search
menu

جاهای دیدنی تونس

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای دیدنی تونس
چرا بازدید از جاهای دیدنی تونس پیشنهاد می‌شود؟
شهر باستانی کارتاژ (The ancient city of Carthage)
آمفی تئاتر El Djem (The amphitheater at El Djem)
سیدی بو سعید (Sidi Bou Said)
تپه‌های شنی گرند ارگ اورینتال (Grand Erg Oriental)
بولا رجیا (Bulla Regia)
قیرَوان (Kairouan)
شهر قدیمی سوسه (Sousse Medina)
شط الجرید (Chott el Djerid)
الحمامات (Hammamet)
دوگا (Dougga)
شهر قدیمی تونس (Medina of Tunis)
توزر (Tozeur)
ماتماتا (Matmata)
موناستیر رباط (Ribat of Monastir)
ویرانه‌های رومی (Ancient Sufetula)
بندر الکانتاوی (Port El Kantaoui)

درباره جاهای دیدنی تونس


جاهای دیدنی تونس از بیابان‌های بکر گرفته تا آثار و بقایای تاریخی می‌توانند برای هر گردشگری جذاب و جالب باشند. تونس که در آفریقای شمالی واقع شده است، به دلیل فاصله نزدیکی که به دریا دارد بسیار جذاب‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. دریای مدیترانه همواره سبب شده است تا صنعت گردشگری این کشور رونق بیشتری بگیرد. مردمی با لباس محلی، بازارهای قدیمی که صنایع دستی می‌فروشند و خانه‌هایی با معماری سنتی و قدیمی همه و همه می‌توانند سبب جذب هر چه بیشتر گردشگر شوند. کشور تونس دارای پایتختی با همین نام نیز هست. این کشور که شمالی‌ترین کشور در شمال آفریقا است، دارای جمعیت قابل‌توجهی از مسلمانان است. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی تونس با ذکر برخی جزئیات در رابطه با آن‌ها پرداخته خواهد شد. گردشگران می‌توانند با رزرو تور مسافرتی به آفریقا سفر کرده و بلیط هواپیما را خریداری کنند و از این کشور مهم و برجسته در آفریقای جنوبی بازدید کنند.
جاهای دیدنی تونس

چرا بازدید از جاهای دیدنی تونس پیشنهاد می‌شود؟


• افرادی که به آفریقا علاقه دارند می‌توانند تونس را به‌عنوان یکی از بهترین نمایندگان گردشگری در آفریقا انتخاب کنند.
• تونس دارای جاذبه‌های دیدنی طبیعی و تاریخی است که بازدید همزمان از این نوع جاذبه‌ها می‌تواند برای گردشگران جذاب و جالب باشد.
• تاریخ بسیار غنی در این منطقه حاکم است و دوستداران تاریخ و فرهنگ می‌توانند بقایا و نشانه‌های این تاریخ غنی را در تونس به راحتی مشاهده کنند.
• نزدیکی به دریای مدیترانه سبب شده است تا برخی شهرهای تونس در رابطه با جذب گردشگر بتوانند بسیار موفق عمل کنند.

شهر باستانی کارتاژ (The ancient city of Carthage)


امروزه کارتاژ معروف‌ترین جاذبه در حومه تونس است و زمانی که به آنجا بروید، واقعاً از دیدن آثار و بقایای تاریخی به جا مانده شگفت‌زده خواهید شد. ویرانه‌های شهر باستانی هنوز در ساحل خلیج تونس باقی مانده‌اند و با عظمت و تاریخ غنی‌ای که دارند گردشگران را تحت تأثیر قرار می‌‌دهند. متأسفانه تاکنون مورخان موفق به کسب اطلاعات کافی در مورد تاریخ و پیشینه دقیق شهر باستانی کارتاژ نشده‌اند، اما کاوش‌های گسترده در مناطق اطراف همچنان ادامه دارد. ویرانه‌های چندین شهر باستانی که زمانی در این سرزمین زیبای ساحلی وجود داشته است، قبلاً در حفاری‌هایی که زیر نظر یونسکو انجام شده، کشف شده است. اینجا از معروف‌ترین جاهای دیدنی تونس است که برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد. رزرو اینترنتی بلیط هواپیما می‌تواند در داشتن یک سفر آسوده به تونس شما را یاری کند.
آدرس شهر باستانی کارتاژ: Carthage, Tunisia

آمفی تئاتر El Djem (The amphitheater at El Djem)


آمفی تئاتر El Djem اغلب با آمفی تئاتر کولوسئوم رومی مقایسه می‌شود. این سازه باشکوه در حال حاضر ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و اگرچه امروز سطح آن بسیار پایین‌تر از خیابان‌های مدرن El Djem است، دیوارهای آن هنوز بالاتر از ساخت و سازهای مدرن شهر هستند و به راحتی قابل مشاهده هستند. با گذشت مدت زمان زیادی از ساخت این بنا، این سازه بسیار عظیم است و تصور اینکه بنایی به این باشکوهی و عظمت چگونه در آن‌ها سال‌ها ساخته شده هر فردی را به تفکر وا می‌دارد. شما هنوز هم می‌توانید در راهروهای زیر میدان، درست مانند گلادیاتورها قدم بزنید و یا از طبقات بالای صندلی‌ها بالا بروید و به تماشای نبردهایی که در پایین رخ داده است، بنشینید. اینجا نماینده و نشانه‌ای از قدرت امپراطوری روم در تونس است.
آدرس آمفی تئاتر: El Djem: musée, El Jem 5160, Tunisia
جاهای دیدنی تونس

سیدی بو سعید (Sidi Bou Said)


سیدی بو سعید زیباترین جاذبه تونس است، شهری که ترکیب رنگ‌های سفید و آبی در جای جای آن حاکم است. شما می‌توانید بر صخره‌ای ایستاده و حس کنید که مدیترانه در زیر پای شما کشیده شده است. با ایستادن روی صخره‌های این جاذبه می‌توانید در دوردست کوه‌های اطلس و کارتاژ باستانی را ببینید. این شهر از این جهت غیرمعمول است که تمام ساختمان‌های آن به رنگ سفید و پنجره‌ها و حصارهای آن آبی آسمانی هستند. براساس داستان راهنماهای گردشگری، یک بار در این مکان زیبا و آرام، یک گردشگر ثروتمند و نجیب فرانسوی خانه‌ای خرید و به ساکنان پیشنهاد کرد خانه‌های خود را به رنگ‌های سفید و آبی رنگ کنند تا کمتر در برابر پرتوهای آفتاب درخشان آفریقا گرم شوند. این جاذبه همواره به دلیل ساحل آرامش‌بخش و خانه‌های جذابش مورد توجه گردشگران بوده است.
آدرس سیدی بو سعید: town in northern Tunisia located about 20 km from the capital, Tunis.

تپه‌های شنی گرند ارگ اورینتال (Grand Erg Oriental)


صحرای وسیع تونس قسمت اعظم داخلی این کشور را پوشانده است و زیباترین گوشه صحرا، میدان تپه‌های شنی است که به Grand Erg Oriental معروف است. این تپه‌های شنی زیبا و شاعرانه، منظره‌ای واقعی و باشکوه از بیابان هستند که توسط شن‌های بیابانی تشکیل شده‌اند و همیشه در حال تغییر هستند. برای بسیاری از بازدیدکنندگان، این یک زمین بیابانی ماجراجویانه است که در آن امکانات لازم برای سوار شدن به کالسکه‌ها و شتر‌سواری وجود دارد. اما هیچ چیز در این بیابان از لذت ساده نشستن بر فراز یکی از این کوه‌های شنی و تماشای غروب خورشید در آن بلندی دل‌چسب‌تر نیست. تپه‌های شنی گرند ارگ اورینتال از جمله جاهای دیدنی تونس است که به شما پیشنهاد می‌شود حتماً در سفر خودتان به تونس بازدیدی به آن داشته باشید.
آدرس تپه‌های شنی گرند ارگ اورینتال: 5CFJ+XXR, Libya

بولا رجیا (Bulla Regia)


تونس از جمله جاهایی است که آثار و بقایای معماری‌های رومی در آن بسیار دیده می‌شود. اما Bulla Regia در نزدیکی Tabarka جالب‌ترین و جذاب‌ترین این نوع جاذبه‌های تاریخی در این کشور است. این جاذبه تاریخی در میان مردم این منطقه با نام Henchir Hammam Darradji شناخته‌ می‌شود. در اینجا، ساکنان رومی با ساختن آب راه‌های زیرزمینی برای ویلاهای خود با آب و هوای خشن تابستان کنار می‌آمدند و امروز نیز بقایای بجای مانده از این معماری‌ها ما را مجذوب خود می‌کند. برای دوستداران تاریخ، این فرصتی منحصربه‌فرد برای قدم زدن در خانه‌های رومی واقعی است. دیوارهای آن‌ها هنوز دست نخورده است و برخی از موزاییک‌های کف در برخی خانه‌ها خوب و درست باقی مانده‌اند. علاوه بر خانه‌ها، آمفی تئاتر واقع شده در بولا رجیا نیز به‌خوبی بیانگر نشانه‌های موجود از تاریخ و تمدن در این منطقه است. این‌ جاذبه تاریخی نگاهی اجمالی به زندگی مسکونی دنیای باستان دارد. تورهای گردشگری شما را در بازدید از این جاذبه می‌توانند یاری کنند.
آدرس بولا رجیا: 2013 Ben Arous - Tunisia Z.I. Ben Arous BULLA REGIA Sarl
جاهای دیدنی تونس

قیرَوان (Kairouan)


قیروان با مساجد، مدارس، مقبره‌های فراوان و به عنوان چهارمین شهر مهم برای افراد مسلمان مطرح است. این شهر با داشتن بناهای تاریخی فراوان، سهم بسزایی از درآمدهای صنعت گردشگری تونس را به خود اختصاص داده است. معماری عربی اینجا به چشم می‌آید و باریکه‌های نور در بین مناره‌ها و گنبدها صحنه‌ای خیره‌کننده و مثال‌زدنی را به تصویر می‌کشد. قیروان با داشتن کوچه‌های باریک و پر پیچ و خم و خانه‌های رنگارنگ و قدیمی، فضای دلربایی را خلق کرده است که گذر زمان در آن جایی ندارد. تاریخچه این شهر به سال ۱۶۷۰ میلادی برمی‌گردد. برجسته‌ترین معماری دیدنی قیروان، مسجد قیروان است.
آدرس قیروان: M4J3+GMR, Rue de La Kasbah, Kairouan, Tunisia

شهر قدیمی سوسه (Sousse Medina)


مدینه سوسه یا شهر قدیمی سوسه یک محله در شهر سوسه تونس است. این محله که در سال ۱۹۸۸ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد، نمونه‌ای بارز از معماری قرون اولیه اسلام در تونس است. این محله شامل ساختمان‌ها و مسجد بزرگ سوسه است. این محله امروز موزه باستان‌شناسی سوسه را در خود جای داده است. شما در صورت خرید بلیط هواپیمای خارجی می‌توانید این محله را نیز جز جاهای دیدنی قرار دهید که می‌خواهید از آن‌ها بازدید کنید. سوسه یک بندر مهم تجاری و نظامی در گذشته بوده است و نمونه بارز شهری است که قدمت آن به قرون اول اسلامی می‌رسد. امروزه جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این شهر وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. سوق یا همان بازاری که در اینجا وجود دارد می‌تواند گردشگران را با سوغاتی‌ها و صنایع دستی این منطقه آشنا کند. در گذشته این محله ۶ دروازه داشته است ولی امروزه آنچه از آن‌ها به جای مانده است دو دروازه است.
آدرس شهر قدیمی سوسه: RJHQ+3G7, Sousse, Tunisia

شط الجرید (Chott el Djerid)


شط الجرید یک نمکزار وسیع در تونس است که دیدن آن می‌تواند تداعی‌کننده یک صحنه ماورایی برای گردشگران باشد. البته بسته به فصلی که قرار است به اینجا سر بزنید ممکن است زیبایی‌های آن متفاوت باشد. در تابستان، مناظری با سراب‌های درخشان در افق و زمین به‌صورت تکه‌های پازلی به شدت سفید و ترک‌خورده در زیر پای شما همین‌قدر جذاب و حیرت‌انگیز است. بااین‌حال، در طول زمستان، حوض و دریاچه موجود در این بیابان و نمکزار تا حدی با آب پر می‌شود و دریاچه‌ای عجیب در میان دشت‌های بیابانی متروک اطراف ایجاد می‌کند. اگر به این نمکزار بروید طبیعت مناظر بسیار عجیب و غریب‌تری از آنچه که تصور می‌کنید را ایجاد می‌کند.
آدرس شط الجرید: is situated near to the city of Douz, dubbed the “gateway to the Sahara.”
جاهای دیدنی تونس

الحمامات (Hammamet)


Hammamet از بهترین شهرهای ساحلی دنیا است. این شهر آرام در شبه‌جزیره Cap Bon واقع شده است. اینجا برترین استراحتگاه ساحلی و دریایی در تونس است که برای داشتن تعطیلات ساحلی آرام به شما کمک می‌کند. شهر الحمانات با ساختمان‌های زیبای سفیدش که در کنار دریای آبی روشن قرار گرفته‌اند، جذابیت مدیترانه‌ای خاص را دارا است و همه کسانی را که برای آفتاب گرفتن روی شن‌های نرم و سفید می‌آیند، مجذوب خود می‌کند. برای کسانی که به اینجا می‌آیند، تفریحات دیگر که دور از دریا باشند شامل قدم زدن در بازارهای قدیمی و کوچه پس کوچه‌های شهر است که می‌تواند جذاب باشد. الحمامات از جمله جاهای دیدنی تونس است که شهرت جهانی دارد و گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

دوگا (Dougga)


این جاذبه دیدنی که فاصله نزدیکی با پایتخت تونس دارد از دیگر آثار تاریخی است که معماری آن معماری دوران روم است. این محل به‌خوبی حفاظت شده است و به دلیل داشتن محیطی آرام جای مناسبی برای گردشگران است. دوگا یکی از شهرهای پررونق در قرن ششم قبل از میلاد بود و امروزه بقایایی از دوران روم و بیزانس را در خود جای داده است. بقایای دوران روم در اینجا بزرگ‌ترین بخش از بناهای تاریخی دوگا را شامل می‌شوند. از دوگا دیدن فرمایید تا تئاتر رومی، معابد، حمام‌های متعدد و ویلاها را با ستون‌هایشان را از نزدیک ببینید.
آدرس دوگا: C6F9+5PH, Dougga, Délégation de, Teboursouk, Tunisia

شهر قدیمی تونس (Medina of Tunis)


اگرچه پایتخت تونس بیشتر برای تماشای دو جاذبه توریستی اصلی کارتاژ و موزه باردو مورد بازدید قرار می‌گیرد، منطقه مدینا یا شهر قدیمی تونس در مرکز تونس ارزش وقت گذراندن و بازدید را دارد. کوچه‌های پرپیچ و خم این محله قدیمی از شهر با بازارها (خیابان‌های خرید)، مساجد و بناهای تاریخی، برای گشت‌وگذار بسیار سرگرم‌کننده هستند. یک جای متفاوت و جذاب در این منطقه از شهر تونس رفتن به پشت‌بام مسجد درخت زیتون و دیدن شهر از آن بالا باشد. این مسجد متعلق به دوره امویان است. در این منطقه عمارت‌های قدیمی بازسازی شده و کاخ دار حسین نیز وجود دارد که بازدید از هر کدام می‌تواند جذابیت منحصربه‌فردی برای شما داشته باشد.
آدرس شهر قدیمی تونس: Tunis, Tunisia
جاهای دیدنی تونس

توزر (Tozeur)


Tozeur یک شهر بیابانی است که در جنوب شرقی تونس قرار دارد. برای بسیاری از بازدیدکنندگان، این جاذبه علاوه بر اینکه یک جاذبه گردشگری است، یک پایگاه علمی برای علاقه‌مندان به مطالعه درباره ویژگی‌های زمین‌شناختی این منطقه نیز هست. منطقه توزر تونس دارای باغ‌های خرما و خانه‌هایی با معماری سنتی و آجری است. اگرچه برای رسیدن به این منطقه باید یک مسیر طولانی را بپیمایید و از یک فلات بیابانی طولانی بگذرید تا به اینجا برسید ولی جذابیت خاص این منطقه ارزش پیمودن این‌همه راه را دارد. بلیط هواپیما لحظه آخری را می‌توانید به راحتی به‌صورت اینترنتی تهیه کنید و با سفر به جاذبه‌های گردشگری تونس جذب زیبایی آن‌ها شوید. بهتر است تونس را در فصول معتدل‌تر بازدید کنید زیرا تابستان‌های آن بسیار گرم است.
آدرس توزر: City in Tunisia

ماتماتا (Matmata)


این دهکده کوچک زمانی معروف شد که به‌عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلم جنگ ستارگان مورد استفاده قرار گرفت. یکی از خانه‌های قدیمی آن بنام Troglodyte Matmata جاذبه اصلی آن است و همین خانه در فیلم مورد استفاده قرا گرفته است. برای فرار از گرمای شدید فلات خشک منطقه، افراد محلی در اعماق زمین حفره ایجاد می‌کنند و یک گودال بزرگ دایره‌ای را در بخش زیرزمینی قرار می‌دهند که به عنوان یک حیاط عمل می‌کند‌ و در دیواره‌های غار نیز اتاق‌هایی می‌سازند تا به‌عنوان نشیمن از آن استفاده کنند و دمای معتدل‌تری را تجربه کنند. امروزه برخی از خانه‌ها برای بازدید مسافرانی که می‌خواهند یک شب اقامت در غار را تجربه کنند، تدارک دیده شده‌اند. ماتماتا یکی دیگر از جاهای دیدنی تونس است که در نوع خودش منحصربه‌فرد است.
Matmata در تونس مرکزی جنوبی ، ۴۳ کیلومتری جنوب شرقی گابس و ۱۰۸ کیلومتری شمال غربی از مدینین قرار دارد.

موناستیر رباط (Ribat of Monastir)


یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای تاریخی تونس، موناستیر رباط است و اولین قلعه‌ای بود که در تونس در طول قرن هشتم ساخته شد. این قلعه ساحلی دریایی نمونه‌ای استثنایی از معماری دفاعی قرون وسطایی است که از ویژگی‌های اصلی آن این است که شامل دیوارهای پر پیچ و خم، نگهبانی و حیاط‌های داخلی است. دیوارهای آجری و بلند آن نمادی از استقامت و استحکام قلعه است. قلعه ساحلی موناستیر رباط بسیار بزرگ‌تر از نمونه امروزی بوده است ولی آنچه مشاهده می‌کنید تنها بخش کوچکی از آثار آن دوران است. از جذابیت‌های این قلعه قرار گرفتن آن در کنار بندرگاه ساحلی است که جذابیت آن را چند برابر کرده است. موناستیر رباط در حال حاضر صرفاً کاربرد گردشگری دارد.
آدرس موناستیر رباط: QRGM+F6M, Rte de la Falaise, Monastir, Tunisia
جاهای دیدنی تونس

ویرانه‌های رومی (Ancient Sufetula)


ویرانه‌های رومی Sufetula در شهر کوچک Sbeitla برای جذب جمعیت توریستی موفق بوده است. این جاذبه شناخته‌شده به دلیل وجود تعداد زیادی از ساختمان‌های باقی مانده از دوره رومیان از جمله یک قوس بزرگ، حمام عمومی و معابد متعدد یکی از بهترین مکان‌های تاریخی است که با بازدید در آن می‌توان دنیای روم باستان را تصور کرد. Sufetula توسط امپراتوری روم تأسیس شد و به دلیل کشت زیتون برای امپراتوری، رونق گرفت و در دوران بیزانس نیز از اهمیت بیش‌تری برخوردار شد. امروزه یک سایت باستان‌شناسی درست در حاشیه شمالی شهر مدرن Sbeitla در تونس مرکزی واقع شده است. فقط تعداد محدودی محل و مکان اقامتی در نزدیکی این بخش وجود دارد. هنوز هم درباره این آثار به جا مانده از دوره روم موارد بسیاری وجود دارد که ناشناخته و کشف نشده است. شما می‌توانید به راحتی با داشتن یک راهنمای گردشگری از جاذبه‌های تاریخی تونس دیدن کنید و اطلاعات بسیاری را به دست آورید.
آدرس ویرانه‌های سوفتولا: Sbeitla, 1.1 miles from Roman Ruins of Sufetula

بندر الکانتاوی (Port El Kantaoui)


ساحل زیبا و بندر الکانتاوی حدود ۳ کیلومتر طول دارد. این بندر با داشتن قایق‌های بادبانی مجهز و زیبا جلوه‌ای خاص را به این منطقه بخشیده است. این بندر سال ۱۹۷۹ برای تفریح و جذب گردشگر ساخته شده است. سواحل زیبا، زمین‌های گلف، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری مختلفی در این بندرگاه وجود دارد. جت‌ها و قایق‌های گردشگری می‌توانند برای کسانیکه به تفریحات دریایی علاقه دارند گزینه مناسبی باشند. فاصله شهر سوسه تا این بندر حدود ۱۰ دقیقه است که به آسانی از طریق تاکسی می‌توانید این مسیر را طی کنید.
آدرس بندر الکانتاوی: Hammam Sousse, Tunisia
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است