search
menu
اتریش keyboard_arrow_down close

اتریش

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۱

درباره اتریش

اتریش (Austria) از کشورهای اروپای مرکزی است که به واسطه معماری و هنر موسیقی کلاسیک در جهان شناخته می‌شود. اتریش کشوری کوچک، کم جمعیت و آرام است و با مساحتی ۸۳ هزار کیلومتر مربعی، جمعیتی تقریبا ۹ میلیون نفری را در خود جای داده است. اتریش در همسایگی آلمان، اسلواکی، جمهوری چک و مجارستان قرار دارد و کشوری به شدت کوهستانی است و بخش بزرگی از آن را کوه‌های آلپ فراگرفته است.

زبان، دین و واحد پولی اتریش


زبان رسمی و رایج کشور اتریش، زبان آلمانی است. بیشتر مردم اتریش دارای دین مسیحیت کاتولیک هستند. واحد پولی کشور اتریش به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، یورو است.
اتریش

تاریخچه اتریش


دوک نشین اتریش در سده دهم میلادی پدید آمد. با فروپاشی امپراتوری مقدس روم، امپراتوری اتریش در سده نونزدهم میلادی پدید آمد. اما در سده بیستم، اتریش درگیر دو جنگ جهانی بوده است. اتریش در آغاز جنگ جهانی اول نقش فعال داشت و محل تولد آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی هم بود. اتریش اکنون یکی از کشورهای توسعه یافته جهان با شاخص‌های توسعه یافتگی بالا است.

شهرها و جاهای دیدنی اتریش


وین بزرگترین شهر و پایتخت کشور اتریش است و شهرهای گراز، لینز و سالزبورگ از دیگر شهرهای بزرگ وین هستند.
به جز کوهستان زیبای آلپ که برای علاقه مندان به اسکی و کوهنوردی جذاب است، وین به عنوان یک کشور پرقدرت اروپایی، دارای کاخ‌ها و اقامتگاه‌های باشکوه و سلطنتی است. کاخ شون برون، کاخ هافبورگ، قصر بلودره، کلیسای جامع سنت استفان و تالار اپرای وین از جمله این جاذبه های گردشگری هستند.

زمان مناسب برای سفر به اتریش


اتریش کشوری است که به سبب همسایگی با رشته کوه های آلپ و قرار گرفتن در مرکز اروپا، دارای زمستان‌های سرد است. به همین سبب، بهار و تابستان و ماه‌های اولیه پاییز، بهترین زمان برای ما ایرانی‌ها برای سفر به اتریش است.
اتریش

غذاهای اتریش


کشور اتریش مجموعه غذاها و سبک غذایی منحصر به فرد و جذابی دارد که حتما باید در سفر به این کشور آن را تجربه کرد. غذاهای متنوع و جالبی مانند شنیتسل، سوسیس وینی یا ورستل، دسر کیزرشمارن، شیرینی مربایی، سالاد سیب زمینی، مارچوبه و اشتردول سیب از جمله خوراکی‌هایی هستند که در اتریش باید تجربه شان کنید.