search
menu

جاهای دیدنی منچستر

[ پنهان کردن ]
موزه علم و صنعت (Science and Industry Museum)
گالری هنر منچستر (Manchester Art Gallery)
موزه تاریخ مردم (People’s History Museum)
موزه منچستر (Manchester Museum)
تالار شهر منچستر (Town Hall)
شهر چینی‌ها (Chinatown)
پارک هیتون (Heaton Park)
منچستر شهری بزرگ در شمال غربی انگلستان با میراث صنعتی غنی است. شهرنشینی برنامه ریزی نشده منچستر با رونق نساجی در طول انقلاب صنعتی به وجود آمد و منجر به تبدیل شدن آن به اولین شهر صنعتی جهان شد. این شهر به دلیل معماری، فرهنگ، صادرات موسیقی، پیوندهای رسانه‌ای، دستاوردهای علمی و مهندسی، تأثیر اجتماعی، باشگاه‌های ورزشی و ارتباطات حمل و نقل قابل توجه است. ایستگاه راه آهن منچستر لیورپول، اولین ایستگاه راه آهن مسافربری بین شهری در جهان بود. منچستر که به‌عنوان ونیز شمال شناخته می‌شود، کلان ‌شهری پررونق است که به‌خاطر زندگی شبانه، فرهنگ ورزشی و شبکه کانال‌های تاریخی شهرت دارد. انبوهی از سالن‌های کنسرت شاهدی بر صحنه موسیقی درخشان شهر شمال انگلستان است و نزدیکی منطقه Peak District و Yorkshire Dales به این معنی است که مسافرانی که به دنبال تماس با طبیعت هستند راه زیادی برای رفتن ندارند.
منچستر برای خانواده‌ها نیز ایده‌آل است و موزه‌ها، پارک‌ها و رستوران‌های فراوانی را برای سرگرمی کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهد. منچستر شهری متضاد است، جایی که برخی از محروم‌ترین و مرفه‌ترین محله‌های کشور را می‌توان یافت. این شهر مانند بسیاری از جزایر بریتانیا، دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی با تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنک است. در طول سال بارندگی منظم اما به طور کلی کم است. اگر قصد خرید بلیط هواپیمای خارجی و سفر به منچستر را داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که با مطالعه این مقاله با برترین جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شده و از آن‌ها بازدید کنید.
جاهای دیدنی منچستر

موزه علم و صنعت (Science and Industry Museum)


موزه علم و صنعت واقع در قلب منچستر یکی از بزرگترین موزه‌های منچستر است که همه اطلاعاتی را که می‌خواهید در مورد اولین شهر صنعتی جهان بدانید به شما می‌گوید. این موزه در ابتدا موزه علوم و صنعت نورث وسترن نام داشت که در سال ۱۹۶۹ در مکان‌های موقت در خیابان گروسونور در Chorlton-on-Medlock افتتاح شد. میراث صنعتی غنی منچستر در این موزه عالی که در محوطه وسیع ایستگاه قدیمی لیورپول، قدیمی‌ترین پایانه راه‌آهن در جهان، کاوش می‌شود. مجموعه‌ای از موتورهای بخار، لوکوموتیوها و ماشین آلات شما را برای ساعت‌ها مجذوب خود می‌کند. این یک نوع موزه برای تمام سنین است، اما بچه‌های جوان است به راحتی می‌توانند یک روز کامل را در آن جست ‌و جو کنند، یک ماشین شوک الکتریکی اولیه را در این‌جا آزمایش کنند و یا یک ماشین چاپ را امتحان کنند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند با جت‌های جنگنده از نزدیک و با انواع فناوری‌های عصر فضا آشنا شوند. پیشنهاد می‌شود که در Science Stops در اطراف موزه به دنبال توضیح ‌دهنده‌های متخصص باشید و به حیاط سنگ‌ فرش ‌شده بالایی بروید تا از باغ زیبای جدید لذت ببرید. یک برنامه بازسازی چند میلیون پوندی در این میراث صنعتی مهم جهانی در حال انجام است تا کارهای مرمتی حیاتی انجام دهد و موزه ای پایدارتر برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.
آدرس: Liverpool Rd, Manchester M3 4FP, United Kingdom
زمان بازدید: علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر از این مجموعه فوق العاده دیدن کنند.

گالری هنر منچستر (Manchester Art Gallery)


گالری هنری منچستر که اخیرا بازسازی شده است، مهم ترین گالری شهر است. این بخش که در شمال میدان سنت پیتر قرار دارد، بهترین مجموعه عمومی کشور از هنر پیش از رافائلی را در خود جای داده است. بخش معاصر به هنر بریتانیایی قرن بیستم با نقاشی هایی از لوسین فروید و فرانسیس بیکن اختصاص دارد. همچنین گالری رایگان مرکز شهر اغلب میزبان نمایشگاه‌های هیجان‌انگیزی از هنرمندان مشهور جهان مانند جوآنا واسکونسلوس است. مجموعه‌های دائمی آن شامل مجموعه‌ای چشمگیر از لباس‌ها، نقاشی‌های رنگ روغن و هنرهای تزئینی است که این مکان را به مقصدی عالی برای گردش تبدیل کرده است. در گوشه ای از گالری، بزرگترین محله چینی بریتانیا قرار دارد. در امتداد خیابان کانال کافه‌ها، کلوپ‌ها، بارها و کسب ‌و کارهای کنار کانال، محله‌ای که قبلا متروکه بود را به چیزی با شهرت سانفرانسیسکو تبدیل کرده‌ است. امروزه این مجموعه شامل بیش از ۲۰۰۰ نقاشی رنگ روغن، به علاوه مطالعات مرتبط و مواد آرشیوی است و تمرکز مجددی بر روی گردآوری هنر معاصر وجود دارد.
آدرس: Manchester Art Gallery, Mosley St, Manchester M2 3JL, United Kingdom
زمان بازدید: گالری همه روزه به جز روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر باز است.
جاهای دیدنی منچستر

موزه تاریخ مردم (People’s History Museum)


موزه تاریخ مردم تنها موزه در بریتانیا است که به تاریخ دموکراسی بریتانیا اختصاص داده شده است. این موزه داستان تاریخ بریتانیای کبیر و زندگی مردم در خانه، کار و اوقات فراغت را در ۲۰۰ سال گذشته بازگو می‌کند. این مجموعه حاوی مطالب چاپی، اشیاء فیزیکی و عکس‌های افراد در حال کار، استراحت و بازی است. این موزه مناسب برای خانواده‌ها حدود ۱۵۰۰ شی را در خود جای داده است و یک مکان خوب برای درک پیشینه ساختار اجتماعی منچستر است. این نمایشگاه زندگی و اعتراضات طبقه کارگر انگلیس را در دو قرن گذشته به ثبت می‌رساند. برخی از موضوعات تحت پوشش عبارتند از رادیکالیسم مردمی، کشتار پیترلو، اتحادیه کارگری قرن ۱۹، جنبش حق رأی زنان، باراندازها، جنبش تعاون، انتخابات عمومی ۱۹۴۵ و فوتبال. همچنین شامل مطالب مربوط به جوامع دوستانه، جنبش رفاهی و پیشرفت در زندگی کارگران است. موزه تاریخ مردم با بیش از ۴۰۰ بنر صنفی و سیاسی، بزرگترین مجموعه بنرهای جهان را دارد و بازدیدکنندگان موزه می‌توانند بنرهایی را که در گالری اصلی دو در استودیوی حفاظت نساجی نگهداری می‌شوند، مشاهده کنند.
آدرس: Left Bank, Manchester M3 3ER, United Kingdom
زمان بازدید: به جز روزهای دوشنبه و سه شنبه درهای موزه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعد از ظهر به روی عموم باز است.

موزه منچستر (Manchester Museum)


موزه منچستر موزه‌ای است که آثار باستان شناسی، مردم شناسی و تاریخ طبیعی را به نمایش می‌گذارد و متعلق به دانشگاه منچستر در انگلستان است. این موزه با نمایشگاه‌های دائما در حال تغییر، رویدادهای مختلف و مجموعه کلاسیک برای تماشا، یک کانون عالی برای فرهنگ و هنر است. اولین مجموعه‌های موزه توسط انجمن تاریخ طبیعی منچستر که در سال ۱۸۲۱ با خرید مجموعه جان لی فیلیپس تشکیل شد، گردآوری شد. این موزه به همراه گالری هنری Whitworth، کتابخانه جان رایلندز و مرکز بازدیدکنندگان Jodrell Bank یکی از دارایی‌های فرهنگی دانشگاه منچستر است. موزه همه چیز را از علم گرفته تا فرهنگ و حتی تحقیقات را در خود جای داده است. این مجموعه بزرگترین موزه دانشگاهی انگلستان است که هم به عنوان یک جاذبه اصلی و هم به عنوان منبعی برای تحقیقات و آموزش دانشگاهی عمل می‌کند. هر ساله حدود ۴۳۰۰۰۰ بازدید کننده دارد. موزه منچستر در ۲۹ اوت ۲۰۲۱ به دلیل توسعه مجدد به طور موقت بسته شد. این موزه در اواخر سال ۲۰۲۲ بازگشایی خواهد شد. موزه بازسازی شده شامل یک گسترش دو طبقه، گالری‌های جدید از جمله سالن بزرگ نمایشگاه، گالری فرهنگ چینی لی کای هونگ و گالری جنوب آسیا خواهد بود. گالری جنوب آسیا یک همکاری با موزه بریتانیا دارد و اولین فضای نمایشگاهی دائمی در بریتانیا خواهد بود که به داستان‌ها، تجربیات و مشارکت‌های جوامع جنوب آسیا اختصاص دارد.
آدرس: University of, Oxford Rd, Manchester M13 9PL, United Kingdom
جاهای دیدنی منچستر

تالار شهر منچستر (Town Hall)


چشمگیرترین ساختمان منچستر، ساختمان تالار شهر است که پس از طراحی آلفرد واترهاوس در سال ۱۸۷۷ تکمیل شد و دارای معماری نئوگوتیک است. سقف‌های پرآذین، نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌های معروف زنبور عسل و برج ساعت که فورا قابل تشخیص است، این بنا را به یکی از بهترین نمونه‌های معماری از این دوره زمانی در کل بریتانیا تبدیل کرده است. این مرکز تشریفاتی شورای شهر منچستر است و تعدادی از ادارات دولتی محلی را در خود جای داده است. ساختمان رو به میدان آلبرت در شمال و میدان سنت پیتر در جنوب است و سنوتاف منچستر در ورودی جنوبی آن قرار دارد. ورودی و سالن مجسمه شامل نیم تنه‌ها و مجسمه‌های شخصیت‌های تأثیرگذار از جمله دالتون، ژول و باربیرولی است. برج ساعت که ارتفاع آن به ۸۵ می‌رسد و گریت هابیل، ناقوس ساعت، بر نمای بیرونی غالب است. در سال ۱۹۳۸، توسعه تالار شهر تکمیل شد و توسط دو پل سرپوشیده بر روی خیابان لوید به هم متصل شد. تالار شهر در ۲۵ فوریه ۱۹۵۲ به عنوان ساختمان درجه یک تعیین شد. این تالار در سال ۲۰۱۷ صد و چهلمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت و یک پروژه بازسازی بزرگ تالار شهر در ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شد. اگرچه تالار شهر در طول بازسازی به روی عموم بسته است اما همچنان می‌توان ساختمان را از میدان آلبرت مشاهده کرد.
آدرس: Ground Floor, Town Hall Extension, Mount Street Entrance, Albert Square, Manchester M2 5DB, United Kingdom
زمان بازدید: همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته می‌توانید از تالار شهر منچستر دیدن کنید.

شهر چینی‌ها (Chinatown)


محله چینی‌ها یک منطقه قومی بزرگ در مرکز شهر منچستر است که مغازه‌ها، رستوران‌ها و رویدادهای متعددی را با محوریت مردم و فرهنگ چینی و آسیایی ارائه میدهد. محله چینی منچستر دومین شهر بزرگ در بریتانیا و سومین شهر بزرگ در جهان است که رویدادهای مهم چینی مانند سال نو چینی را در فوریه به مرکز شهر می‌آورد و به لطف رژه های چشمگیر، نمایشگاه‌های هنری و نمایش‌های آکروباتیک هزاران تماشاگر را به خود جذب می‌کند. قدمت محله چینی‌ها در منچستر به اوایل قرن بیستم باز می‌گردد، زمانی که اولین مهاجران آمدند، اما واقعا تا پس از جنگ جهانی دوم گسترش پیدا نکرد. به دلیل کمبود نیروی کار پس از جنگ، دولت بریتانیا مهاجرت را آسان‌تر کرد که باعث هجوم مهاجران چینی شد. بعلاوه، گسترش سریع شهرنشینی هنگ کنگ که به سرعت در حال توسعه بود در آن زمان باعث شد بسیاری از ساکنان به منچستر نقل مکان کنند. چه به دنبال خرید باشید چه غذاخوردن و گشت و گذار، در محله چینی‌ها کارهای زیادی برای انجام خواهید یافت. کودکان و بزرگسالان به طور یکسان می‌توانند از غذاهای محلی و نانوایی‌ها، مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های منحصربه‌فرد لذت ببرند. کالاهایی را که این مغازه‌ها ارائه می‌کنند در هیچ جای دیگری در منچستر نمی‌توانید پیدا کنید. می‌توان به راحتی تمام روز را در محله چینی‌ها سپری کرد، اما ۲ یا ۳ ساعت طول می‌کشد تا واقعا بهترین چیزهایی را که می‌خواهید پیدا کنید. یکی از نمادین‌ترین بخش‌های محله چینی‌ها، paifang، یک راهروی سنتی چینی در خیابان فاکنر است. paifang در چین ساخته شد و سپس در ۳ کانتینر به منچستر فرستاده شد که از آن‌ها مونتاژ و نصب شد که با ققنوس‌ها و اژدهاهای پیچیده تزئین شده است. رسیدن به محله چینی‌ها نیز نسبتا آسان است. اتوبوس شما را مستقیما به آن‌جا می‌برد یا می‌توانید فاصله کوتاهی از ایستگاه منچستر پیکادلی را پیاده روی کنید.
جاهای دیدنی منچستر

پارک هیتون (Heaton Park)


پارک هیتون یک پارک شهری در منچستر انگلستان است که مساحتی بیش از ۶۰۰ هکتار دارد. این پارک شامل محوطه یک خانه روستایی به سبک نئوکلاسیک قرن هجدهم است که توسط جیمز وایات در سال ۱۷۷۲ بازسازی شد. اکنون فقط به صورت گاه به گاه به عنوان موزه و محل برگزاری رویدادها به روی عموم باز است. هیتون پارک در سال ۱۹۰۲ توسط ارل ویلتون به شورای شهر منچستر فروخته شد. این پارک یکی از معدود برج‌های بتنی بریتانیا به نام برج هیتون پارک بی تی را دارد. این پارک همچنین یک استراحتگاه عالی برای فرار از همه شلوغی‌های درون شهر است که توسط طبیعت و ساختمان‌های تاریخی احاطه شده است تا آرامش و سکوت در میان زندگی شهری را تجربه کنید. همچنین یک مکان عالی برای بازدید رایگان است که می‌توانید برای پیک نیک به آ‌ن‌جا رفته و چند ساعتی در زیر نور آفتاب استراحت کنید. این پارک شامل یک زمین گلف ۱۸ سوراخه، یک دریاچه قایقرانی، یک مزرعه حیوانات، یک زمین و توپ، جنگل‌ها، باغ‌های زینتی، یک رصدخانه، یک زمین بازی ماجراجویی، یک بنای تاریخی پاپ و یک سیستم تراموای داوطلبانه است و مکانی عالی برای سپری کردن اوقات فراغت به شمار می‌آید.
آدرس: Sheepfoot Ln, Manchester M25 0DL, United Kingdom
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر می‌توانید از این پارک بازدید کنید.
جاهای دیدنی منچستر

موزه ملی فوتبال (National Football Museum)

ایده‌ای که به موزه ملی فوتبال تبدیل شد به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد. موزه ملی فوتبال در ژوئن ۱۹۹۵ به عنوان یک شرکت سهامی خاص ثبت شد و در نوامبر ۱۹۹۵ به یک موسسه خیریه ثبت شده تبدیل شد. این موزه سیر تکامل فوتبال بریتانیا را از اولین روزهای آن تا پدیده چند میلیارد پوندی امروزی ترسیم می‌کند. یکی از نکات برجسته Football Plus است، مجموعه‌ای از ایستگاه‌های تعاملی که به شما امکان می‌دهد مهارت‌های خود را در شرایط شبیه سازی شده آزمایش کنید. موزه ملی فوتبال با اشیاء جذاب و نمایشگاه‌های در حال تغییر نشان می‌دهد که چگونه فوتبال به بازی زندگی ما تبدیل شد. این موزه همچنین دارای مجسمه لیلی پار یکی از پیشگامان فوتبال زنان است.
آدرس: Urbis Building Cathedral Gardens, Todd St, Manchester M4 3BG, United Kingdom
زمان بازدید: به جز روز‌های دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر می‌توانید از این موزه جذاب دیدن کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است