search
menu

از مثلث برمودا چه می‌دانید؟

[ پنهان کردن ]
معرفی مثلث برمودا
مثلث برمودا کجاست؟
تاریخچه حوادث مثلث برمودا
رازهای مثلث برمودا
حقایق و فرضیه‌های علمی در مورد حوادث برمودا
نجات یافتگان مثلث شیطان
احتمالا شما هم بعد از دیدن انیمیشن هتل ترانسیلوانیا تصوری از یک آبشار مثلثی مرموز و عمیق، یک گرداب کشنده یا هر تصویری که در آن ابر و باد و مه و خورشید و فلک به هم پیچیده شده باشد را در ذهن خود دارید، اما حقیقت لا به لای تفسیرهای نادرست گم شده است .
اما ما در این مقاله قصد داریم شما را از حقیقت این مکان آگاه کنیم و علل شهرت این منطقه را از ابتدا تا به الآن بررسی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.
از مثلث برمودا چه می‌دانید؟

معرفی مثلث برمودا


در گوشه‌ای از اقیانوس اطلس و در جنوب شرق ایالات متحده آمریکا، منطقه‌ای با شهرتی عجیب به چشم می‌خورد.
اولین بار این منطقه توسط وینسنت گادیس در فوریه‌ی سال ۱۹۶۴، مثلث خطاب شد و پس از آن با نام مثلث برمودا یا مثلث شیطان شهرت یافت. این منطقه برخلاف تصور عمومی، یک منطقه‌ی حفاظت شده‌ی امنیتی نیست و شرایط هرگز به گونه‌ای نبوده که تمام کشتی‌ها یا هواپیماهایی که از آن منطقه عبور می‌کنند ناپدید شوند.
اما علت اصلی توجه به این منطقه در نحوه‌ ی غرق شدن است که تا به حال اثری از وسایل نقلیه‌ ای که در آن منطقه ناپدید شده‌اند؛ وجود نداشته است.

مثلث برمودا کجاست؟


در واقع اگر از فلوریدا تا پورتوریکو و از آن‌جا به سمت جزیره‌ی برمودا خطی رسم کنیم، منطقه‌ ای سه گوش به دست می‌آید که مساحتی حدود ۱۲۹۵۰۰۰ کیلومتر مربع دارد؛ به این منطقه‌ ی نبستا پهناور مثلث برمودا گفته می‌شود.
پس دریافتیم که مثلث برمودا روی هیچ نقشه‌ای ترسیم نشده بلکه مساحتی از اقیانوس است که بین خط واصل فرضی سه خشکی قرار دارد.

تاریخچه حوادث مثلث برمودا


به طور کل آمار خیلی دقیقی از خسارت‌ های وارده در این منطقه وجود ندارد اما تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما در آن ناحیه بی هیچ اثری از لاشه ‌ی این وسایل مفقود شده اند. و افرادی که با بلیط هواپیما سفر کرده بودند نیز ناپدید شدند.
اولین کسی که به چیز‌های عجیب در این منطقه اشاره کرد کریستف کلمب بود، این موضوع هنگامی رخ که قطب‌ نمای کریستف کلمب در آن منطقه از کار افتاد و اظهار کرد که نورهای عجیبی را در آسمان مشاهده کرده است در نوشته‌های شکسپیر هم اشاره‌ای به شیطانی بودن این منطقه شده است.

۴ مارس سال ۱۹۱۸
اولین حادثه‌ ای که در این منطقه جلب توجه کرد، واقعه یو اس‌ اس سایکلوپ بود که این کشتی در یک سفر ۹ روزه از باربادوس به مقصد بالتیمور در حرکت بوده است، این کشتی به طرز عجیبی بدون فرستادن سیگنال یا اعلام خطر ناپدید شد و این منطقه قربانی عظیم خود با ۳۰۹ خدمه را با هاله ‌ای از ابهام پوشاند؛ لازم به ذکر است که این ماجرا تاکنون به صورت راز باقی مانده است.

۳۱ ژانویه سال ۱۹۲۱
پنج قایق بادبانی از مبدا کارولینای شمالی به سمت ریو دو ژانیرو در حرکت بودند و در نزدیکی کیپ هتراس ناپدید می‌شوند.

۱ دسامبر سال ۱۹۲۵
کشتی آمریکایی اس اس کوتوپاکسی در حلی که به مقصد هاوانا در حرکت بود طعمه مثلث برمودا شد.

سال ۱۹۴۱
یو اس اس پروتئوس و یو اس اس نرئوس دو کشتی دیگر بودند که از مکزیک به سمت ریو دو ژانیرو در حرکت بودند و هر دو ناپدید شدند.

۵ دسامبر سال ۱۹۴۵
یکی از مشهور ترین و هولناک ترین حوادث برمودا، حادثه ی پرواز شماره ۱۹ است. در این حادثه پنج فروند هواپیمای جنگی که به پرندگان آهنی مشهور بودند و از فلوریدا پرواز می‌کردند با هم ناپدید می‌شوند. و تنها یک فایل صوتی از این پرواز به جا مانده و خلبان در آخرین لحظات می‌گوید: یک چیز درست نیست ما نمی‌توانیم جایی را ببینیم و همه‌ی دستگاه ها از کار افتاده است. برج مراقب که آن ها می‌گوید که به سمت غرب بروند اما ان ها اظهار داشتند که نمی‌دانند غرب کدام سمت است و در نهایت اضافه می‌کند که ما در حال وارد شد به آب‌های سفید یا سبز هستیم کمک!

۳۰ ژانویه سال ۱۹۴۸
هواپیمای سلطنتی بی اس ای ای استار تیگر که از بریتانیا عازم آزور بود هر ۶ خدمه و ۲۵ مسافر آن از بین رفتند.

۲۸ دسامبر سال ۱۹۴۸
هواپیمای داگلاس دی سی-۳ هم از دیگر حوادث جان خراش این منطقه بود که قبل از این که به میامی برسد هر ۳۶ مسافر آن ناپدید شدند.

۱۷ ژانویه سال ۱۹۴۹
از دیگر هواپیمای سلطنتی تودور می‌توان به بی اس ای ای آریل اشاره کرد که که قبل از رسیدن به مقصد که جامائیکا بود با ۷ خدمه و ۱۳ مسافر به کلی مفقود شد.

۱۹۶۳
کشتی اس اس مارین سولفور کویین که حدود ۱۵۰۰۰ تن گوگرد را حمل می‌کرده است، همراه با ۳۹ خدمه ناپدید می‌شود.

۱۹۶۷
یک کروز کابین به اسم ویچکرفت در آن سال گزارشی از برخورد را می‌دهد و درخواست گشت می‌کند، اما وقتی گشت به محل می‌رسند اثری از ملوان و کشتی پیدا نمی‌کنند.

۱۹۶۹
فانوس دریایی ایزاک و دو نگهبانش هر دو گم شدند و دیگر کسی آن‌ها را ندید.
از مثلث برمودا چه می‌دانید؟

رازهای مثلث برمودا


در مورد علل این اتفاقات در مثلث برمودا نظرات زیادی مطرح شده اما همه‌ی آن‌ها با توجه به رازآلود بودن ماهیت برمودا قابل اتکا و مطمئن نیستند.
در واقع برای توضیح علمی در جواب این سوال که چرا لاشه‌ی غرق شدگان برمودا پیدا نمی‌شود باید گفت که، این منطقه بر روی یک جریان بسیار تند آب گرم اقیانوسی به نام گلف استریم قرار گرفته است و گلف استریم از خلیج مکزیک به سوی ایسلند و بخش‌هایی از غرب اروپا جریان می‌یابد. به عبارت دیگر دانشمندان معتقدند که قطعات خرد شده‌ی وسایل غرق شده با جریان گلف استریم در سراسر اقیانوس اطلس شمالی پراکنده می‌شوند.
در مورد خراب شدن قطب نما در برمودا می‌توان گفت که برمودا تنها جای کره‌ی زمین نیست که در آن قطب نما و وسایل مغناطیسی دچار اختلال می‌شوند. بله! درست شنیدید برمودا یک خواهر دوقلو در اقیانوس آرام و نزدیک به کشور ژاپن به نام مثلث اژدها دارد. که در این دو مکان در کره‌ی زمین راستای شمال مغناطیسی و شمال جغرافیایی یکی می‌شوند.

حقایق و فرضیه‌های علمی در مورد حوادث برمودا


به دلیل نبود دلیل منطقی درباره‌ی وجود این رخدادها افراد زیادی فرضیه‌های عجیب و گاهی غیرمنطقی را مطرح می‌کردند.

مه و سفر در زمان:
این فرضیه اظهار دارد که مهی که در مثلث برمودا وجود دارد ماهیت الکتریکی دارد و هرچیزی با آن تماس پیدا کند تلپورت می‌شود.

اوتک:
این موضوع به تئوری‌های توطئه که درباره‌ی منطقه‌ی ۵۱ مطرح می‌شود شباهت زیادی دارد؛ به این صورت که می‌گوید یک منطقه ۵۱ زیر دریایی وجود دارد که حاصل هم‌دستی دولت آمریکا یا فرازمینی‌هاست و در زیر اقیانوس آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند.‌

آتلانتیس:
بر اساس این فرضیه، شهر آتلانتیس در زیر منطقه برمودا قرار دارد و کار نکردن وسایل مغناطیسی را با سلول‌های برق و کریستال‌های انرژی توجیه می‌کنند.

خطای انسانی:
اما بسیاری از نظریه‌پردازان به این قبیل موضوعات علاقه‌ای نشان نمی‌دهند، زیرا معتقدند همه‌ی این موضوعات توضیحی ساده‌تر و منطقی تر را یدک می‌کشند و این موضوعات را حادثه‌ای از میان هزاران حادثه که در طول سال اتفاق می‌افتد، برمی‌شمارند.
با همه‌ی این تفاسیر هنوز هم خسارات در این منطقه ادامه دارد و هنوز هم دلیل محکمی برای اثبات نظریه‌های مجزا یا یافتن قطعاتی از کشتی یا هواپیماهای گم شده وجود ندارد، اما موضوعی که کاملا آشکار است وجود دلیلی عقلانی برای این موضوع است که تا همیشه پنهان نخواهد ماند.

نجات یافتگان مثلث شیطان


قایقران تام پلیزانت، ناخدا بارنی اسپونر که برای ماهیگیری به برمودا رفته بود، و پرستار نیوزلندی ۴۲ ساله ای که به سفر دریایی رفته بود از کسانی بودند که از حوادث جان سالم به در بردند اما وقتی پیدا شدند کاملا بیهوش بودند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است