search
menu

عجیب‌ترین شهرهای جهان

[ پنهان کردن ]
لانگیربین (Longyearbyen) در نروژ، شهری که در آن نمی ‌توانید بمیرید!
کولما (Colma) در کالیفرنیا، شهری که در آن تعداد مرده ها ۱۰۰۰ برابر زنده هاست!
سیتینیل دی لاس بودگاس (Setenil de las Bodegas) در اسپانیا، شهری در صخره ها!
ویتیر (Whittier) در آلاسکا، شهری در زیر یک سقف!
رازول (Roswell) در نیومکزیکو، شهر بیگانگان!
شفشاون (Chefchaouen) در مراکش، آبی ترین شهر!
نفت داشلاری(Neft Daşları) در آذربایجان، شهری در دریای آزاد
ماتماتا (Matmata) در تونس، شهری غاری!
اسلب سیتی (Slab City) در کالیفرنیا، آخرین شهر آزاد
میاکجیما (Miyake Island) در ژاپن، آلوده ترین شهر دنیا
رنه لا شاتو (Rennes-le-chateau) در فرانسه، مکانی پرشایعه
ماتاماتا (Matamata) در نیوزلند، دهکده کوتوله‌ها
مونووی (Monowi)، نبراسکا
نویوا دو کوردیرو (Noiva do Cordeiro)، برزیل
سنترالیا (Centralia)، پنسیلوانیا
کوبر پدی (Coober Pedy)، استرالیا
بعضی از شهرهای جهان به دلیل ویژگی‌های متناسب با آن‌ها از شهرت جهانی برخوردارند مثلا پاریس به شهر عشاق معروف است، یا نیویورک به نام شهر تاکسی‌های زرد رنگ شناخته می‌شود؛ اما این القاب به همین جا ختم نمی‌شوند! برخی از شهرهای جهان به عجیب و غریب بودن مشهور هستند. به نظر شما چه چیزی باعث این موضوع شده است؟ اگر شما هم کنجکاوید بدانید علت عجیب بودن این ۱۶ شهر چیست، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

لانگیربین (Longyearbyen) در نروژ، شهری که در آن نمی ‌توانید بمیرید!


در مجمع‌ الجزایر سوالبارد در نروژ، شهری به نام لانگیربین وجود دارد که به شمالی‌ترین شهر کره زمین معروف است و نزدیک‌ترین شهر به قطب شمال است؛ اما علت شهرت این شهر چیز دیگر است. در لانگیربین حق مردن ندارید! اگر متعجب شده‌اید باید اضافه کنیم که این شهر تنها شهر در طول تاریخ نبوده که بنا به دلایلی مردن در آن جرم محسوب شده است؛ برای مثال در لانخاردون اسپانیا سال ۱۹۹۹، بیرتیبا میریم برزیل در سال ۲۰۰۵ یا سیلیای ایتالیا در سال ۲۰۱۵ نیز مردن در این سال‌ها جرم محسوب می‎شد و بستگان شخص مرده به وسیله دولت جریمه می‌شدند؛ در این شهرها علت این موضوع به پر شدن گورستان‌ها و اشباع شدن زمین‌ها برای به خاک‌سپاری اجساد باز می‌گشت. ولی درباره لانگیربین این موضوع صادق نیست و علت اصلی این موضوع به آب و هوای سرد این شهر بازمی‌گردد. اجساد در لانگیربین به علت منجمد بودن خاک آن تجزیه نمی‌شوند و این موضوع کاهش سطح بهداشت شهر و شیوع بیماری می‌شود؛ به همین دلیل از سال ۱۹۵۰ تا به امروز اگر شخصی رو به مرگ باشد او را به خارج از لانگیربین برده و در صورت وفات یافتن در جایی غیر از این شهر دفن می‌کنند تا سطح بهداشت شهر را تا حد زیادی ثابت نگه دارند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها موضوعی که نظر گردشگران را درباره لانگیربین به خود جذب می‌کند قانون منع مردن نیست! چرا که ورود گربه‌ها نیز به این شهر ممنوع است و دلیل این موضوع حفاظت از پرنده‌های مهاجری است که به فصول خاص به این منطقه کوچ می‌کنند. محیط زیست لانگربین ترجیح می‌دهد که در طول اقامت گونه‌های نادر در لانگیربین، جانوران شکارچی‌ مزاحم آن‌ها نشود؛ علاوه بر این حمل اسلحه در لانگیربین اجباری است زیرا خرس‌های قطبی از دیگر ساکنان این شهر هستند و شلیک در صورت دفاع از جان خود یا شخص دیگر ممانعتی ندارد. موضوع جالب دیگر درباره این شهر تاریک بودن آن در ۴ ماه از سال است، این هر شهر به دلیل جغرافیای خاص خود در ۴ ماه از سال رنگ طلوع را نمی‌بیند و همه این دلایل باعث شناخته شدن لانگیربین به سردترین شهر مسکونی جهان شده است. اگر از اوایل آبان تا اواسط اسفند از تابش خورشید خسته شدید، می‌توانید با اولین بلیط هواپیما به نروژ سفر کنید و از این شهر اعجاب‌آور دیدن کنید.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

کولما (Colma) در کالیفرنیا، شهری که در آن تعداد مرده ها ۱۰۰۰ برابر زنده هاست!


شاید شما هم این موضوع که تعداد گوسفندان استرالیا از افرادی که در آن زندگی می‌کنند بیشتر است را شنیده باشید؛ اما حقیقت کولما از این هم عجیب‌تر است. زیرا این شهر که در نزدیکی سانفراسیسکوی آمریکا قرار گرفته است اجساد بیشتری نسبت به افراد زنده هر را در خود جای داده است و به همین دلیل به شهر خاموش یا شهر مردگان مشهور است. دلیل این موضوع انتقال اجساد از زمین‌های سانفراسیسکو به کولما بود؛ در اوایل قرن ۲۱، قیمت زمین در سانفراسیسکو سیر صعودی داشت و دولت تصمیم گرفت به جای اینکه زمین‌های بلااستفاده گورستان با این قیمت از دست برود، گورها را به زمین‌های خالی جنوب شهر ببرند و گورستان‌های سانفراسیسکو را در چرخه فروش املاک قرار دهند. در ابتدا ساکنین کولما گورکنان و کسانی بودند که شغلشان به نحوی با قبرستان سر و کار داشت اما پس از گذشت سال‌ها مشاغل دیگر نیز پا به عرصه گذاشتند و شهر حامل مردم بیشتری شد. امروزه گردشگران برای دیدن قبرستان‌های پهناور کولما به آن سفر می‌کنند؛ پهناوری قبرستان‌های آن به حدی است که کسانی که در آن‌جا حضور دارند اظهار می‌کنند که گویا قبرستان هرگز تمام نمی‌شود و پایانی ندارد.

سیتینیل دی لاس بودگاس (Setenil de las Bodegas) در اسپانیا، شهری در صخره ها!


اگر فکر می‌کنید که شهرها همیشه در مکان‌های امن و به دور از خطر بنا می‌شوند باید بگوییم که این موضوع شاید درباره بسیاری از شهرهای جهان صادق باشد اما درباره سیتینیل دی لاس بودگاس به هیچ وجه درست نیست. این شهر که در استان کادیز اسپانیا واقع است به طرز حیرت‌آوری زیر یک تخته سنگ معلق بنا شده است. گردشگران با سفر به سیتینیل دی لاس بودگاس از تجربه قدم زدن زیر یک تخته سنگ معلق و لذت بردن از معماری چشم‌نواز این شهر لذت می‌برند.

ویتیر (Whittier) در آلاسکا، شهری در زیر یک سقف!


شاید عجیب‌ترین شهر این فهرست ویتیر در آلاسکا باشد که کل جمعیت شهر که شامل ایستگاه پلیس، اداره پست و بیمارستان نیز می‌شود، تنها در یک ساختمان ۱۴ طبقه زندگی می‌کنند؛ اطراف این ساختمان محیط دلپذیری وجود دارد اما هوا در زمستان به طرز غیرقابل تحملی سرد می‌شود.
دلیل زندگی کردن این تعداد از افراد در یک برج ۱۴ طبقه، به سرمای بیش از حد منطقه در زمستان بازمی‌گردد به این صورت که ساکنین این منطقه ترجیح می‌دهند هر آن چه که نیاز دارند تا حد ممکن به آن‌ها نزدیک باشد تا در زمستان به مشکل برنخورند. لازم است بگوییم که پیدا کردن و مسیریابی شهر ویتیر برای افرادی که محلی هستند نیز مشکلات خودش را دارد. حدود ۳۰۰ نفر از مردم در این برج زندگی می‌کنند و از زندگی در این شهر کوچک بسیار راضی هستند.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

رازول (Roswell) در نیومکزیکو، شهر بیگانگان!


رزول یا رازول در شهری است که در نیومکزیکو قرار دارد و داستانی عجیب دارد؛ در سال ۱۹۴۷ و در یک روز به ظاهر عادی یک دامدار ساده به شیء عجیبی برخورد می‌کند که با سر و صدای زیاد در حال سقوط از آسمان است، دیدن این وسیله باعث کنجکاوی آن فرد که مک برزل نام داشت می‌شود و به دنبال آن به راه می‌افتد در نهایت موفق می‌شود که تکه‌هایی از این وسیله واژگون را جمع کرده و به پایشگاه هوایی ببرد، البته برزل عنوان کرد که چیزی به رنگ لجن را دیده بود که پس از سقوط، از این وسیله به بیرون پرتاب شده است. این خبر در آن سال سرفصل تمام خبرها در روزنامه بود و همه درباره بیگانگان و فضایی‌ها صحبت می‌کردند و نظرات و تئوری‌های خود را درباره این واقعه مطرح می‌کردند اما پس از تحقیقات مشخص شد که این قطعات بالن هواشناسی بوده است.
سال‌ها بعد کسانی که مسئول تحقیق بر روی این پروژه بودند بازنشسته شدند و اظهار کردند که این قطعات به هیچ وجه از بالن هواشناسی نبود؛ در هر حال ماهیت این قضیه هنوز هم شک‌برانگیز است و بسیاری پس از گذشت سال‌ها باور دارند که آن وسیله سقوط کرده، سفینه بیگانگان بود و بیگانگان هم چنان در پی نزدیک شدن و برقراری ارتباط با انسان‌ها هستند اما ابر قدرت‌های جهان، اعلام این روابط را به نفع خود نمی‌بینند پس هرگز در رسانه‌ها خبری درباره تایید صحت این مطلب چاپ نشد. در سال ۲۰۱۳ و در شصت و ششمین سالگرد این اتفاق گوگل نشان‌واره خود را به نشانه این اتفاق تغییر داد و ذهن‌ها بار دیگر به سمت این موضوع بازگشت و همهمه بر رسانه حاکم شد. این شهر آرزوی اشخاصی است که به شناخت موجودات فرازمینی علاقه دارند و به وجود آن‌ها در جهان باور دارند؛ در طول سال، مردم از هر نقطه از جهان برای دیدن شهر جنجالی رزول و شنیدن داستان بیگانگان از زبان محلی‌ها که سینه به سینه حفظ شده است، به این شهر سفر می‌کنند.

شفشاون (Chefchaouen) در مراکش، آبی ترین شهر!


شاون یا شفشون (شفشاون) شهری در شمال غربی مراکش و در مجاورت رشته‌کوه‌های ریف است. کشور مراکش به دلایل متفاوت تاریخی و تفریحی از مقاصد مهم گردشگری است، اما شهرت این شهر کمی با باقی شهرهای مراکش متفاوت است؛ سقف، پنجره، دیوار خانه‌ها و حتی کوچه‌ها نیز به رنگ آبی است، به همین دلیل نام دیگر این شهر، شهر آسمانی است. گردشگران برای دیدن این شهر و لذت بردن از صحنه چشم‌نواز و بهشتی شفشاون، از کازابلانکا مسیری شش ساعته و کوهستانی را تا شفشاون می‌پیمایند تا از زیبایی‌های شهر آبی بهره‌مند شوند.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

نفت داشلاری(Neft Daşları) در آذربایجان، شهری در دریای آزاد


بسیاری از مهندسین و افرادی که کار آن‌ها با صنعت استخراج‌های دریایی گره خورده است به همین دلیل مدت زمانی را بر روی سکوهای نفتی سپری می‌کنند اما در مورد نفت داشلاری این موضوع کل سال ادامه دارد، در واقع این شهر بر روی سکوی نفتی قرار دارد و ۲۰۰۰ نفر جمعیت را در خود جای داده است. نفت داشلاری بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر دریایی جهان است که بر روی سازه‌هایی استقرار یافته است که زمانی به دست شوروی سابق بنا شده بود. شاید فکر کنید که این شهر از امکانات کافی برخوردار نیست اما دارای مزرعه پرورش میوه و کشاورزی است به این صورت که خاک را از خشکی به بخش دریایی آورده و شروع به کشت می‌کنند؛ علاوه بر این‌ها نفت داشلاری دارای زمین‌بازی، سینما و امکانات دیگر است و مردم این شهر علاقه زیادی به خشکی نشان نمی‌دهند و از زندگی خود بر روی آبی پهناور و سکوهای نفتی راضی هستند.

ماتماتا (Matmata) در تونس، شهری غاری!


تونس از نظر آب و هوایی کشوری گرم محسوب می‌شود به همین دلیل مردم یکی از روستا‌های آن دست به خلاقیت جالبی در معماری برا مقابله با گرما زده‌اند. خانه‌های مردم ماتماتای تونس در گودالی درون زمین بنا شده است به صورتی که برای ساخت خانه ابتدا زمین را تا عمق مشخصی حفر می‌کنند و سپس به حفاری دیواره‌های آن می‌پردازند تا اتاقک‌های غارمانندی ایجاد کنند؛ این موضوع باعث خنک بودن خانه حتی در فصول گرم سال می‌شود؛ معماری چشم‌نواز این روستا صحنه جالب و زیبایی را در این دهکده کوچک به وجود آورده است. اگر روزی به جنوب تونس سفر کردید حتما از این روستا دیدن کنید.

اسلب سیتی (Slab City) در کالیفرنیا، آخرین شهر آزاد


اسلب سیتی شهری با فاصله حدودا ۲۵۰ کیلومتر از سن دیه‌گو کالیفرنیا است و در منطقه بیابانی واقع شده است. این شهر در فصل زمستان میزبان مسافران زیادی از سرتاسر کشور است که اغلب آن‌ها را آنارشیست‌ها و افراد ماجراجو و بیزار از تکنولوژی و قوانین تشکیل می‌دهند؛ در اسلب سیتی افرادی که بی‌خانمان هستند دارای پناهگاه‌هایی هستند که مکان خواب، غذا و پوشاک آن‌ها را تامین می‌کنند.
اما بخش عمده مسافران آنارشیست‌ها هستند که از دادن هرگونه توضیحاتی خودداری می‌کنند و با افراد بی‌خانمان تفاوت‌های زیادی دارند زیرا افراد بی‌خانمان مکانی برای ماندن ندارند اما آنارشیست‌ها لزوما بی‌خانمان نیستند و می‌توانند مکانی مناسب را برای زندگی دائم انتخاب کنند اما از این کار سر باز می‌زنند.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

میاکجیما (Miyake Island) در ژاپن، آلوده ترین شهر دنیا


در ابتدا ماسک زدن در دوران کرونا به دلیل عادت نداشتن اکثریت مردم امری سخت به شمار می‌رفت، اما فرض کنید که کل زندگی خود ماسک ضد گاز بزنید به صورتی که ماسک تا مدت‌های بسیار طولانی جزو اقلام ضروری شما به شمار برود؛ این زندگی بسیار سخت خواهد بود.
میاکجیما یک جزیره از جزایر ایزو در ژاپن است که مردم آن به دلیل پخش شدن گاز‌های آتشفشانی مانند گوگرد دی اکسید، همیشه به ماسک ضد گاز نیاز دارند. با اینکه دولت ژاپن فعالیت کوه آتشفشانی میاکجیما را در نظر دارد اما مردم همیشه به حالت آماده باش برای وضعیت بحرانی قرار دارند. این شهر که در۱۶۰ کیلومتری جنوب توکیو قرار دارد مسیر مناسبی برای گردشگران به نظر نمی‌رسد اما سالانه افراد زیادی برای ماجراجویی به میاکجیما رفته و سعی می‌کنند که مدت کوتاهی را همانند مردم آن منطقه زندگی کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ماجراجویی را بر هر چیزی ترجیح می‌دهید پیشنهاد میکنیم که قبل از سفر به میاکجیما تا حد ممکن درباره گاز سمی گوگرد دی اکسید اطلاعات کسب کنید و حتما تست‌های پزشکی مربوطه را قبل از سفر انجام دهید تا از سلامت دستگاه تنفس خود اطمینان یابید.

رنه لا شاتو (Rennes-le-chateau) در فرانسه، مکانی پرشایعه


پس از شهرت جهانی رمان راز داوینچی یا داوینچی کد نوشته دن براون، رنه لا شاتو مرکز توجهات طرفداران این کتاب و منتقدان شد. دن براون رمان راز داوینچی را با الهام گرفتن از این شهر گرفته است به این صورت که افراد زیادی معتقدند که این روستا حامل گنجینه و رازهای بسیاری است. داستان گنجینه‌ها به شوالیه‌های جنگ‌های صلیبی که به شوالیه‌های پرستش‌گاه مشهور بودند باز می‌گردد، این شوالیه‌ها در جنگ‌های خود گنجینه‌های زیادی را به دست می‌آوردند ولی سرانجام توسط پادشاه وقت، فیلیپ چهارم اعدام شدند ولی با وجود اکتشافات و پیگیری‌های بسیار، گنج‌های آن‌ها هرگز پیدا نشد و بسیاری معتقد هستند که ریشه محل این گنج‌ها به رنه لا شاتو باز می‌گردد؛ یکی از این گنج‌ها جام مقدسی بود که طبق افسانه‌ها برا صاحب خود عمر و جوانی ابدی را به ارمغان می‌آورد، روایات می‌گویند که جام مقدس، خون مسیح یا خون سلطنتی است و باور دارند که عیسی (ع) از روی صلیب جان سالم به در برد و با مریم مجلدیه ازدواج کرد و صاحب دختری به نام سارا شد و در نهایت در رنه لا شاتو فوت کردند.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

ماتاماتا (Matamata) در نیوزلند، دهکده کوتوله‌ها


اگر فیلم ارباب حلقه‌ها یا هابیت را دیده باشید امکان ندارد که شیفته روستای هابیتون نشده باشید!
این روستا هم‌زادی در نیوزلند به نام ماتاماتا دارد که سالانه گردشگران و طرفداران زیادی به نیوزلند سفر می‌کنند که این دهکده کوچک را ببینند. لازم به ذکر است که این دهکده تنها محل فیلم‌برداری نبوده بلکه مزدم آن از طریق صادرات گوشت و پشم زندگی خود را می‌گذرانند.

مونووی (Monowi)، نبراسکا


به نظر شما یک مکان برای شهر خوانده شدن نیاز به چند نفر جمعیت دارد؟ ۱۰۰۰؟ ۳۰۰۰؟ ۱۰۰؟
در سال ۲۰۰۰، دو نفر به نام‌های رودی و السی ایلر به تنهایی در شهر مونووی در نبراسکا زندگی می‌کردند اما امروزه شهر مونووی در نبراسکا شامل فقط و فقط یک نفر است. زیرا همسر السی ایلر یعنی رودی در سال ۲۰۰۴ فوت کرد و حالا السی ایلر ۸۳ ساله تنها ساکن این شهر است؛ السی ایلر به نام کتابدار کتابخانه با ۵۰۰۰ کتاب در مونووی است و از آن‌ جایی که تنها شخص حاضر در مونووی است به عنوان شهردار شناخته می‌شود. زیرا جز اون کسی تا شعاع ۳۰ کیلومتری زندگی نمی‌کند. با این وجود اشخاصی که در مناطق مجاور مونووی زندگی می‌کنند به طور مداوم به دیدن السی می‌روند. در کل شهر تنها خانه السی قابل سکونت است و جالب است بگوییم السی مالیات خودش را سالیانه افزایش می‌دهد که بتواند از چراغ‌های ترافیک شهر و امکانات دیگر حفاظت کند. مونووی از همان ابتدا به این صورت خالی از سکنه نبود بلکه در سال‌های ۱۹۳۰ تقریبا ۱۳۰ نفر جمعیت داشت اما با گذشت زمان و افزایش شهرنشینی حومه شهرها خالی شدند و افراد به شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت کردند و شهرهای کوچک‌تر مانند مونووی خالی از سکنه شدند اما در هر مکانی افرادی هستند که پایبند به آن جا باشند و نتوانند از آن مکان دل بکنند؛ السی ایلر یکی از همین گونه افراد است و تنهایی در این شهر خالی از سکنه او را نمی‌آزارد.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

نویوا دو کوردیرو (Noiva do Cordeiro)، برزیل


وجود زنان و مردان هر دو در کنار هم در محیط‌های مختلف از لازمه‌های زندگی اجتماعی است و وجود هر دو برای بقا و استحکام پایه‌های شهر لازم است؛ اما برخی از خانم‌ها ممکن است با این موضوع هم عقیده نباشند، در واقع بعضی از آن‌ها عقیده دارند که زندگی بدون مردها منظم‌تر و ایمن‌تر است!
این فلسفه شهر نویوا دو کوردیرو در برزیل است زیرا تماما توسط بانوان اداره می‌شود و حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از خانم‌های متاهل و مجرد با سنین ۲۰ تا ۳۵ سال را دارد. قوانین این شهر توسط خود بانوان وضع می‌شود و هیچ مردی حق ورود به این شهر را مگر در روزهای آخر هفته ندارد. زنان متاهلی که در این شهر زندگی می‌کنند هم حق آوردن همسر خود به این شهر را ندارند و اغلب همسرهای آن‌ها در شهرهای مجاور ساکن می‌شوند که بتوانند آخر هفته‌ها به خانواده خود سری بزنند.
شاید عجیب و کمی غیرطبیعی به نظر برسد اما زنان این شهر کاملا از این موضوع راضی هستند و باور دارند شهر بدون مردها سازمان ‌یافته‌تر و منظم تر است.

سنترالیا (Centralia)، پنسیلوانیا


یکی از عجیب‌ترین شهرهای جهان که باعث مرگ ساکنین و بازدیدکنندگان خود می‌شود، سنترالیا در پنسیلوانیا است. در ابتدا قرار بود که محلی برا سوزاندن زباله‌ها باشد اما دولت متوجه وجود معدن زغال سنگ در سنترالیا نشده بود و این موضوع باعث آتش‌سوزی زیر زمینی بسیار وسیعی شد به طوری که در همان ابتدا آمار کشته‌شدگان به ۱۰۰ نفر هم می‌رسید؛ مردم شهر به دلیل پراکنده شدن گارهای سمی و فرونشست زمین، شهر را به سرعت تخلیه کردند و به شهرهای دیگر پناه بردند اما موضوع مهم این است که سنترالیا هنوز هم در حال سوختن است؛ نتیجه یک اشتباه، سبب آوارگی افراد زیادی که ساکن این منطقه بودند شده بود.

کوبر پدی (Coober Pedy)، استرالیا


نام این شهر را بومیان استرالیایی بر روی آن گذاشتند و به معنی «انسان سفید پوست در زمین» است؛ ساکنین این منطقه برای فرار از آب و هوای گرم کوبر پدی به زیر زمین پناه می‌بردند و خانه‌های خود را در زیر زمین بنا می‌کردند. این شهر جزو شهرهای گرم در استرالیای جنوبی محسوب می‌شود. اولین بار در سال ۲۰۱۵، پسری ۱۴ ساله توانست از این منطقه سنگی گرانبها را پیدا کند و از آن به بعد این منطقه به معدن آزاد استرالیا معروف شد؛ در این شهر استخراج و حفاری برای عموم مردم آزاد است و قانونی برای این موضوع وجود ندارد، یعنی هر کسی با ابزار حفاری یا بدون آن می‌تواند محلی که حاوی کانی ارزشمند است را حفر کند و بعد از حفر آن را برای خود نگه دارد!
رویایی به نظر می‌رسد اما حقیقت دارد؛ مقدار این کانی‌ها در خاک شهر کوبر پدی تا حدی زیاد است که بسیاری از مردم با یافتن گوهرهای گران‌قیمت و حفاری‌ در دوره‌های کوتاه توانستند به ثروت هنگفتی دست پیدا کنند. غنی بودن خاک کوبر پدی از نظر گوهرشناسی تنها دلیل مشهوریت آن نیست بلکه دلیل دیگری که گردشگران آن را برای مقاصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند، وجود طولانی‌ترین حصار جهان یا بزرگ‌ترین سازه پیوسته جهان در نزدیکی این شهر است؛ دلیل ساختن این سازه به حمله گرگ‌های دینگو به گوسفندان باز می‌گردد، تنها یک فرصت کوتاه برای گرگ‌های دینگو کافی است که هزاران راس گوسفند را از بیخ و بن ناپدید کنند؛ به همین دلیل این سازه طویل ۵۶۱۳ کیلومتری، برای ایمن نگه داشتن دام‌ها در برابر درندگان ساخته شد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است