search
menu

نحوه ثبت تخلف اتوبوس‌های بین شهری با سامانه ۱۴۱

[ پنهان کردن ]
روش شکایت از اتوبوس‌های بین شهری چیست؟
مواردی که شامل تخلفات اتوبوس‌ها می‌شود
نحوه ثبت تخلف و شکایت از اتوبوس‌های بین شهری
درباره سامانه ۱۴۱
نحوه ثبت شکایت‌ها در سامانه ۱۴۱
استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس و قطار یکی از رایج‌ترین راه‌های سفر است. همه ساله میلیون‌ها نفر از اتوبوس‌های بین شهری برای سفر استفاده می‌کنند. سفر با اتوبوس مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال این وسیله نقلیه بسیار ارزان‌تر از دیگر وسایل همچون هواپیما است. برای مثال بلیط اتوبوس ارزارن تر از بلیط هواپیما است. گاهی برای برگزاری اردو، مسافرت‌های کاری و دیگر موارد نیز از اتوبوس استفاده می‌شود. استفاده از اتوبوس در سفر به خصوص به شمال کشور و مسیرهای پرتردد، بار ترافیکی را سبک‌تر می‌کند و در کاهش آلودگی نقش بسیار زیادی دارد.
با این حال استفاده از اتوبوس و اینگونه وسایل نقلیه همیشه بدون مشکل و دغدغه نبوده است. گاهی اوقات مسائلی پیش می‌آید که باید پیگیری شوند. زیرا در غیر اینصورت ممکن است در آینده خطر آفرین شوند. یکی از این مشکلات، تخلفاتی است که شرکت اتوبوسرانی، راننده و یا کارکنان یک مجموعه مرتکب می‌شوند. در این مقاله به انواع تخلف اتوبوس‌ها و راه و روش شکایت از اتوبوس‌ها یا شرکت اتوبوسرانی می‌پردازیم.

نحوه ثبت تخلف اتوبوس‌های بین شهری با سامانه ۱۴۱

روش شکایت از اتوبوس‌های بین شهری چیست؟


اگر در حین سفر با اتوبوس با مشکلی مواجه شدید یا از کیفیت خدمات و نحوه برخورد راضی نبودید، می‌توانید شکایت خود را با روش‌های گوناگونی مطرح کنید. البته باید این نکته را بدانید که نوع اتوبوس در ثبت تخلف مهم است. همچنین نوع خلافی ثبت شده و عقبه تخلفات اتوبوسی که سوار شده‌اید هم مهم است.
وسایل نقلیه سفر قوانین و مقررات خاصی دارند. برخی از این قوانین، مقررات راهنمایی و رانندگی است که باید اجرا شود. البته لازم به ذکر است که قوانین مربوط به اتوبوس‌های درون شهری و بیرون شهری باهم متفاوت هستند. اما به طور کلی دو راه اصلی برای ثبت تخلف اتوبوس‌های شهری وجود دارد:
• مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ثبت شکایت
• مراجعه به سامانه اتوبوسرانی هر شهر و ثبت شکایت

مواردی که شامل تخلفات اتوبوس‌ها می‌شود


موارد بسیار زیادی وجود دارد که مسافران و گردشگرانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. برخورد نامناسب کارکنان و پرسنل شرکت
2. برخورد نامناسب راننده
3. عدم تعهد شرکت نسبت به میزان بار مجاز
4. وجود تاخیرهای طولانی پیش از سفر
5. رفتار نامتعارف رانندگان در حین رانندگی
6. سرویس‌دهی نامطلوب در هنگام سفر
7. عدم توقف برای نماز و سایر امور
8. عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد
9. رعایت نکردن قوانین رانندگی همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و دیگر موارد
10. چند نرخی بودن بلیط اتوبوس
11. عدم سلامت فنی خودرو و معیوب بودن صندلی‌ها
12. مسافرگیری در هنگام سفر
13. پیاده شدن مسافر در مقاصد تعیین نشده
14. سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت
15. عدم رعایت اصول بهداشتی
16. استعمال دخانیت داخل اتوبوس
17. توقف‌های پیاپی و بی‌مورد
18. پخش و نمایش محصولات سمعی و بصری غیرمجاز
19. جابه‌جایی مسافران برخلاف شماره صندلی
20. عدم تطابق اتوبوس در واقعیت و اتوبوس ثبت شده در بلیط
21. نداشتن تهویه، سیستم سرمایش و گرمایشی

نحوه ثبت تخلف اتوبوس‌های بین شهری با سامانه ۱۴۱

نحوه ثبت تخلف و شکایت از اتوبوس‌های بین شهری


اغلب شکایت‌ها و تخلف‌هایی که توسط مردم ثبت می‌شود، مربوط به ناوگان حمل و نقل بین شهری است. منظور از اتوبوس‌های بین شهری، همان اتوبوس‌هایی است که مسافر جابه‌جا می‌کنند و برای مسافرت بین شهرها از آن استفاده می‌شود.
مسافران و گردشگرانی که توسط اتوبوس‌های بین شهری سفر می‌کنند، در صورت مشاهده هرکدام از این تخلف‌ها چه در قبل، چه در هنگام سفر و چه بعد از آن می‌توانند با سامانه ۱۴۱ که نسخه موبایلی آن هم وجود دارد، ارتباط برقرار کنند. در سامانه ۱۴۱ بخشی جهت ثبت شکایت مسافران حمل و نقل عممی بین شهری وجود دارد. در این سامانه می‌توانید شکایت خود را ثبت کنید تا به سرعت به شکایت شما رسیدگی شود.
برای ثبت شکایت در این سامانه باید اطلاعاتی همچون کد ملی، شماره پلاک خودرو، شماره بلیط، نام شرکت مسافربری، تاریخ سفر، مبدا و مقصد خود را وارد کنید.
سامانه شکایت از اتوبوس‌ها به آدرس www.۱۴۱.ir در تمامی ساعات شبانه روز آماده خدمت‌رسانی و ثبت شکایات شما است. علاوه ‌بر سایت برای راحتی در کار می‌توانید از اپلیکیشن ۱۴۱ و نسخه موبایل آن استفاده کنید.

درباره سامانه ۱۴۱


سامانه ثبت تخلف و شکایت اتوبوسرانی ۱۴۱ در پاییز ۱۳۸۷ راه‌اندازی شد. این سامانه با هدف بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری راه‌های کشور و کم شدن جریان ترافیک‌های جاده‌ای راه‌اندازی و افتتاح شده است. سامانه ۱۴۱ تنها برای اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه بین شهری کاربرد ندارد بلکه به عنوان یک مرکز مدیریتی برای جاده‌ها و راه‌های کشور از آن یاد می‌شود. این سامانه مرجعی موثق و معتبر برای دریافت اخبار و اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌ها است. سامانه ۱۴۱ یک سامانه کامل و جامع است زیرا هم سایت دارد و هم نسخه اپلیکیشن آن عرضه شده است. همچنین از طریق تماس با شماره تلفن ۱۴۱ می‌توانید از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کنید و خدماتی را دریافت کنید.
در سامانه ۱۴۱ می‌توانید فیلم برخی از دوربین‌های نظارتی را به صورت آنلاین مشاهده کنید. در نتیحه از ترافیک استانی به صورت لحظه‌ای باخبر خواهید شد. در این سامانه نقشه‌های گرافیکی ترافیک و کریدورهای اصلی وجود دارد و به کمک گزینه‌هایی که سامانه ۱۴۱ برای شما در نظر گرفته است، می‌توانید زمان سفر را محاسبه کنید. از دیگر خدمات سامانه ۱۴۱ می‌توان به هواشناسی جاده، اخبار و اطلاعات مهم درباره تلفن‌های اضطراری و داده‌های زمان سفر و دیگر موارد اشاره کرد.
برای دریافت هریک از این خدمات کافی است به سایت یا اپلیکیشن ۱۴۱ مراجعه کنید و از منوی خدمات، سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
برای دانلود برنامه و اپلیکیشن ۱۴۱ کافی است به بازار و یا دیگر نرم‌افزارهایی که اپلیکیشن‌های ایرانی ارائه می‌دهند مراجعه کنید. همچنین به محض ورود به سایت ۱۴۱ صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن گزینه دانلود نرم افزار وجود دارد.

نحوه ثبت شکایت‌ها در سامانه ۱۴۱


اگر قصد دارید شکایتی از واحد اتوبوسرانی ثبت کنید می‌توانید از سامانه ۱۴۱ اقدام کنید. برای اینکار باید به سایت ۱۴۱ مراجعه کنید. در صفحه اول گزینه‌ها و خدمات زیادی وجود دارند. شما باید بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران را انتخاب کنید. در این بخش با دو گزینه مواجه خواهید شد. یکی از آن مربوط به پیگیری شکایت و دیگری مربوط به ثبت هرگونه شکایت است.

نحوه ثبت تخلف اتوبوس‌های بین شهری با سامانه ۱۴۱

هنگامی که گزینه ثبت شکایت را انتخاب می‌کنید، سامانه از شما می‌خواهد نوع اتوبوس یا وسیله نقلیه خود را مشخص کنید. گاهی شکایت شما از وسایل نقلیه‌ای است که بار حمل می‌کنند. در این صورت گزینه مربوط به آن را انتخاب کنید.

نحوه ثبت تخلف اتوبوس‌های بین شهری با سامانه ۱۴۱

اگر گزینه مربوط به شکایت پیرامون وسایل نقلیه مسافربری را انتخاب کردید، با سه گزینه دیگر مواجه خواهید شد. این سامانه تنها مخصوص ثبت شکایت و تخلف رانندگان نیست در نتیجه شما از بین سه گزینه راننده، مسافر و تعاونی باید یکی را انتخاب کنید.

نحوه ثبت تخلف اتوبوس‌های بین شهری با سامانه ۱۴۱

در مرحله بعدی باید اطلاعاتی را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شوند:
نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره تلفن همراه، موضوع مورد نظر، مبدا، استان محل تخلف، مقصد، شرکت مسافربری، تاریخ سفر، ساعت حرکت، شماره بلیط، تاریخ وقوع شکایت، شماره پلاک خودرو، شرح شکایت و تصاویر مربوطه.

نحوه ثبت تخلف اتوبوس‌های بین شهری با سامانه ۱۴۱

پس از تکمیل اطلاعات باید کد امنیتی خواسته شده را وارد کنید و کلید ثبت را فشار دهید. پس از انجام این کارها شکایت شما ثبت می‌شود و یک کد پیگیری به شما ارائه می‌شود. پس از گذشت مدتی به شکایت شما رسیدگی می‌شود. از طریق همین سامانه می‌توانید شکایت خود را پیگیری کنید. برای پیگیری باید برروی دکمه پیگیری کلیک کنید و سپس کد پیگیری، تلفن همراه و عبارت امنیتی را وارد کنید و سپس برروی مشاهده بزنید تا نتیجه شکایت به شما نمایش داده شود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است