search
menu

هتل‌ها از پاییز گران می‌شوند

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران خبر از افزایش قیمت هتل‌ها در پاییز، طبق روند سالانه و همیشگی داده است. بر اساس این خبر، میانگین افزایش قیمت هتل‌ها، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است. اما اینکه افزایش قیمت انجام بشود یا به چه میزانی در این بازه درصدی باشد، به اختیار خود هتل‌ها، و ارزیابی مالی آنها از میزان تقاضای پیش رو است.
حمزه‌زاده، همچنین به اشاره به وضعیت نرخ اشغال اتاق‌های هتل‌های کشور گفت که این نرخ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است و با فرارسیدن فصل تابستان، کمی وضعیت بهبود می‌یابد. در مجموع هتل‌های شمال و غرب کشور از وضعیت عمومی بهتری برخوردارند و نرخ اشغال اتاق‌های آنها تا ۳۰ درصد هم می‌رسد.
هتل‌ها از پاییز گران می‌شوند
رئیس جامعه هتلداران ایران درباره دورنمای صنعت هتلداری در دوران پس از کرونا گفت که برخی از هتل‌ها، به صورت داوطلبانه، فعالیت خود را متوقف کردند و پس از برطرف شدن این بیماری، به چرخه فعالیت بازمی‌گردند. سرمایه‌گذاران ایرانی در مجموع به بهبود این صنعت در دوران پساکرونا امیدوار هستند. اما دورنمای سرمایه‌گذاری خارجی، خیلی جذاب نیست. زیرا هتل‌های زنجیره‌ای خارجی برای حق امتیاز و برند مبالغ بزرگی مد نظر دارند در حالیکه بازگشت سرمایه مناسب رخ نمی‌دهد. علاوه بر اینکه بحث انتقال پول هم همواره مطرح است.
هتل‌ها از جمله بخش‌های صنعت گردشگری بودند که در اثر شیوع کرونا آسیب فراوانی دیدند. فعالان این صنعت امیدوارند با کاهش گسترش این بیماری، دوباره سفرهای داخلی از سر گرفته شود، و گردشگران با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و اقامتگاه، به این صنعت جان تازه‌ای ببخشند.