای مشترکین این اپراتور که در سفر خارج از کشور به سر می‌برند خدمات مفیدی است. مسلم است که بهره‌مندی از این سرویس مستلزم پرداخت هزینه است و این هزینه در مقایسه با هزینه خدمات تلفن همراه در داخل کشور بیشتر است. بنابراین بهتر است مشترکین ایرانسل قبل از استفاده از این خدمات در سفرهای خارجی از تعرفه آن مطلع شوند و با مدیریت این هزینه‌ها از پرداخت‌ مبالغ هنگفت در سفر پیشگیری کنند. هزینه سرویس رومینگ ایرانسل بر اساس تعرفه‌ خدمات در کشور میزبان است و از این رو برحسب کشوری که به آن سفر می‌کنید متغیر است. به این معنا که اگر مشترکین تلفن همراه از سرویس رومینگ ایرانسل در ترکیه استفاده کنند هزینه‌های ارسال پیامک یا برقراری تماس تلفنی بر مبنای تعرفه‌ای است که کشور ترکیه معین کرده است. نکته مهمی که درباره هزینه تماس‌های تلفنی با استفاده از خدمات رومینگ بین‌المللی باید در نظر گرفت این است که تمامی هزینه‌ها اعم از تماس‌های دریافتی و تماس‌های خروجی بر عهده صاحب سیم‌کارت است. در حال حاضر بطور کلی هزینه تماس تلفنی در سرویس رومینگ ایرانسل در کشورهای ارائه‌دهنده این خدمات از دقیقه‌ای ۳۸۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان است. تعرفه ارسال پیامک از طریق سرویس رومینگ ایرانسل در کشورهای مختلف نیز حدود ۱۵۰۰ تومان برای هر پیام است. همچنین با ارسال نام کشور مبدأ و کشور مقصد به شماره ۵۵۵ می‌توان از هزینه اینترنت رومینگ ایرانسل در کشورهای مختلف اطلاع پیدا کرد.
آموزش فعال سازی رومینگ ایرانسل

نحوه فعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل


اگر جزو مشترکین سیم کارت ایرانسل هستید در سفرهای خارجی خود می‌توانید برای دریافت خدمات مرسوم سیم کارت خود از سرویس رومینگ بین‌المللی استفاده کنید. البته همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد بهره‌مندی از این خدمات تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کشور مقصد در فهرست کشورهای ارائه‌دهنده این خدمات قرار داشته باشد. برخی از کشورهایی که در سفر به آن‌ها می‌توان از خدمات رومینگ ایرانسل استفاده کرد شامل کشور ترکیه، عراق، گرجستان، هند، بحرین، امارات و آلمان است. برای استفاده از این خدمات در وهله اول لازم است قبل از آنکه از کشور خارج شوید سرویس رومینگ ایرانسل را بر روی تلفن همراه خود فعال‌سازی کنید. این کار بسیار ساده است و فقط کافی است با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۱۱۱۱* درخواست فعال‌سازی رومینگ ایرانسل را ثبت کنید. بعد از ارسال این درخواست پیامک فعال‌سازی سرویس رومینگ نیز برای شما ارسال خواهد شد تا اطمینان پیدا کنید که این خدمات برای شما فعال‌سازی شده است. ناگفته نماند که فعال کردن سرویس رومینگ هزینه‌ای برای مشترک به همراه ندارد و تنها زمانی هزینه این خدمات برای مشترک ایرانسل منظور می‌شود که از خدمات مکالمه، پیامک و یا اینترنت همراه در خارج از ایران استفاده کند. روش دیگری که برای فعال‌سازی این خدمات می‌توان از آن استفاده کرد انتخاب گزینه رومینگ بین‌المللی در اپلیکیشن ایرانسل من است.

آموزش فعال‌سازی رومینگ ایرانسل بر روی تلفن همراه


در قسمت قبل نحوه فعال‌سازی رومینگ ایرانسل برای مشترکین این اپراتور را توضیح دادیم. بااین‌حال برای آنکه مشترکین ایرانسل بتوانند از خدمات رومینگ بین‌المللی استفاده کنند لازم است تا در مرحله بعد این قابلیت را بر روی دستگاه تلفن خود نیز فعال‌سازی کنند. زیرا بدون فعال‌سازی آن بر روی تلفن همراه حتی اگر سیم کارت مشترک قابلیت دریافت خدمات رومینگ را داشته باشد، همچنان مشترک در عمل نمی‌تواند از این قابلیت بهره‌مند شود. چنانچه گوشی با سیستم عامل اندروید باشد، برای این کار لازم است به قسمت تنظیمات گوشی همراه مراجعه شود و از میان گزینه‌های مختلفی که در بخش تنظیمات نمایش داده شده است گزینه مربوط به اتصالات (connection) را انتخاب کرد. بعد از آن باید از قسمت شبکه‌های تلفن همراه (Mobile networks) گزینه اپراتورهای شبکه (Networks operators) را انتخاب کرد. اکنون از میان گزینه انتخاب خودکار و انتخاب دستی با لمس کردن گزینه دستی و انتخاب شبکه موردنظر کار فعال‌سازی رومینگ به پایان می‌رسد. لازم به ذکر است که مشترک ایرانسل برای آنکه بتواند از اینترنت رومینگ استفاده کند باید این قابلیت را هم بر روی دستگاه خود فعال کند. نحوه فعال‌سازی رومینگ اینترنت ایرانسل نیز بسیار آسان است و فقط کافی است که مشترک با تغییر وضعیت دیتا رومینگ در گوشی خود به حالت روشن این قابلیت را فعال‌سازی کند.

نحوه فعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل در خارج از کشور


درصورتی‌که مسافران پیش از تهیه بلیط هواپیما و خروج از کشور اقدام به فعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل نکرده باشند، متأسفانه امکان فعال‌سازی این خدمات در محدوده خارج از تحت پوشش این اپراتور وجود ندارد. بنابراین اگر از مشترکان این اپراتور تلفن همراه هستید و می‌خواهید در طول سفرتان با استفاده از خدمات رومینگ هزینه‌های برقراری ارتباط تلفنی و همچنین اینترنت خود را کنترل کنید، دنبال کردن آموزش فعال‌سازی رومینگ ایرانسل از ضروریات اولیه سفر شما است و پیش از آنکه راهی سفر شوید لازم است تا این سرویس را بر روی سیم کارت خود فعال‌سازی کنید.
آموزش فعال سازی رومینگ ایرانسل

نحوه فعال‌سازی بسته رومینگ ایرانسل


اگر جزو مشترکین ایرانسل باشید حتماً برایتان پیش آمده است که برای کاهش هزینه‌های اینترنت همراه خود اقدام به خرید بسته اینترنت ایرانسل کرده باشید. زیرا در مجموع هزینه استفاده از اینترنت زمانی که از طرح‌های ویژه اینترنت استفاده نکنید، مقرون‌به‌صرفه نیست. بااین‌حال لازم است مشترکان ایرانسل این نکته مهم را در نظر داشته باشند که در طول سفر به یک کشور خارجی دیگر، امکان استفاده از بسته‌های اینترنتی که پیش از سفر فعال کرده‌اند وجود ندارد. زیرا اصولاً بسته‌های فعال شده در زمان معمول و هنگام استفاده از سرویس اینترنت در داخل کشور قابلیت استفاده دارند. در چنین شرایطی لازم است تا مشترکان با نحوه فعال‌سازی رومینگ اینترنت ایرانسل آشنا باشند و این خدمات را برای سیم کارت خود فعال کرده باشند. پیش‌تر آموزش لازم در این زمینه را ارائه کردیم. بااین‌حال ازآنجاکه اینترنت رومینگ ایرانسل هزینه‌های هنگفتی دارد، توصیه می‌کنیم که مشترکان قبل از استفاده از این خدمات، حتماً بسته رومینگ ایرانسل را فعال کنند تا در هزینه اینترنت خود در طول سفر صرفه‌جویی کنند. برای خرید بسته اینترنت رومینگ ایرانسل لازم است پیش از آنکه راهی سفر شوید کد دستوری #۳*۱۱۱۱* را با سیم کارت همین اپراتور شماره‌گیری کنید و از میان بسته‌های پیشنهادی با توجه به حجم مصرفی موردنظر خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید. در این صورت در هنگام سفر دیگر نگران هزینه اینترنت مصرفی خود نیستید. در طول سفر نیز برای اطلاع از وضعیت بسته اینترنت رومینگ خود می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۴*۱*۵۵۵* میزان اعتبار باقی‌مانده را استعلام کنید.

تماس های تلفنی در سرویس رومینگ بین‌المللی ایرانسل


تاکنون فهمیدیم که با کمک سرویس رومینگ ایرانسل می‌توان در طول سفرهای خارجی از سیم کارت ایرانسل خود برای ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس صوتی و همچنین خدمات اینترنت استفاده کرد. ناگفته نماند که اپراتور همراه اول نیز این سرویس را در اختیار کاربرانش قرار داده است، بنابراین اگر سیم کارت شما متعلق به این اپراتور باشد نیز می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید، اما برای این کار لازم است تا آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول را دنبال کنید. حال ممکن است برای شما این سؤال مطرح شده باشد که اصولاً درصورتی‌که سرویس رومینگ بین‌المللی ایرانسل فعال باشد، نحوه برقراری تماس‌های تلفنی به چه صورت است. در پاسخ به این سؤال باید گفت اگر سرویس رومینگ ایرانسل را فعال کرده باشید و در طول سفرتان بخواهید از طریق این قابلیت به مکالمه تلفنی مشغول شوید دو حالت کلی وجود دارد: حالت اول این است که قصد تماس با شماره‌ای در ایران را داشته باشید، در این صورت این تماس یک تماس بین‌المللی بشمار می‌رود. به این معنا که لازم است ابتدا کد کشور موردنظر و بعد از آن کد استان و پیش شماره شهر را وارد کنید. بطور مثال برای تماس با یک شماره در پایتخت ایران باید ابتدا شماره موردنظر را به صورت ۰۰۹۸۲۱ و بعد از آن شماره موردنظر خود را وارد کنید. حالت دوم نیز زمانی است که شما می‌خواهید در طول سفر شماره‌ای در همان کشور مقصد را شماره‌گیری کنید. در این صورت نیازی به واردکردن کد کشور ندارید و تنها کافی است مانند یک تماس داخلی با واردکردن پیش شماره شهری اقدام به شماره‌گیری کنید.
آموزش فعال سازی رومینگ ایرانسل

نحوه غیر فعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل


اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که رد طول سفر به یک کشور خارجی از سرویس رومینگ ایرانسل استفاده کرده‌اید و اکنون سفرتان به پایان رسیده است، حتماً می‌خواهید از نحوه غیر فعال‌سازی این سرویس مطلع شوید. اگر جزو این دسته از افراد هستید باید بگوییم همان‌طور که آموزش فعال‌سازی رومینگ ایرانسل بسیار ساده بود، آموزش غیر فعال‌سازی رومینگ ایرانسل نیز بسیار آسان است. برای غیر فعال‌سازی این سرویس فقط کافی است کد دستوری #۲*۱۱۱۱* را شماره‌گیری کنید تا پیامک غیر فعال‌سازی نیز برای شما ارسال شود. اکنون وضعیت خدمات تلفن همراه شما به حالت عادی برگشته است و می‌توانید با تعرفه‌های داخلی و به صورتی که تا پیش از سفر از خدمات اپراتور استفاده می‌کردید از سرویس موردنظرتان استفاده کنید.

آموزش فعال سازی رومینگ ایرانسل
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است