search
menu

جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی طبیعی سبزوار
دیدنی ترین روستاهای اطراف سبزوار
دیدنی ترین جاهای تاریخی سبزوار
جاهای دیدنی مذهبی و فرهنگی سبزوار
در اطراف سبزوار به چه شهرهایی سر بزنیم؟
سبزوار، شهری با تاریخ و فرهنگ غنی در استان خراسان رضوی، از جمله مقاصد گردشگری است که با طبیعت جذاب، اماکن مذهبی مهم و تاریخچه‌ای دیرینه، هر ساله گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. از طرفی وجود آبشارهای زیبا و جاذبه‌های طبیعی در این منطقه، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و باعث شده تا مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما مشهد به این منطقه سفر می‌کنند برای تجربه‌ یک سفر جذاب از سبزوار هم بازدید کنند. به همین دلیل، جاهای دیدنی سبزوار این شهر را به یک مقصد گردشگری منحصر به فرد تبدیل کرده و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

جاهای دیدنی طبیعی سبزوار


سبزوار، جاهای دیدنی طبیعی زیادی دارد که این شهر را به یک جواهر زیبا در استان خراسان رضوی تبدیل کرده است. آب‌وهوای خنک و طبیعت سبز اطراف این شهر، از جمله چیزهایی هستند که زیبایی‌های این منطقه را نشان می‌دهند. علاوه بر این، ارتفاعات زیبای کوه‌های اطراف و مناطق طبیعی، جایگاه ویژه‌ای در دل علاقه‌مندان به طبیعت دارند.

منطقه‌ی حفاظت شده پروند
منطقه‌ی حفاظت شده پروند، یک منطقه زیبا در غرب روستای پروند است که به عنوان منطقه حیات وحش و حفاظت‌شده شناخته می‌شود. این منطقه با پوشش گیاهی متنوع و گسترده‌ای مثل قیچ، زالزالک، بادام وحشی، گون، بنه و بومادران و همچنین جانوران و پرندگان بومی، یک محل محبوب برای علاقمندان به گردش در طبیعت است. حفاظت از تنوع زیستی، آب و هوای مناسب و زیبایی طبیعی در منطقه‌ی پروند، آن را به یک پارک طبیعی زیبا برای گردشگران و دوستداران محیط‌زیست تبدیل کرده است.

آبشار برغمد
آبشار برغمد، یکی از جاذبه‌های طبیعی در نزدیکی شهر سبزوار است که با زیبایی فوق‌العاده‌اش، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی سبزوار محسوب می‌شود. این آبشار در ۳۰ کیلومتری سبزوار واقع شده و برای رفتن به آنجا نیاز به کمی کوهپیمایی دارید.
بهترین زمان برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما مشهد ارزان و رفتن به آبشار برغمد در فصل تابستان است؛ در این زمان به دلیل هوای گرم و خشک، این منطقه به محل مناسبی برای کمپینگ و تفریح تبدیل می‌شود.

کویر دوشاخ یا کویر سبزوار
کویر دوشاخ یا کویر سبزوار، یکی از جاذبه های سبزوار است که در شرق پارک ملی توران و در غرب سبزوار واقع شده و با زیبایی‌های خاص خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
این کویر یکی از کویرهای وسیع منطقه به طول ۱۰۰ کیلومتر و عرض ۴۰ کیلومتر بوده و محل انباشته شدن سیلاب‌ها و هرزآب‌ها است. کویر دوشاخ با گنبدهای نمکی زیبا و آب‌وهوای گرم و خشک، مقصد مناسبی در فصل زمستان محسوب می‌شود.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

رودخانه ششتمد
رودخانه ششتمد، یکی از رودخانه‌های زیبای سبزوار است که سرچشمه‌ی آن در دامنه کوه شاهزاده ابوالقاسم قرار دارد. این رودخانه با طول ۳۵ کیلومتر و چشمه‌هایی که به آن می‌ریزد، یکی از جاذبه‌های طبیعی منطقه به‌شمار می‌رود. همچنین محیط اطراف رودخانه ششتمد دشت‌ها، باغ‌ها و مناظر زیبا از طبیعت سبز دارد که آن را به یک مقصد محبوب برای گردش در میان طبیعت تبدیل کرده است.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد
پناهگاه حیات وحش شیراحمد، یکی از گنجینه‌های طبیعی و بیابانی در سبزوار است که در ۷ کیلومتری جنوب شرقی سبزوار واقع شده و آب و هوایی خشک و نیمه معتدل دارد. این پناهگاه خانه بسیاری از گونه‌های نادر پرندگان، پستاداران و خزندگان در حال انقراض است؛ به همین دلیل در سال ۷۵ به عنوان یک منطقه حفاظت شده و تحت نظارت محیط زیست شناخته شد. جالب است بدانید که شکار در این منطقه ممنوع است. این پناهگاه با فراهم کردن شرایط مناسب برای حفاظت از گونه‌های در خطر و حفظ تعادل اکولوژیکی، نقش مهمی در حفاظت از تنوع زیستی و بقای حیات وحش در این منطقه دارد.

ارتفاعات بفره
ارتفاعات بفره، یکی دیگر از جاذبه های سبزوار است که در ۳۵ کیلومتری شهر داورزن قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن آبشارهای فراوان مثل آبشار بفره با ارتفاع ۱۵ متر و مناظر زیبا، گردشگران را به خود جلب می‌کند.
ارتفاعات بفره به عنوان یک مقصد محبوب میان علاقه‌مندان به کوهنوردی، پیاده‌روی و طبیعت‌گردی معروف است. برای بازدید از این جاذبه دیدنی سبزوار بهتر است لوازم کمپ و خوراک مورد نیاز را به همراه داشته باشید، زیرا امکانات گردشگری در این منطقه کم است.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

دیدنی ترین روستاهای اطراف سبزوار


روستاهای بلاش آباد، دلبر و افشنگ از زیباترین جاهای دیدنی سبزوار در استان خراسان رضوی هستند. این روستاها با آب‌وهوای معتدل، چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده و با فاصله‌ی کمی که با سبزوار دارند، یک مقصد آرامش‌بخش برای گردشگران به شمار می‌روند. همچنین خانه‌های سنتی و محصولات طبیعی، تجربه‌ یک روستاگردی در دل طبیعت را برای مسافران فراهم می‌کند.

روستای بلاش آباد
بلاش آباد، یکی از روستاهای ییلاقی دلنشین و زیبای اطراف شهر سبزوار در استان خراسان رضوی است. این روستا در ۲۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد و با موقعیت جغرافیایی و فضای محلی، گردشگران را به خود جذب می‌کند. روستای بلاش آباد با مناظر دیدنی از دشت‌ها و کوهستان‌های اطراف، یک مقصد جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت است.
خانه‌های سنتی با معماری زیبا و باغ‌های میوه، مردمان مهمان‌نواز و فرهنگ محلی غنی، مزار روستا و سالن بهشت، رودخانه و برج، بلاش آباد را به محلی خاص و آرام برای گردشگرانی که به طبیعت‌گردی و زندگی روستایی علاقه دارند تبدیل کرده است.

روستای دلبر؛ دلبرترین روستای ایران
دلبر، یک روستای تاریخی در نزدیکی شهر سبزوار است که با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، گردشگران را مسحور خود می‌کند. این روستا با معماری سنتی و خانه‌های سنگی بازسازی شده، تجربه‌ای از زندگی روستایی سنتی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. بافت سنتی، مساجد قدیمی، رودخانه دلبر و فضاهای سبز، اجازه می‌دهد تا گردشگران با گذشته و فرهنگ این منطقه آشنا شوند. همچنین هوای پاک و زیبایی‌های طبیعی اطراف این روستا، افراد را به یک سفر جذاب و پر از تجربیات طبیعی و تاریخی دعوت می‌کند.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

روستای افشنگ
افشنگ، یکی از دیدنی‌ترین روستاهای منطقه‌ سبزوار در استان خراسان رضوی است که در دل کوه قرار گرفته و با فضای سبز، طبیعت زیبا و هوای خنک و دلنشین، مقصد گردشگران بسیاری است. بافت سنتی و پیاده‌راه‌های افشنگ، مزارع و باغ‌های این منطقه با گل‌های رنگارنگ و بوی خوشایند، جلوه‌ی دیدنی به این روستا افزوده و از زیبایی‌های طبیعی زیادی برخوردار می‌سازد.

دیدنی ترین جاهای تاریخی سبزوار


شهر سبزوار، با تاریخ طولانی و فرهنگ غنی، خود را به عنوان میزبان بسیاری از جاهای تاریخی مهم معرفی کرده است. بافت قدیمی شهر و بازار تاریخی و بسیاری از جاهای دیدنی سبزوار به گردشگران فرصت می‌دهند تا با فضای تاریخی و فرهنگی شهر آشنا شوند. از جمله دیدنی ترین جاهای دیدنی سبزوار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که بازدید از آن‌ها به گردشگران توصیه می‌شود.

آتشکده خانه دیو
آتشکده خانه دیو یکی از جاذبه‌های تاریخی و از دیدنی ترین جاهای سبزوار است که در روستای فشتنق قرار دارد. این ساختمان تاریخی، که قدمت آن به دوره ساسانیان بازمی‌گردد، شامل یک ساختمان چهار طاقی منفرد است که روی یک کوهستان در شمال غربی سبزوار واقع شده و برای رفتن به آن باید مسیری صعب‌العبور را طی کرد. آتشکده خانه دیو با معماری خاص خود و چشم‌اندازی با دید ابدی، یک منطقه زیبا و جذاب است که به راحتی می‌توانید از روی آن به همه جا اشراف داشته باشید.

آتشکده آذر برزین مهر
آتشکده آذر برزین مهر یکی از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی شهر سبزوار است که در نزدیکی شهر داورزن قرار دارد و به گفته برخی از جمله سه معبد بزرگ زرتشتیان در دوران قبل از اسلام بوده و از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. این آتشکده با معماری زیبا و طراحی منحصر به فرد، مکان مقدس زرتشتیان محسوب می‌شود که در کتاب مقدس دین زرتشت و شاهنامه فردوسی به آتشکده کشاورزان شهرت دارد.
آتشکده آذر برزین مهر در ۴۰ کیلومتری سبزوار و در نزدیکی روستای فشتنق در کوهستان ریوند قرار دارد.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

آتشکده میر مظفر
آتشکده میرمظفر یکی از جاذبه های سبزوار است که در شهرستان خوشاب، روستای بابالنگر قرار دارد. قدمت این آتشکده به دوران قبل از اسلام بازمی‌گردد و روی کوهی بلند واقع شده و نمای ۴ طاقی از سنگ و ساروج دارد. همچنین علاوه‌بر آتشکده، وجود فسیل‌هایی که روی دیوارهای آن کشف شده و طبق اسناد و مدارک قدمت آن‌ها به حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش بازمی‌گردد باعث معروف شدن آن شده است.

تپه عیدگاه
تپه عیدگاه، یک منطقه باستانی در سبزوار است که در گذشته در ورودی شهر سبزوار بنا شد؛ اما با وسعت گرفتن شهر در حال حاضر داخل سبزوار قرار دارد که در آن آثار باستانی و اشیا تاریخی بسیاری یافته شده است. قدمت این تپه که به تپه دامغان هم معروف است به 5000 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و یکی از دو تپه معروف دنیا است که از اهمیت ویژهای برخوردار هستند و آثاری چون سفالینه‌ها و اشیا و ابزارآلاتی از کاوش‌های صورت گرفته در این منطقه کشف شده است.

درخت سرو کهنسال فیض آباد
درخت سرو کهنسال فیض‌آباد، یکی از جاهای دیدنی سبزوار است که قدمتی دیرینه دارد و به عنوان یک شاهکار زنده شناخته می‌شود. این درخت در شهرستان فیروزه و در روستای فیض آباد واقع شده است. درخت سرو کهنسال به عنوان نمادی از زندگی پایدار و ارتباط عمیق انسان با طبیعت، جاذبه‌ی منحصر به فردی در فیض‌آباد است که در سال ۱۳۹۹ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسید.

درخت چنار کهنسال سلیمانی
درخت چنار کهنسال سلیمانی، در روستای سلیمانی واقع شده که شامل دو درخت چنار است که به گفته متخصصان قدمتی حدود ۴۰۰ سال دارند. این درخت ابتدا دارای هفت اصله بود اما با حمله روس به این منطقه پنج اصله آن قطع و فقط دو اصله از آن باقی ماند. این درخت به دلیل قدمت بالایی که دارد در سال ۱۳۹۹ به عنوان یکی از آثار طبیعی ایران به ثبت رسید.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

مناره خسروگرد
مناره خسروگرد یکی از شاهکارهای معماری تاریخی ایران است که در غرب سبزوار قرار دارد. این مناره که متعلق به قرن ششم هجری است و در دوره‌ی سلجوقیان ساخته شده، از آثار باستانی منطقه به شمار می‌رود. ارتفاع و بلندی آن حدود 38 متر با ساختار آجری است و به دلیل قدمت بالا و کتیبه‌ای که روی آن نصب شده و با خط کوفی سال ۵۰۵ هجری روی آن حک شده به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه جعفرزاده
خانه جعفرزاده، یکی از دیدنی ترین جاهای سبزوار است که در خیابان بیهق، کوچه نه بام، کوچه حاج آقا فخر قرار دارد و قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد. این خانه نمونه‌ای از فرهنگ و هنر معماری ایران در دوره قاجار را به تصویر می‌کشد که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خانه جعفرزاده با ساختار آجری و خاکی رنگ، حوض زیبا در وسط حیاط و معماری دوره قاجاری تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری سبزوار شده و بازدید از آن رایگان است.

خانه باغ اسکویی
خانه باغ اسکویی، یکی از خانه‌های تاریخی و از جاهای دیدنی سبزوار است که در ۴ کیلومتری غرب سبزوار و در روستای ابارش قرار دارد. این باغ زیبا با معماری قدیمی و خصوصیات منحصر به فرد خود متعلق به خاندان اسکویی از تاجران مشهور زمان قاجار است. معماری عمارت این باغ در دو طبقه با اتاق‌های فراوان، حیاط داخلی، بادگیرخانه، حجره و تالار و باغ اطراف، جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان و خریداران بلیط هواپیما سبزوار دارد و دارای تزیینات داخلی زیبا مثل آجرکاری، گچ‌بری ستون‌ها و نقاشی روی حوضخانه است و به همین دلیل به عنوان یکی از دیدنی ترین جاهای سبزوار شناخته می‌شود.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

خانه الداغی
خانه الداغی، یکی از خانه‌های تاریخی در شهر سبزوار است که از دوران قاجار به جا مانده و به فاصله کمی از دروازه عراق در خیابان اتابک جنوبی قرار دارد. معماری زیبا و نمادین این خانه دو طبقه شامل مطبخ خانوادگی، زیرزمین، هشتی، تالار، هیزم خانه و دو ورودی است. خانه الداغی با حیاط داخلی و تزئینات هنری در دیوارها و سقف‌ها و پنجره‌های چوبی توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود مجلب می‌کند. این خانه دارای ویژگی‌های بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم دفع فاضلاب سنتی اشاره کرد.

جاهای دیدنی مذهبی و فرهنگی سبزوار


شهر سبزوار، یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایران و غنی از جاهای دیدنی مذهبی و فرهنگی است و هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است که برای بازدید از آثار تاریخی و اماکن مذهبی به این منطقه سفر می‌کنند. در ادامه به برخی از جاذبه‌های مذهبی و فرهنگی سبزوار می‌پردازیم:

بقعه امامزاده یحیی
بقعه امامزاده یحیی، یکی از اماکن مذهبی و جاذبه های دیدنی سبزوار است که در جاده سبزوار به اصفهان قرار دارد. این امامزاده به عنوان محلی مقدس شناخته می‌شود که مربوط به یکی از نوادگان امام زین العابدین است و سر در آن کتیبه‌ای تاریخی مربوط به قرن ششم هجری نصب شده که روی آن آیات قرآن نوشته شده است.

آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی
آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی، یکی از شخصیت‌های فرهنگی و از ادیبان عرب است که به ابن فندق هم شهرت دارد. ایشان علاوه‌بر یک شاعر و ادیب بزرگ با 76 جلد کتاب دارای شهرت در علوم ریاضیات و فقه بودند. آرامگاه بیهقی با معماری زیبا و تاریخی، از زیباترین جاهای دیدنی سبزوار است که طرفداران ادبیات و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ ایران با دیدن آثار و یادگارهای این ادیب و ریاضیدان بزرگ، از آن بازدید می‌کنند.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

آرامگاه شیخ نجم الدین اکبری
آرامگاه شیخ نجم‌الدین اکبری، یکی از مقامات دینی و عارفان برجسته ایرانی، در شهر جوین واقع شده است. شیخ نجم‌الدین اکبری معروف به "شیخ نجم" به عنوان یکی از شخصیت‌های مذهبی و عرفانی قرن ششم و هفتم هجری قمری شناخته می‌شود که دارای دو آرامگاه است که یکی در شهر جوین و دیگری در اورگنج ترکمنستان قرار دارد که بسیار هم معروف است.

مصلی تاریخی سبزوار
مصلی تاریخی سبزوار، یکی از نمادهای فرهنگی و مذهبی در شرق سبزوار است که قدمت آن به قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مصلی سبزوار ابتدا به عنوان خانقاهی که بزرگان شهر در آن زندگی می‌کردند ساخته شد و بعدها از آن به عنوان اولین محل برای برپایی نماز اعیاد در ایران استفاده شد. این مکان تاریخی، با توجه به ارزش‌های فرهنگی و مذهبی، به یک جاذبه گردشگری در سبزوار تبدیل شده است.

امامزاده هفت معصوم
امامزاده هفت معصوم، یکی از جاهای دیدنی سبزوار است که به هفت نفر از نسل پاک و معصوم اهل بیت پیامبر اسلام، یعنی هفت امامزاده اختصاص دارد. این امامزاده‌ بین سبزوار و جوبین واقع شده و طبق اسناد و مدارک موجود و روی کتیبه‌های تاریخی و ارزشمندی که منقش به خط کوفی است تاریخ ۸۱۹ هجری قمری را نشان می‌دهد. امامزاده هفت معصوم که به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده، دارای ساختمانی با معماری هشت ضلعی است و در هر ضلع آن یک طاقنما با نقوش زیبا از گل‌های رنگارنگ قرار دارد.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

مقبره سهراب، پسر رستم
سهراب، پسر بزرگ رستم پهلوان، یکی از شخصیت‌های معروف و افسانه‌ای در ادبیات ایرانی است. سهراب به عنوان یک جوان شجاع و دلیر شناخته می‌شد که در افسانه‌ها و شاهنامه فردوسی به ناموری و شجاعت خود معروف است. از مقبره سهراب به عنوان مکانی تاریخی یاد می‌شود که به گفته برخی به دلیل جنگ رستم و سهراب در اطراف سبزوار مقبره سهراب در این مکان قرار دارد؛ به همین دلیل یادبودی از سهراب ساخته شده که در شهرداری سبزوار قرار دارد و گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند.

آرامگاه مولانا حسین واعظ کاشفی
آرامگاه مولانا حسین واعظ کاشفی، یکی از جاهای دیدنی سبزوار است که به عنوان محلی مذهبی شناخته می‌شود. این مکان به نام یکی از علمای بزرگ و دینی منطقه است و به اهمیت و جایگاه وی در انتقال علوم دینی و اسلامی برای مردم این منطقه اشاره دارد.

در اطراف سبزوار به چه شهرهایی سر بزنیم؟


شهر سبزوار، به عنوان یکی از شهرهای مهم این استان شناخته می‌شود که اطراف آن پر از شهرها و نقاط دیدنی متنوع است. هر یک از این شهرها دارای اماکن معنوی و تاریخی هستند که گردشگران محلی و بین‌المللی را به خود جلب کرده و تجربه جذابی از زندگی و فرهنگ این منطقه ارائه می‌دهند. این شهرها با طبیعت، بازارهای سنتی و آثار تاریخی، محیطی غنی و پویا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. از جمله مهم‌ترین شهرهای سبزوار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

داورزن
شهر داورزن، در ۷۵ کیلومتری سبزوار واقع شده که با موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای معتدل، در محدود جغرافیایی سمنان قرار دارد. این شهر جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آتشکده آذر برزین مهر، دره بفر، روستای تاریخی مزینان و رباط تاریخی شاه عباس اشاره کرد.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

جغتای
جغتای، یکی از شهرهای اطراف سبزوار است که در ۹۲ کیلومتری سبزوار قرار دارد و از شرق با شهرستان جوین، از غرب با جاجرم و سمنان، از شمال با اسفراین و از جنوب با داورزن همسایه است. این شهر دارای جاذبه‌های بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به میدان اصلی، روستای ییلاقی زرقان نگین، روستای ییلاقی وپای کوهی ابوچناری و روستای دشتی انداده اشاره کرد.

ششتمد
شهر ششتمد، یکی از شهرستان‌های زیبا و مهم در اطراف سبزوار است که در ۳۰ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. این ناحیه با طبیعت فراوان و مناظر خیره‌کننده، به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در این منطقه محسوب می‌شود و دارای جاذبه‌های بسیاری مثل رودخانه ششتمد، پارک مهرگان ششتمد، آرامگاه بیهقی، سد ششتمد، تریا پارک ششتمد و اردوگاه سهراب است.

خوشاب
شهرستان خوشاب از دیگر شهرهای اطراف سبزوار است که در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی سبزوار قرار دارد و خود از دو بخش مرکزی و مشکان تشکیل شده است. این شهرستان جاذبه‌های بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه بابالنگر که شامل دژ و حمام بابالنگر، آرامگاه حاج بابا توکل، درخت چهارصد ساله و آب انبار است، یخچال سلطان آباد، آتشکده تاریخی و آبشار نورآباد، اشاره کرد.
جاهای دیدنی سبزوار؛ ادغام تاریخ و طبیعت در خراسان

کلام آخر
سبزوار، شهری با طبیعت زیبا و تاریخ کهن، به دلیل جاذبه‌های فراوان خود یک مقصد گردشگری منحصر به فرد است. از آرامگاه مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد در نزدیکی سبزوار با زیبایی‌های مذهبی گرفته تا جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و شهرهای اطراف سبزوار، به شما این امکان را می‌دهند تا این شهر زیبا و جذاب را بشناسید و از سفر به آن لذت ببرید. دیدنی ترین جاهای سبزوار به گردشگران فرصتی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ منطقه را فراهم می‌کند و تجربه‌ فرهنگی و طبیعی غنی را ارائه می‌دهد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است