search
menu

هتل چهار ستاره

star_border star star star star
[ پنهان کردن ]
هتل چهار ستاره
منظور از هتل چهار ستاره چیست؟
امکانات و خدمات رفاهی هتل چهار ستاره
موقعیت مکانی هتل چهار ستاره
واحدهای اقامتی هتل چهار ستاره
سخن آخر

هتل چهار ستاره


هتل چهار ستاره مختص کسانی است که برای آسودگی و رفاه خود اهمیت بسیار زیادی قائل‌اند و دوست دارند در مکانی شیک و درجه‌یک با تجهیزاتی مدرن و امکاناتی بی‌شمار اقامت داشته باشند. هتل‌های چهار ستاره همیشه در موقعیت مکانی مناسب و در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی شهر قرارگرفته و از فضایی وسیع و دکوری شیک و اعیانی و امکانات و خدماتی کامل و بی‌نقص، ورای نیازمندی‌ها و ملزومات رفاهی افراد متوسط جامعه برخوردار گشته‌اند. در این نوع هتل‌ها به جزئیات بسیار پرداخته شده است: از طراحی و چیدمان واحدهای اقامتی گرفته تا آداب پذیرایی و سرویس‌دهی کارکنان، تمام ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به هدفی واحد، یعنی ارائه خدماتی بی‌نقص برای جلب رضایت مطلق خریداران بلیط هواپیما سفرمارکت بکار بسته شده است. در ادامه مطلب با این نوع هتل و مزایای اقامت در آن آشنا خواهید شد.

منظور از هتل چهار ستاره چیست؟


چنانچه مطالب قبلی ما را دنبال کرده باشید، حتماً می‌دانید که در بسیاری از کشورهای جهان، هتل‌ها بر اساس مؤلفه‌هایی نظیر امکانات، خدمات و موقعیت مکانی، از یک ‌ستاره (کمترین امتیاز) تا پنج ستاره (بیشترین امتیاز) امتیازدهی و درجه‌بندی می‌شوند. این معیارها سال‌هاست که توسط اتحادیه هتل استارز اروپا مشخص گردیده است و در برخی کشورهای دنیا، از جمله کشور ما نیز در رتبه‌بندی هتل‌ها بکار گرفته می‌شود. بر اساس معیارهای جهانی تعیین‌شده، هتل چهار ستاره مکانی است که نه‌تنها امکانات و خدماتی بسیار باکیفیت را به میهمانان خود ارائه می‌دهد، بلکه قادر است فعالیت‌های تفریحی و برنامه‌های جذاب و گوناگونی را به میهمانان خود عرضه کند.

امکانات و خدمات رفاهی هتل چهار ستاره


امکانات هتل چهار ستاره باید به‌گونه‌ای باشد که تا حد ممکن نیاز میهمان را به فضای خارج از هتل برطرف گرداند. بنابراین وجود امکاناتی از قبیل: استخر روباز و سرپوشیده، سونا، باشگاه بدن‌سازی و تناسب‌اندام، پارکینگ اختصاصی، سالن برگزاری همایش، دستگاه خودپرداز، اینترنت پرسرعت، کافی‌شاپ و رستوران در هتل چهار ستاره ضروری است. رستوران هتل باید صبحانه و شام میهمانان را در شش روز از هفته تأمین سازد. به‌منظور احترام به سلایق و ذائقه‌ گردشگران، معمولاً چندین رستوران مختلف با منوهایی متفاوت در هتل‌هایی چهار ستاره وجود دارند تا رضایت افرادی را که از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند، نیز جلب گردانند.
در مورد خدمات و سرویس‌دهی هتل باید گفت که ارائه سرویس‌هایی چون خشک‌شویی، لباس‌شویی، اتوشویی، شاتل رفت‌وبرگشت فرودگاهی، صرافی، روم سرویس، پذیرش فعال (۱۸ ساعته)، باربری و نظافت روزانه در هتل چهار ستاره الزامی است و باید با کیفیتی مثال‌زدنی صورت پذیرد. کارکنان بخش پذیرش هتل چهار ستاره باید دست‌کم به یک زبان زنده دنیا تسلط داشته و قادر به پاسخگویی ۲۴ ساعته تلفن و رسیدگی به مشکلات و شکایات میهمانان هتل باشند.

موقعیت مکانی هتل چهار ستاره


مورد دیگری که هتل چهار ستاره را از دیگر هتل‌هایی که در رتبه پایین‌تری قرار دارند، متمایز می‌سازد، موقعیت مکانی مطلوبی است که در آن واقع شده است. ازآنجایی‌که هتل‌ چهار ستاره معمولاً در مرکز شهر و در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری و مراکز تجاری پرطرفدار قرار گرفته است، اقامت در آن امتیاز بزرگی برای گردشگران محسوب می‌شود، چراکه امکان گشت‌وگذار و بازدید از اماکن دیدنی و دسترسی به تمام نقاط مختلف مقصد سفر برای گردشگران با صرف زمان و هزینه اندکی میسر می‌گردد.

واحدهای اقامتی هتل چهار ستاره


برتری بی‌چون‌وچرای هتل چهار ستاره در مقایسه با سایر هتل‌هایی که در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارند، در این بخش به‌طور کامل مشهود می‌گردد: اتاق‌هایی دل‌باز و فراخ با نورپردازی زیبا و رنگ‌آمیزی دل‌فریب که به شکلی بسیار دل‌نشین و همه‌پسند طراحی و با انواع و اقسام تجهیزات شیک و مدرنی نظیر قهوه‌جوش، چای‌ساز، تلویزیون صفحه تخت، تختخواب‌هایی نرم و راحت و مبلمانی مجلل و خوش‌نقش‌ونگار تزئین گردیده‌اند. این واحدهای اقامتی در ابعادی بزرگ طراحی و به تختخواب‌هایی کینگ سایز مجهز شده‌اند و از نظر رنگ‌آمیزی، چیدمان، تجهیزات رفاهی، نورپردازی و وسعت با هتل‌های رده‌های پایین‌تر تفاوت‌های بارزی دارند و از دورنمای زیباتر و وسیع‌تری نیز بهره می‌برند. در تمامی واحدهای اقامتی هتل‌های چهار ستاره، از شیشه‌هایی دوجداره و دیوارهایی مجهز به عایق صوتی به‌منظور ممانعت از نفوذ سروصدای محیط خارج به داخل واحدهای اقامتی استفاده می‌شود تا هیچ صدایی مخل آسایش و آرامش میهمانان نگردد. همچنین از سیستم تهویه مطبوع و ترموستات کنترل درجه دما برای تنظیم دمای هوا و ایجاد فضایی مطبوع و مناسب در کلیه اتاق‌های هتل چهار ستاره استفاده می‌گردد و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کنترل شدت نور اتاق‌ها نیز از سیستم هوشمند تنظیم روشنایی بهره برده می‌شود.

سخن آخر


در آخر باید به این نکته اذعان داشت که توجه صرف به ستارگان هتل‌ها در انتخاب مکانی مناسب کفایت نمی‌کند، بلکه باید موارد و نکات دیگری همچون بازخوردهای مثبت و منفی میهمانان سابق هتل نیز مدنظر قرار داده شود. همان‌طور که هتل یک ستاره به معنای هتلی کثیف و بی‌کیفیت نیست، هتل چهار ستاره نیز ممکن است کاخی بزرگ و باشکوه نباشد و خدمات و امکاناتی مطابق با استانداردهای تعیین‌شده به میهمانان ارائه ندهد. ازاین‌رو، بهتر است در هنگام گزینش مکانی مناسب برای سفر، ابتدا به بخش امکانات و خدمات هتل بروید و از وجود امکانات رفاهی مدنظر خود برای اقامت اطمینان حاصل کنید، سپس برای رزرو مکانی دلخواه اقدام نمایید. برای اینکه با دیگر اصطلاحات صنعت گردشگری آشنا شوید، این مقاله را مطالعه بفرمایید.




امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است