search
menu
تونس keyboard_arrow_down close
label
رزرو هتل

درباره تونس

تونس (Tunisia) کشوری در شمالی‌ترین نقطه قاره آفریقا است که از یک سو به دریای مدیترانه و از سوی دیگر به صحرای آفریقا می‌رسد.

زبان، دین و واحد پولی تونس


زبان رسمی تونس، عربی با گویش تونسی است. زبان فرانسوی هم به دلیل استعمار این کشور توسط فرانسه در سده پیش، در این کشور استفاده می‌شود. دین بیشتر مردم تونس اسلام است و واحد پولی این کشور دینار تونسی است.
تونس

تاریخچه تونس


کهن‌ترین دوران تاریخی کشور تونس با حکومت کارتاژ پیوند خورده است و هنوز هم هویت تاریخی این کشور برخی نام‌های آن با واژه کارتاژ همراه است. امپراتوری روم اما این کشور را در سلطه خود گرفت و برای ۸۰۰ سال بر آن فرمانروایی کرد. در دوران مدرن اما این کشورهای اروپایی بودند که در راستای اهداف استعماری خود به این کشور روی آوردند. فرانسه مهمترین کشور در این میان است و زبان فرانسوی، میراث حضور این کشور در تونس است.

شهرها و جاهای دیدنی تونس


شهر تونس (Tunis) پایتخت و بزرگترین شهر کشور تونس است و صفاقس و سوسه دیگر شهرهای بزرگ تونس هستند.
تونس شهری با تاریخچه طولانی و ویژگی‌های طبیعی منحصر به فرد است که موجب شده جاذبه های گردشگری متنوع و ویژه‌ای داشته باشد. تونس دارای تاریخ طولانی از حضور امپراتوری‌ها و کشورهای گوناگون است. آمفی تئاتر رومی ال جم، شهر باستانی سوسه، شهر باستانی بیرسا و مسجد جامع کایرون از جمله بناهای تاریخی و کهن تونس هستند. پارک طبیعی جربا، ساحل و دماغه بن، دریاچه ایچکول و دریاچه تونس هم از جاذبه های طبیعی تونس هستند. تونس همچنین با هدف توسعه صنعت گردشگری خود مجموعه‌ای از مکان‌های گردشگری مدرن و شهری را آماده سازی کرده است. موزه ملی باردو، پارک تفریحی سرزمین کارتاژ، موزه ملی کارتاژ، پارک تفریحی و باغ وحش فریگویا از جمله این جاذبه های گردشگری هستند.

زمان مناسب برای سفر به تونس


تونس کشوری نسبتا خشک و بیابانی است. اما به سبب همسایگی با دریای مدیترانه در شمال وجود کوهستان‌ در مناطق شمالی دارای مناطق سرسبز است.
تونس

غذاهای تونس


حضور فرهنگ‌ها و ملت‌های گوناگون در این کشور از دوران باستان تا امروز در تونس، موجب شده است این کشور دارای سبک غذایی متنوعی باشد. از جمله مشهورترین غذاهای تونس می‌توان به سالاد تونسی، فریکاسه، سوپ لب لبی، سالاد مشویا، تاژین و دونات بمبلونی است.