search
menu
هنگ کنگ keyboard_arrow_down close

هنگ کنگ

label
رزرو هتل

درباره هنگ کنگ

هنگ کنگ (Hong Kong) منطقه‌ای خودمختار در جنوب چین است که پس از سال‌ها استعمار توسط بریتانیا به صورت یک کشور نیمه مستقل از چین درآمد. هنگ کنک کشوری با جزایر متعدد، زیستگاه‌طبیعی و بکر و شهرهای مدرن و برج‌های بلندمرتبه است. این کشور اکنون به عنوان یکی از امن‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

تاریخچه هنگ کنگ


نخستین نشانه‌های زندگی انسانی در هنگ کنگ به ۶ هزار سال پیش از میلاد و دوره نوسنگی باز می‌گردد. هنگ کنگ ابتدا توسط سلسله چین تصرف شد و چندبار میان خاندان‌های گوناگون مانند سلسله هان و غیره دست به دست شد. در دهه ۴۰ میلادی، این منطقه توسط بریتانیا به استعمار درآمد. پس از ۱۵۶ سال کنترل این منطقه توسط بریتانیا در سال ۱۹۹۷ میلادی، این منطقه به صورت خودمختار به چین بازگردانده شد.
هنگ کنگ

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای هنگ کنگ


هنگ کنگ در جنوب کشور چین و در خلیج جنوبی چین قرار گرفته است. هنگ کنگ در ۶۰ کیلومتری شرق ماکائو و در کنار دهانه رود مروارید جای دارد. هنگ کنگ با دریای چین از جنوب همسایه است و دارای بندرگاه‌های طبیعی در کنار این دریاست.
هنگ کنگ بالغ بر ۷ میلیون نفر جمعیت دارد که در مساحت تقریبا هزار کیلومتر مربعی این کشور پراکنده شده‌اند. هنگ کنگ دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است و این موجب شده دارای فضای سبز و مجموعه‌های طبیعی غنی باشد.

واحد پول، زبان و دین رسمی هنگ کنگ


واحد پول هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ است. زبان محلی این کشور چینی کانتونی است اما زبان رسمی آن انگلیسی و چینی است. بیش از ۹۰ درصد مردم هنگ کنگ را چینی‌ها و درصد کمی هم فیلیپینی و اندونزیایی تشکیل می‌دهند. در این کشور مجموعه‌ای از ادیان مانند بودایی، تائوئیسم و آیین کنفوسیوس دارای پیروانی هستند.

شهرها و دیدنی های مهم هنگ کنگ


هنگ کنگ دارای شهرهای متراکمی است که بیشترین ساخت و سازها در آن صورت پذیرفته است و به یکی از پرشتاب‌ترین مراکز شهری پرتوسعه جهان تبدیل شده است. اما بخش بزرگی ازاین منطقه، به صورت فضاهای جنگلی و طبیعی نگهداری شده است. مهمترین شهرهای هنگ کنگ شهر ویکتوریا و شهر کولون است.
قلعه ویکتوریا، معبد ونگ تای سین، خیابان ستارگان و پارک آبی اقیانوس از جمله مهمترین جاذبه‌های هنگ کنگ برای گردشگران هستند.
هنگ کنگ

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ


هنگ کنگ دارای تابستان‌های بسیار گرم است. به همین دلیل معمولا فصل‌های معتدل سال مانند آغاز بهار و آغاز پاییز برای سفر به هنگ کنگ پیشنهاد می‌شود.

جشن های مهم در هنگ کنگ


جشن سال نوی چینی یکی از مهمترین جشن‌های هنگ کنگ است. همچنین جشن تولد بودا، یکی دیگر از جشن‌های هنگ کنگ در ماه می میلادی است.