search
menu

گران ترین غذاهای جهان

[ پنهان کردن ]
گران‌ترین غذاهای جهان در سال ۲۰۲۱
خاویار الماس (Almas Caviar)
ملون یوباری (Yubri King Melons)
مرغ آیام سمانی (Ayam Cemni Chicken)
(Saffron) زعفران
قارچ یا ترافل سفید(White Truffles)
قارچ ماتسوتاکه(Matsutake Mushrooms)
پنیر گوزن شمالی(Moose Cheese)
گوشت واگیو(Wagyo Beef)
فوگو(Fugu)
ژامبون ایبری(Iberico Ham)

گران‌ترین غذاهای جهان در سال ۲۰۲۱


غذا خوردن یکی از نیازهای ذاتی و اساسی هر انسانی است؛ اما آیا همیشه ما انسان‌ها برای رفع گرسنگی غذا می‌خوریم؟ پاسخ خیر است؛ بسیاری از اوقات ویژگی‌های مختلف غذا‌ها باعث می‌شوند که حتی هنگامی که احساس گرسنگی نمی‌کنید، میل به چشیدن آن‌ها داشته باشید. همان‌گونه که طعم غذاهای مختلف با یکدیگر فرق دارد بر این اساس قیمت آن‌ها هم متفاوت خواهد بود؛ بسته به محتویات تشکیل دهنده غذا، خواص دارویی، درجه سختی فرآیند پخت و تهیه‌سازی مواد اولیه، قیمت‌های تعیین شده برای هر غذا متفاوت خواهد بود.
در این مقاله قصد داریم مروری بر گران‌ترین غذاهای جهان و علل گرانی آن‌ها داشته باشیم.

خاویار الماس (Almas Caviar)


از گران‌ترین‌های این لیست می‌توان به خاویار الماس ایران اشاره کرد؛ خاویار یکی از ماهی‌های باارزش نقاط بکر دریای خزر محسوب می‌شود و این غذا از فراوری تخم خاویار به وجود آمده است. اما چرا این خاویار به الماس معروف است؟ هر چه رنگ خاویار روشن‌تر باشد، خاویار از ارزشمندی بیشتری برخوردار است؛ خاویار الماس ایران رنگ بسیار روشن مایل به زردی دارد و از خاویار زال به دست می‌آید که این ماهی به خودی خود بسیار کمیاب و نادر است. قیمت خاویار الماس بسیار بالاست به صورتی که در برخی موارد ۸۰۰ دلار و یا حتی به ۲۵۰۰ دلار نیز می‌رسد.
نحوه خوردن خاویار اصلا سخت و پیچیده نیست بلکه می‌توان به صورت صبحانه بر روی نان تست یا بیسکوییت‌های ترد در کنار سبزیجات و باقی مواد مصرف کرد.
جالب است بدانید که ماهی‌های آلبینو (زال) خاویار فقط در سن ۱۰۰ سالگی تخم‌گذاری می‌کنند.
گران ترین غذاهای جهان

ملون یوباری (Yubri King Melons)


طالبی یوباری یا ملون یوباری یکی از میوه‌های کشور ژاپن است که هر دانه آن حدود ۱۰۰ دلار تا ۱۶۰۰۰ می‌ارزد و حتی در یک حراج دو عدد ملون یوباری یه مزایده گذاشته شد و با قیمت سه میلیون یورو فروخته شد.
این میوه در گلخانه‌ای در جزیره شمالی ژاپن، به نام یوباری هوکایدو کشت می‌شود.
خواص طالبی بر هیچکس پوشیده نیست و علاوه بر کاهش استرس و افزایش آرامش به داشتن پوستی شاداب و لاغری نیز کمک می‌کند.

مرغ آیام سمانی (Ayam Cemni Chicken)


یکی از حیوانات معروف اندونزی، مرغ آیام سمانی می‎باشد. از ویژگی‌های این حیوان می‌توان به سیاه بودن گوشت، چشم، منقار و استخوان‌های آن اشاره کرد و فقط خون این مرغ به رنگ قرمز است. این مرغ از خواص درمانی و دارویی زیادی برخوردار است به همین دلیل به گوشت جادویی معروف است. از خواص این گوشت می‌توان به تثبیت قند خون، افزایش رشد مو و قد، مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری‌های قلب و عروق اشاره کرد.
نام این مرغ از دو بخش آیام و سمانی تشکیل شده است که بخش اول در زبان اندونزیایی به معنی مرغ است و بخش دوم نام دهکده کوچکی در نزدیکی شهر سولو در مرکز جزیره جاوه است.
در کشور‌های آسیای شرقی این مرغ به عنوان یک پرنده زینتی نیز کاربرد دارد.
در اندونزی قیمت این مرغ حدودا ۲۰۰ دلار است اما در خارج از اندونزی تا هزاران دلار نیز افزایش می‌یابد.

(Saffron) زعفران


زعفران یا زرپران، گران‌ترین ادویه جهان است که به عنوان چاشنی به غذا اضافه می‌شود؛ ایران بزرگ‌ترین صادرکننده زعفران و چین بزرگ‌ترین واردکننده زعفران است. علاوه بر خواص دارویی و درمانی زعفران، این گیاه عطر بسیار مطلوبی دارد که از آن در نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف استفاده می‌شود.
یکی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به زعفران، حساسیت این گیاه است؛ بنابراین، باید برای نگهداری آن دقت بسیاری به خرج داد و اگر سهل‌انگاری کنید زعفران به عطر خود را از دست می‌دهد.
باید زعفران را در یک ظرف ترجیحا شیشه‌ای یا فلزی و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و در صورت لزوم به بسته‌بندی‌های کوچک‌تر تقسیم کنید که اگر مقادیری از آن را نیاز داشتید بتوانید بدون در معرض آسیب قرار دادن زعفران در حجم زیاد، از آن استفاده کنید.
در هر گل زعفران، مقدار ناچیزی از ادویه زعفران وجود دارد به طوری که برای به دست آوردن یک کیلوگرم زعفران باید ۳۰۰ گل زعفران را جمع‌آوری کرد.
هر کیلوگرم زعفران بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار ارزش دارد.
گران ترین غذاهای جهان

قارچ یا ترافل سفید(White Truffles)


قارچ دنبلان که به خئر یا ترافل هم مشهور است مورد بعدی فهرست گران‌ترین‌ها است. این قارچ که در زیر زمین رشد می‌کند به رنگ‌های قرمز تیره، خاکستری، سفید، سیاه و بنفش دیده می‌شود که البته نوع سیاه آن از لذیذ‌ترین طعم‌ها را دارد. از این قارچ در داروسازی، صنایع غذایی و عطرسازی نیز استفاده می‌شود.
ژان آنتلم بریلا-سوارین به این قارچ لقب الماس آشپزخانه را داده است.
در بخش‌هایی از ایران دنبلان یافت می‌شود اما به دلیل روش خاص برای جمع‌آوری این نوع قارچ، اشخاص زیادی دست به جمع‌آوری این خوردنی نایاب نمی‌زنند.
قیمت این قارچ در اروپا حدودا ۲۱۰۰ دلار است.

قارچ ماتسوتاکه(Matsutake Mushrooms)


دومین محصول ژاپنی این لیست، قارچ مخصوصی به نام ماتسوتاکه است. این قارچ بوی تند و به خصوصی دارد و قیمت هر کیلوگرم آن حدود ۶۰۰ دلار است. این قارچ از گونه‌های در حال انقراض نیز است؛ زیرا حشرات موذی در حال از بین بردن این گونه هستند و شرایط برای کشت مصنوعی این قارچ‌ها مهیا نیست.
پس حتما اگر روزی قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد ژاپن را داشتید، شانس خود را برای چشیدن ماتسوتاکه نادر و ملون یوباری امتحان کنید.
گران ترین غذاهای جهان

پنیر گوزن شمالی(Moose Cheese)


این پنیر فقط و فقط از شیر گوزن شمالی تهیه می‌شود و در مزرعه «خانه موس» در سوئد تولید می‌شود. این پنیر بافتی نرم دارد و رنگ آن کاملا سفید است و بی شباهت به پنیر فتا نیست.
هر کیلوگرم از پنیر گوزن شمالی حدودا ۱۰۷۴ دلار قیمت دارد.

گوشت واگیو(Wagyo Beef)


واگیو یک نوع گاو کمیاب ژاپنی است که گوشت آن به بهترین و گران‌ترین گوشت در جهان معروف است. استیک‌هایی که از این گوشت تهیه می‌شود به قدری مرغوب و خوشمزه هستند که در برترین رستوران‌های جهان سرو می‌شوند.
هزینه یک کیلو گوشت واگیو حدودا ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو است.

فوگو(Fugu)


فوگو یا بادکنک ماهی یکی دیگر از محصولات ارزشمند ژاپن است. علت گران بودن این غذا هم به نوع ماهی و مزه بازمی‌گردد و هم طرز پخت بسیار دشواری دارد به طوری که افراد معدودی به خوبی می‌توانند از پس پخت این ماهی بر آیند و فقط ۱۷ رستوران در جهان مجوز پخت این ماهی را دارند. اگر ماهی فوگو اشتباه پخته شود منجر به مسمومین و مرگ فرد می‌شود به این دلیل توصیه نمی‌شود که افراد در خانه برای پخت این ماهی تلاش کنند.
لازم به ذکر است که سم فوگو تا اکنون هیچ پادزهری ندارد اگر فردی دچار مسمومیت شود هم باید تا مدت زمان خاصی از تنفس مصنوعی استفاده کند تا زمانی که اثر سم در بدن او از بین برود.
با همه این‌ها، هنوز هم فوگو از محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم ژاپن برخوردار است.
گران ترین غذاهای جهان

ژامبون ایبری(Iberico Ham)


ژامبون ایبری از گوشت خوک‌هایی تهیه شده است که به مدت صد روز قبل از کشته شدن در کوه‌های سیرا مایور به چرا می‌روند و رژیم تماما حشره و گیاهی دارند. این ژامبون بیشتر در کشورهایی مثل اسپانیا و پرتغال تولید می‌شود. از مرغوب‌ترین نوع ژامبون ایبری، ژامبون «سیاه‌نشان»، مربوط به خوک‌هایی است که در جنگل‌های بلوط آزادانه می‌چرخند و از بلوط‌ها تغذیه می‌کنند.
فرآیند تولید تا مصرف گوشت‌ها حداقل تا یک سال به طول می‌انجامد و این موضوع دلیل دیگری بر گران بودن این ژامبون است؛ دوره پرورش خوک‌ها تقریبا سه سال است اما مراحل فرآوری ژامبون‌ها تا شش سال طول می‌کشد.
قیمت هر کیلوگرم ژامبون ایبری حدود ۴۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است