search
menu

مهمان نوازترین مردم جهان اهالی کدام کشورها هستند؟

[ پنهان کردن ]
۱) پرتغال
۲) تایوان
۳) کامبوج
۴) بحرین
۵) کاستاریکا
۶) مکزیک
۷) عمان
۸) کلمبیا
۹) استرالیا
۱۰) ویتنام
۱۱) کانادا
۱۲) ایرلند
۱۳) ایران
۱۴) گرجستان
شاید این سؤال در ذهن شما هم نقش بسته باشد که مهمان‌نوازترین یا خونگرم‌ترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟ یا اگر بخواهیم فهرستی از بهترین کشورها برای مسافرت یا برای مهاجرت انتخاب کنیم در کدام کشورها احساس غربت کمتری می‌کنیم؟ یا در کدام کشورها رفتار بهتری با توریست‌ها دارند؟ قطعا مهمان‌نوازی کشورها در انتخاب مقصد و خرید بلیط هواپیما خارجی و رفتن به سفر تاثیرگذار است. راستش را بخواهید هیچ ملاک و معیاری برای درک این موضوع نیست و تا خودتان با رفتار شخصی مخصوص خودتان در مقابل مردمان دیگر کشورها قرار نگیرید متوجه این موضوع نخواهید شد. در هر حال بعضی از کشورها هستند که همگان نظرات یکسانی راجع به خلق و خوی آن‌ها دارند. به عبارت دیگر برخی از کشورها رفتاری سرد و بی‌روح دارند و بعضی‌ها هم از دور صدای آواز و شور و خوشحالی‌شان به گوش ما می‌رسد. حالا که بحث مهمان‌نوازی برای پیدا کردن کشور مقصد بسیار پرطرفدار است در این مقاله قصد داریم چهارده کشور خوش اخلاق و مهمان‌نواز دنیا را برایتان لیست کنیم تا بدانید خوش مشرب‌ترین افراد در کدام کشورها هستند.
مهمان نوازترین مردم جهان اهالی کدام کشورها هستند؟

۱) پرتغال


طبق گزارش‌های انجام شده مردمان پرتغال، در بین مردم جهان رتبه اول را در مهمان‌نوازی کسب کرده‌اند. سالیانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند و حدود ۳۵٪ آن‌ها به اتفاق می‌گفتند که دوست دارند این کشور را به عنوان خانه خود می‌دانند و احساس غریبی با اهالی این کشور ندارند. مهمان‌نوازی پرتغالی‌ها به حدی است که با اکثر توریست‌ها دوست می‌شوند و به عنوان لیدر، کشوراشان را به گردشگران نشان می‌دهند. صفت‌های خوب و نیکوی پرتغالی‌ها نشان از آرامش خاطر و زندگی شاد آن‌ها دارد.

۲) تایوان


تایوانی‌ها به سختی مقام اول را از دست دادند و با یک رقابت تنگاتنگ با پرتغالی‌ها مقام دوم نصیب آن‌ها شد. اما می‌شود گفت رتبه دوم هم جایگاه مهمی است و محبوبیت تایوان را میان توریست‌ها بیش از پیش کرده است. با مصاحبه‌ای که از گردشگران این کشور انجام شده حدود ۷۳٪ مسافران بر این عقیده بودند که تایوانی کشوری فوق‌العاده زیبا با مردمانی خونگرم و صمیمی است که سفر را برایشان شیرین‌تر کرده است. آن‌ها می‌گفتند که باز هم به این کشور سفر می‌کنند و اوقات فراغت خود را در این کشور می‌گذرانند.
مهمان نوازترین مردم جهان اهالی کدام کشورها هستند؟

۳) کامبوج


شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود ۹۶٪ از توریست‌هایی که به کامبوج سفر کرده بودند آن جا را شبیه به خانه خود می‌دانستند و مردمان کامبوج را همانند دوستان خود خطاب می‌کردند. اما به طور کلی باید گفت که دیدنی‌های فراوان‌، جاذبه‌های تفریحی و رزرو هتل آسان در این کشور، کامبوج را به یک مقصد گردشگری تمام عیار تبدیل کرده است. اگر تصمیم گرفتید به این کشور زیبا سفر کنید ذره‌ای نگرانی در مورد زبان و مکالمه خود با کامبوجی‌ها به خود راه ندهید. مردمان کامبوج به قدری مهربان هستند که با حوصله زیادی شما را همراهی و راهنمایی می‌کنند.

۴) بحرین


طبق نظر یک گردشگر آمریکایی، بحرینی‌ها مردمانی شگفت‌انگیز با نژادها و فرهنگ‌های مختلف هستند و نظر هر فردی را نسبت به خود جلب می‌کنند. ساکنین بحرین با مسافران برخوردی شیرین و صمیمی دارند و همین موضوع هم این کشور را در بین کشورهای جهان در رتبه پنجم قرار داده است. لازم به ذکر است اگر به زبان محلی بحرینی‌ها مسلط نبودید برای ارتباط با آن‌ها می‌توانید از زبان انگلیسی استفاده کنید. عموم مردم به این زبان مسلط هستند و سفر چند روزه‌تان را برایتان راحت‌تر می‌کنند. به گفته ۸۵٪ از گردشگران سفر به بحرین سفری آسان و لذت‌بخش را تجربه کرده بودند.

۵) کاستاریکا


کشور کاستاریکا علاوه بر داشتن رتبه ششم در مهمان‌نوازی یکی از کشورهایی است که بالاترین نرخ جذب توریست را دارد. نظر گردشگران در مورد مردمان این کشور شدیدا مثبت بوده و همگی بر این عقیده بودند که کاستاریکا دارای ساکنینی مهربان و خوش برخورد است. همین موضوع باعث شده که کیفیت زندگی و سفر در این کشور برای گردشگران به اندازه قابل توجهی بالا برود.

۶) مکزیک


در جدیدترین تحقیقات در مورد مهمان‌نوازترین کشورها؛ مکزیک در جایگاه سوم قرار گرفت و طبق نظر ۹۳٪ از گردشگران، مردمان مکزیک مردمانی مهمان‌دوست و خوش‌مشرب هستند. مسافرانی که به مکزیک سفر می‌کنند به راحتی می‌توانند با اهالی مکزیک ارتباط برقرار کنند و برای تفریح و گشت و گذار روی آن‌ها حساب کنند! مکزیکی‌ها همیشه برای دوستی با گردشگران حاضرند و این کار را از روی علاقه و با کمال میل انجام می‌دهند.
مهمان نوازترین مردم جهان اهالی کدام کشورها هستند؟

۷) عمان


در رتبه هفتم این مقایسه میان مهمان‌نوازترین کشورها، عمانی‌ها قرار گرفته‌اند. ساکنین این کشور رفتار مهربانانه‌ای با توریست‌ها دارند و با روی خوش به مسافران خوشامدگویی می‌کنند. طبق گزارش و مصاحبه‌ای که با توریست‌های این کشور انجام شده حدود ۸۳٪ از افراد، عمان را مقصد جذابی برای سیر و سفر می‌دانستند همچنین ارتباط با مردم این کشور را بسیار آسان و لذت‌بخش قلمداد می‌کردند.

۸) کلمبیا


کشوری که رتبه هشتم را از آن خود کرده است کشور کلمبیا بوده که با رای ۸۷٪ توریست‌ها جزو مهمان‌دوست‌ترین مقاصد گردشگری قرار گرفته است. مردمان کلمبیا برای مهمان ارزش زیادی قائل هستند و با برخوردی شیرین و گرم از توریست‌ها استقبال می‌کنند. نظر گردشگرانی که به کشور عمان سفر کرده بودند این بود که اگر امکانش بود مسافرت خود را طولانی‌تر می‌کردند تا بیشتر بتوانند هم از جاذبه‌های دیدنی عمان بازدید کنند هم با مردمان این کشور معاشرت بیشتری انجام دهند.

۹) استرالیا


مردمان مهمان‌نوازی که در دوازدهمین جایگاه در جهان قرار دارند استرالیایی‌ها هستند. طبق نظرسنجی‌ها و گزارش‌های به دست آمده‌؛ افرادی که به این کشور سفر کرده بودند به اتفاق می‌گفتند که انگار استرالیا خانه دوم ماست! گردشگران بر این عقیده بودند که در استرالیا احساس غریبی و غربت به شما دست نداده و گویی که همه ساکنین کشور استرالیا آشنایان شما هستند! رفتار مردم استرالیا بسیار گرم و صمیمی است و به محض این که متوجه شوند شما توریست هستید از راهنمایی چیزی کم نمی‌گذارند. مردمان استرالیا همیشه حاضرند تا خوراکی خود را با شما تقسیم کنند! استرالیا علاوه بر مردم مهربان و مهمان‌نواز جاذبه‌های توریستی دیگری هم دارد که خود به تنهایی می‌تواند برای سفر چند روزه به آن جا کافی باشد.
مهمان نوازترین مردم جهان اهالی کدام کشورها هستند؟

۱۰) ویتنام


مردمان ویتنامی بیشتر اوقات لبخند به لب دارند و اصولاً افرادی شاد و سرزنده هستند. این نظر افرادی است که به این کشور سفر کرده‌اند. اگر تصمیم داشتید اوقات فراغت خود را در کشوری متفاوت با جاذبه‌های گردشگری متعدد انتخاب کنید ویتنام را بین گزینه‌های موردنظرتان قرار دهید. برخورد این کشورها به قدری خوب و گرم است که دوست‌ ندارید به خانه خود برگردید!

۱۱) کانادا


این رتبه از جهان واقعاً برازنده کانادایی‌ها است. در کشورهای سردسیر که همه چیز بی‌روح و دلگیر است کمتر مردمانی پیدا می‌شوند که دلشان گرم و رفتارشان با دیگری صمیمی باشد. حتی یکی از محققین روی این موضوع تعجب خود را برای این حد از رفتار خوش و خونگرم بودن کانادایی‌ها اظهار کرده بود و بر این باور بود که مگر می‌شود در یک کشور سردسیر، مردمانی اجتماعی و صمیمی داشته باشد؟! طبق اطلاعات چاپ شده در کتاب لونلی پلنت که در مورد سفر تحقیق می‌کند گفته شده کانادایی‌ها در بین پنجاه کشور در دنیا، سیزدهمین جایگاه را از لحاظ مهمان‌نوازی را دارند. اگر به کانادا سفر کردید حتماً از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن و جاهای دیدنی تورنتو هم دیدن کنید.

۱۲) ایرلند


با این که اکثر مردم به اشتباه بر این باورند که مردمان ایرلندی همیشه در مورد مشکلات اقتصادی یا وضعیت آب و هوای نامساعد شکایت می‌کنند و یا غر می‌زنند ولی باز هم خوش‌مشرب بودن آن‌ها، ایرلند را به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری تبدیل کرده است. ایرلند جاذبه‌های دیدنی متعدد و فرهنگ متفاوتی دارد که با سفر به آن‌جا و ارتباط با ساکنین این کشور خاطرات ماندگار و خاصی را برای خود رقم می‌زنید.

۱۳) ایران


بله درست خوانده‌اید؛ ایرانی‌ها در بین کشورهای جهان جزو مهمان‌نوازترین افراد شناخته شده است. البته گفتن این موضوع خالی از لطف نیست؛ به گزارش یکی از محققین سیر و سفر کشورهای غربی؛ ایران را دارای مهمان‌نوازترین مردم جهان دانست. این روزنامه نگار در کسب و کار خود ماهر بود و نفوذ زیادی در افکار مردم داشت. او در روزنامه خود درج کرده بود که مردمان ایران زندگی را ساده می‌گرفتند و همیشه در مقابل یکدیگر لبخند به لب داشتند. (امیدواریم با به روز شدن این لیست، کشور ایران در رتبه‌های قعر جدول سقوط نکند) وی بر نوشته‌های خود اضافه کرد؛ ایرانیان همیشه برای پذیرایی از شما آمده‌اند حالا می‌خواهد یک چای ساده و داغ باشد یا دعوت به یک وعده شام.

۱۴) گرجستان


آخرین کشور این لیست از لحاظ مهمان‌نوازی کشور گرجستان است. مسافرانی که از سمت غرب به گرجستان سفر می‌کنند بر این باورند که این کشور علاوه بر وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد و مقاصد دیدنی و بکر؛ با رفتار خوش ساکنین و مردمان گرجی نیز توریست‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند. البته این خونگرمی می‌تواند معانی بدی را هم به همراه داشته باشد مثلاً اگر تعارف نوشیدنی یک گرجستانی را رد کنید به معنی توهین به او است! البته این رفتار بیشتر از سیاستمداران گرجستانی دیده شده و عقل حکم می کند که مردم محلی را نمی‌شود با آن‌ها در یک کفه ترازو قرار داد.
مهمان نوازترین مردم جهان اهالی کدام کشورها هستند؟

کلام آخر
بدیهی است که اندازه‌گیری روحیات و خلق و خوی مردمان هر کشور کاری سخت و شاید در بعضی اوقات امری امکان‌ناپذیر باشد اما با تحقیق و به کار گیری برخی از معیارها؛ این پنج کشور در بین مهمان‌نوازترین مردم جهان گرفته‌اند. البته این به این معنی نیست که بقیه کشورها رفتاری توهین‌آمیز یا بی‌روح با توریست‌ها و گردشگران داشته باشند. طبیعی است که هر کشوری جمعی از نژادهای مختلف با فرهنگ خاص و روش زندگی متفاوت را در دل خود جای داده‌اند که هر کدام می‌توانند اخلاق و خلق و خوی خاص خود را داشته باشند.




فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است