search
menu

کار در سفر

[ پنهان کردن ]
راهنمای کار و کسب درآمد در سفر
مزایای کار در سفر چیست؟
انواع کار داوطلبانه در سفر
معرفی وب‌سایت‌های ضروری برای کاریابی در سفر
کار داوطلبانه در سفر‌های داخل ایران

راهنمای کار و کسب درآمد در سفر


تا به حال چشم‌هایتان را روی هم گذاشته‌اید تا به دوردست‌های خیال پر بکشید؟
آیا شما هم از آن دست افرادی هستید که به بلیط‌های هواپیمای مقصد مورنظرشان با حسرت نگاه می‌کنند؟
شاید دقیقا وقتی که رد گرمای خورشید استوایی را روی صورت خود احساس می‌کنید، به دنیای واقعی برگردید و با قیمت‌های سرسام آور و جیب نه چندان پر مواجه شوید!
احتمالا شما هم یکی از میلیون‌ها آدمی هستید که سفر کردن به آرزوی آن‌ها تبدیل شده و همین‌که فرصتی برای استراحت پیدا کنید بلافاصله به خرید بلیط هواپیما و سفر کردن فکر می‌کنید، اما حقیقت این است که سفر لزوما همیشه پرهزینه نیست و می‌توان به سادگی و باهزینه کم تجربه‌ی لذت بخشی را برای خود رقم زد.
اگر فکر می‌کنید که برای سفر رفتن حتما نیاز به پول زیادی دارید پس در این مقاله با ما همراه باشید چون قصد داریم به بررسی کار کردن در سفر که یکی از روش‌های ارزان سفر کردن است بپردازیم.
گاهی سفر کردن می‌تواند آغاز شروع به کاری جدید باشد یا حتی ممکن است افرادی که شاغل هستند هم بتوانند بدون مرخصی یا افت کیفیت کار سفر کنند و همزمان از مزایای سفر نیز بهره‌مند شوند.
کار در سفر

مزایای کار در سفر چیست؟


کار در سفر، فرصت‌های متنوعی را پیش روی افرادی با روحیه ماجراجویی بالا قرار می‌دهد از جمله:
گسترش روابط فردی و اجتماعی: دوستی با افراد جدید و شناخت مردم منطقه باعث افزایش ارتباط اجتماعی شما خواهد شد.
کسب مهارت‌های جدید: قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف کاری منجر به بروز خلاقیت و مهارت‌های جدید می‌شود که این موضوع به تنهایی می‌تواند بر توانایی شما در برخورد با شرایط مختلف و عملکرد شما در زندگی شغلی اثرگذار باشد.
کسب تجربه‌ متفاوت: کار کردن در سفر منجر به آشنایی با آداب و رسوم، شناخت فرهنگ و عقاید مردم آن منطقه و آشنایی با افراد بیشتری می‌شود.
ماجراجویی بیشتر: با کار کردن در سفر، فرقی نمی‌کند کجا باشید یا چه ساعت کاری‌ای داشته باشید، بلکه به سادگی می‌توانید در وقت‌های آزادتر خود به گشت‌وگذار در منطقه بپردازید.

انواع کار داوطلبانه در سفر


کارهای داوطلبانه از آن دسته کار‌هایی هستند که اغلب نیاز به مهارت تخصصی خاصی نداشته و همان‌طور که از نام ‌آن بر می‌آید در ازای آن پولی دریافت نمی‌کنید اما هزینه‌ی اقامت و غذای شما در ازای انجام خدمات رایگان خواهد بود.

کار در اقامت‌گاه‌ها (هاستل‌ها و هتل‌ها)
یکی از آسان‌ترین کار‌هایی که در سفر می‌توان انجام داد کار کردن در هاستلی است که در آن اقامت دارید اما جزو مواردی است که کمتر درباره‌ی آن صحبت می‌شود، برای این‌کار کافیست از هاستلی که در آن اقامت دارید بپرسید که آیا به کمک نیاز ندارند؟ این کمک شامل جارو زدن، مرتب کردن اتاق‌ها، مراقبت از بار... است. با این کار ممکن است دستمزد کمی دریافت کنید اما اکثر مسافران بدون دستمزد و برای غذا و جای خواب مجانی از این روش استفاده می‌کنند.
این روش یکی از بهترین روش‌ها برای کم کردن هزینه حین سفر است.

کار داوطلبانه در مزارع و باغ‌ها (ووف)
اگر تجربه‌ی کشاورزی ندارید نیازی نیست نگران باشید چون کارهایی که در این قسمت انجام خواهید داد نیاز به تخصص زیادی ندارد. و به ازای کار پاره وقت در مزارع و زمین‌های کشاورزی اقامت و غذای شما رایگان می‌باشد، مثل کار کردن در تاکستان‌های فرانسه یا کمک در پرورش زنبورعسل در ایتالیا.

پرستار کودک و سالمند در خانه
افرادی که به دنبال کم کردن هزینه خود در سفر هستند می‌توانند این گزینه را هم در نظر داشته باشند. پرستاری از کودکان و سالمندان نیازمند دقت و مراقب زیادی است که و شما می‌توانید یه صورت پاره‌وقت یا تمام وقت از سالمند یا کودک صاحب‌خانه مراقبت کنید و در ازای این مراقبت حقوق دریافت کنید یا از اقامت و غذای رایگان بهره‌مند شوید.

کار به جای افراد دیگر در تعطیلات
در ایام تعطیلات بسیاری از افراد برای گذراندن تعطیلات با خانواده و استراحت مرخصی می‌گیرند و با بلیط هواپیمایی در دست، به سفرهای‌ نیمه‌طولانی می‌روند به این ترتیب سمت‌های شغلی زیادی برای مدتی خالی می‌ماند. یکی از روش‌های کار در سفر کار کردن برای مدتی کوتاه به جای افرادی است که در تعطیلات موقعیت شغلی خود را ترک کرده‌اند. این کار هم به لحاظ اقتصادی برای سازمان مورد نظر منفعت دارد و هم خود فرد بسته به شغلی که دارد از مزایایی که کار در آن سازمان دارد مانند غذای رایگان بهره‌مند می‌شود.

کار در کشتی‌های کروز
اگر شما هم پویانمایی(انیمیشن) ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا را در کودکی دوست داشتید و عاشق مسافرت‌های دریایی هستید، این مورد برای شما جزو رویایی‌ترین‌ها خواهد بود. زیرا علاوه بر دستمزد از اقامت و غذای مجانی برخوردار خواهید بود، همچنین در هر وقفه کشتی از گشت‌وگذار خود لذت ببرید.

مراقبت از حیوانات خانگی
امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که به این موجودات دوست‌داشتنی علاقه نداشته باشد و خواهان وقت گذراندن با آن‌ها نباشد. یکی دیگر از مشاغلی که می‌تواند هم لذت بخش باشد و هم سفری ارزان را تضمین کند، مراقبت از حیوانات خانگی افراد است. در این کار، فرد موظف است که امور مراقبتی و بهداشتی حیوان را برعهده بگیرد مثلا سگ را برای پیاده‌روی به پارک ببرد و در ازای آن اقامت و غذای او بر عهده صاحب‌خانه خواهد بود.

نوازندگی
امیدوارم که از نعمت صدای خوب یا نوازندگی گوش‌نواز برخوردار باشید چون این ویژگی این‌جا به کمک شما خواهد آمد. علاوه بر تدریس موسیقی شما می‌توانید در هاستل با گرفتن مقداری پول اجرا کنید و از تخت یا غذای رایگان برخوردار شوید.

پرستار
اگر شغل شما پرستاری است پس خوب به این قسمت دقت کنید زیرا شغل شما یکی از مشاغل مفید در راستای کم کردن هزینه برای سفر است. پرستاران برای ۱۳ ساعت یا ۲۰ ساعت کار در هفته در محلی استخدام می‌شوند و تمام هزینه‌های سفرشان پرداخت خواهد شد و به دلیل شرایط اضطراری گاه پول بیشتری نسبت به پرستار معمولی دریافت خواهید کرد.
کار در سفر

معرفی وب‌سایت‌های ضروری برای کاریابی در سفر


HelpX.net
هلپکس مخفف Help Exchange است، یعنی شما در ازای ۴ یا ۵ ساعت کار روزانه برای میزبانتان، خواب و خوراک مجانی دریافت می‌کنید و نیازی به پرداخت پول ندارد.
WWOOF.net
کلمه WWOOF مخفف عبارت World Wide Opportunity On Organic Farms است و به این صورت که شما در ازای ۴ الی ۶ ساعت کار روزانه و داوطلبانه در مزرعه و یا زمین‌های کشاورزی، جای خواب و غذای رایگان دریافت می‌کنید. هر کشوری که عضو فدراسیون ووفینگ باشد وبسایت مرتبطی دارد که صاحبان مزارع یا زمین‌های کشاورزی در آن ثبت نام می‌کنند و توقعات خود را از کسانی که می‌خواهند داوطلبانه آن‌جا کار کنند می‌نویسند، کسانی که تمایل به کار داوطلبانه دارند با پرداخت ۱۸ یورو می‌توانند با شخص مورد نظر ارتباط برقرار کنند و در مورد کار به توافق برسند.
Workaway.info
سایتی است که همانند هلپکس فعالیت‌های متنوعی دارد از کمک در رنگ کردن خانه گرفته تا کار کردن در مهدکودک و مزرعه و شما در ازای چند ساعت کار، غذا و جای خواب رایگان دریافت می‌کنید.
Grassrootsvolunteering.org , Traveljobs.net
این دو همانند دو سایت قبلی از سایت‌های مربوط به کار داوطلبانه است و افراد می‌توانند کار داوطلبانه مورد نظر را انتخاب و با کارفرما در مورد شرایط کار گفت و گو کنند و هزینه را به حداقل برساند.
MindMyHouse.com, Trustedhousesitters.com ,Nomador.com , Housecarers.com
هر سه از سایت‌های شغل‌یابی برای افراد با توانایی نگهداری موقتی از حیوانات هستند که در ازای آن جای خواب رایگان و غذا دریافت می‌کنند.
کار در سفر

کار داوطلبانه در سفر‌های داخل ایران


اگر تا اینجای مقاله با ما همراه بودید و ناامیدانه قصد بستن صفحه را دارید دست نگه دارید! زیرا از این قبیل موضوعات تنها برای خارج از ایران نیست، بله! درست شنیدید در ایران هم خانه‌های بومگردی زیادی از کار کردن مسافران در هاستل استقبال می‌کنند؛ از جمله:
اقامتگاه بومگردی بام رودبار، گیلان
اقامتگاه بومگردی امی وی جا، گیلان
اقامتگاه بومگردی روشا، مازندران

با توجه به اینکه در ایران همانند کشور‌های دیگر اپلیکیشن‌های تخصصی صرفا برای ووفینگ یا کار در سفر وجود دارند اما باز هم با گشتن و استفاده از اپلیکیشن‌های موجود و استفاده از نشریه‌ها می‌توان کاری را برای مدت کوتاهی در سفر پیدا کرد.
Iranwolunteering.ir
ایران داوطلبانه از سایت‌های حمایت از کار در سفر (از جمله هاستل و کمپ است)، شما با مطالعه سایت می‌توانید مقصد خود را بیابید و کار مورد نظر خود را انتخاب کرده و از موقعیت‌هایی که پیش روی خود دارید نهایت بهره را بجویید.
در پایان، مطمئن باشید که بالاخره می‌توانید کاری را در سفر پیدا کنید و سفر خوب و کم هزینه‌ای را برای خود رقم بزنید، توجه داشته باشید که تمام شغل‌ها نیاز به تخصص یا ساعات کاری طولانی برای کم کردن هزینه ندارد. مثلا آیا تا به حال چیزی درباره‌ی نگهبان شبکه اجتماعی شنیده اید؟ این فرد کسی است در طول سفر مسئولیت به روز کردن شبکه های اجتماعی و کنترل فالوورهای شما را بر عهده دارد و برای این‌کار حقوق دریافت می‌کند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است