search
menu

هاستل چیست

[ پنهان کردن ]
منظور از هاستل چیست؟
ویژگی‌های هاستل چیست؟
چگونه هاستل خوب انتخاب کنیم؟
امکانات هاستل چیست؟
قوانین هاستل چیست؟
تفاوت و شباهت هتل و هاستل چیست؟
هزینه رزرو هاستل
هاستل برای چه کسانی مناسب است؟
شرایط هاستل‌ها در ایران و خارج از ایران
معرفی هاستل‌ های تهران
هاستل‌های معروف ایران
نحوه پیدا کردن هاستل در ایران و دیگر کشورها
در هنگام رزرو هاستل به چه مواردی دقت کنیم؟
اگر اهل سفر و ماجراجویی باشید حتما نام هاستل به گوشتان خورده است. هاستل نوعی اقامتگاه ارزان قیمت است که قوانین آن کمی با هتل متفاوت است. این اقامتگاه که در سال‌های اخیر در ایران نیز طرفدارانی پیدا کرده است، برای سفرهای ارزان به شدت پیشنهاد می‌شود. اگر دوست دارید تا درباره آن بیشتر بدانید این مقاله حسابی برایتان مفید است.

منظور از هاستل چیست؟


هاستل از ترکیب دو واژه HOST یعنی میزبان و HOTEL ساخته شده است و در لغت به معنای اقامتگاهی اجاره‌ای با محیطی دوستانه است. در هاستل شما اتاق کرایه نمی‌کنید، بلکه تنها یکی از تخت‌های اتاق به شما اجاره داده می‌شود. البته اگر همراه با دوستانتان سفر می‌کنید می‌توانید به تعداد نفرات تخت‌های یک اتاق را کرایه کرده و شب را در کنار هم بگذارنید. لازم به یادآوری است از آنجایی که در هاستل تنها تخت به مسافر اجاره داده می‌شود این امکان وجود دارد تا با افراد غریبه نیز هم اتاق شوید. لذا اگر به حریم خصوصی خود زیاد اهمیت می‌دهید هاستل گزینه خوبی برای اسکانتان نیست. قبل از تهیه بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر باید به خوبی شرایط و قوانین هاستل مورد نظر را بررسی کنید.
هاستل چیست

ویژگی‌های هاستل چیست؟


تاکنون دانستیم که در هاستل تنها یکی از تخت‌ها به گردشگران کرایه داده می‌شود. اما شاید این سوال برایتان به وجود آید که خدمات و ویژگی‌های دیگر هاستل چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که در هاستل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه بیرون از اتاق قرار دارند و به صورت مشترک توسط مسافران استفاده می‌شوند. در هاستل آشپزخانه به صورت عمومی بوده و هرکدام از مسافران برای خودشان آشپزی کرده و غذای خود را تهیه می‌کنند. با این تفاسیر می‌توان هاستل را همچون خانه‌ای دوستانه در نظر گرفت که در آن افراد در کنار دیگران اقامت کرده و لحظاتی به‌یادماندنی را رقم می‌زنند.

چگونه هاستل خوب انتخاب کنیم؟


اگر قصد دارید تا به صورت آنلاین اقدام به رزرو هاستل کنید توصیه می‌کنیم که امتیازها و نظرات مسافران قبلی را بررسی نمایید. این کار به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که هاستل انتخابی شما نباید خیلی ارزان یا خیلی گران باشد. بااینکه مسافران هاستل به فکر کاهش هزینه‌های خود هستند اما نباید به دلیل قیمت ارزان جایی نامناسب را انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که در هنگام رزرو حتما ویژگی‌های آنجا، سبک معماری و تصاویر را نیز بررسی کرده و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.
هاستل چیست

امکانات هاستل چیست؟


از جمله اصلی‌ترین امکانات هاستل می‌توان به اینترنت پرسرعت، ظروف آشپزی، مبلمان، تشک اضافه و وسایل سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد. همچنین در اکثر هاستل‌های انباری کوچک برای نگهداری چمدان مسافران به طور موقت وجود دارد که در صورت لزوم از آن استفاده می‌شود.

قوانین هاستل چیست؟


از آنجایی که محیط هاستل عمومی‌تر از دیگر مراکز اقامتی است پس لازم است تا قوانین جدی برای برقراری نظم در آن در نظر گرفته شود. زمانی که در هاستل اقامت می‌کنید مسولیت نگهداری وسایل ضروری به عهده خود شماست. از آنجایی که همراه با افراد غریبه در یک اتاق می‌خوابید باید از وسایل خود به خوبی مراقبت نمایید. در هاستل هر مسافر باید برای خود آشپزی کند و معمولا مسولین هاستل تنها وسایل ضروری را در اختیارتان قرار می‌دهند. لذا دیگران هیچ مسولیتی در قبال تامین خوراک شما ندارند.

تفاوت و شباهت هتل و هاستل چیست؟


تا اینجا متوجه شدیم که هاستل محیطی عمومی‌تر از هتل دارد و همچون یک خانه مشترک هر مسافر با افراد دیگر هم اتاق می‌شود. در هتل هر اتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام است؛ در حالی که هاستل‌ها معمولا این گونه نبوده و این خدمات خارج از اتاق‌اند. اصلی‌ترین تفاوت هتل و هاستل را می‌توان فضای دوستانه‌تر و هم اتاق شدن با دیگر افراد را دانست که برای بعضی مسافران بسیار جالب توجه است. از لحاظ امکانات نیز باید بگوییم که تفاوت چندانی وجود ندارد و تمام امکانات رفاهی در هتل و هاستل در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. البته این امکان نیز وجود دارد که امکانات هاستل نسبت به هتل ابتدایی‌تر باشد؛ زیرا اکثر مسافران این گونه اقامتگاه صرفا خواهان ضروری‌ترین خدمات هستند تا هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند.
هاستل چیست

هزینه رزرو هاستل


از آنجایی که شما تنها تخت کرایه می‌کنید پس هزینه‌هایتان در اقامت کاهش پیدا می‌کند. در واقع با پرداخت قیمت تخت از دیگر خدمات مانند آشپزخانه، حمام و غیره نیز بهره‌مند می‌شوید که بسیار در پایین آوردن هزینه‌های سفر تاثیرگذار است. هزینه رزرو هاستل در شهرهای مختلف گوناگون است و بسته به خدماتی که ارائه می‌شود می‌تواند متنوع باشد. لذا باید پیش از برنامه‌ریزی با مسول هاستل تماس گرفته و از هزینه‌های آن به طور دقیق مطلع شوید.

هاستل برای چه کسانی مناسب است؟


هاستل برای افرادی مناسب است که هم اتاق شدن با افراد غریبه چندان برایشان سخت نیست و از بودن در جمع لذت می‌برند. معمولا مسافران هیچهایکر و گردشگران کوله پشتی اصلی‌ترین مشتریان این گونه اقامتگاه‌ها هستند که حتی دوستانی تازه در آنجا پیدا می‌کنند. همچنین می‌توان گفت که افرادی که خواهان ارزان سفر کردن هستند معمولا اسکان در هاستل را انتخاب می‌کنند.

شرایط هاستل‌ها در ایران و خارج از ایران


ممکن است قوانین هاستل‌ها در ایران و کشورهای دیگر کمی متفاوت باشد. به این معنا که اتاق‌ها تفکیک جنسیتی شده و یا در اختیار خانواده قرار داده می‌شود. لذا اگر با دوستانتان قصد سفر دارید بد نیست تا از قبل دراین باره اطلاعات کسب کرده و با آگاهی کامل اقدام به رزرو نمایید. خوب است بدانید که بعضی از افراد برای سفرهای خارجی خود نیز در هاستل‌ اسکان می‌کنند. برای این کار لازم است تا از آژانس‌ها و سایت‌های مسافرتی معتبری که در سفرمارکت حضور دارند کمک بگیرید. این گونه اسکان در سفرهای خارجی بسیار مقرون به صرفه است و از هزینه‌های سفرتان کم می‌کند.
هاستل چیست

معرفی هاستل‌ های تهران


اگر بخواهیم به مشهورترین هاستل های تهران بپردازیم باید به هاستل کوژین اشاره کنیم. این هاستل که در خیابان کریم خان قرار گرفته است در واقع یک ساختمان عصر پهلوی است که امروزه به فضایی برای اقامت مسافران ایرانی و خارجی بدل شده است. محیط دنج، کافه‌ شاپی باصفا و پرسنل خوش برخورد آن باعث شده‌اند تا هاستل کوژین در نوع خود دوست‌داشتنی و پرطرفدار باشد. از دیگر هاستل های تهران می‌توان تهران هریتیج را نام برد که در حوالی میدان بهارستان قرار گرفته است. طراحی داخلی خارق‌العاده، اتاق‌های سبک کلاسیک و چادرهای عشایری در حیاط آن باعث شده تا هاستل هریتیج حسابی معروف شود. همچنین می‌توانید در فضای حصیری و روستای آنجا نشسته و از آرامش محیط لذت ببرید. هاستل سیدار، هاستل بی بی، هاستل ترنج و هاستل کرگدن نیز از دیگر هاستل های تهران شمرده می‌شوند که برای اقامت به مسافران همواره پیشنهاد می‌شوند.

هاستل‌های معروف ایران


هاستل حراتیج در اصفهان یکی از پرطرفدارترین مراکز اقامتی این شهر است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است. این بنای باشکوه مرمت شده در حوالی میدان نقش جهان قرار دارد و با ارائه صبحانه رایگان مسافرانش را راضی نگه می‌دارد. از جمله امکانات هاستل حراتیج می‌توان به مایکروفر، وسایل پخت و پز، سشوار، اینترنت پرسرعت، فضای سبز، سیستم تهویه هوا، کافی شاپ، کافی نت و غیره اشاره کرد. به همین دلیل هاستل حراتیج را می‌توان یکی از کامل‌ترین هاستل های ایران دانست که در شهر توریستی اصفهان قرار دارد. هاستل بلوط در کرمانشاه، هاستل پاوا فامیلی در اصفهان و هاستل جاذبه هرمز در استان هرمزگان از دیگر هاستل‌ های ایران شناخته می‌شود که می‌توانید با قیمتی نه چندان بالا رزرو کنید.
هاستل چیست

نحوه پیدا کردن هاستل در ایران و دیگر کشورها


اسکان در هاستل علاوه بر کاهش هزینه‌ها باعث می‌شود تا محیطی دوستانه استراحت کنید و چه بسا در آنجا دوستانی تازه پیدا کنید. گرچه شاید بعضی از افراد اقامت در این اقامتگاه را نپذیرند اما می‌تواند تجربه‌ای جالب توجه و خاطره‌انگیز باشد. اگر قصد سفر و اسکان در هاستل، هتل و دیگر انواع اقامتگاه‌ها را دارید سفرمارکت در کنار شماست تا بهترین خدمات سفر را تقدیمتان کند. همچنین می‌توانید با نصب اپلیکیشن سفرمارکت ظرف مدت زمان کمی بلیط و یا محل اسکان را رزرو کرده و با آسودگی خاطر راهی سفر شوید.

در هنگام رزرو هاستل به چه مواردی دقت کنیم؟


- اگر با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید از وجود پارکینگ در حوالی هاستل مطلع شوید.
- بهتر است ظروف آشپزی مختصر همراه خود داشته باشید.
- برای پیشگیری از سرقت وسایل باارزش همراه نداشته باشید.
- قبل از رزرو هاستل لوکیشین آن را بررسی کنید.
- از قبل درباره قوانین هاستل اطلاعات کسب کنید.
- در اکثر هاستل‌ها هنگام خروج (حتی برای چند ساعت) مسافر باید کوله پشتی خود را نیز همراه ببرد.
- در بعضی از هاستل‌ها تخت‌های دوطبقه هم در اتاق‌ها به کار برده شده است که در هنگام رزرو باید به آن نیز دقت کنید.
- برخلاف هتل‌ها که در حمام صابون و دمپایی دارند هاستل‌ها این خدمات را ارائه نمی‌دهند.
- فراموش نکنید که هزینه هاستل بسته به شهر مقصد و زمان سفر ممکن است تغییر کند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است