search
menu

موزه ملی کره

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه ملی کرده بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه ملی کره
معماری موزه ملی کره
بخش‌های مختلف موزه ملی کره
امکانات و خدمات ارائه‌شده در موزه ملی کره
گالری‌های موزه ملی کره
ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی کره
راه‌های دسترسی به موزه ملی کره
جاذبه‌های دیدنی نزدیک به موزه ملی کره
هتل‌های نزدیک به موزه ملی کره
موزه ملی کره در شهر سئول کره جنوبی قرارگرفته است. این موزه شامل ۲۲۰ هزار اثر بی‌نظیر است و فعالیت خود را از سال ۱۹۴۵ میلادی آغاز کرده و تاکنون نیز جزو پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی این کشور به شمار می‌رود. در این موزه تلفیقی از تاریخ و هنر کشور کره به نمایش گذاشته‌شده و محققان در زمینه باستان‌شناسی، تاریخ، هنر تحقیقات لازم را انجام می‌دهند، همچنین کلاس‌ها و نمایشگاه‌های موقت نیز در این محل برگزار می‌شوند. وقتی با خرید بلیط هواپیما عازم کشور کره جنوبی می‌شوید، بی‌شک یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد، پیشنهاد ما این است در این سفرتان بازدید از موزه ملی را از دست ندهید و در اولویت بازدیدهای روزهای نخستین سفرتان قرار دهید. این موزه زیبا سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیا می‌شود و همه بازدیدکنندگان با تاریخ و تمدن غنی این کشور آشنا می‌شوند. در ادامه به معرفی بیشتر این موزه می‌پردازیم، بنابراین با ما همراه باشید.

چرا باید از موزه ملی کرده بازدید کنیم؟


• موزه ملی کره جنوبی جزو قدیمی‌ترین موزه‌های این کشور است.
• موزه ملی ازلحاظ تعداد آثار هنری یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های شرق آسیا به محسوب می‌شود.
• موزه ملی کره دارای جایگاه باارزشی است که نشان‌دهنده تاریخ حیرت‌انگیز این کشور از زمان باستان تا معاصر است.
• معماری بی‌نظیر این موزه در جذب گردشگر و توریست نقش زیادی دارد.
موزه ملی کره

تاریخچه موزه ملی کره


با توجه به اینکه موزه ملی از سال ۱۹۴۵ میلادی فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرده است. تمامی آثار هنری نگهداری شده در این موزه دارای ارزش زیادی هستند و هریک از این آثار نمادی از فرهنگ و هنر مردم کشور کره را نشان می‌دهند. به دلیل وجود همین آثار هنری سالانه توریست‌های بسیار زیادی را روانه این کشور می‌شوند. موزه ملی کره از سال ۲۰۰۵ به ساختمان جدید خود واقع در باغ فامیلی یونگسان نقل مکان کرد و با ۱۳ هزار اثر برای اولین بار بازگشایی شد، همچنین ساختمان قدیمی موزه نیز در برابر زلزله ۶ ریشتری مقاوم‌سازی گردید. با توجه به این‌که موزه ملی کره نزدیک به پارک یونگسان در یک پارک جنگلی با دریاچه کوچک واقع‌شده است، به‌عنوان زیستگاه طبیعی گونه‌های مختلف چندین نوع پرنده و درخت نیز شناخته می‌شود.
همچنین این موزه به‌عنوان مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی در زمینه مطالعه و تحقیق، آموزش اجتماعی، نشریات علمی نقش اساسی دارد. موزه ملی کره تا سال ۲۰۰۵ میلادی فضای بزرگی نداشت اما با تصمیم‌گیری مسئولین مربوطه و با گسترش این مجموعه به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی شناخته شد. این موزه نه‌تنها به‌عنوان محلی برای نگهداری آثار گوناگونی از تاریخ پر فراز و نشیب کره جنوبی است، بلکه از نکات موردتوجه در این موزه می‌توان به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی اشاره کرد که با استقبال مردم محلی و توریست‌ها روبرو شده است.

معماری موزه ملی کره


یکی از دلایل اصلی جذب توریست به‌سوی این موزه معماری فوق‌العاده زیبای آن است که ناخودآگاه نظر همگان را به‌سوی خود جذب می‌کند. در ساختمان این موزه از معماری سنتی کشور کره جنوبی استفاده گردیده و به‌محض ورود به ساختمان متوجه جلوه‌های بی‌نظیری از این معماری سنتی خواهید شد. در همان بخش ورودی می‌توانید یک پلازا را تماشا کنید که دو بخش موزه را به یکدیگر وصل کرده است. کف این موزه چوبی است و توریست‌ها با تماشای این بنا جذب زیبایی آن خواهند شد. همان‌طور که اشاره شد پلازا در فضای باز توانسته دو بال اصلی موزه را به هم وصل کرده و همین بخش برای همه بازدیدکنندگان باز است و برای دسترسی به هر نقطه از موزه مانند نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و دفاتر اداری کاربرد دارد. در هنگام بازدید از National Museum Of Korea آثار باارزش زیادی را خواهید دید که برخی از این آثار عبارت‌اند از پنسیو بدهیستاوا (میراث مشهور کشور کره)، مشعل آجری گوریو سلادون، پاگودای ۱۰ طبقه‌ای و تاج طلایی از سیلا.

بخش‌های مختلف موزه ملی کره


این موزه دارای بخش‌های مختلفی است که عبارت‌اند از نمایشگاه‌های موقت، امکانات آموزشی، موزه کودکان، نمایشگاه روباز، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه و غیره.

امکانات و خدمات ارائه‌شده در موزه ملی کره


در سال‌های اخیر خدمات پیشرفته‌ای برای بازدیدکنندگان در این موزه فراهم گردیده است که یکی از این امکانات استفاده از تور دیجیتالی است. در این سرویس راهنمای دیجیتالی می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از موزه را کسب کنید. این راهنمای دیجیتال برای بازدیدکنندگان ۱۴ سال به بالا ارائه می‌شود و برای بهره‌مندی از این دستگاه باید از یک روز قبل اقدام کنید.

گالری‌های موزه ملی کره


موزه ملی کره دارای ۶ گالری است:
• دوره پیش‌ازتاریخ و تاریخ باستانی
• تاریخ قرون‌وسطی و اوایل مردن
• آثار اهداشده
• خوشنویسی و نقاشی
• هنر آسیایی
• گالری مجسمه‌سازی و صنایع‌دستی
موزه ملی کره

اولین بخش موزه ملی کره به دوره پیش‌ازتاریخ و تاریخ باستانی تعلق دارد که در این بخش آثار تاریخی مربوط به تاریخ باستان کشور کره به نمایش گذاشته‌شده است. با توجه به اینکه کره جنوبی دارای تاریخی غنی است، به همین علت آثار دوران تاریخی این کشور نیز بسیار جالب هستند. بخش تاریخ قرون‌وسطی به‌عنوان دومین بخش این موزه بوده و شامل آثار مربوط به دوران قرون‌وسطی است، مطمئناً برای علاقه‌مندان تاریخ بازدید از این بخش بسیار جذاب خواهد بود. در بخش آثار اهداشده نیز می‌توانید آثاری را بازدید کنید که در طول تاریخ به این موزه اهداشده‌اند. برای علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی و نقاشی نیز بازدید از بخش مربوط به این هنرها توصیه می‌شود، در این بخش می‌توانید آثار هنری بسیار زیبایی را مشاهده کنید. بخش هنر آسیایی نیز مربوط به قاره آسیا مخصوصاً شرق آسیا است که در این بخش می‌توانید آثاری هنری و تاریخی کشورهای آسیایی را مشاهده کنید. گالری آسیایی برای آشنایی با فرهنگ آسیایی طراحی‌شده و شاهکارهای زیادی از کشورهای مختلف آسیا در این بخش قرار داده‌شده است که هریک از این آثار دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. درنهایت، بخش آخر این موزه ملی مربوط به گالری مجسمه‌سازی و صنایع‌دستی است.

ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی کره


موزه ملی کره همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر و شنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۹ شب دایر بوده و عموم مردم می‌توانند از این موزه بازدید کنند. تنها روز تعطیلی این موزه اول ژانویه برابر با آغاز سال جدید میلادی است. برای ورود به محوطه این موزه نیازی به پرداخت هزینه ندارید اما برای بازدید از گالری‌های موجود باید بلیط ورودی تهیه کنید.

راه‌های دسترسی به موزه ملی کره


برای دسترسی به این موزه بی‌نظیر می‌توانید از مترو استفاده کنید و برای این منظور باید سوار خط ۴ شده و در ایستگاه Ichon پیاده شوید. سپس از خروجی دوم خارج‌شده و با ۱۵۰ متر پیاده‌روی به پارک فامیلی یونگسان دسترسی خواهید داشت.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به موزه ملی کره


جنگل کوچک بامبو: ۱۸ دقیقه
مجسمه یادبود جنگ کره: ۲۲ دقیقه
روستای نامسانگل هانکوک: ۲۸ دقیقه

هتل‌های نزدیک به موزه ملی کره


نووتل آمباسادور یونگسان: ۱۷ دقیقه
هاستل گود استی: ۱۹ دقیقه
گرند مرکیور آمباسادور: ۲۲ دقیقه
گرند حیات سئول: ۲۴ دقیقه
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است