search
menu

غذاهای مناسب برای سفر زمینی

[ پنهان کردن ]
غذاهای مناسب برای سفر زمینی
ویژگی‌ غذاهای مناسب برای سفر زمینی
غذاهای مناسب در سفرهای زمینی
سالاد الویه
ساندویچ تخم مرغ
ساندویچ ژامبون
کوکو سبزی یا کوکو سیب زمینی
کتلت
سالاد ماکارونی
غذای حاضری (نان و پنیر)
پیراشکی گوشت و سبزیجات
سمبوسه
دلمه برگ مو
همبرگر
ساندویچ مرغ
فلافل
انواع کنسرو

غذاهای مناسب برای سفر زمینی


یکی از سخت‌ترین قسمت‌های جمع‌آوری وسایل برای یک سفر زمینی، تهیه غذا و وعده‌های غذایی در سفر است. شما می‌توانید مکان‌هایی را برای توقف در نظر بگیرید، اما فست فودهای موجود در جاده ایده‌آل نیستند. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب غذاهای مناسب برای سفر زمینی را باهم بررسی کنیم. اگر از قبل برای غذاهای سفرهای زمینی خود برنامه‌ریزی کنید و از قبل غذاها و میان وعده‌های سفر را تهیه کنید، مطمئناً می‌توانید خانواده خود را در جاده راضی نگه دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره غذاهایی که می‌توان برای سفر زمینی آماده کرد بیشتر بخوانیم. همچنین شما برای انواع سفر زمینی مانند سفر با قطار می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید. در سفرمارکت انواع تور با اتوبوس یا خرید بلیط قطار امکان‌پذیر است.
غذاهای مناسب برای سفر زمینی

ویژگی‌ غذاهای مناسب برای سفر زمینی


برنامه‌ریزی وعده غذایی سفر زمینی پیش از سفر شما زمان زیادی می‌برد؛ اما ارزشش را دارد و در وقت و هزینه بسیار شما صرفه‌جویی می‌شود. در واقع آماده کردن وعده‌های غذایی سفر برای سفر جاده‌ای، نجات‌دهنده است، به‌ویژه زمانی که سعی می‌کنید سفرهای خانوادگی را با بودجه کم انجام دهید!
شما در واقع می‌توانید صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌های سفر زمینی را از قبل تهیه، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کنید. اما ایده‌های غذایی سفر زمینی را از کجا دریافت می‌کنید؟ ما در این مطلب می‌خواهیم ایده‌های غذای مناسب برای سفر زمینی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین اگر گیاهخوار هستید یا رژیم غذایی فاقد گلوتن دارید یا نیاز به میان وعده‌های سفر زمینی برای کودکان نوپا دارید، نگران نباشید! ما شما را فراموش نکرده‌ایم.
قبل از اینکه به لیست غذای سفرهای زمینی و وعده‌های غذایی سفرهای زمینی برسیم، بیایید به‌سرعت به این موضوع بپردازیم که چرا باید در سفر خود غذاها و میان وعده‌های سفر زمینی خود را تهیه کنید یا آماده کنید. بله، خرید آن در طول مسیر بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است. اما، این را در مورد وعده‌های غذایی خانگی سفر زمینی در نظر داشته باشید: وعده‌های غذایی خانگی و میان وعده‌های پیش ‌روی سفر زمینی شما سالم‌تر هستند. آوردن غذای سفر زمینی باعث صرفه‌جویی زیادی در پول شما می‌شود. انتخاب منوهای غذایی سفرهای زمینی از قبل به همه اطمینان می‌دهد که چیزی را که می‌توانند بخورند، در دسترس دارند. محدودیت‌های غذایی در سفرهای زمینی وجود نخواهد داشت و مجبور به تسلیم شدن به آنچه در زمانی که توقف می‌کنید در دسترس است نخواهید بود.
شما همچنین به‌راحتی می‌توانید در یک ایستگاه استراحت و با یک میز پیک نیک توقف کنید و در اتاق هتل یا حتی در ماشین غذا بخورید. شما می‌توانید به‌راحتی به سؤال «صبحانه، ناهار، شام چیست؟» با وعده‌های غذایی سفر زمینی که از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اید، پاسخ دهید.
میان وعده‌های سفر زمینی می‌توانند بچه‌ها را بین وعده‌های غذایی سیر نگه دارند و در بین فعالیت‌های سفر زمینی مشغول شوند. می‌توانید غذای سفرهای زمینی را به همراه داشته باشید، چه در سفرهای خانوادگی باشید، چه در حال کمپینگ یا سفر با ماشین RV با آشپزخانه‌ای مانند Forest River Cedar Creek 38RTH. اما مهم نیست که چگونه سفر می‌کنید، غذاها و وعده‌های غذایی سفر زمینی برای هر نوع حمل و نقل وجود دارند.
حالا بیایید واقع‌گرا باشیم ممکن نیست تمام غذاهای سفر زمینی که می‌آورید خانگی باشد، به خصوص اگر بگویید که به یک سفر زمینی ۱۰ روزه می‌روید. این مدت زمان طولانی بوده و مقدار زیادی غذا برای بسته‌بندی برای یک سفر زمینی است. ایده‌های غذایی زیادی برای سفرهای زمینی وجود دارد. چیزهای آسان زیادی وجود دارد که می‌تواند به عنوان وعده‌های غذایی سالم سفر زمینی باشد که می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. در واقع، گاهی اوقات حتی گرانولا یک غذای ساده و سالم برای سفر زمینی برای پر کردن شکاف بین وعده‌های غذایی است.
علاوه بر این، گنجاندن غذاهای فاسد نشدنی سفرهای زمینی با برخی از وعده‌های غذایی آماده، هم عملی و هم آسان‌تر است چراکه بخشی از لذت غذا خوردن در بیرون از خانه در تعطیلات است. اما زمانی که به‌طورکلی آنچه را که می‌آورید کنترل کنید، سالم‌تر و آسان‌تر است. و وقتی از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید، برخلاف آنچه در جاده موجود است، می‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و بهتر غذا بخورید. ارائه ایده‌های غذایی برای سفرهای زمینی می‌تواند برای خانواده‌ها یک چالش باشد. اما نگران نباشید و در ادامه با ما همراه باشید.
غذاهای مناسب برای سفر زمینی

غذاهای مناسب در سفرهای زمینی


زمانی که برای یک سفر هیجان‌انگیز، چمدان می‌بندید یا کوله‌پشتی خود را جمع می‌کنید؛ قطعاً به غذایی که در طول مسیر باید صرف کنید نیز فکر خواهید کرد. خصوصاً اگر با خانواده و خودروی شخصی به سفر بروید و کودک یا سالمندانی نیز در جمع شما باشند،‌ توجه به تغذیه سالم و مقوی در این سفر، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
اغلب از بهداشت و سلامت غذای رستوران‌های بین راهی نمی‌توان اطمینان لازم را کسب کرد و گزینه‌های چندان مناسبی نیستند. کیفیت غذاهایی که در قطار یا اتوبوس VIP نیز سرو می‌شوند بنا بر هزینه‌ای که متقبل می‌شوید، متفاوت خواهد بود. برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند به‌ طور کل، از این غذاها صرف‌نظر کنند و با تنقلات سالم و میوه‌هایی که همراه خود آورده‌اند، گرسنگی خود را کاهش دهند.
گروهی از طبیعت دوستان نیز فقط با یک کوله‌پشتی و لوازم اندکی راهی سفر می‌شوند. در چنین شرایطی،‌ از تغذیه سالم و مقوی و انرژی‌زا نیز نباید غفلت کنند. بنابراین، انتخاب یک یا چند غذای سالم و مغذی و مطمئن خانگی، ‌یا دانستن شیوه‌های آشپزی در طبیعت، اهمیت بالایی دارند. در ادامه چند نمونه از غذاهایی که در سفر می‌توان به سراغ آن‌ها رفت را یادآوری می‌کنیم و شما را با تجهیزاتی که برای آشپزی در طبیعت نیاز دارید،‌ آشنا خواهیم کرد.

سالاد الویه


سالاد الویه معمولاً اولین گزینه‌ای است که برای یک سفر یک‌روزه انتخاب می‌کنند. بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌دهند برای پیک ‌نیک یا مسافرتی کوتاه‌مدت و چندساعته،‌ به سراغ این غذای ساده و محبوب بروند و با یک ساندویچ الویه از خود و عزیزان‌ خود پذیرایی بکنند. در دسترس بودن مواد این غذای ساده،‌ سیرکنندگی زیاد آن و سرعت آماده‌سازی،‌ از جمله مواردی است که انتخاب الویه را در اولویت غذاهای سفری قرار می‌دهند. فقط باید توجه داشت که این غذای ساده و خوشمزه، درجه فسادپذیری بالایی نیز دارد و بهتر است در یخدان یا در کنار بطری آب سرد یا ظرف یخ نگهداری شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصرف بشود.
غذاهای مناسب برای سفر زمینی

ساندویچ تخم مرغ


ساندویچ‌ها از محبوب‌ترین غذاهای سفری هستند که خیال مسافران را از بابت غذاهای رستوران‌های بین ‌راهی نیز راحت می‌کنند. برای تهیه انواع ساندویچ در سفر، گزینه‌های زیادی وجود دارد و با مواد بسیاری می‌توان،‌ ساندویچ‌های گرم یا سرد خوشمزه‌ای را تدارک دید. بااین‌حال، همیشه نیاز نیست به سراغ آیتم‌های خاص رفت و گاهی با چند تخم‌مرغ آب‌‌پز و کمی خیار شور و گوجه، ساده‌ترین و سالم‌ترین ساندویچ یک سفر یک روزه آماده می‌شود. غذایی که در عین سادگی،‌ ماندگاری بالایی نیز دارد و انرژی موردنیاز بدن را تأمین می‌کند. می‌توان کمی سیب‌زمینی آب‌پز نیز به این ترکیب زد و علاوه بر تقویت طعم و خاصیت، بر سیرکنندگی آن نیز اضافه کرد.
اگر تمایل داشته باشید ظاهر زیباتری به غذای ساده خود بدهید؛ می‌توانید از روش ساندویچ تخم‌مرغ ژاپنی استفاده بکنید. برای این منظور فقط کافی است تخم ‌مرغ آب‌پز را در ترکیب با کمی کره،‌ شیر و مایونز در میان تکه‌هایی از نان تست قرار بدهید و به دلخواه آن را برش داده و سرو کنید.

ساندویچ ژامبون


در میان تنوع بسیار بالای ساندویچ‌ها، ساندویچ‌های سرد به ‌دلیل حفظ طعم و نگهداری ساده‌تر، همواره موردتوجه افراد زیادی قرار دارند و گزینه مناسبی برای سفرهای کوتاه‌مدت به شمار می‌روند. در این میان، ساندویچ ژامبون از جمله غذاهای سبک و پرطرفدار است که علی‌رغم سلامت کم، گاهی می‌تواند به ‌عنوان یک غذای سفری سریع و سبک مورداستفاده قرار بگیرد. از ترکیب این ماده غذایی محبوب با پنیر ورقه‌ای و کاهو و خیار شور، در میان نان تست نیز می‌توانید یک اسنک خوشمزه و فوری تهیه کنید و در سفر یا پیک‌نیک از آن لذت ببرید.

کوکو سبزی یا کوکو سیب زمینی


در میان غذاهای اصیل ایرانی،‌ انواع کوکو بسیار پرطرفدار هستند و در هر گوشه‌ای از ایران، با یک نوع خاص و متفاوت آن می‌توان مواجه شد. ازاین‌جهت، این غذای سریع و خوشمزه و متنوع، یکی از بهترین انتخاب‌هایی به شمار می‌رود که برای یک سفر کوتاه ‌مدت زمینی مناسب خواهد بود. در میان تنوع بی‌نظیر کوکوهای ایرانی،‌ کوکو سبزی و کوکو سیب‌‌زمینی، در همه جای ایران رواج دارند و از جمله محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فوری هستند که می‌توانند برای یک سفر زمینی نیز مورداستفاده قرار بگیرد. در صورت تمایل با افزودن مقداری زرشک و گردوی خرد‌شده در مواد کوکو،‌ می‌توان این غذای ساده را مغذی‌تر و خوشمزه‌تر نیز عرضه کرد. برخی نیز با حذف تخم‌مرغ از مواد اولیه انواع کوکو،‌ مدت نگهداری این غذا را در سفر افزایش می‌‌دهند.
غذاهای مناسب برای سفر زمینی

کتلت


کتلت از دیگر انواع غذاهای آسان مخصوص بین راه به‌حساب می‌آید که از تنوع و محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. باوجوداینکه این غذا در انواع و اشکال گوناگونی در سراسر دنیا طبخ می‌شود،‌ برخی خاستگاه آن را ایران معرفی می‌کنند. انواع کتلت را با گوشت گوساله، گوسفند، مرغ و ماهی و در نوع گیاهی آن با انواع حبوبات، صیفی‌جات یا سبزیجات در ترکیب با پیاز و سیب‌زمینی و تخم‌مرغ و گاهی با مقداری سویا آماده می‌کنند.

سالاد ماکارونی


شاید برخی سالاد ماکارونی را تنها به ‌عنوان یک پیش‌غذا قبول داشته باشند؛ اما این سالاد ساده و سریع، خصوصاً در ترکیب با مرغ یا ژامبون، به‌راحتی می‌تواند به ‌عنوان یک وعده غذای سبک هم مورداستفاده قرار بگیرد.

غذای حاضری (نان و پنیر)


اگر از آن دسته افرادی هستید که غذای سالم خانگی را به غذاهای رستوران‌های جاده‌ای یا بوفه قطار ترجیح می‌دهند؛ باید به ‌دنبال غذاهایی با ماندگاری بالا باشید. حال، اگر وقت و زمان و حوصله کافی برای تدارک غذا ندارید، می‌توانید به سراغ سلامت‌ترین و ساده‌ترین انتخاب ممکن بروید.
یک لقمه نان و پنیر، با سبزی، گردو یا گوجه و خیار، ‌از جمله غذاهای آسان مخصوص بین راه است که ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد. این غذای ساده و حاضر و آماده، برخلاف تصور عده‌ای از افراد،‌ انرژی لازم بدن را کاملاً تأمین می‌کند، مواد مغذی را اعم از پروتئین،‌ کربوهیدرات،‌ ویتامین و فیبر به بدن می‌رساند و بسیار سالم و مقوی و خوشمزه نیز هست.
غذاهای مناسب برای سفر زمینی

پیراشکی گوشت و سبزیجات


انتخاب یک غذای گوشتی که کالری و پروتئین بیشتری دارد، گاهی برای برخی افراد، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این‌گونه مواقع، پیراشکی گوشت می‌تواند گزینه مناسبی برای غذای بین راهی باشد که بر اساس ذائقه همراهان، می‌توانید در دستور تهیه آن دخل ‌و تصرف کنید و یک غذای همه‌پسند آماده بسازید.
تهیه خمیر این پیراشکی پیچیدگی زیادی ندارد؛ اما می‌توانید از خمیرهای آماده در بازار نیز برای این منظور استفاده کنید تا در وقت خود نیز صرفه‌جویی کنید. انواع پیراشکی را می‌توان به دو صورت سرخ کرده یا داخل فر تدارک دید و از یک وعده غذایی سالم و خوشمزه و خانگی در هنگام مسافرت با قطار لذت برد. این نکته را از یاد نبرید که غذای گوشتی را نمی‌توان برای مدتی طولانی نگه داشت و سریع‌تر از سایر غذاها باید آن را نوش جان کنید. به‌جای گوشت قرمز،‌ می‌توانید از گوشت سفید یا انواع سبزیجات نیز در این غذا استفاده کنید.

سمبوسه


سمبوسه از دیگر پیش‌غذاهای ساده‌ای است که برای پیک ‌نیک یا مسافرت کاربرد زیادی دارد. انواع مختلفی از سمبوسه در کشور طبخ می‌شوند که می‌توانند با گوشت یا بدون گوشت باشند و به دو صورت سرد یا گرم سرو شوند. برای تهیه این غذای ساده و خوشمزه و پرطرفدار،‌ می‌توان از نان لواش، خمیر یوفکا یا خمیر مخصوص سمبوسه استفاده کرد. انتخاب نوع مواد سمبوسه کاملاً به سلیقه و ذائقه افراد بستگی دارد و ترکیبی از سیب‌زمینی، پیاز، گوشت یا مرغ یا ماهی،‌ سبزیجات معطر و در مواردی قارچ، سویا، فلفل دلمه‌ای و پنیر را در برمی‌گیرد. معمولاً سمبوسه‌ای که با نان لواش یا یوفکا آماده می‌شود را سرخ می‌کنند؛ اما چنانچه از خمیر خانگی سمبوسه استفاده کنید،‌ می‌توانید آن را داخل فر نیز طبخ کنید و غذای سالم‌تری میل کنید. سمبوسه‌های آماده را می‌توانید داخل فویل بپیچید یا در ظرف دربسته با خود حمل کنید. برخی نیز سمبوسه‌های آماده و فویل پیچیده را داخل پلاستیک می‌بندند و فریز می‌کنند تا در هنگام سفر، دیرتر فاسد شوند. البته اگر با تور مسافرتی سفر کنید از شما پذیرایی می‌شود، اما برخی ترجیح می‌دهند از غذاهای خانگی خود بخورند.

دلمه برگ مو


امروزه برگ موی کنسروی یا منجمد در تمام فصل‌های سال موجود است و می‌توان برای تهیه دلمه از آن استفاده کرد. دلمه برگ ‌مو معمولاً همه‌پسند است و می‌تواند یکی از گزینه‌های ساده و محبوب برای غذاهای مناسب مسافرت باشد. دلمه‌های آماده سرد یا فریز شده را می‌توان در ظرفی درب‌دار گذاشت و از یک وعده غذایی سالم و خوشمزه و مغذی در قطار لذت برد. البته لازم به ذکر است که در صورت خرید بلیط هواپیما، هیچ نیازی به تهیه و حمل این غذاها نیست.
غذاهای مناسب برای سفر زمینی

همبرگر


همبرگر از جمله غذاهای سریع و خوشمزه و محبوب است که می‌توان به دو صورت خانگی یا آماده،‌ آن را تهیه کرد. فقط به کمی گوشت چرخ‌کرده،‌ پیاز و ادویه نیاز دارید تا به تعداد اعضای خانواده خود،‌ همبرگر آماده کنید و در کنار گوجه‌فرنگی و کاهو،‌ یک ساندویچ خوشمزه و مقوی برای سفر داشته باشید؛ البته به‌جای گوشت قرمز،‌ می‌توان از مرغ نیز استفاده کرد. گیاهخواران نیز می‌توانند کمی سویا یا حبوبات خیس‌کرده یا پخته‌شده را جایگزین گوشت بکنند و از یک برگر خوشمزه و سرشار از پروتئین و مواد معدنی بهره برند.

ساندویچ مرغ


برای تهیه یک ساندویچ مرغ خوشمزه، روش‌های متفاوتی وجود دارند. می‌توان به ساده‌ترین شکل ممکن،‌ گوشت مرغ آب‌پز یا سرخ‌شده را به همراه گوجه‌فرنگی،‌ خیار شور،‌ کاهو یا سبزیجات دلخواه، داخل نان سنتی یا فانتزی قرار داد و در سفر آن را صرف کرد. در شیوه‌های مدرن،‌ می‌توان به سراغ دستورهای غذای ملل رفت و ساندویچ‌های متنوعی تدارک دید. برای مثال، ‌از ترکیب سینه مرغ سرخ‌شده، فلفل دلمه‌ای و پیاز خلالی شده و نان ترتیلا یا لواش، می‌توان لقمه‌های فاهیتای مکزیکی دل‌چسبی را تدارک ببینید و برای یک وعده غذایی همراه خود بردارید.
پنینی یا پانینی ایتالیایی،‌ از دیگر انواع ساندویچ مرغ مدرن است که شکل جذابی نیز دارد و به ‌ویژه کودکان از آن استقبال می‌کنند. پنینی در واقع، نان کوچک تست یا برشته شده است؛ نانی که با مواد گوناگون،‌ اعم از گوشت،‌ مرغ،‌ ژامبون یا سبزیجات پر می‌شود و سپس داخل دستگاه ساندویچ ساز یا تابه گریل، آن را تست می‌کنند. از نان تست،‌ باگت یا نان همبرگر،‌ می‌توان برای این نوع ساندویچ خوشمزه استفاده کرد. چنانچه این مواد را به‌ همراه پنیر ورقه‌ای داخل نان سبکی مثل لواش یا ترتیلا قرار بدهید و گریل کنید نیز تبدیل به ساندویچ جذاب دیگری تحت عنوان ساندویچ رپ خواهد شد.

فلافل


فلافل علاوه بر ساندویچی خیابانی،‌ می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی و انرژی‌بخش برای مسافرت باشد. نخود و پیاز دو ماده اصلی این غذای خوشمزه هستند که معمولاً دیرتر از دیگر مواد غذایی فاسد می‌شوند. می‌توانید مواد فلافل را از قبل آماده و منجمد کنید و داخل یخدان سفری نگهداری کنید. در زمان صرف غذا، پس از یخ‌زدایی مایه فلافل، فقط کافی است این مواد را در روغن سرخ کنید و در کنار نان و برش‌هایی از کاهو، خیار شور و گوجه‌فرنگی میل بکنید. چنانچه مایل به تهیه مواد فلافل نباشید نیز می‌توانید فلافل نیمه‌ آماده را خریداری کنید و در زمان مصرف، فقط آن را سرخ کنید.
غذاهای مناسب برای سفر زمینی

انواع کنسرو


به ‌همراه داشتن چند قوطی کنسرو در سفرهای زمینی،‌ یکی از ساده‌ترین روش‌های صرف غذا برای طبیعت گردان و مسافرانی است که چند روزی تا مقصد خود فاصله دارند. ماندگاری بالای کنسرو‌ها و عدم نگرانی از فساد سریع، از دیگر دلایل انتخاب این نوع از غذا در سفر به شمار می‌آید. بنا بر سلیقه و ذائقه خود،‌ می‌توانید انواع کنسرو لوبیا، ماهی تن، خوراک بادمجان، خوراک قارچ و لوبیا، عدسی یا مواردی از این دست را تهیه کرده و قبل از مصرف بجوشانید و میل کنید. تنها باید به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه داشته باشید و ترجیحاً از کنسرو‌هایی با درب آسان‌بازشو استفاده کنید تا به مشکلی برای باز کردن آن‌ها برنخورید.
برای سفر با تور لحظه آخری می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است