search
menu
انگلیس keyboard_arrow_down close

انگلیس

label
رزرو هتل

درباره انگلیس

انگلیس کشور و جزیره‌ای در غرب اروپا است. این کشور مشهور اروپایی در بخش بزرگی از تاریخ جهان اثر گذاشته و برای ایرانیان هم نام انگلیس با رویدادهای تاریخی متعددی همراه است. افزون بر این انگلیس یک مقصد گردشگری مشهور در جهان است و هر ساله گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند.

تاریخچه انگلیس


نام انگلیس (England) از قوم «آنگل‌ها» که یکی از طوایف ژرمانیک هستند گرفته شده است. انگلیس در سده دهم میلادی به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد و در سده پانزدهم که دوران کاوش و به تعبیری دوران استعمار نامیده می‌شود، انگلیس تبدیل به کشوری شد که جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. کشور انگلیس با ساختار پارلمانی، سیاسی و قانونی‌اش، با زبان انگلیسی و مذهب کلیسای آنجلیکن روی کشورهای متعدد جهان اثرگذار بود. انگلیس رویدادهای تاریخی گوناگونی مانند دو جنگ جهانی، اکتشاف و سپس استقلال آمریکا، استعمار کشورهای آسیایی و بعد استقلال تدریجی آنها را از سر گذرانده است. واپسین رویداد تاریخی در این کشور، پیوستنش به اتحادیه اروپا و سپس جداشدنش از آن است.
انگلیس

جاهای دیدنی انگلیس


کشور انگلیس دارای ترکیب شگفت‌انگیزی از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی است. انگلیس که کشوری به شکل یک جزیره است دارای سواحل متعدد است و همچنین به دلیل داشتن بارش‌های زیاد، فضای سبز زیبایی در این کشور وجود دارد. اما از سوی دیگر، تاریخ پر رمز و راز این کشور موجب شکل گرفتن مجموعه گسترده‌ای از مکان‌های تاریخی و جاذبه های فرهنگی شده است. کاخ‌های مشهور، موزه‌های متعدد و کلیساهای جامع مشهورترین این مکان‌ها هستند. از جمله مشهورتین جاذبه های گردشگری انگلیس می‌توان به ستون های سنگی استون هنج (Stonehenge)، برج ساعت بیگ بن، هاید پارک، رود تایمز و کلیسای جامع سنت پال از این دست هستند.

زمان مناسب برای سفر به انگلیس


انگلیس آب و هوایی نسبتا سرد دارد و با بارش‌های زیاد و آسمان ابری‌اش شناخته می‌شود. به همین دلیل فصل‌های گرم‌تر سال یعنی بهار و تابستان برای سفر به انگلیس مناسب‌تر است.
انگلیس

غذاهای انگلیس


کشور انگلیس دارای سبک غذایی مخصوص به خودش است که لازم است در سفر به این کشور حتما این نوع تغذیه را امتحان کنید. به جز صبحانه مخصوص انگلیسی می‌توان به غذاهای زیر هم اشاره کرد: بیف ویلینگتن، پودینگ یورکشایر، فیله ماهی، پای و پوره، بنگرز، صدف راه ‌راه و خوراک قارچ و گوشت مخصوص انگلیسی.