search
menu
کره جنوبی keyboard_arrow_down close

کره جنوبی

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۸۹

درباره کره جنوبی

حتما بارها و بارها در جریان افتخارات و دستاوردهای این کشور از قاره آسیا بوده‌اید و دیگر می‌دانید که کره در بسیاری از عرصه‌ها حرف اول را می‌زند. کره جنوبی با نام رسمی جمهوری کره یک کشور مدرن، پیشرفته و گسترش یافته است که قدمت آن به دوران پارینه سنگی برمی‌گردد. در حال حاضر این کشوره در رتبه دوازدهم اقتصاد بزرگ جهان قرار گرفته و سال‌هاست که در زمینه موسیقی پاپ، درام‌های تلویزیونی و سینمایی کی‌دراما مورد توجه خاص و عام قرار گرفته است. در این بخش می‌خواهیم اطلاعات مفید البته جامعی را در اختیارتان قرار دهیم تا بهتر بتوانید بعد از تهیه بلیط هواپیما کره جنوبی و سفر به این کشور از جاذبه‌های دیدنی و مناطق گردشگری آن دیدن کنید و به طور کلی مسافرت خاطره انگیزی را پشت سر بگذارید.

کره جنوبی

زبان، واحد پول و دین مردم کره جنوبی


از زبان رسمی کره جنوبی شروع می‌کنیم که کره‌ای (سونگل) بوده و بر اساس برآورد گروه‌های قومی که در ۲ سال گذشته انجام شده ۹۵ درصد کره را کره‌ای‌های اصیل تشکیل داده‌اند. حدود ۵ درصد هم از این جمعیت از دیگر اقشار هستند. این کشور حدود ۵۳ میلیون جمعیت دارد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید نیمی از آن‌ها بی‌دین هستند. طبق آمار ۲۷ درصد از مردم مسیحی بوده و حدود ۱۶ درصد هم بودایی کره‌ای هستند. کره‌ای‌ها با واحد پول وون یا به اختصار (KRW) معاش خود را می‌گذارنند و اقتصاد جامعه را می‌گردانند.

شهرهای کره جنوبی


به طور کلی کره جنوبی بر اساس آخرین تقسیمات کشوری انجام شده، به ۹ استان و ۲ شهر ویژه تقسیم شد که هر کدام توسط فرماندار منتخب دولت مرکزی اداره می‌شوند. می‌دانید که پایتخت این کشور، شهر سئول بوده و در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین شهر کره ۱۰ میلیون جمعیت را در خود جای داده است. از دیگر شهرهای کره جنوبی باید از بوسان، دائگو، اینچئون، گوانگجو، دائجون، اولسان، چجو، چولای جنوبی، چولای شمالی، چونگچونگ جنوبی، چونگچونگ شمالی، کانگوون، جیونگسانگنام جنوبی، کیانسانگ شمالی و کیونگی نام برد. البته بندرهای مهمی هم در کره جنوبی وجود دارند که عبارت‌اند از: بندر بوسان در ساحل دریای ژاپن قرار گرفته و بندر اینچئون که در ساحل دریای زرد واقع شده است.
این کشور به چهار منطقهٔ نیز تقسیم شده که به شرح زیر است:
• منطقه شرقی با رشته ‌کوه‌های بلند و یک ساحل آرام.
• منطقه غربی با یک ساحل که حوزه آبگیر رودخانه بوده و تپه‌های دوار آن را احاطه کرده است.
• منطقه جنوب غربی همراه با کوه‌ها و دره‌های متعدد.
• و منطقه شمال شرقی که با رودخانه ناک‌ دونگ معروف شده است.

کره جنوبی

جاذبه‌های گردشگری کره جنوبی


کشور کره جنوبی به علت قدمت چندین هزار ساله خود مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری متعددی را برای افراد به نمایش می‌گذارد. البته شاید در نگاه اول توقع این میزان از موزه و جاهای تاریخی را نداشته باشید اما باید بدانید که با همراه شدن (تور گردشگری کره جنوبی) خیلی مکان‌های دیدنی وجود دارد که باید از آن‌ها بازدید کنید. این مورد را نیز لازم است بدانید که سفر با تورهای گردشگری می‌تواند مقصدتان به گونه‌ای به شما نمایش دهد که بهترین و مناسب ترین شکل سفر را تجربه کنید. این جاذبه‌های گردشگری شامل معبد بولگوکسا، دره پوئجون، دهکده شمالی بوکچون، پارک ملی کره، مرکز جهانی لوته، جزیره جئونگدو، ایتائه وون، دروازه گوانگوامون، خانه آبی، پارک ملی دادو هائی هاسانگ، جئونجو، پارک ملی سئوراکسان، جزیره جیجو، سوون، جزیره نامی و دیگر موارد می‌شود.

کره جنوبی

غذاهای معروف مردمان کره جنوبی


غذاهایی که کره‌ای‌ها می‌خورند در دنیا معروف است. اگر حتی میانه‌ای با غذاهای کره‌ای ندارید حتما یک بار هم که شده از نودل‌های کره‌ای نوش جان کرده‌اید. البته لازم نیست برای خوردن آن حتما به دنبال مارک‌های کره‌ای باید زیرا برندهای داخلی هم شبیه آن را تولید کرده‌اند که با ذائقه ایرانی‌ها نیز کاملا سازگار است. به طور کلی مردمان کره‌ای غذاهای عجیب و متفاوتی را می‌خورند و بیشتر خام‌خوار هستند. از بهترین و معروف‌ترین غذاهای کره‌ای می‌توان از کیمچی «تهیه شده با کلم و فلفل»، توفو «یک سوپ با تخم مرغ و صدف»، جاجانگمیون «نودل با رب لوبیای سیاه»، سوپ کیمچی «ترکیب کلم قرمز، نودل، ماهی تن و دیگر سبزیجات»، سوپ ارتشی «ترکیب سوسیس، ماهی تن، پنیر آمریکایی، برنج و سبزیجات»، خرچنگ با سس سویا «نام دیگر آن گانجانگ گجانگ است»، تتئوکبوکی «ترکیب کیک ماهی با موسیر شیرین به رنگ نارنجی»، گوپچانگ «روده کوچک گاو که گریل شده و مزه دار شده است»، سامگیتانگ «فیله مرغ همراه جینسینگ»، بیبیمباپ «یک سالاد خوشمزه با ترکیب برنج، سبزیجات، فیله و تخم مرغ با کنجد»، گیمباپ «گوشت قرمز، تربچه و سبزیجات پخته»، دونجانگ «خمیری تهیه شده از سویا»، گامجاتانگ «یک سوپ دیگر که سیب زمینی، دانه پریلا، موسیر و گوشت قرمز دارد»، هائه مول پاجون «یک پنکیک که با صدف درست شده است» و در آخر غذایی با نام ساندائه «روده گوساله به شکل سوسیس خوشمزه سرور می‌شود» می‌توان نام برد.

کره جنوبی

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی کره جنوبی


کره جنوبی با توجه به قرار گیری در قاره آسیا و نزدیکی به رود هان آب و هوایی ۴ فصل دارد و به گونه‌ای است که با (خرید بلیط ارزان هواپیما کره) می‌توانید با خیال راحت از سفرتان لذت ببرید و نگران باد و باران یا هوای بسیار سرد و دمای شرجی هوا نباشید. شما در هر فصلی از سال که هوس یک مسافرت متفاوت و خاص را داشتید می‌توانید با مراجعه به سایت سفرمارکت بهترین بلیط هواپیما و مناسب‌ترین هتل را برای خود رزرو کنید. شاید با خود فکر کنید که پیدا کردن یک تور خوب به کره و یا رزرو یک هتل مقرون به صرفه در آن کار سخت و دشواری است اما باید بدانید با نصب اپلیکیشن سفرمارکت می‌توانید هم از تخفیفات و هدایای متنوع که در خصوص تور گردشگری و یا پکیج تخفیفی روی پرواز موجود است بهره‌مند شوید و هم به دریایی از لیست پرواز و اقامتگاه و هتل در سراسر جهان دسترسی داشته باشید. زیرا در سفرمارکت هر سفری با هر نوع سلیقه و هر مقدار بودجه‌ای به هر کجای دنیا برای شما فراهم شده است کافی است از طریق سایت سفرمارکت، سفر مهیج خود را شروع کنید.