search
menu
ازبکستان keyboard_arrow_down close

ازبکستان

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۱

درباره ازبکستان

ازبکستان (Uzbekistan) از کشورهای آسیای مرکزی و از جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی است. ازبکستان با کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان و ترکمنستان همسایه است. ازبکستان یکی از مناطق باستانی سرزمینی است که توران نامیده می‌شود.

زبان، دین و واحد پولی ازبکستان


زبان رسمی ازبکستان، زبان ازبکی است و بیش از ۸۸ درصد مردم این کشور را مسلمانان سنی مذهب تشکیل می‌دهند. واحد پولی ازبکستان، «سوم ازبکی» نام دارد.
ازبکستان

تاریخچه ازبکستان


ازبکستان در سده‌های پیش از میلاد سرزمین زندگی اقوام کوچ‌نشینی به نام سکایی‌ها بوده است که مجموعه‌ای از فرمانروایی‌ها به نام خوارزم، سغد و باکتریا را پایه‌گذاری کردند. این منطقه در دوران پیش از اسلام توسط امپراتوری هخامنشی، یونانیان مقدونی و سپس اشکانیان و ساسانیان اداره می‌شده است. پس از اسلام، این منطقه توسط حاکمان محلی اداره می‌شد و شهرهایی مانند سمرقند، خیوه و بخارا که در مسیر جاده ابریشم بودند، توسعه پیدا کردند. در سده سیزدهم، این منطقه توسط مغولان تصرف شد و پس آن اقوام ترک آسیای مرکزی مانند تیموریان بر آن حکمفرما بودند. در سده نونزدهم امپراتوری روسیه تزاری ازبکستان را تحت اختیار گرفت و با انقلاب اکتبر، ازبکستان به عنوان یکی از جمهوری‌های اقماری اتحاد جماهیر شوری درآمد. در سال ۱۹۹۱ ازبکستان استقلال خود را به دست آورد.

شهرها و جاهای دیدنی ازبکستان


تاشکند پایتخت کشور ازبکستان است و سمرقند و سمنگان، دیگر شهرهای بزرگ ازبکستان هستند. ازبکستان به عنوان کشوری در آسیای مرکزی که فرهنگ‌های گوناگون در آن حضور داشته‌اند، دارای میراث فرهنگی طولانی است و مکان‌های تاریخی متعددی در خود دارد. از جمله: گور امیر، رگیستان، مسجد بی بی خانیم، ارگ بخارا، یادبود سامانی و موزه افراسیاب. ازبکستان همچنین به سبب اقلیم نیمه کوهستانی‌اش، دارای دشت‌های باز و دریاچه‌های متعدد است.
ازبکستان

بهترین زمان برای سفر به ازبکستان


به دلیل اقلیم خاص ازبکستان و آسیای مرکزی، این کشور تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد. به همین دلیل فصل بهار و پاییز فصل‌های مناسبی برای سفر به ازبکستان هستند.

دیدنی های ازبکستان